Ik las op Anandtech dat er een programma is om Maxtor/Quantum HD's te versnellen. In de faq staat het volgende:
Op de Anandtech forums had iemand 67% snelheidswinst:
Ik vroeg me af of er tweakers zijn die dit programma kennen en/of al gebruiken. De search leverde geen relevante hits op voor dit programma, dus misschien kent bijna niemand het?
edit:
voor de volledigheid (staat ook op de website):
• het is een beta versie die maar 60 dagen werkt;
• werkt niet met Hyper-Threading:
Het lijkt me dus gewoon een cache-programma, zijn er ook dergelijke programma's voor andere merken HD's (die ook goed werken)?MaxBoost is a performance filter driver for Windows specifically designed to work on Maxtor drives. MaxBoost intelligently monitors and caches I/O requests to the drive in order to improve performance.
Op de Anandtech forums had iemand 67% snelheidswinst:
Een cache-programma werkt sowieso beter voor benchmark programmas dan voor bijvoorbeeld games, maar ik vroeg me af of iemand het getest heeft met bijvoorbeeld 3DMark03 oid (zal wel niet veel uitmaken) of Photoshop (misschien meer effect)?I just discovered a very nice driver : it's called MaxBoost ( www.maxboostbeta.com). So I tried this stuff and this is quite surprising : +35 in WinBench Business and +67% in High End. My old 10Gb Maxtor HDD just came back to life !!
Ik vroeg me af of er tweakers zijn die dit programma kennen en/of al gebruiken. De search leverde geen relevante hits op voor dit programma, dus misschien kent bijna niemand het?
edit:
voor de volledigheid (staat ook op de website):
• het is een beta versie die maar 60 dagen werkt;
• werkt niet met Hyper-Threading:
Is MaxBoost compatible with Hyper-Threading on Intel processors?
MaxBoost is not currently compatible with the Hyper-Threading functionality of select Intel processors. To use MaxBoost on a system with Hyper-Threading, you must disable Hyper-Threading in the system BIOS. See your system documentation for details.
[ Voor 17% gewijzigd door T.T. op 28-09-2003 17:06 ]