Hoi, ik heb 2 weken geleden een nieuw systeem samengesteld en thuis laten bezorgen, en er leek niets aan de hand. Tot ik Warcraft 3 ging installeren. Na 5-10 minuten spelen, bleef mijn beeld stilstaan, en het geluid stopte. Het systeem reageerde op niets anders meer dan de resetbutton...
Ik dacht dat het probleem bij mijn voeding lag (300W Aopen; dat mijn Geforce te weinig stroom ofzo kreeg) dus die heb ik vervangen. Nu heb ik er een 450W voeding van Q-Tec in zitten, en nog steeds: hetzelfde probleem.
Even dacht ik eraan dat dit misschien een probleem met mijn geheugen kon zijn, dus heb ik Memturbo gedownload en even leek het goed te gaan, totdat de computer na 7 minuten weer vrolijk stil bleef staan.
Nu zit ik met m'n handen in mijn haren, figuurlijk gezien dan, want ik heb geen idee meer wat het probleem kan zijn. Ik heb een WinXP reinstall geprobeerd, mijn Geforce drivers en mijn moederbord drivers geupgrade en ik heb geprobeerd mijn Geforce in PCI modus te laten runnen mbv RivaTuner. Ik heb geen idee meer wat ik verder kan proberen om mijn computer werkende te krijgen en me geen extra geld meer zal kosten.
Specs:
EPoX 8rda3+ (moederbord)
AMD Athlon XP 2600+ (niet overclocked)
HDD Maxtor DiamondMax 9 80GB
512 MB DRAM (OEM)
Point of View Geforce 4 MX440
Q-Tec 450W voeding
Draaiend onder Windows XP Professional.
Heeft iemand hier enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Overigens ligt het probleem niet bij oververhitting van de Geforce, want als mijn computer is vastgelopen kan ik gewoon de heatsink aanraken zonder enig temperatuurverschil met de kamer te voelen (zal er natuurlijk wel zijn, maar heel klein dus).
Bij voorbaad dank, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
(Overigens loopt hij ook vast met bijv. Counter-Strike 1.6)
Ik dacht dat het probleem bij mijn voeding lag (300W Aopen; dat mijn Geforce te weinig stroom ofzo kreeg) dus die heb ik vervangen. Nu heb ik er een 450W voeding van Q-Tec in zitten, en nog steeds: hetzelfde probleem.
Even dacht ik eraan dat dit misschien een probleem met mijn geheugen kon zijn, dus heb ik Memturbo gedownload en even leek het goed te gaan, totdat de computer na 7 minuten weer vrolijk stil bleef staan.
Nu zit ik met m'n handen in mijn haren, figuurlijk gezien dan, want ik heb geen idee meer wat het probleem kan zijn. Ik heb een WinXP reinstall geprobeerd, mijn Geforce drivers en mijn moederbord drivers geupgrade en ik heb geprobeerd mijn Geforce in PCI modus te laten runnen mbv RivaTuner. Ik heb geen idee meer wat ik verder kan proberen om mijn computer werkende te krijgen en me geen extra geld meer zal kosten.
Specs:
EPoX 8rda3+ (moederbord)
AMD Athlon XP 2600+ (niet overclocked)
HDD Maxtor DiamondMax 9 80GB
512 MB DRAM (OEM)
Point of View Geforce 4 MX440
Q-Tec 450W voeding
Draaiend onder Windows XP Professional.
Heeft iemand hier enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Overigens ligt het probleem niet bij oververhitting van de Geforce, want als mijn computer is vastgelopen kan ik gewoon de heatsink aanraken zonder enig temperatuurverschil met de kamer te voelen (zal er natuurlijk wel zijn, maar heel klein dus).
Bij voorbaad dank, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
(Overigens loopt hij ook vast met bijv. Counter-Strike 1.6)
[ Voor 6% gewijzigd door eXtReMeBiE op 27-09-2003 09:44 ]