Electronische ogen op een onderbreking van een beweging. Ik open een wielrennersbaan en ik wil de snelste tijd zo nauwkeurig meten welke hardware kan ik dan het beste gebruiken, ik heb overal gezocht bedrijven gebeld, maar nergenst iets gevonden zie: Finish Computer
Misschien als je contact opneemt met:
-een atletiek baan
-een groot sportzwembad
-een wedstrijd-schaatsbaan
-een paardenracebaan
-etc
Het lijkt mij dat jij niet de eerste bent die dit wilt. Je hoeft dan ook niet opnieuw het wiel uit te vinden. Ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt, maar heb je dit soort verenigingen al gecontacteerd?
-een atletiek baan
-een groot sportzwembad
-een wedstrijd-schaatsbaan
-een paardenracebaan
-etc
Het lijkt mij dat jij niet de eerste bent die dit wilt. Je hoeft dan ook niet opnieuw het wiel uit te vinden. Ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt, maar heb je dit soort verenigingen al gecontacteerd?
atletiekbaan, motorsportbedrijf, wielrenorganisatie, paardenracebaan was nog niet bereikbaar iemand anders???
Nog niet bereikbaar? Bel dan morgen ochtend! Check zo'n homepage, stuur een e-mail en wacht enkele dagen. Of.... moet de baan morgenochten open?Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 12:29:
atletiekbaan, motorsportbedrijf, wielrenorganisatie, paardenracebaan was nog niet bereikbaar iemand anders???
je kunt toch gewoon iets van een lichtbron met sensor gebruiken. Die richt je op een spiegeltje. Finished er iemand dan wordt het signaal onderbroken, even de juiste schakeling maken. Zoek misschien op zo'n verklikker die je bij een winkel hebt als je binnenkomt.
Verwijderd
Probeer het eens bij een kartbaan.
Volgens mij is het niet echt handig om de tijdregistratie optisch te doen omdat het moeilijk is renners van elkaar te onderscheiden. Tenzij er maar 1 renner tegelijk op de baan is.
Meestal wordt zoiets gedaan met een (passief)zendertje en een detectielus.
Volgens mij is het niet echt handig om de tijdregistratie optisch te doen omdat het moeilijk is renners van elkaar te onderscheiden. Tenzij er maar 1 renner tegelijk op de baan is.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 13:30 ]
Pas aub even je openingspost aan, op deze manier zal deze topic net zo eindigen als je vorige ... Dus met een slotje. Geef even iets meer info en wat heb je zelf al geprobeerd ? Ben je dus al in de praktijk wat aan het uittesten ?
-
doen ze volgens mij wel bij wielrennen en atletiek.Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 13:24:
Probeer het eens bij een kartbaan.
meerdere optische ogen gekoppeld aan een (digitale) camera
[ Voor 4% gewijzigd door job op 28-09-2003 13:31 ]
Verwijderd
Dit is huiswerk en nog in het verkeerde forum ook...
Zoek eens bij google op "linear strip photography". Zo kom je bijvoorbeeld op: Basics of Strip Photography.
En verder, wil je het echt simpel hebben, gebruik dan gewoon een lichtsluis. Zo gaar als maar wat natuurlijk, maar een lichtsluis + oude computer doen alles. Maar zonder meer informatie kunnen we natuurlijk zowieso al niets... hoe nauwkeurig moet het systeem zijn, wat mag het kosten, moet het stand-alone werken. Denk eerst eens goed na wat je doelen zijn, daarna kun je kijken hoe dat gerealiseerd kan worden.
[edit]
Nog wat informatie gevonden:
Road Race and Finish Line Management. Een compleet (online) boek met veel informatie
Ook nog: Scoring races by computer.
Zoek eens bij google op "linear strip photography". Zo kom je bijvoorbeeld op: Basics of Strip Photography.
En verder, wil je het echt simpel hebben, gebruik dan gewoon een lichtsluis. Zo gaar als maar wat natuurlijk, maar een lichtsluis + oude computer doen alles. Maar zonder meer informatie kunnen we natuurlijk zowieso al niets... hoe nauwkeurig moet het systeem zijn, wat mag het kosten, moet het stand-alone werken. Denk eerst eens goed na wat je doelen zijn, daarna kun je kijken hoe dat gerealiseerd kan worden.
[edit]
Nog wat informatie gevonden:
Road Race and Finish Line Management. Een compleet (online) boek met veel informatie
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 13:45 ]
Bij triathlon e.d. gebruiken ze een kleine sensor die met een bandje om de enkel zit. Bij het tijd meetpunt lopen ze over een mat en dar word iedere sensor apart geregistreerd! Perfecte methode maar ik denk dat t wel iets te prijzig zal worden.
Je zou wel een soort winkel bel systeem kunnen gebruiken, als het licht signaal wordt onderbroken geeft dat een signaal, dit zou je met een relais pc kaart kunnen koppelen aan een tijdsregistratie programma. Conrad heeft zoiets dergelijks.
Je zou wel een soort winkel bel systeem kunnen gebruiken, als het licht signaal wordt onderbroken geeft dat een signaal, dit zou je met een relais pc kaart kunnen koppelen aan een tijdsregistratie programma. Conrad heeft zoiets dergelijks.
Hehe, met een microfoon kan het ook. Geef alle renners een ultasound zendertje (hoge piep), elke renner een andere frequentie zodat je ze uit elkaar kunt houden. Aan de frequentieverschuiving hoor je exact de snelheid waarmee ze de finisch naderen: het dopplereffect. Dankzij ditzelfde dopplereffect weet je exact wanneer ze de finisch hebben bereikt: de hoge toon wordt ineens iets lager! 
Alternatief: maak gebruik van het auto-focus systeem van camera's. Richt op elke renner een apparte camera (5 meter achter finisch op hoogte van 2,20meter). De autofocus display geeft aan op welke afstand de camera is ingesteld, deze loopt snel terug. Hiermee weet je de snelheid. Gooi dit in een grafiek en je weet wie als eerste finisht en met welke snelheid
Sorry, dit laatste is onmogelijk precies te doen. Met de microfoon kan het wel ZEER nauwkeurig. Of MOET het optisch?
Alternatief: maak gebruik van het auto-focus systeem van camera's. Richt op elke renner een apparte camera (5 meter achter finisch op hoogte van 2,20meter). De autofocus display geeft aan op welke afstand de camera is ingesteld, deze loopt snel terug. Hiermee weet je de snelheid. Gooi dit in een grafiek en je weet wie als eerste finisht en met welke snelheid
Sorry, dit laatste is onmogelijk precies te doen. Met de microfoon kan het wel ZEER nauwkeurig. Of MOET het optisch?
[ Voor 39% gewijzigd door pmeter op 28-09-2003 15:02 ]
Kbest,
zit jij toevallig op het KW1C college in DenBosch en doe jij ICT Beheerder niveau 3/4
1e jaars en in klas 1C??
deze opdracht komt mij heeeeel bekend voornamelijk,
Ik heb zelf de opdracht gamewatcher.
zit jij toevallig op het KW1C college in DenBosch en doe jij ICT Beheerder niveau 3/4
1e jaars en in klas 1C??
deze opdracht komt mij heeeeel bekend voornamelijk,
Ik heb zelf de opdracht gamewatcher.
Finish Computer
Niet een nieuw topic topic openen, nadat je vorige is gesloten. Je bent in het verleden vaak genoeg op de FAQ gewezen, houd je daar nou eens gewoon aan.
Niet een nieuw topic topic openen, nadat je vorige is gesloten. Je bent in het verleden vaak genoeg op de FAQ gewezen, houd je daar nou eens gewoon aan.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()