Toon posts:

Gf4ti4600 8x + Counterstrike = lage fps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel al, mwa, 2 jaar best wel veelste veel cs.
Nu is t t fijnste als je dit met 100 kan spelen.

Daarom kocht ik een tijd terug een nwe videokaart, een Radeon8500,
deze was echter in prestaties met counterstrike veel minder dan mijn vorige kaart, een gf2mx400

Nu heb ik laatst maar nog een keer een nwe kaart gekocht, en ik wilde meteen een nog veel betere, en kocht zo'n ti4600.
Maar helaas pindakaas, deze presteert NOG minder dan die radeon.

Nu droppen de frames heel raar, het ene moment heb je 100 fps, en t andere 50 fps. Met vsync uit en in windows 98, dus reforce zou geen nut hebben/werkt niet.
Ik heb via de search een topic gevonden met een dergelijk probleem, dat de frames telkens naar 1 getal terug vielen, in dat geval 42.5
( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/347130
Helaas stond er niet hoe het was opgelost.

Ik draai, net als hem toen win98
met amd 1900
MSI ti4600 8x agp 128
MSI kt333 mobo
512mb pc2700

Andere spellen zoals Battlefield draaien met alles op 100% zonder slag of stoot, dus echte grote driver fouten zijn er niet, volgens mij ;|
Ik heb al een paar dagen het forum door gespit op zoek naar antwoorden, ik hoop dat ik nu "mag" posten om te kijken of iemand een antwoord heb/heeft

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 12:45 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik raad aan windows te her-installeren

Van Ati naar nvidia drivers of andersom gaan is ...tja...niet echt iets wat aan te raden valt zonder goede voorbereiding!

Counterstrike moet ( afhankelijk van welke modellen je ge-installeerd hebt staan ) toch echt iets van 75 FPS trekken hoor :-)

[ Voor 29% gewijzigd door swampy op 27-09-2003 22:13 ]

There is no place like ::1

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Heb je ervoor gezorgd dat alle oude drivers compleet zijn verwijderd?
Zelf installeer ik in dit soort gevallen windows opnieuw. Is even werk maar is zeker de moeite waard ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

swampy schreef op 27 september 2003 @ 22:12:
Ik raad aan windows te her-installeren

Van Ati naar nvidia drivers of andersom gaan is ...tja...niet echt iets wat aan te raden valt zonder goede voorbereiding!

Counterstrike moet ( afhankelijk van welke modellen je ge-installeerd hebt staan ) toch echt iets van 75 FPS trekken hoor :-)
75 is aan de behoorlijk lage kant. Met een ti4600 ga je eerder richting 200.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
oh, ja, sorry, vergeten te vertellen.

Ik heb al windows fresh install gedaan, de drivers van msi zelf ( van de cd ) geprobeerd, en de nwste detonators die win98 ondersteunen 45.23.
Vsync is uit, standaard, anders geen 100 fps.

Misschien ligt het aan mijn moederbord instellingen?

thx anyway swampy

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welke versie van Counter-Strike? 1.6 via steam heeft geeft namelijk bij de meesten fps drops :)

Het komt door je refreshrate instellingen dat je geen 100fps hebt als je vsync aan staat. Je moet dan je monitor drivers installeren en de refreshrate op de hoogst mogelijke modus die je monitor aankan.

[ Voor 53% gewijzigd door RAJH op 27-09-2003 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
snap ik het niet? of..

ik zei namelijk vsync uit, of bedoel je dat ? :o

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou Win2K of XP installeren.... Want 512MB en W98 willen niet echt samen (max. is 256 standaard, valt te tweaken, moet je ff zoeken @ GoT / Google) En heb je de vorige drivers wel goed gedeïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
damn, ik heb alleen maar win98, nergens win2k ofzo, maar met 256 had ik dit probleem ook :$

ja, ik had zo'n programma gebruikt daarvoor drivercleaner ofzo

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 23:43 ]

Verwijderd

sinds cs 1.6 heb ik dit ook.. maar dat ligt gewoon aan de brakke code van de steam engine en r_speeds(?) van o.a de vernieuwde aztec, helemaal vernaait dus...
voor cbbl is er een update gekomen en die draait nu redelijk, dus ik zit nog op een update te wahten voor de_aztec waar ik tussen de 40 en 100 fps wat erg irritant is

heb je dit trouwens ook met 1.5?

Verwijderd

Topicstarter
ja, helaas wel, en hij dropt precies hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
ok, het probleem van de "drastische" drops naar 50 is opgelost.

Ik heb (min of meer willekeurig) een set andere ( nieuwere ) drivers ge-installeerd om daarmee de bufferspiegeling op "use block transfer" te zetten i.c.m. wat andere instellingen in de bios.

Nu blijf ik alleen nog zitten met de standaard drops als er mannetjes in beeld komen...die toch nog steeds ERG zwaar zijn

Verwijderd

draait er geen zwaar prog mee? Want als men bij mij op msn 6 bijvoordbeeld in een gesprek voegt met 13 man dan krijg ik ook vette fps drops... misschien andere zwaar prog bij jou ?

Verwijderd

Topicstarter
msn staat soms wel aan, maar meestal niet eens ingelogd, heb wel in taakbalk aantal van die driver proggies van me live platinum aan...maar die zijn "idle" zoals dat zo mooi in t engels heet

Verwijderd

Het komt door de nieuwste drivers, die hebben moeite met CS en de Ti versie van Nvidia samen. Had ik ook, bij mij de hele tijd Blauw Beeld, maar de oudere geinstalleerd : de 44.03 en nu werkt het perfect, ik denk dat dat de oplossing is voor je, succes

Verwijderd

Idd, je moet niet de nieuwste drivers installeren, maar iets oudere. ik zelf gebruik (volgens mij) 39.28 en heb sinds de komst van steam 1.6 zo'n 150 fps met een gf4 ti4200 (echter wel op winxp pro)

//offtopic: om in 1.6 boven de 100 fps uit te komen moet je de volgende instellingen gebruiken:

developer "1"
fps_max "300"

Verwijderd

Topicstarter
ja maar, 1.5 loopt ook slecht...beetje jammer :(

Verwijderd

Probeer anders omega drivers: www.omegacorner.com.
Die dingen hebben wonderen gedaan voor m'n oude voodoo 5 ^^

Verwijderd

Topicstarter
helaas, ook geen positief resultaat, kan dit aan mijn moederbord liggen misschien, met mijn radeon8500 had ik precies het zelfde probleem, alleen met deze kaart )ti4600) in mindere maten...

Wie heeft er ervaring met het instellen van de bios van een MSI kt3 ultra ?
misschien helpt als je daar wat aan kloot, maar zoveel sjoegen heb ik daar niet van..

update :

ik heb net eventjes zo'n 3dmark gedaan, en scores vergeleken..
bij alle vergelijkbare systemen ( gelijke cpu, gfx ) scoor ik tot maximaal de helft van het aantal fps in de high polygon test ( de 1e ) ik haal daar slechts 18 fps, de laagste die ik tot nu tegen kwam was rond de 30 fps :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 18:01 ]

Verwijderd

Dit lijkt wel heel erg op een probleem wat ik ooit heb aangekaart in dit topic.
Wat ik had leek eerst een perfekt werkende GF4Ti4600. Bij nader onderzoek bleek er toch iets mis te zijn waardoor de fill rate maar de helft was van wat die hoorde te zijn.
Ik heb echter nooit gepost hoe deze zaak uiteindelijk is afgelopen. Daarom doe ik het hier maar. Ik heb de leverancier ervan kunnen overtuigen dat deze kaart half brak was en heb een nieuwe Aopen Aeolus GF4Ti4600 gekregen. Deze was echter nog veel brakker want wilde enkel draaien in veilige modus. Ik heb mijn geld teruggehad en elders een Creative (is eigenlijk een MSI) 3DBlaster GF4Ti4600 gekocht. Om kort te zijn. Deze laatste doet 9 maand na datum nog altijd perfekt wat er van verwacht moet worden. Einde verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet kapot aangezien hij in alle andere scores wel "goed" scoort ( dus even snel als vergelijkbare bakken ) maar ALLEEN in de 1e polygon bench scoort hij laag, en ALTIJD 18.8 :? , ja soms 18.9 }:O

zie figuurtjes

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schil285/benchie-specs.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schil285/benchie.jpg

Het lijkt mij toch dat dit niet aan me geforce ligt... of wel :'(

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:39
Probeer ermee naar de pc shop te gaan waar je hem weg hebt en laat hun er naar kijken.

Verwijderd

Erg vreemd. Probeer ook eens te vergelijken in 3DMark2000 als je dat nog lukt en/of in 3DMark 2003.

Verwijderd

Topicstarter
roger, doen we ff

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
Eeeh, volgens mij klopt dit, me broertje heeft had hetzelfde probleem. Dus in meerdere computers gepropt en vergeleken en daar kwam hetzelfde uit (eerst een AMD T-Bird 1300, daarna een XP 2500+, en zelfs daar nog lichte drops maar wel minder). De mx heeft op de één of andere manier veel stabielere FPS in CS dan de Ti series, ongeacht de drivers.

Wat wel opviel is (ja het klinkt vreemd maar hier werkte het) FSAA op 2x zetten (of hoger), waardoor het iets stabieler werdt. Mischien een vaag verhaal, maar zo zat het hier. Hebben alles geprobeerd maar hielp nix.

Draai nu op een GF2 MX 200 in 640x480 met FSAA op 2x op 100 FPS constant en in 1.6 rond de 100 - 160 FPS. Let d´r ook op dat CS aardig CPU afhankelijk qua FPS

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 11:33
ik zit hier met mun geforce 2 ultra bij cs 1.6 gewoon op 100 fps te spelen (alleen bij de smoke daalt ie iets) maar voor de rest geen problemen er meej. steam werkt perfect en heb nog geen last gehad van die vage fps drops.

misschien je automatische update van cs uitzetten? misschien ff je config tweaken ff op google zoeken zijn zat sites met goeie fps/ping tweaks.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar het probleem dat ik in cs heb, wordt denk ik het probleem dat mijn benchmark laat zien, het probleem met de polygonen.
De models bestaan uit polygonen, en zoals gezegd, ik heb drops als ik mannetjes, dus meer polygonen in beeld krijg. Dit heb ik ook gezien door r_speeds 1 te doen en je ziet de circulatie van het aantal polygonen, rond de 3500 polygonen ( in cs dan ) zorgt niet voor drops. Komt de waarde epoly+wpoly ( worldpoly plus die ander :p ) boven de ~3500 dan dropt hij.
Rond de 7000 poly zit je al onder de 70 fps. Dit was niet alleen met mijn Geforce4 ti4800 zo, maar ook met mijn radeon8500, er staat nog een topic op GoT van een half jaar of wat geleden op.
Ik heb nu net even mijn radeon er weer in gezet waarmee ik ga benchen, als ik dezelfde drop in mijn high polygon test heb, ga ik het bij mijn mobo en cpu zoeken ( die heb ik er net af gehad en zag er niet doorgebrand uit )

Over een uurtje meer :p ( lijk wel een nieuwszender )

**** update ****

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schil285/benchie-specsati.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schil285/benchieati.jpg

:O :\

ik snap t niet dat ik gewoon weer zulke lage benchmarks krijg, en weer een stuk achterblijf in die polygoon test

Moet ik nu de oorzaak zoeken bij de grafische kaarten, of bij het mobo of cpu ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 23:59 ]

Verwijderd

Misschien wel bij je AGP bus of de driver hiervoor. Is je 4in1 driver recent? Verlaag eens je AGP rate naar 2x of 1x en kijk wat er gebeurt? Speel eens met de AGP aperture size in je bios...

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 13:33
Ja, ik zou ook mee terug naar de winkel gaan

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 22:20:
ja, maar het probleem dat ik in cs heb, wordt denk ik het probleem dat mijn benchmark laat zien, het probleem met de polygonen.
De models bestaan uit polygonen, en zoals gezegd, ik heb drops als ik mannetjes, dus meer polygonen in beeld krijg. Dit heb ik ook gezien door r_speeds 1 te doen en je ziet de circulatie van het aantal polygonen, rond de 3500 polygonen ( in cs dan ) zorgt niet voor drops. Komt de waarde epoly+wpoly ( worldpoly plus die ander :p ) boven de ~3500 dan dropt hij.
Rond de 7000 poly zit je al onder de 70 fps. Dit was niet alleen met mijn Geforce4 ti4800 zo, maar ook met mijn radeon8500, er staat nog een topic op GoT van een half jaar of wat geleden op.
Ik heb nu net even mijn radeon er weer in gezet waarmee ik ga benchen, als ik dezelfde drop in mijn high polygon test heb, ga ik het bij mijn mobo en cpu zoeken ( die heb ik er net af gehad en zag er niet doorgebrand uit )

Over een uurtje meer :p ( lijk wel een nieuwszender )

**** update ****

[afbeelding]
[afbeelding]

:O :\

ik snap t niet dat ik gewoon weer zulke lage benchmarks krijg, en weer een stuk achterblijf in die polygoon test

Moet ik nu de oorzaak zoeken bij de grafische kaarten, of bij het mobo of cpu ?
ik wil niet zeuren maar de test zijn van 2 verschillende 3dmark 2001, de eens is SE en de andere de orginele. Zet anders hier de compare urls van je eens neer , dan kan ik ( en andere) er ff naar kijken

[ Voor 1% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 05-10-2003 10:15 . Reden: E en de S omgedraait ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Wat misschien toch ook wel kan uitmaken wat ik al eerder had zien staan in dit draadje is de Windows versie + directx versie. De vergelijkingen die je doet zijn ook 8.1 en windows xp of 2000. Ik heb ook beetje zitten zoeken naar scores met Windows 98 met de TI4600 en had er al snel 3 gevonden rond dezelfde score en fps, dus de enige ben je niet :Y)

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5034427
http://service.futuremark.com/compare?2k1=4976556

Wat het precies kan zijn is moeilijk te zeggen zo, maar als het eventueel kan zou ik toch even proberen andere windows, 8.1, laatste officieele nvidia drivers, enz.

En anders toch even terug gaan naar de shop waar die vandaan komt, maar ik denk dat het wel ergens softwarematig zit. Suc-6 iig :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 10:30:
Ik heb ook beetje zitten zoeken naar scores met Windows 98 met de TI4600 en had er al snel 3 gevonden rond dezelfde score en fps, dus de enige ben je niet :Y)

http://service.futuremark.com/compare?2k1=4976556
Naast de Hi Poly 1 light score zijn hier ook de Shader scores en dan vooral die met Vertex Shader echt wel abnormaal laag.
Ik heb ook ooit druk gebencht in 3DMark om een probleem op te lossen en mijn mening is dat het OS heel weinig uitmaakt in de score.
Met een lager geklokte Celeron en WinMe haal ik iig veel consistentere resultaten.
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6265342

Verwijderd

Topicstarter
hoera (!)

ik heb net, min of meer nood gedwongen, mijn windows reinstalled, dx8.1 er op en 43.45 detonators.

Ipv score van 7500-8000 haal ik 11000 marks en score van 51 bij high poly
Met de kaart zit het wel snor, gelukkig :D

Bedankt iedereen voor de idee-en en de tijd in ieder geval.
( nemes1s :D :D )

Kan ik nu gaan kijken waarom cs zo traag loopt :p

wat een reinstall zoal niet kan uit halen :d

WEDEROM hoera

Ik zat vanmiddag ff te klooien weer om me fps in CS goed te krijgen, en kwam op t idee, dat het aan me sb live platinum kon liggen, immers, een benchmarken gebruikt geen geluid....

Vervolgens schakelde ik in windows mn platinum ( die bay in voorkant van pc ) uit en probeerde cs. Waar ik normaal 60 fps had had ik nu nog steeds 100

Dus ik denk dat me probleem is opgelost, voorlopig nog geen fps drops gehad...
Ook in 1.6 heb ik minder drops nu....kijken of t goed blijft...
Maar t helpt iig wel een hoop

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 19:37 . Reden: opgelost ]

Pagina: 1