GeForce FX 5600 Ultra, pc te traag? (en nog wat vraagjes)

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik ben van plan binnenkort een ASUS V9650 Ultra TD (GeForce FX 5600 Ultra) aanschaffen.
De grote vraag is: is hij de koop waard of is mijn systeem te traag?

Ik ga de videokaart in het volgende systeem gebruiken:
CPU: AMD Thunderbird 1 Ghz.
Mobo: ASUS A7V133 rev. 1.04 (VIA KT133A) (AGP 4x)
Geheugen: 512 MB SD-RAM PC133

Waar ik het meest bang voor ben is of het geheugen wel snel genoeg is om echt de volle snelheid van deze kaart te kunnen gebruiken.

- Is het geheugen echt te traag of gaat het wel lukken met deze kaart erin of is er misschien een andere bottleneck waardoor deze kaart de koop niet waard is?

Mocht ik de kaart toch kopen dan ga ik uiteraard deze videokaart benchmarken met 3DMark2001 en 3DMark2003SE. Dan heb ik alvast nog twee vraagjes:
- Wat is een 'normale' score voor deze videokaart in 3DMark2001 en 3DMark2003SE? Tomshardware.com geeft een score van zo'n 3300 voor 3DMark2003, maar is dat niet wat laag?

Bij voorbaat dank voor je hulp :)

[ Voor 18% gewijzigd door van.der.schulting op 01-10-2003 15:48 ]

Verwijderd

V&B Faq: Welke videokaart
Wat is een ‘normale’ score voor deze videokaart in 3DMark2001 en 3DMark2003SE?
Er is een hele handige database op http://www.futuremark.com/

Practisch gezien: wat is je hoofddoel van je videokaart? De ene 3D is de andere namelijk niet en waarbij het ene spel veel op de GPU steunt en ook op oude CPU's goed schaalt is een ander spel behoorlijk zwaar op zelfs gewaardeerde systemen.

Wat betreft je vraag over benchmarks: er zijn genoeg tools die dat kunnen, kijk bijvoorbeeld in de vele reviews over videokaarten welke tools gebruikt worden. Maar: afhankelijk van je doel is de uitslag van een benchmark hetzij nuttig danwel nietszeggend. De beste benchmark is een benchmark die precies hetzelfde doet als jouw doelprogramma/spel.

Verschil tussen AGP 4x / 8x is er bijna niet iig.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 15:32 ]

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ja, dat weet ik, maar daar staan alle scores, van de allerhoogste tot de allerlaagste van die kaart. Ik heb eigenlijk alleen maar een gemiddelde score nodig en die kan ik er zo lastig tussenuit halen, wat nou echt een fatsoenlijk gemiddelde is, er staan namelijk zo gigantisach veel scores
Practisch gezien: wat is je hoofddoel van je videokaart? De ene 3D is de andere namelijk niet en waarbij het ene spel veel op de GPU steunt en ook op oude CPU's goed schaalt is een ander spel behoorlijk zwaar op zelfs gewaardeerde systemen.
Het is voornamelijk voor gebruik in MS Train Simulator. Daar haal ik nu maar 5 fps, als het een beetje zwaar wordt
Wat betreft je vraag over benchmarks: er zijn genoeg tools die dat kunnen, kijk bijvoorbeeld in de vele reviews over videokaarten welke tools gebruikt worden. Maar: afhankelijk van je doel is de uitslag van een benchmark hetzij nuttig danwel nietszeggend.
Gevonden.

Verwijderd

Als ik deze site mag geloven is de game-engine gebasseerd op MS Flight Simulator: http://www.mveneman.demon.nl/trainsim/trainsim.htm

Dat geeft je in ieder geval houvast met vergelijken omdat FlightsSim's wel vaker gebencht worden als TrainSims ;)