Bij het opstarten beeld van monitor vervormd

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Hoi,

ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Heb er een paar plaatjes bij gemaakt het zou best goed te begrijpen moeten zijn. Ik heb een Iiyama Vision Master 1451 (ook bekend als de LS902UT) en draai deze op 1280 x 1024 @ 72 hertz (hij zou deze resolutie op 87 moeten kunnen draaien mah goed...) hier een plaatje van mijn mooie monitor:
Afbeeldingslocatie: http://sat.kliko.net/monitor1.jpg
echter nu heb ik regelmatig (op 72 hertz een keer in de maand, op 85 hertz een paar keer per week) dat het beeld vervormt. Ik kan niet goed uitleggen wat er gebeurt dus ik heb een plaatje gemaakt. Als ik de computer opstart krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://sat.kliko.net/monitor2.jpg
wat ik hieraan doe is m'n resolutie even terugzetten naar bijv. 800 x 600... vervolgens zet ik de resolutie weer op 1280 x 1024 en het beeld is weer normaal. Nu heb ik al wel gezocht naar meer informatie over dit probleem maar ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven en ik kan dus weinig vinden. Hebben jullie ervaring hiermee of weten jullie misschien hoe je dit _permanent_ op kunt lossen?

Alvast bedankt

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Verwijderd

Vette fotosoep skillz ;) (of paint)

Maar ligt het aan de monitor of aan de vidkaart?

Raar probleem, monitor van me ma heeft dat ook maar die is gewoon kapot, 5 jaar ouwe 15inch'

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 23:37:
Vette fotosoep skillz ;) (of paint)

Maar ligt het aan de monitor of aan de vidkaart?

Raar probleem, monitor van me ma heeft dat ook maar die is gewoon kapot, 5 jaar ouwe 15inch'
[paintshoppro ;)]

videokaart niet deze monitor doet dit nl. op een gf2 op een fx5200 en op een 64mb-onboard dus het moet aan de monitor liggen

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie_ op 29-09-2003 23:40 ]

Verwijderd

me vader klaagde hier ook al over op z'n werk, ben idd wel benieuwd hoe je dit uit kan zetten...

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb het ook gehad met m'n iiyama Vision Master Pro 452.
Het beeld kromp dat heel erg in ... na een klein tikje werd het beeld dan vaak wel weer normaal.
Maar het werd steeds erger, en op een gegeven moment kreeg ik totaal geen beeld meer.

Volgens een aantal topics op GoT zou het aan de transformator liggen in de monitor.

Ik had gelukkig garantie, en heb dus ook garantie geclaimed. Heb nu een andere monitor.

( voorbeeld url met soortgelijke uitleg van mijn probleem:
IIyama: schermgrootte horizontaal verspringt! )

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
kickje [mag nu toch wel? minstens 24 uur verder :)]

Pagina: 1