Toon posts:

Gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~besou022/netwerk.gif

Gaat dit werken? PC1 is direct via de USB aan het modem verbonden.
In PC2 zitten 2 netwerkkaarten. Dus PC1 geeft internet door aan PC2, en PC2 geeft internet door aan PC3.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ja, gaat werken, zij het omslachtig.

Verwijderd

heb je straks 5 netwerkkaarten voor 3 pc's :D
Waarom koop je geen router ofzo?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Tsja, het hele internet delen/ gateway/ portmapping verhaal, maar dan dubbel. Zal vast kunnen, maar zal ook vast wel problemen opleveren.

Moet het per se zo? Kan het niet met 1 kaart minder en een hubje er bij?

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

je kan het via 2x NAT routen of 1x NAT en 1x normaal met default routes

Het gaat werken, maar het is omslachtig. Als je het dan toch wilt doen, doe het dan op manier 2 :)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 16:49:

Waarom koop je geen router ofzo?
Omdat dat een beetje moeilijk wordt met een USB modem denk ik ;) ...
Makkelijker lijkt me'op achter PC1 (je server eigenlijk) een switch te hangen en daaraan je andere PC's .... of een router met ingebouw modem kopen zoals bijv SMC ze ook heeft.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 28 September 2003 @ 16:50:
Tsja, het hele internet delen/ gateway/ portmapping verhaal, maar dan dubbel. Zal vast kunnen, maar zal ook vast wel problemen opleveren.

Moet het per se zo? Kan het niet met 1 kaart minder en een hubje er bij?
Misschien is dat idd beter. Kan ik gewoon een 10mbps kopen of heb ik een 100mbps hub nodig?

Verwijderd

Eh ik snap het niet helemaal waarom stop je niet in pc 1 2 netwerkkaarten. En een hubje met usb heeft inderdaad geen zin. Dam moet je een oud pctje neerzetten. Maar als het zo moet, waarom doe je dan in pc 2 2 netwerkkaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 16:54:
Eh ik snap het niet helemaal waarom stop je niet in pc 1 2 netwerkkaarten. En een hubje met usb heeft inderdaad geen zin. Dam moet je een oud pctje neerzetten. Maar als het zo moet, waarom doe je dan in pc 2 2 netwerkkaarten?
PC1 is een laptop.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

bobsnl schreef op 28 September 2003 @ 16:52:
[...]

Makkelijker lijkt me'op achter PC1 (je server eigenlijk) een switch te hangen en daaraan je andere PC's .... of een router met ingebouw modem kopen zoals bijv SMC ze ook heeft.
dit kan makkelijk met een router.
draytek heeft wel usb routers.
daar sluit je je usb modem op aan.
en je sluit je pc weer aan met utp.

wat je switch idee. dat is ook een idee.
scheelt een boel instellen op pc2

• bobsnl
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 16:52:
[...]
Misschien is dat idd beter. Kan ik gewoon een 10mbps kopen of heb ik een 100mbps hub nodig?
Koop gewoon een 10/100 switch ... die dingen zijn amper duurder dan een hub en toch wel beter.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

code:
1
2
3
                .-- PC2
ADSL - PC1 - hub
                `-- PC3

Lijkt me eens iets wat slimmere oplossing. Maar zoals hier boven zal ook werken, alleen iets wat meer instel-werk denk ik.

BTW: Er zijn ook routers die USB-Modems aankunnen trouwens.

Ey!! Macarena \o/

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bobsnl schreef op 28 September 2003 @ 16:52:
[...]

Dat valt wel mee hoor ej kan voor 69 euro een ROUTER/ADSL MODEM in 1 kopen dus best cheap als je nagaat dat een switch alleen al 39 euro kost ongeveer ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Draytek heeft toch een router voor USB modems? Of werk die niet met jouw modem?

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 28 September 2003 @ 16:57:
[...]

Dat valt wel mee hoor ej kan voor 69 euro een ROUTER/ADSL MODEM in 1 kopen dus best cheap als je nagaat dat een switch alleen al 39 euro kost ongeveer ;)
Waar kan ik zo'n router met USB halen? Zouden ze die gewoon bij Dynabyte hebben?

Verwijderd

Als het een 'bnc' type netwerk, dan is het toch geen enkel probleem?
Met utp zou ik het niet doen, werkt vast wel, maar veel te omslachtig.
Ik zou gaan voor een hubje of iets in die geest.

Verwijderd

Zover ik weet heeft dynabyte bij ons alleen een sitecom modem en dat kan dan in combinatie met een router. Maar als je dit niet doet waarom sluit je dan niet de modem op pc 2 aan?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 17:03 ]

• bobsnl
nero355 schreef op 28 September 2003 @ 16:57:
[...]
.... als je nagaat dat een switch alleen al 39 euro kost ongeveer ;)
€ 29,- ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 17:01:
[...]

Waar kan ik zo'n router met USB halen? Zouden ze die gewoon bij Dynabyte hebben?
bestellen bij draytek denk ik :?
maar die dingen zijn een stuk duurder dan een gewone dsl-router...

@hierboven: voor 15 vind je ze ook wel hoor :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 17:04 ]

Verwijderd

Koop gewoon sweex router, kabel router van sweex kost 33 euro geloof ik die van adsl, weet ik niet zal ook wel zoiets zijn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 17:11:
Koop gewoon sweex router, kabel router van sweex kost 33 euro geloof ik die van adsl, weet ik niet zal ook wel zoiets zijn
Ik heb een USB Modem dus dat gaat niet werken. Iemand een idee Waar ik een Router me USB kan kopen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja dit gaat werken :+

Zowel je topicstart als de daaruit voortvloeinde vragen hebben een bijzonder hoog search gehalte (los van het feit dat je het uberhuapt best eerst zelf had kunnen uittesten).

Als je toch een router gaat kopen, kun je net zo goed bijvoorbeeld de "Alcatel SpeedTouch 510 Versie 4 ADSL modem router + 4 poort switch" kopen voor ca. €110,- zie verder ook de pricewatch : http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/313

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.