IIyama: schermgrootte horizontaal verspringt!

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Iiyama vision master pro 510. Ik heb hem al twee jaar en dit probleem begint nu opeens.

Soms als ik bezig ben in windows wordt het beeld horizontaal even iets groter en het springt dan gelijk weer terug. Dit is precies hetzelfde effect dat ik heb als ik met de knoppen het beeld horizontaal groter maak alleen zit er nu niemand aan de knoppen!

Het is heel irritant en als het gebeurt krijg je even het gevoel scheel of zeeziek te zijn. Met name als je naar het midden tuurt en de rand niet ziet dan is het een heel raar gezicht en zit je echt even met je ogen te knipperen...

Het heeft in elk geval niets met opwarmen te maken, hij doet het ook nog na 4 uur. Wel wisselt heel sterk hoe vaak het gebeurt. Soms zit er een minuut tussen, soms 10.

Ik zag in het forum hele ladingen posts van Iiyama problemen maar niets wat hier op leek. Ook heb ik Iiyama gemaild en daar kreeg ik enkel de tip dat sommige geforce 2 kaarten bekend staan om wazig beeld :? beetje off topic reactie dus zeg maar. Dit kan toch ook niet aan drivers liggen?

specs:
Iiyama vision master pro 510
Asus 7100 geforce 2 mx videokaart
rgb aangesloten
windows xp, detonator 29.42 whql nvidia.com

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb nog garantie maar ben wat aarzelend om hem gelijk te laten repareren...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb ik met mijn pro 400 ook, maar dan met het hele beeld.
Ze hebben mij verteld dat dat een probleem met het hoogsspannings-circuit is en dat het waarschijnlijk voor rond de 50 pleuro gefixed kan worden. Maar heb de minitor nog niet weggebracht.

Verwijderd

meteen RMA dan! zeker als ie nog garantie heeft :)