Toon posts:

Finish Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedoeling is om voor een bedrijf een finish-computer te maken, een computer die met behulp van optische ogen tijdnotering op het parcours registreren. De nadruk ligt vooral op de stabilliteit en eenvoud voor de gebuiker.

Dat zijn de eisen van de p.c.

Welke componenten kan ik het beste gebruiken?
- Processor (misschien Pentium 4 3 Ghz. wel/geen hyper treading)
- Intern geheugen
- HD grootte
- Soort videocamera aansluitbaar op die pc
- Software die ik daar voor moet gaan gebruiken (software om dus alles te registreren.)

heeft er iemand misschien paar handige links of weet iemand zo wat ik het best kan gaan gebruiken?

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

je hoeft geen supersnelle PC hiervoor te hebben, waar je je meer druk over moet maken is: hoe registreer je wie het eerste over de lijn is?

voor de rest een sensor kun je parralel of serieel uitlezen.
Maar is het niet handiger om zo'n kant en klaar systeem aan te schaffen?

1 + 1 = 3

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ja heb je enig id naar wat voor systeem ik dan moet gaan zoeken???? dan kan ik inderdaad een kijkje nemen naar de spec.... ik heb er nog niks over gevonden

• Tweeker

Tweeker

1 + 1 = 3

naar mijn weten kun je zo'n systeem nog opzetten met een 486 met 32 MB geheugen, een kleine harde schijf, als je hem alleen gebruikt voor de registratie. De vraag is meer, wat ga je verder met de gegevens doen?

De hoeveelheid data zal niet echt in de Gb's lopen
De snelheid maakt niet echt superveel uit.

Wat moet de PC daarna nog meer gaan doen?
Je vraag is namelijk niet erg specifiek en kun je veel uiteenlopende antwoorden op verwachten.

1 + 1 = 3

• Tweeker

Tweeker

1 + 1 = 3

Ik heb even over het hoofd gezien dat je optische notering wil doen, dan moet je PC wel een flinke dot power bevatten. Over optische controle kan ik je verder winig meer vertellen... Ben niet zo op de hoogte van capture technieken...

1 + 1 = 3

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het in de paardrijdraces nogal belangrijk is om de precieze snelheid te registreren van de aankomsttijden, wil ik een pc met apparatuur waarmee ik echt de meest precieze waarneming kan registreren.

Vandaar mijn vraag welke software (om te registreren) kan ik daarvoor gebruiken icm met welke componenten (waarnemen)?

Kosten spelen geen rol :-P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 11:30 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 11:33
Wat je volgens mij moet hebben is een single scan line camera die je vertikaal een enkele beeldlijn opneemt. Als je al deze opnames achter elkaar zet, krijg je de zogenaamde photo-finish beelden. Zie bijvoorbeeld What is Linear-Strip Photography?. Dit betreft een analoge camera, maar met een digitale high speed videocamera moet het ook lukken. Maar ik ben bang dat je met een gewone 60fps webcam niet voldoende hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door DaCoTa op 25-09-2003 12:26 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

Mentalist

[avdD]

Als we niet weten met wat voor software e.d. je aan de gang gaat kunnen we ook geen moer zeggen over wat voor cpu e.d. je moet hebben ;).

Ik zou eerst maar eens uitzoeken hoe en wat je nou precies wil gaan meten. Kijk dan wat voor sofware je daarvoor gebruikt en zie welke cpu daar het beste bij aansluit (benchmarks). Een topic over "wat is een stabiel mobo?" hoef je dan echter nog niet te openen, aangezien iedereen dan z'n eigen mobo noemt 8)7

Zie ook : Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.