ik trok hem toen door tot 199km/h op de teller.. alleen toen werd het een beetje druk en moest ik op de rem. En om dan een foto te maken, zag ik niet echt gebeuren
dit was op de A58 vanuit Eindhoven
en dan erbij.... 160km/h vind ik persoonlijk niet eens snel, maar dat ter zijde
het begint leuk te worden bij >220
[ Voor 22% gewijzigd door tozzke op 13-10-2003 07:58 ]
poets je dashbord eerst eensTozzman schreef op 13 October 2003 @ 07:56:
mag ik deze ook insturen dan....?
[afbeelding]
ik trok hem toen door tot 199km/h op de teller.. alleen toen werd het een beetje druk en moest ik op de rem. En om dan een foto te maken, zag ik niet echt gebeuren

Cam Canon Powershot A70
Locatie Times Square New York
Sluitertijd 0.5 seconde
Foto is zonder statief genomen, los uit de hand, vandaar dat de achtergrond een beetje blurry is.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
ghehe... wil jij geld verdienen?

onbewerkt, alleen verkleind
De title is: snelheid ?
Wat ik er zelf mooi aan vind is het contrast en de beelduitsnede.
Wat de ik eigenlijk met deze foto wil suggereren is dat je weet dat het een snelle wagen is maar je ziet de wagen zelf eigenlijk niet maar alleen maar het wiel en toch spreekt de foto snelheid.
ik heb em geprobeerd aan de foto site toe-te-voegen maar het lukt 2x niet, ik zal het later nog x proberen
none
ik (persoonlijk) word er niet echt warm of koud van.kidfunk schreef op 13 October 2003 @ 20:54:
*knip*
Wat de ik eigenlijk met deze foto wil suggereren is dat je weet dat het een snelle wagen is maar je ziet de wagen zelf eigenlijk niet maar alleen maar het wiel en toch spreekt de foto snelheid.
*knip*
Of het snelheid uitstraalt? nee, ik vind van niet. Hoeveel auto's rijden er tegenwoordig rond die gewoon absoluut NIET snel zijn? (zowel acceleratie als top)
ik wil je vooral niet ontmoedigen, maar mij persoonlijk spreekt het weinig aan, misschiend at anderen er andere gedachten op na houden.

Mijn inzending tot nu toe.
Specs:
Model - Canon PowerShot S45
Datum: 03-10-2003 - 20:03:12
Sluitertijd: 4 seconden.
Megapixels: 3.0
Diafragma: 2.8
Flits: niet
Focuslengte: 7.09 mm
Originele breedte - 2272
Originele hoogte - 1704
InteroperabilityOffset - 1572
Witbalans: auto
Digitale zoom: nee
Gemaakt vanaf het dashboard van een auto op de snelweg A2 richting Nieuwegein.
Tot zover mijn inzending!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik rijd zo hard mogelijk met de sluiter open? De lijnen enzo lopen ook niet recht. Heeft weinig met een foto te maken.Dark Blue schreef op 14 oktober 2003 @ 19:38:
[afbeelding]
Specs:
Originele breedte - 2272
Originele hoogte - 1704
Wat is dit? Een lage sluitersnelheid en dan maar hopen dat een lage sluitersnelheid snelheid impliceert?Dark Blue schreef op 14 oktober 2003 @ 19:38:
[afbeelding]
Specs:
Originele breedte - 2272
Originele hoogte - 1704
Deze foto is geen duidelijk voorbeeld van snelheid, de lucht is niet datgene wat de snelheid heeft, dit heeft ook niet direct met snelheid te maken want je kan dit ook bereiken als je 5km per uur rijd met een dicht diafragma en een sluitersnelheid van 30 seconden en voor mij is dat relatief gezien niet snel, sorry dat ik jouw foto als voorbeeld neem maar dit is wel het duidelijkste voorbeeld dat ik hier kan vinden van het idee dat een lage sluitersnelheid snelheid kan impliceren.
Voor de rest weet ik niet wat je in die auto aan het doen was dat het zo op en neer gaat maar mijn auto gaat vooral vooruit

Mijn inzending:
Foto gemaakt voor mijn site, met Photoshop de levels iets aangepast en het logo rechtsonderin toegevoegd
Verwijderd
Yoo vette foto (Y) Leuk te zien dat er meer mensen zijn die zich bezig houden met skateboard fotografiecourvoisier schreef op 14 oktober 2003 @ 23:45:
[...]
Wat is dit? Een lage sluitersnelheid en dan maar hopen dat een lage sluitersnelheid snelheid impliceert?
Deze foto is geen duidelijk voorbeeld van snelheid, de lucht is niet datgene wat de snelheid heeft, dit heeft ook niet direct met snelheid te maken want je kan dit ook bereiken als je 5km per uur rijd met een dicht diafragma en een sluitersnelheid van 30 seconden en voor mij is dat relatief gezien niet snel, sorry dat ik jouw foto als voorbeeld neem maar dit is wel het duidelijkste voorbeeld dat ik hier kan vinden van het idee dat een lage sluitersnelheid snelheid kan impliceren.
Voor de rest weet ik niet wat je in die auto aan het doen was dat het zo op en neer gaat maar mijn auto gaat vooral vooruit
Mijn inzending:
[afbeelding]
Foto gemaakt voor mijn site, met Photoshop de levels iets aangepast en het logo rechtsonderin toegevoegd
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

http://www.swa-assen.nl/temp/foto/38c.jpg
[ Voor 18% gewijzigd door spacy op 15-10-2003 16:55 ]
Dit komt doordat de zon achter de wolken was, daardoor werd het donker en ik had de flitser niet bij me. Toen moest ik dus een iets lagere sluitersnelheid gebruiken en ISO stond al fiks hoog en dan ging ik kwaliteitsverlies oplopenVerwijderd schreef op 15 October 2003 @ 01:16:
[...]
Yoo vette foto (Y) Leuk te zien dat er meer mensen zijn die zich bezig houden met skateboard fotografieWat voor cam gebruik je? Jammer trouwens dat de skater zelf niet helemaal scherp is, misschien kon je beter een hogere ISO nemen, waardoor de sluitertijd omlaag kan. (Of meebewegen met de skater) (check http://www.eppo-smartie.nl voor een aantal van mijn skatefoto's)
Deze is met een Nikon Coolpix 5000 gemaakt
Verwijderd
naja het enige wat ik tot nu toe kon vinden in mij collectie:

Fuji FinePix 1300
En de auto gaat in principe niet veel op en neer
Ik heb nog zoveel foto's die ik vanuit rijdende treinen heb genomen, zwevende sporen van langsvliegende stations en lichtjes; daar is niks aan, je herkent niks en je kunt het net zo goed een Photoshop filter noemen. Daarentegen vind ik de foto die ik hierboven heb staan juist duidelijk, in tegenstelling tot de andere posters heb ik niet iets rijdends, maar iets rijdend gefotografeerd en dat geeft het verschil.
Ik experimenteer weinig met snelheid, en ik denk ook niet dat ik er andere foto's in heb of in zal maken, maar zo slecht is deze niet. Het kan ook zijn dat ik me nu blindstaar op mijn kleine collectie foto's hoor, vroeger was ik slecht in wallpapers maken en tegenwoordig kijk ik minachtend naar elke wallpaper waarop een simpel eenkliks-photoshop effectje is toegepast. Maar tot dusver ben ik het niet met jullie eens dat de foto geen snelheid uitstraalt, anders had ik m ook niet gepost
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

M'n vriendin in Oostenrijk.
Het idee is dat snelheid in dit verhaal een noodzakelijk iets is. Je kunt namelijk niet op die manier hangen zonder te vallen. Er is dus iets wat je naar voren trekt zodra je die bocht maakt. Als ik goed opgelet heb bij mechanica dan zijn het centrifugaalkrachten en die bestaan op het feit dat een voorwerp in een bocht een bepaalde snelheid heeft. (Pin me niet vast op de manier van uitleg)
De foto is trouwens even snel in ACDsee editor (

[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 15-10-2003 23:19 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik vind dat deze foto wel zeker snelheid in zich heeft. Als je kijkt naar de borden ziet het er erg snel uit. Jammer is de verticale beweging... Jullie reden zeker geen big wheel??Dark Blue schreef op 14 oktober 2003 @ 19:38:
[afbeelding]
Wise enough to play the fool
je hebt de mijne niet gezien?Dark Blue schreef op 15 October 2003 @ 22:44:
*knip*
Daarentegen vind ik de foto die ik hierboven heb staan juist duidelijk, in tegenstelling tot de andere posters heb ik niet iets rijdends, maar iets rijdend gefotografeerd en dat geeft het verschil.
*knip*
het kan dus wel degelijk een stukje scherper (ik was zelfs de chauffeur
en even over die skatefoto's. ze zijn prachtig, maar passen imo niet echt in het thema "snelheid", eerder "actie" of "vliegen"
[ Voor 17% gewijzigd door tozzke op 16-10-2003 06:57 ]
Snelheid is meestal essentieel bij actie en vliegenTozzman schreef op 16 October 2003 @ 06:55:
[...]
je hebt de mijne niet gezien?
[afbeelding]
het kan dus wel degelijk een stukje scherper (ik was zelfs de chauffeur)
edit:
en even over die skatefoto's. ze zijn prachtig, maar passen imo niet echt in het thema "snelheid", eerder "actie" of "vliegen". ik hoop nu niet al de skaters over m'n dak te krijgen
Verwijderd

Gemaakt op de Rizla Racingday...
En nog 1:
En de laatste:
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 13:45 ]
heeft de S45 niet 4.0 Megapixel ? of ken ik nu jouw camera beter dan jij zelf ?Dark Blue schreef op 14 oktober 2003 @ 19:38:
Specs:
Originele breedte - 2272
Originele hoogte - 1704
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Weliswaar snelheid op een klein oppervlak, maar toch denk ik dat deze foto wel kan meedoen? Reacties zijn welkom
Sony DSC-P52
1632*1224 (origineel)
1/6 sec
F3.8
ISO 100
Geen flits
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Heb je gelijk in maar ik heb'm bij toeval gemaakt en neem doorgaans geen statief mee naar de kroegYellowCube schreef op 16 oktober 2003 @ 20:45:
Ik vind het een mooie foto, maar ik denk dat je een statief had moeten gebruiken. Nu heeft namelijk alles last van bewegingsonscherpte en gaat het idee naar mijn mening een beetje verloren.
Golf 3 GT ?Tozzman schreef op 13 October 2003 @ 07:56:
mag ik deze ook insturen dan....?
[afbeelding]
edit:
dit was op de A58 vanuit Eindhoven
en dan erbij.... 160km/h vind ik persoonlijk niet eens snel, maar dat ter zijde
het begint leuk te worden bij >220
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
ehm... ja, hoezo?
een Volkswagen Golf type 3 1.8 GT special om precies te zijn
[ Voor 23% gewijzigd door tozzke op 16-10-2003 21:28 ]
Hij heeft er ook 4.0, maar mijn exif gaf vrolijk 3 aan.Dagobert schreef op 16 October 2003 @ 14:19:
[...]
heeft de S45 niet 4.0 Megapixel ? of ken ik nu jouw camera beter dan jij zelf ?

Verwijderd
Ik vind deze wel wat hebben voor inzending ..
Momenteel loop ik stage in Costa Rica .. Hier mochten we een echt Tico kinderfeestje gadeslaan .. het moment supreme van het hele gebeuren is het moment waarop de piñata (een soort surprise gevuld met confetti en snoep) kapot geslagen wordt en de kinderen als uitgehongerde gieren de grond op duiken om maar zoveel mogelijk snoep van de vloer te graaien ..
als je het over snelheid hebt
Piñata:

whadda ya think?
..
Verwijderd
Mooie foto op zich .. alleen jammer dat hij niet scherp is, en dat een hoepel nog rechter is dan deze fotoALH schreef op 16 October 2003 @ 20:41:
[afbeelding]
Weliswaar snelheid op een klein oppervlak, maar toch denk ik dat deze foto wel kan meedoen? Reacties zijn welkom
Sony DSC-P52
1632*1224 (origineel)
1/6 sec
F3.8
ISO 100
Geen flits
Ik zou hem nog eens maken als ik jou was ..
..
Twee dingen:Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 13:38:
Hier mijn foto's...
1-4
Gemaakt op de Rizla Racingday...
En nog 1:
5
En de laatste:
6
- Kies 1 foto (zie ook startpost)
- Als men begint te miepen over 'professionele fotografen' en 'oneerlijke competitie' trek je dan terug. Het is de moeite echt niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Floor-is op 18-10-2003 02:46 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Deze heeft wel iets bijzonders vind ikolafhartong schreef op 13 oktober 2003 @ 19:47:
ik dan ook maar 1
[afbeelding]
onbewerkt, alleen verkleind

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

ingredienten:
meligheid
opleiding
medestudent
draaibare bureau stoel
vond het wel een leuk om de snelheid van technologie oid mee af te beelden]
(ik zend 'm natuurlijk zonder kader in @ de site)
Verwijderd
tis hooruit de snelheid van een ronddraaiende bureaustoel die ik hier in zie

Verwijderd
jah dat snap ik, maar waarom dan een blur foto van een pc? dan zou ik eerder me aude en nieuwe bakkie naast elkaar op de foto zettencraze_ schreef op 20 October 2003 @ 11:34:
neejo die computers enzowel een beetje fantasie gebruiken

-biljart ballen sucken echt wel: foto is scheef, en totaal niet mooi
-oh, ik kon ook ff met mijn cazmera zwieren en een pick maken en dan spreken van de snelheid van technologie...
(en vern*k de lay-out niet!!!)
ten eerste vinnik gemaakte foto's nix veel te strak vaak of te slap of te doordacht ik vind toevalstreffers leuker...Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 20:13:
[...]
jah dat snap ik, maar waarom dan een blur foto van een pc? dan zou ik eerder me aude en nieuwe bakkie naast elkaar op de foto zetten
dit is gewoon toevals foto zonder bewerkingen , ik vond 'm persoonlijk wel passen en als anderen dat niet vinden tja jammer dan
Snelheid kom niet tot uitdrukking in beweging, maar in de houding en de blik van mijn zoon... hij vond het achteraf gezien wel gaaf...

Foto genomen in Drievliet afgelopen zomer.
Edit: clickable voor grote versie...
[ Voor 14% gewijzigd door awarnach op 23-10-2003 11:34 ]
Verwijderd
GOEDE bedachte foto's vind ik beter dan toevals treffers, toevals treffers zijn namelijk nooit precies dat wat je zoekt, en dus niet goed genoeg. Voorwaarde van een goed bedachte foto is echter wel dat het een toevals treffer lijktcraze_ schreef op 21 oktober 2003 @ 00:11:
[...]
ten eerste vinnik gemaakte foto's nix veel te strak vaak of te slap of te doordacht ik vind toevalstreffers leuker...
dit is gewoon toevals foto zonder bewerkingen , ik vond 'm persoonlijk wel passen en als anderen dat niet vinden tja jammer dan
verder vraga ik me af waarom je hem post als je geen comemtaar wenst

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

(alleen resized, verder geen bewerkingen)
in 't groot
[ Voor 13% gewijzigd door WoWo op 23-10-2003 23:49 ]
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
Krijg nu deze melding:
Can't contact servlet runner at 127.0.0.1:6802
Bij deze mijn inzending aangezien ik niet op de contest site kan komen
Floating in Time
T: 1/8 sec (losse hand)
F: 2.8
f: 7mm
ISO: 100
[ Voor 56% gewijzigd door n00bs op 24-10-2003 16:53 ]
Dit is mijn inzending (zie ook hierboven): relatieve snelheid
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Ik vind de raamsponning ook een beetje poetsig ja, maar ik wilde er niets met Photoshop aan doen. Vuil is vuil. Ik hou meer van gestileerde foto's, ik had liever een schone ruit gehad... en ik heb één andere foto die ik eigenlijk had willen inzenden af moeten wijzen omdat je de krassen in de ruit te duidelijk zag en dat de hele foto verpestte. Deze is dus vanuit een stilstaande trein, van een rijdende trein genomen. Helaas zonder statief...
Hele mooie foto, bijna abstract zelfs.Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 19:25:
Is dit iets?Helaas doet de fotosite het niet, dus kan niet uppen
[afbeelding]
Je hebt denk ik echt plat op het asfalt moeten liggen om deze foto te maken.
Nog steeds: Can't contact servlet runner at 127.0.0.1:6802
Verwijderd
Inderdaad, en de mensen die langs reden keken heel raarKoraalduivel schreef op 24 October 2003 @ 19:48:
[...]
Hele mooie foto, bijna abstract zelfs.
Je hebt denk ik echt plat op het asfalt moeten liggen om deze foto te maken.
Nog steeds: Can't contact servlet runner at 127.0.0.1:6802
senks.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
Verwijderd
Ok ik heb hem inmiddels op de site gezet.Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 06:55:
Vanavond rond 6 uur gaat dan toch écht de stembus open.
Dus wat mij betreft kan het stemmen beginnen!
M'n inzending deze maand:

Er kan 4 dagen gestemd worden dus wacht niet te lang. Doe het meteen even
Succes allemaal!
Cons:::BB4E
Iik vind er veel wel aardig gevonden en een aantal vind ik mooi, maar niet goed in het thema passen.
Ik heb uitdrukkelijk gekozen voor 4 foto's waar ik het duidelijkst snelheid in zie. Mijn nummer 1 is ook nog eens een mooie foto
1 die er wel in thuis hoorde vind ik op zich wel mooi, maar TE afgezaagd... de bekende lichtsporen van een auto.
Mijn favouriet staat ook op 1, en ook erg origineel en mooi uitgevoerd!!
[ Voor 27% gewijzigd door n00bs op 27-10-2003 19:30 ]
Je mag ook wel commentaar geven bij je scores, uitleg misschien?n00bs schreef op 27 oktober 2003 @ 19:22:
Beetje jammer dat toch veel voor mijn gevoel niet binnen dit thema thuishoren, 1 die er wel in thuis hoorde vind ik op zich wel mooi, maar TE afgezaagd... de bekende lichtsporen van een auto.
Mijn favouriet staat ook op 1, en ook erg origineel en mooi uitgevoerd
Ja, ik had er ook één (niet degene van de auto op de snelweg die ik postte) maar net zoiets, schuin van voren. Op zich geen verkeerde foto vond ik, maar ja, het is een voor de hand liggende foto als je zegt snelheid, terwijl de auto maar vijftig reed, en het enige wat je ziet een voorbijflitsend rood en wit streepje is.
Toch heb ik op deze autolampen-foto wel gestemd, omdat hij qua kleur en perspectief wel opmerkelijk is.
Nouja, de rest is op de site wel te zien.
is mn pic dan zo slecht !
ik was nog wel de eerste met een auto/licht snelheid foto....
naja we'll see next month.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
als je een vaste hand hebt kan je meebewegen met het object, je kan ook meebewegen met een statiefVerwijderd schreef op 03 October 2003 @ 12:51:
waarschijnlijk een beetje een n00b vraagje, maar hoe kan je de achtergrond zo vaag krijgen en alleen het bewegend object scherp??
lukt dit dan ook met de powershot S50?
kan niet op mezelf stemmen: netjes gedaan
[ Voor 75% gewijzigd door ALH op 28-10-2003 17:03 ]
Met die foto van mij was dat absoluut niet mogelijkcraze_ schreef op 28 oktober 2003 @ 13:21:
[...]
als je een vaste hand hebt kan je meebewegen met het object, je kan ook meebewegen met een statief
Probleem bv ook met die Sony is de reactietijd laag is, dat betekend dat het heel moeilijk is een "tijdsopname" te maken van een bewegend object
Dude! Was dat autootje een lichtblauwe Peug 206? Ik doe daar wel vaker iets te hard rijden (moeten ze de stad ook maar niet overal openleggen) .. did you get that on cam?salutem schreef op 01 oktober 2003 @ 11:03:
Hopelijk heb ik deze keer meer succes en daarom trap ik maar af met deze nachtelijke snelheidsduivel die over dit bruggetje heen wou springen
[afbeelding]
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Geen tijd... te luiDark Blue schreef op 30 oktober 2003 @ 18:40:
Wat ik wel jammer vind is dat er geen commentaar te lezen is bij mijn eigen foto...? Hoort dat zo of is iedereen te lui om van mijn foto wat te zeggen?
Toch is het leuk om te zien dat de puntenverschillen deze keer niet zo groot zijn. Er zijn best veel foto's met aardig wat punten. (edit: Sterker nog, er is niet 1 foto die 0 punten heeft gekregen. Da's nog niet eerder vertoond volgens mij!) De eindstand ik ook nog lang niet zeker.
Nog niet gestemd? Doe dat dan nog even!
Morgen om een uur of 8 sluit ik de contest. De nummer 1 mag dan het nieuwe thema bepalen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 21:40 ]
[ Voor 52% gewijzigd door n00bs op 30-10-2003 23:22 ]
je moest eens weten hoe irritant dat is kappen want volgende keer leg ik olie neerTheRitz schreef op 30 oktober 2003 @ 18:43:
[...]
Dude! Was dat autootje een lichtblauwe Peug 206? Ik doe daar wel vaker iets te hard rijden (moeten ze de stad ook maar niet overal openleggen) .. did you get that on cam?
In de eerste plaats een suggestie, die eigenlijk al bestaat.. Namelijk laten we ook analoge camera’s gewoon mee laten doen, dat kan nu ook al, alleen wordt er nog een voorkeur voor digitaal uitgesproken, en ik weet zeker dat dit ook geen problemen. Misschien lijkt dit een beetje een onnodige aan[passing, maar nu deze contest in een foto sub-forum staat, lijkt het mij alleszins redelijk om digitaal en analoog gelijk te behandelen.
Een tweede suggesties, die waarschijnlijk op meer weerstand zal stuiten, is het toestaan van het gebruik van kaders. Ook in deze contest is er weer een foto met kader doorheen geslopen, en eigenlijk vind ik dit niet zo erg. De reden voor geen kaders is dat elke foto kaal beoordeeld moet worden, maw op kwaliteit van de foto. Maar als ik hier beter over nadenk, vind ik dat sfeer een heel belangrijk aspect is aan een foto, en een kader is het middel bij uitstek om een foto sfeer te geven, en een foto duidelijk op zich zelf te laten staan. Het verbieden van een kader maakt sommige foto’s onnodig “kreupel”, en dat vind ik jammer.. (En zoals de pic met kader van hondjes laat zien, soms kun je beter je pic zonder kader posten
Laatste suggestie, maak het verplicht dat alleen voor deze contest geschoten foto’s mogen meedoen.. Ik vind het heel er triest als ik in dit forum lees “dit was de enige foto in mijn archief die snelheid uitbeeld, dus dot wordt hem” Of “ik heb de volgende foto’s nog gevonden, welke zal ik eens kiezen” De bedoeling van een contest is dat je er op uitgaat om er een foto voor te maken. Zeker nu er een apart foto sub-forum is, is er plaatst genoeg om je foto archief te dumpen, zeker nu er al allemaal thema topic’s ontstaan. (maar als er, misschien, terecht gedacht wordt dat het dusdanig limiteren van deelname aan deze contest de contest omzeep help, laat dan maar archief pics toe, hoe spijtig dat ook is)
En ja.. idd gaat het dan op goed vertrouwen dat er daadwerkelijk geen archief pics worden toegevoegd, dat kan helaas niet anders.
verder alle lof voor kheperie, die er elke maand toch maar weer in slaagt dit zooitje ongeregeld in goede banen te leiden
Verder een mini update aan de site, de links in de titel hebben nu het title attribuut, dus als je je muis dr over houd, verschijnt de hele titel, met score, iets vriendelijker, omdat er toch al zoveel titels afgekapt worden.
zoals de topicnaam al doet vermoeden... is het digitaal, maar goed, analoog is ook welkom zoals in de openingspost steeds wordt vermeld.
Over de kaders.... ik ben er tegen, maar dan erbij, ik ben compleet tegen het fotosoepen in het algemeen want net zoals in het vorige thema bijvoorbeeld (contrast) is dat nogal makkelijk te gebruiken.
3e suggestie: helemaal mee eens
Over het feit dat dit een DIGIcontest is, valt niet te twisten... maar een analoge foto omgezet met scanner is ook digitaal
Kaders... fotosoepen, croppen etc. Allemaal technieken die bij het uiteindelijke resultaat horen. Een fotograaf (of welke "ontwikkelaar" van wat dan ook) probeert met een foto vast te leggen hoe zijn/haar belevenis is van het object... dit betekend niet dat een kale foto alleen hetgeen is wat hij/zij wilt uitbeelden.
Ik vind dus dat dit noodzakelijke attributen zijn die de maker kan gebruiken...
een kunstenaar ontneem je toch ook niet zijn kwasten om zijn kwaliteit te beoordelen
Daar ben ik ook wel voor nu. Inderdaad omdat we nu in een algemeen fotografie topic zitten. Ik ga dat aanpassen.Norjee schreef op 31 oktober 2003 @ 16:10:
Ik zal ook maar weer eens langs komen in deze contest.. Naar goede traditie met de nodige suggesties voor de volgende contest
In de eerste plaats een suggestie, die eigenlijk al bestaat.. Namelijk laten we ook analoge camera’s gewoon mee laten doen, (...)
Uhmm dan wordt het: 'De Grote GoT Fotocontest'? Iemand nog een geweldige ingeving voor een naam?
Ik ben en blijf daar erg op tegen. Er zijn er inderdaad 2 door geslopen. Was me niet opgevallen. Ik wil voorkomen dat het een kadercontest wordt. Een heel mooi kader heeft erg veel invloed op hoe een foto overkomt en dat betekent dat iedereen gedwongen wordt ook aan de kader-race mee te gaan doen, om nog een kansje te maken. Dat wil ik voorkomen.Een tweede suggesties, die waarschijnlijk op meer weerstand zal stuiten, is het toestaan van het gebruik van kaders. (...)
Het punt dat het niet controleerbaar is en dat ik er voortdurend achteraan moet gaan vragen als het niet nadrukkelijk wordt vermeld maakt het m.i. onwerkbaar. Ik ben met je eens dat het leuker zou zijn, maar echt belangrijk vind ik het zelf eigenlijk toch ook weer niet.Laatste suggestie, maak het verplicht dat alleen voor deze contest geschoten foto’s mogen meedoen. (...)
dank jeverder alle lof voor kheperie, die er elke maand toch maar weer in slaagt dit zooitje ongeregeld in goede banen te leiden
Nogmaals dank je. Ik kon inderdaad nogal eens niet de punten zien. Ik zou ook graag willen dat die rare problemen waarover we het al eens gehad hebben verholpen zouden worden...Verder een mini update aan de site, de links in de titel hebben nu het title attribuut, dus als je je muis dr over houd, verschijnt de hele titel, met score, iets vriendelijker, omdat er toch al zoveel titels afgekapt worden.
In elk geval dank voor je opbouwende bijdrage!
Verwijderd
Ik schrok me rot toen ik zag dat ik ineens bovenaan stond na een paar dagen hier niet gekeken te hebben! Ondanks dat ik natuurlijk wel achter mijn eigen inzending sta moet ik zeggen dat ik (weer eens) niet veel meer dan een plekje ergens onderaan verwacht had. Ik ben dus blij verrast
Ik heb intussen zelf dus ook mijn stem uitgebracht en ik moet zeggen dat het erg lastig was. Ben ik tegenwoordig een beetje verwend geworden of waren de meeste foto's echt een beetje magertjes (incl. die van mij trouwens hoor...)?Snelheid is natuurlijk een lastig onderwerp en het viel me op dat de foto's soms origineel maar niet zo mooi verzorgd waren of juist het omgekeerde. Uiteindelijk heb ik het volgende gekozen (in deze volgorde):
Het Voorbijgaan
CoolDown
Still in motion
Jumpende hond @ high speed
Ik vind het zoals gezegd moeilijk om overal een goede motivatie bij te geven, maar ruwweg spraken de drie eerste foto's me het meeste aan qua 'mooiheid' en de laatste was gewoon leuk.
---
Als het zo doorgaat moet ik maar eens een onderwerp gaan bedenken voor volgende maand...
Verwijderd
Ik heb al iets in gedachten, maar daar kom ik pas over een kwartier mee...Tozzman schreef op 31 oktober 2003 @ 23:14:
en ga dan maar snel wat brainstormen... want deze maand duurt nog maar zo'n drie kwartier
Verwijderd
Even heb ik getwijfeld of iets met de herfst (zoals vorig jaar als ik me niet vergis) een leuk idee zou zijn, en hoewel het dat eigenlijk ook wel is, kreeg ik plotseling een andere ingeving.
Eerlijk gezegd kwam ik op het thema vanwege mijn eigen situatie. Ik ga namelijk lekker iedere ochtend om 4 uur mijn bed uit om kranten te bezorgen en vervolgens de trein naar de univ. te nemen. Je komt zo een heleboel typische ochtendtaferelen tegen die best wel wat inspiratie kunnen geven voor leuke/mooie foto's. Je raad het al: het thema wordt "Ochtend".
In principe mag je het zo breed opvatten als je zelf wilt. Het enige duidelijke criterium is dat de foto duidelijk 's morgens gemaakt is en/of een duidelijke ochtendsfeer uitstraalt.
Om een paar voorbeeldrichtingen aan te geven:
- zonsopkomst / 'ochtendlandschappen'
- wekkers e.d.
- ochtendspits enz.
-

- enz....
Misschien heb ik hiermee al teveel ideeen verklapt, maar andere creatieve invullingen van dit thema zijn daarom ook meer dan welkom. En het is natuurlijk zeker ook niet verboden om een hele mooie foto te maken met een van de genoemde onderwerpen als basis.
Ik kom van dit moment tot zaterdag laat in de middag waarschijnlijk niet in de buurt van mijn computer
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 00:25 ]
Snepje je bent inderdaad de WINNAAR! Van harte gefeliciteerd! Pracht van een foto.
Ik las dat je je nieuwe thema al had beschreven. Ik zal eens wat knippen en plakken en daarmee de nieuwe contest met het door jou gekozen thema gaan openen.
Kan me je reactie wel voorstellen. Maar ik vraag me af waarom een foto altijd zichzelf moet uitleggen. En je weer terecht komt op de geijkte bewegingsonscherpte. Er zijn zoveel dingen te bedenken die compleet stil staan maar wel een associatie oproepen met snelheid.n00bs schreef op 27 oktober 2003 @ 19:22:
Beetje jammer dat toch veel voor mijn gevoel niet binnen dit thema thuishoren en zelfs punten krijgen, net als cooling down bv, mooie foto dat op zeker, maar niet in dit thema tenzij je het "cooling down" proces had kunnen weergeven in de foto
Zo geeft bijvoorbeeld een stuk asfalt waar een auto een laag rubber heeft neergelegd ook een prima associatie met snelheid. Het ligt maar net hoe de kijker de link legt.
Maar dat is erg persoonlijk, ik kijk zelf liever 3x naar een foto om dan pas door te hebben wat een fotograaf ermee bedoelde dan dat het een leuk plaatje is waar alles er al dik bovenop ligt. Maar dat ben ik
iig. gaat de cam de komende maand mee naar het werk
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Nog congrats natuurlijkVerwijderd schreef op 01 november 2003 @ 00:15:
het thema wordt "Ochtend".
In principe mag je het zo breed opvatten als je zelf wilt. Het enige duidelijke criterium is dat de foto duidelijk 's morgens gemaakt is en/of een duidelijke ochtendsfeer uitstraalt.
Om een paar voorbeeldrichtingen aan te geven:
- zonsopkomst / 'ochtendlandschappen'
- wekkers e.d.
- ochtendspits enz.
-slaperige mensen...
- enz....
En leuk thema, is zeker iets moois mee te verzinnen, ik heb al genoeg ideeen nu nog kijken wat er te verwezenlijken valt