Toon posts:

raptor in striped hoe jumper setting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn nieuwe raptor schijven binnen en die wil ik in raid (striped) opstellen

maar wat is nu de beste jumper instelling??

hij staat standaart op: ssc_dis maar zo vindt het mobo gen van bijde schijven

ik kan ook de volgende opties junperen:

pm2
opti1
opti2

moet ik dan op schijf 1 opti1 doen en op schijf 2 opti2 ofzo??

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

die jumpers kan je gewoon laten staan maar ik ben wel ff geinteresseerd wat ze nou eigenlijk wel doen :)

Verwijderd

Topicstarter
k het mobo heeft de schijven nu gevonden en ik heb een raid array aangemaakt..

toen heb ik de driver disk (voor de raid controller om windows op die schijven te installen) gemaakt volgens het boekje..

Drivers\VIARAID\makedisk.exe maar nu vindt hij met de installatie van xp die schijven dus niet..

het gaat btw om een Asus p4p800 deluxe

• connected

connected

druk je wel netjes op f6 enzo als je de setup aan het starten bent ?

Verwijderd

Topicstarter
yess, en dan doe ik S voor specify en selecteer ik de winxp driver dan gaat ie netjes verder maar op een gegeven moment zegt ie dat ie geen schijven kan vinden :(

• connected

connected

hmm tja je zou een andere driver kunnen proberen

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste update al geprobeerd.. ga nu bios proberen te flashen

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste bios erop gezet, maar dit helpt ook niks..

heeft verder niemenad ervaring met dir mobo en Sata of de raptor schijven??

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Dat hebben die onboard raid controllers wel vaker. Die zijn meestal nogal bagger. Als je nog een extra schijf hebt is het vrij simpel. Installeer daarop je windows met alle drivers etc. Daarna ghost je die windows partitie naar je RAID-array en je bent klaar. Als je geen extra schijf hebt is het wat lastiger weer.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-03 21:09
Doe je wel de optie met XP-setup , dat j e er een floppy in doet inplaats van specify :?

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb ooit eens gelezen dat bij die XP installatie je E:\ op moet geven in plaats van A:\ ik weet dit niet zeker en die gozer die het opschreef was ook onzeker, anyway probeer het is zou ik zeggen ;)

Trouwens die ASUS p4p800 is wel een probleem mobo zeg.... heel veel topics erover :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 28 September 2003 @ 20:48:
Doe je wel de optie met XP-setup , dat j e er een floppy in doet inplaats van specify :?
hoe bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 28 September 2003 @ 20:55:
Ik heb ooit eens gelezen dat bij die XP installatie je E:\ op moet geven in plaats van A:\ ik weet dit niet zeker en die gozer die het opschreef was ook onzeker, anyway probeer het is zou ik zeggen ;)

Trouwens die ASUS p4p800 is wel een probleem mobo zeg.... heel veel topics erover :|
hij gaat automatisch naar de a toe

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 21:10:
[...]

hij gaat automatisch naar de a toe
Dat klopt maar je kan E:\ opgeven als het goed is ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Voor SATA moet je geen VIA, maar Intel gebruiken. Op de Asus P4P800 Deluxe zit nl. een VIA ATA Raid-controller, geen SATA

Dit staat overigens allemaal in de handleiding geschereven..........

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 21:31:
Voor SATA moet je geen VIA, maar Intel gebruiken. Op de Asus P4P800 Deluxe zit nl. een VIA ATA Raid-controller, geen SATA
dat d8 ik dus ook, maar in het boekje staat dat ik wel die drivers moet gebruiken...

waar moet ik anders die drivers vandaan halen?? er staan ook nog promise drivers op die cd, maar die werken dus ook nie...

het is idd. een intel sata raid controller... waar kan ik die drivers vinden??

Verwijderd

Op de CD van Asus........(IAAA directory)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok.

ik heb op de asus site de nieuwste iaa drivers gedownload en daarbij zat ook een makedisk.exe die heb ik nu gebruikt en hij heeft de schijven idd. gevonden..

toch apart dat overal staat dat ik die viaraid moet gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
weet btw iemand waar die andere jumper settings voor zijn dan voor die raptors?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, je bent hier ongetwijfeld eerder op gewezen: gebruik aub het edit-knopje in plaats van om in korte tijd achter elkaar te posten. Zulke monologen zijn hier niet echt gewenst :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 21:45:
ok.

ik heb op de asus site de nieuwste iaa drivers gedownload en daarbij zat ook een makedisk.exe die heb ik nu gebruikt en hij heeft de schijven idd. gevonden..

toch apart dat overal staat dat ik die viaraid moet gebruiken
Onzin, in de manual staat dat de VIA bedoelt is voor IDE Raid en Intel voor SATA.
Heb die manual net gedownload dus......

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 22:00 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 22:09

Termy

valt er nog wat te fragge?

dat mobo heeft als het goed is de ICH5R SB dus waarom je de VIA controller gebruikt (ook al zou hij SATA zijn) ontgaat me totaal :)

met denieuwste RAID IAA en mobo bios kan je zelfs RAID 1 gebruiker via die Intel controller dus dit lijkt mij een LMDtje ;)

qua jumpers heb ik op mijn raptors niks veranderd en die draaien nu gezellig RAID 0 aan de ICH5R RAID controller van m'n Asus P4C800-E DX...

dat spul aan de SB hangen is sowieso beter ivm het omzeilen/ontlasten van de pci bus. je zou hierdoor ook echt de 150MB/s SATA moet kunnen halen aangezien de pci bus (nu nog) maar 133MB/s aankan maar dat lukt me met "maar" 2 raptors niet. max 120MB/s in de ATTO benchmark... ach ik kan er mee leven :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Pagina: 1