Toon posts:

fsb te laag bij a7n8x-non deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn probleem is een overclock probleem. Ik heb de search al gebruikt maar zonder resultaat. Ook heb ik in het grote asus a7n8x topic gekeken, eveneens zonder resultaat.

Mijn pc configuratie is als volgt:
- asus a7n8x non deluxe (pcb rev. 1.06 --- de meeste probs zijn meestal met 1.04 en lager...)
- amd xp 2500+ "barton core" (standaard op 166 mhz fsb, draait stressed op 54 'C, idle op 48 'C)
voor de rest zie signature ;)

Ik wou de fsb verhogen naar 170 i.p.v. 166 met vcore 1.7 (zou moeten kunnen, draait voor de rest retestabiel op 1.65 bij standaard clock), maar dat lukte niet, pc wilde niet meer booten,
(ik heb hem eerder op 170 + fsb gehad) cmos dus maar weer eens gecleared.

Heeft iemand tips of opmerkingen hierover, of heb ik toch iets over het hoofd gezien?

Ik ga dit
maar eens proberen, lijkt me onwaarschijnlijk, maarja, tis het proberen waard 8)7

edit: Misschien mijn mobo drivers maar opnieuw installeren??

Ik vind het een waardeloos :r probleem, maar het is wel vervelend ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 21:03 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou denken dat het aan je bios ligt. Probeer eens een nieuwere bios versie erop te zetten...
Je temps zijn trouwens wel aardig hoog, je gaat niet heel ver komen met je XP2500+
Bij mijn A7N8Xrev2.0 heeft een biosupdate naar de überbios 1.005 geholpen met de stabiliteit. Ik kan nu 2100mhz draaien op default voltage. Misschien het proberen waard. Alle bios-versies staan in het A7N8X topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Gisae op 28-09-2003 20:51 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat. Ik draai nu op uberbios versie 1.004, en eerst op v. 1.002a.
Het zou moeten kunnen met deze bios.
Ik heb net mijn diskettestation ontkoppelt, maar dat schijn nix te helpen bij mij ;)

trouwens voor mijn mobo (REV 1.06) is er geen uber-bios 1.005 verkrijgbaar, vandaar dat ik dus de 1.004 heb genomen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 20:57 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

zet je memory timings eens wat minder strak

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Mijn memory timings zijn 2.5;3;3;nogwat, iig niet té hoog naar mijn id

Ik heb 1 samsung pc3200, en 1 kingston (winbond chips) pc3200, beide draaien in dual channel modus......

Ik heb ze tijdens het overclocken trouwens synchroon met de fsb draaien, dus dat komt neer op 333 mhz, wat ze dus gemakkelijk aan moeten kunnen...

Misschien is het mijn voeding... 300 watt (is dat niet ietwat te weinig) van een noname case (oeioei) :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 21:12 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 20:59:
Ik heb ze tijdens het overclocken trouwens synchroon met de fsb draaien, dus dat komt neer op 333 mhz, wat ze dus gemakkelijk aan moeten kunnen...

Misschien is het mijn voeding... 300 watt (is dat niet ietwat te weinig) van een noname case (oeioei) :/
ik neem aan dat die timings default zijn, dus daar kan het nooit aan liggen. Probeer iig eens je geheugen te testen op fouten. Aan je voeding ligt het ook niet. Ik heb ook een brak no-name 300watt ding en die trekt nogal aardig wat.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:51
Overclock problemen zijn geen problemen, althans niet in PMG :P Volgens mij is dit gefundenes Fressen maar ik move 'm wel naar DOC.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 20:59:

Ik heb hier ook geen bekend merk case met 300watt voeding, (ProCase, mij zegt het iig nix), en ik heb hier zonder problemen mijn xp2800+ op 12*202 lopen op een Asus A7N8X-Deluxe met überbios 1005.
Dus 300watt moet best voldoende zijn hoor.

Anyways, ik heb ook een uur liggen fucken om dit voor elkaar te krijgen, hij vertikte het gewoon om te booten als ik meer dan 2/3 mhz opklokte.
Schijnbaar kwam dat doordat ik nog wat opties op Optimal had staan, terwijl dit dus User-Defined moest zijn.

Ik zou zeggen, give it a try. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen nacht de powerkabel eruit gehaald, omdat een vriend zei dat hij na het in en uit elkaar halen van zijn pc (mobo asus a7V8x) het wel weer deed. Scheen bij nader inzien aan het diskettre station te liggen ;) Maar ik hoop dus dat hij nu wel een beetje wil oc'en :)

Ik zal btw trouwens alles op user defined zetten (als er iets nog niet op user defined stond, wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt). en een beetje priegelen met de bios wil ook nog wel eens wat helpen....

Wat betekent fsb spread spectrum nou eigenlijk? staat bij mij op 0.50 % (kan het niet veranderen naar 1% of disabled)

Hopelijk kan ik mijn oplossing hier al gauw posten ;)

Edit: Helaas, niets heeft geholpen... Ik zou niet meer weten wat te doen. Ik ga de mp maar eens verhogen op de hoop dat ik kan achterhalen waar het aan ligt. Hopelijk niet aan de processor. Het ligt iig niet aan pci kaarten, want die heb ik niet ;) Misschien alles opnieuw inelkaar en uit elkaar halen.... ik doe ook maar een gok

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 28 september 2003 @ 22:10:
Overclock problemen zijn geen problemen, althans niet in PMG :P Volgens mij is dit gefundenes Fressen maar ik move 'm wel naar DOC.
Het is een probleem i.v.m. mijn mobo :P

Ik heb het al...
Ik w8tte gewoon te kort, duurt ongeveer 10 sec! voordat hij de settings heeft aangepast, was nooit zo, maar ik heb hem nu op 180 @ vcore 1.7

Temps zijn nu: 44'C stressed, 40 idle, dus best wel netjes ;)
(een xtra fan in de case gezet)

edit:

Nog verder geoc'd. Nu staat ie op 200 mhz fsb @mp 11. Wel 6 graden erbij gekomen :r

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 20:34 . Reden: verder geoc'd ]

Pagina: 1