Windows 2000 Server (Active Directory)

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Silent3k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
Kan ik de wachtwoorden van de gebruikers in Active Directory bekijken, ik kan ze als administrator resetten, maar niet bekijken. Is hier een programma voor?

Greetz
Silent

Silent

Verwijderd

Nee, dat kan niet.
-edit-
Searchvraag

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 09:29 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
[F_J_Kedit] www.google.com [/]

die hebben er tools voor,

(mods: dit is een legale site!)

[ Voor 45% gewijzigd door F_J_K op 29-09-2003 12:06 . Reden: idd legaal maar te makkelijk te misbruiken ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

OT vraagje: Waarom zou je dit willen?

Mijn gebruikers mogen wel zien dat ik aan hun spullen heb gezeten (als jet ECHT NIET anders kan)

(omdat ik dan het password gereset heb)

Lijkt me wel zo netjes eerlijk gezegd..

Verwijderd

Silent3k schreef op 29 september 2003 @ 09:28:
Kan ik de wachtwoorden van de gebruikers in Active Directory bekijken, ik kan ze als administrator resetten, maar niet bekijken. Is hier een programma voor?

Greetz
Silent
wat moet je nou met de wachtwoorden van gebruikers?

hebben die mensen geen privacy :?

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Silent3k schreef op 29 September 2003 @ 09:28:

Greetz
Silent
De wachtwoorden zijn er juist om dingen af te schermen. Dat geld dus ook voor de admin, die hoeft ook niet overal bij te kunnen.

Op een legale/fatsoenlijke manier is dit dus niet te achterhalen, alleen te resetten.

[ Voor 22% gewijzigd door littledreamer op 29-09-2003 11:59 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is vast een goede reden voor, maar toch maar liever niet op GoT. Uit Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden:
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden, vragen hierover te stellen of whatever. We willen dat gewoon niet op het forum hebben.
Wachtwoord resetten: geen enkel probleem mee (naast de std manier voor users kan dat ook met bijv. pnordahl's tool voor vergeten admin passwords). Maar achterhalen zonder dat de 'slachtoffers' het doorhebben vind ik net even te ver gaan. (En zeker als het zonder fysieke toegang kan (sniffer), zoals met het programmaatje dat zwelgje noemt. Die haal ik dan ook even weg :o Inderdaad een legaal programma maar toch liever niet: het staat inderdaad al een aantal keer in de GoTsearch en er zijn buiten GoT ook al zat plaatsen om dit te vinden :) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.