Gaat dit werken? PC1 is direct via de USB aan het modem verbonden.
In PC2 zitten 2 netwerkkaarten. Dus PC1 geeft internet door aan PC2, en PC2 geeft internet door aan PC3.

Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Omdat dat een beetje moeilijk wordt met een USB modem denk ik
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Misschien is dat idd beter. Kan ik gewoon een 10mbps kopen of heb ik een 100mbps hub nodig?dreamscape schreef op 28 September 2003 @ 16:50:
Tsja, het hele internet delen/ gateway/ portmapping verhaal, maar dan dubbel. Zal vast kunnen, maar zal ook vast wel problemen opleveren.
Moet het per se zo? Kan het niet met 1 kaart minder en een hubje er bij?
Verwijderd
PC1 is een laptop.Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 16:54:
Eh ik snap het niet helemaal waarom stop je niet in pc 1 2 netwerkkaarten. En een hubje met usb heeft inderdaad geen zin. Dam moet je een oud pctje neerzetten. Maar als het zo moet, waarom doe je dan in pc 2 2 netwerkkaarten?
dit kan makkelijk met een router.bobsnl schreef op 28 September 2003 @ 16:52:
[...]
Omdat dat een beetje moeilijk wordt met een USB modem denk ik...
Makkelijker lijkt me'op achter PC1 (je server eigenlijk) een switch te hangen en daaraan je andere PC's .... of een router met ingebouw modem kopen zoals bijv SMC ze ook heeft.
Koop gewoon een 10/100 switch ... die dingen zijn amper duurder dan een hub en toch wel beter.Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 16:52:
[...]
Misschien is dat idd beter. Kan ik gewoon een 10mbps kopen of heb ik een 100mbps hub nodig?
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
1
2
3
| .-- PC2
ADSL - PC1 - hub
`-- PC3 |
Ey!! Macarena \o/
Dat valt wel mee hoor ej kan voor 69 euro een ROUTER/ADSL MODEM in 1 kopen dus best cheap als je nagaat dat een switch alleen al 39 euro kost ongeveerbobsnl schreef op 28 September 2003 @ 16:52:
[...]
Omdat dat een beetje moeilijk wordt met een USB modem denk ik...
Makkelijker lijkt me'op achter PC1 (je server eigenlijk) een switch te hangen en daaraan je andere PC's .... of een router met ingebouw modem kopen zoals bijv SMC ze ook heeft.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Waar kan ik zo'n router met USB halen? Zouden ze die gewoon bij Dynabyte hebben?nero355 schreef op 28 September 2003 @ 16:57:
[...]
Dat valt wel mee hoor ej kan voor 69 euro een ROUTER/ADSL MODEM in 1 kopen dus best cheap als je nagaat dat een switch alleen al 39 euro kost ongeveer
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 17:03 ]
€ 29,-nero355 schreef op 28 September 2003 @ 16:57:
[...]
.... als je nagaat dat een switch alleen al 39 euro kost ongeveer
Verwijderd
bestellen bij draytek denk ikVerwijderd schreef op 28 september 2003 @ 17:01:
[...]
Waar kan ik zo'n router met USB halen? Zouden ze die gewoon bij Dynabyte hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 17:04 ]
Verwijderd
Ik heb een USB Modem dus dat gaat niet werken. Iemand een idee Waar ik een Router me USB kan kopen?Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 17:11:
Koop gewoon sweex router, kabel router van sweex kost 33 euro geloof ik die van adsl, weet ik niet zal ook wel zoiets zijn
Dit topic is gesloten.
![]()