P2B-F bios gemold, wie wil helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Door een flash-ongelukje (stoppen vlogen er uit in mid-flash, can you believe the bad luck?) is de bios van mijn Asus P2B-F dood.
De chip is ok, maar hij start dus niet meer op en ik kan niet re-flashen.

Ik heb Asus gevraagd wat een nieuwe bios chip kost, maar ze reageren nog steeds niet (al ruim een week geleden dat ik het voor het laatst vroeg).

Is er iemand met HOT-flash ervaring die mijn biosje wilt re-flashen?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Wat is hotflashen als ik vragen mag??

Koekie?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik weet niet of je in de buurt van Groningen woont, maar in Groningen zit Okaphone die een bios chip voor je kunnen flashen.

Hotflashen is het eruithalen van een werkende bios chip, de niet-werkende terugplaatsen en dan flashen. Dit alles terwijl de pc aanstaat

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 14:25
gewoon ff asus nederland bellen
komt vast wel goed dan
of niet..
:)

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je in de buurt van Nijmegen zat zou ik het zo voor je doen- maar het hoeft geen Asus te zijn, een oude So7 plank is al genoeg, heb je er niet zo eentje liggen :?

* dion_b gebruikt een PC Chips M573 voor al z'n hot-flashdoeleinden :z

Oslik blyat! Oslik!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Ja zeg ff waar je zit? Ik ken flashen en hot flashen...

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Hier ook wel eens ge-hot-flashed... wat voor bioschip zit erop??? Zal wel vrijwel dezelfde zijn als de gewone p2b die ik hier heb liggen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Banzi schreef op 02 October 2003 @ 11:02:
Hier ook wel eens ge-hot-flashed... wat voor bioschip zit erop??? Zal wel vrijwel dezelfde zijn als de gewone p2b die ik hier heb liggen...
Idd... HOTFLASH gaat prima.
@Hazuki: Hotflashen is als je op een bord van hetzelfde merk en zelfde type bios de flashtool start en het bios image laadt en als ie vraagt of je wilt flashen trek je (terwijl ie aanstaat) de goede bios eruit en stop je de DEFECTE erin (wel goed erin stoppen) en zeg je tegen de flashtool Y (om te beginnen met flashen dus) en klaar is je bios :D (of hij moet ECHT naar de klote zijn.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NuKeFaCe schreef op 02 October 2003 @ 11:07:
[...]

Idd... HOTFLASH gaat prima.
@Hazuki: Hotflashen is als je op een bord van hetzelfde merk en zelfde type bios de flashtool start en het bios image laadt en als ie vraagt of je wilt flashen trek je (terwijl ie aanstaat) de goede bios eruit en stop je de DEFECTE erin (wel goed erin stoppen) en zeg je tegen de flashtool Y (om te beginnen met flashen dus) en klaar is je bios :D (of hij moet ECHT naar de klote zijn.
Dat hoeft allemaal niet zo exact. Zoals je hier kunt lezen zijn de enige vereisten aan het bord waarmee je wilt gaan hotflashen dat het de EEPROM type/grootte/voltage ondersteunt (op de grootte na vrijwel nooit een probleem) en dat het Uniflash als flash tool ondersteunt.

Abit, Asus en Supermicro borden ondersteunen geen Uniflash, maar je kunt wel een BIOS van een Abit, Asus of Supermicro bord met een andere bord en Uniflash flashen.

Qua grootte heb je twee veel voorkomende, 1Mb (128KB) en 2Mb (256KB). Veel borden ondersteunen alleen dezelfde grootte als ze zelf hebben, maar er zijn er die allebei ondersteunen.

Daarom dat ik een Pc Chips ALi Aladdin IV+ bordje als hotflash plank gebruik- het kan 12V en 5V flashen, 1 en 2Mb en ondersteunt ook nog eens zowat iedere EEPROM type.

* dion_b heeft er laatst nog een Asus P2B-S BIOS mee gered ;)

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hazuki schreef op 02 October 2003 @ 00:47:
Wat is hotflashen als ik vragen mag??
Dude, hier op GoT verwachten we echt ook inzet van de user: kijk in de FAQ van dit subforum en gebruik de Search. Verder is topickaping hier ook niet gewenst. Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) aandachtig door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Verwijderd

Ik heb wel eens gehoord dat dergelijke systemen nog wel met ISA videokaart willen booten. Mischien kun je dat eens proberen, en dan met een bootflop de bios er opnieuw opzetten.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dat hoeft allemaal niet zo exact. Zoals je hier kunt lezen zijn de enige vereisten aan het bord waarmee je wilt gaan hotflashen dat het de EEPROM type/grootte/voltage ondersteunt (op de grootte na vrijwel nooit een probleem) en dat het Uniflash als flash tool ondersteunt.
Dat klopt .. maar ff het zekere voor het onzekere voor iemand die nog nooit heeft GEHOTFLASHED... dan blijft het een beetje overzichtelijk voor die persoon :)

• Tijgert
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Cool, ik zag dat meerdere mensen willen helpen... echt gaaf! :)
(geeft me een erg warm tweaker gevoel)

Ik om zelf uit Amsterdam maar als dat te ver is ben ik best bereid het op te sturen met extra postzegels voor de retour...

Ik hoor graag wie zich aanbiedt O+

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Tijgert schreef op 02 October 2003 @ 16:33:
Cool, ik zag dat meerdere mensen willen helpen... echt gaaf! :)
(geeft me een erg warm tweaker gevoel)

Ik om zelf uit Amsterdam maar als dat te ver is ben ik best bereid het op te sturen met extra postzegels voor de retour...

Ik hoor graag wie zich aanbiedt O+
Moet dat ding nog geflashed worden? Neem dan even contact met me op.

Verwijderd

Heee!!

Even wat vragen van mijn kant.

Ik heb hier een overleden Abit BH6 en een onlangs overleden KR7A-Raid. Beide hebben een Award bios en volgens mij zijn de images van biossen van beide ook 256kb. Stel, 1 van beide borden heeft een verneukte bios, dan kan ik dus met de bios van de andere hem weer tot leven wekken...

De toedracht van het overlijden van de BH6 weet ik niet (was er niet bij) maar de KR7A ging stuk n.a.v. vaak resetten van bios dmv. jumper (had issues met handmatig op 15 gelockte multiplier op XP1700+, was uitkomst om hoge snelheden te halen maar hij wilde met elke andere multiplier niet meer starten, lang verhaal).

Hoe groot is de kans dat een bios stukgaat in gevallen anders dan stroomuitval tijdens flashen?

Want dan kan ik mezelf een garantieprocedure besparen.

/edit Shit. de BH6 en KR7A hebben een compleet andere bioschip dus dat is niet uitwisselbaar. Desondanks blijft mijn vetgedukte vraag overeind, want daar ben ik wel benieuwd naar. Op het garantieformulier wat ik van Abit kreeg staan ook veel dingen mbt het verkrijgen van een nieuwe bioschip dus het schijnt nogal eens voor te komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 02:54 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Eeeh, een nieuw topic openen was waarschijnlijk beter geweest :P

Wat betreft je KR7A: start ie niet meer op of worden de instellingen niet vastgehouden? In het laatste geval is nl. niet de BIOS kaput, maar is er iets fout met de CMOS RAM die de instellingen moet bewaren, of the batterij is pleite.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Wunk
  • Laatst online: 24-06 10:42
Zitten er niet in alle tegenwoordige moederboarden een RAM chippie met emergency recovery code om dit soort problemen op te lossen (booten zonder beeld en dan autoflashen) ?, ik had 't al op m'n pentium 60 mobo zitten iig..

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 02:48:
Heee!!

Even wat vragen van mijn kant.

Ik heb hier een overleden Abit BH6 en een onlangs overleden KR7A-Raid. Beide hebben een Award bios en volgens mij zijn de images van biossen van beide ook 256kb. Stel, 1 van beide borden heeft een verneukte bios, dan kan ik dus met de bios van de andere hem weer tot leven wekken...

De toedracht van het overlijden van de BH6 weet ik niet (was er niet bij) maar de KR7A ging stuk n.a.v. vaak resetten van bios dmv. jumper (had issues met handmatig op 15 gelockte multiplier op XP1700+, was uitkomst om hoge snelheden te halen maar hij wilde met elke andere multiplier niet meer starten, lang verhaal).

Hoe groot is de kans dat een bios stukgaat in gevallen anders dan stroomuitval tijdens flashen?

Want dan kan ik mezelf een garantieprocedure besparen.

/edit Shit. de BH6 en KR7A hebben een compleet andere bioschip dus dat is niet uitwisselbaar. Desondanks blijft mijn vetgedukte vraag overeind, want daar ben ik wel benieuwd naar. Op het garantieformulier wat ik van Abit kreeg staan ook veel dingen mbt het verkrijgen van een nieuwe bioschip dus het schijnt nogal eens voor te komen.
Dit is een wezenlijk andere vraag dan waar dit topic over ging. Het antwoord is met een beetje zoekwerk te vinden:

- zoals ik in een post hierboven zei ondersteunt Uniflash geen Abit mobo's, dus kun je niet een Abit met een andere redden. Je zou een moederbord moeten hebben die wel door Uniflash ondersteund wordt (geen Abit, Asus of Supermicro e.a. dus)
- wat bedeoel je met BIOS stuk :? Dat fysiek de chip kapotgaat is erg onwaarschijnlijk. Ik heb in een brakke bui ooit eens een chip verkeerd om in de socket geplaatst waardoor hij kortsloot en loeiheet werd. Na terugdraaien deed hij het gewoon :o
- de data op de BIOS EEPROM kan vrij makkelijk corrumperen, het vaakst door gewoon de verkeerde flash file te gebruiken of door te flashen met een memory manager (HIMEM.SYS, EMM386.EXE) draaiend.
-lees de GoT huisregels- geen nieuwe vragen stellen in oude(re) topics.

/ouwe (maar nog warme) }:O - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.