[GF4 440 mx] Zwart beeld, hangers. the usual

Pagina: 1
Acties:

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:41
Het probleem:
Ik heb een optie op een 2e hands videokaart, het gaat hier om een Geforce 4 440 mx. Leuk dingetje d8 ik voor een leuke prijs. Nou heb ik hem geprobeerd. Maar dat levert niet zo veel op :S. Toen ik Unreal TOurnament ging spelen liep ie vast. goed vast. Zwart beeld, pc stopt. Hetzelfde geld voor 3dmark2001 en in mindere mate (o_O) voor VIce City. Soms stopt ie ook tijdens opstarten.

Acties ondernomen:
-Temperatuur gecheckt; 30-35c - kast opengezet goede luchtstroom, geen hitte van agp-slot/ kaart
-Memory(SDRAM-moederbord) gecheckt op fouten, nix gevonden
-Bios updates gezocht, niet gevonden
-Bios aangepast (Naar AGP 2x ipv. 4)
-Drivers geupdate, nieuwste directx etc.

Conclusie:
Waarschijnlijk geen nieuwe videokaart voor mij |:( :(
Iemand nog een idee/suggesties?! :?

Ik wordt er in ieder geval erg moe van :O
Adios Amigos!

###System Specs:###
272kb aan textzooi, kijk maar ff: (edit: van me ouder videokaart , indien nodig wil ik wel proberen een specs te maken van systeem met gf4)

<a href="http://home.wanadoo.nl/famlagas/System Report.txt" target="_new">System Report.txt</a>

[ Voor 8% gewijzigd door Zeus op 26-06-2003 16:42 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Welkom @ GoT,

heb je voordat je die gf4mx erin stopte de drivers van je huidige kaart geuninstalleerd? Via-chipset drivers geinstalleerd?

• Zeus
Oude drivers idd geuninstalled. Via chipset NIET geupdate. Dat ga ik nu proberen.
Het rare was dat ik wel 2 uur achter google heb gezeten maar niks vergelijkends tegenkwam :P
Ben zo terug :D

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Misschien dat hij bij de 1ste eigenaar een beetje overclocked is (lees: teveel) en de mem nu niet echt lekker meer.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Zeus
Hmm. daar zat ik ook aan te denken. Ik heb nu die chipset drivers geupdate, ging wel aardig ( UT en 3dMark 2001 gedraaid @ 1024 x 768 x 16 ) In UT kwam ik hier en daar artifacts tegen (dat noem je toch van die fouten? doorzichtige muren, blokkerige stralen soms)
DAn start ik MSN 6.0 > loopt ie vast. Systeem stopt gewoon. Hetzelfde geld voor Internet Explorer bij het bekijken van mijn benchmark score. Vaag!
Probleem is dus maar deels opgelost. Ik hou het nog maar ff'tjes bij die oude slome tnt2

Verwijderd

Artifacts kan aan kapot geheugen liggen, probeer het eens onder te klokken met Powerstrip. Klok de core dan ook direct maar even onder, dat kan namelijk erg snel vastlopers veroorzaken.

• Zeus
[Roger That] BRB met nieuws

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wat had je eerst voor videokaart? Het kan ook gewoon zijn dat het nu net teveel voor je voeding geworden is....

• Zeus
Nvidia TNT2 m64
Ook weer een mogelijkheid. IS daar wat aan te doen?
(wordt vast weer nieuwe voeding ofzo)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als het je voeding is is daar wat aan te doen ja, en dat is inderdaad een nieuwe kopen. Wat voor voeding zit er nu in?

• Zeus
Je brengt me wel aan het werken m-m :D Ik vind dit echt raar. hij hangt ook gewoon wanneer ie wil :S Ik zit al te wachten tot ik op verstuur bericht klik en ie hangt ^_^. Anywayz... na een tijdje zoeken kon ik geen aanwijzing vinden om wat voor een voeding het gaat. In mijn moederbord-boekje staat wel iets over "switching Power Supply Requirement" die staat als het goed is op 3.3 V at 15Amps maar je kan ook kiezen tussen 5V at 20Amps en natuurlijk lager . Maar dit is denk ik niet wat we zoeken, toch? Enig idee hoe ik informatie over de voeding kan vinden? Het gaat om zo'n laser expression van zo'n stom project.

Verwijderd

je zou met die voeding ook gewoon wat onnodige dingen los kunnen trekken (extra hd ofzo of cdrom) en dan ff kijken

Verwijderd

ik ben btw de eerste eigenaar van het ding, hij is niet overclocked geweest ofzo. hij deed het in mijn systeem als een zonnetje! maarja.... toen kwam hij dus met ze kant en klare "ikzeterwatandersinenhetdoethetnietmeer" pc en toen ging ie raar doen

als je hem molt is het dokken he! }) :(

• Zeus
Wat houd fast-writing in? (zit in mijn bios te kieken, heb net AGP op 2x gezet en fast-writing uit, NU DOET IE HET wel een beetje :P anders hoor je morgen wel wat er mis is)

Verwijderd

snel schrijven:)
geen idee......
suc6!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
fast-writes geeft iets snellere AGP prestaties, maar zorgt bij mij ook voor veel instabiliteit, zelfde soort kaart.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Althalus schreef op 26 June 2003 @ 19:14:
Nvidia TNT2 m64
Ook weer een mogelijkheid. IS daar wat aan te doen?
(wordt vast weer nieuwe voeding ofzo)
Als dit je oude videokaart is, zouden de drivers nauwelijks iets uitmoten maken, gebruiken nl. allemaal de detonatoer series, maar ik zou ze wel ff opnieuw instaleeren :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Zeus
Initial G schreef op 26 juni 2003 @ 19:53:
fast-writes geeft iets snellere AGP prestaties, maar zorgt bij mij ook voor veel instabiliteit, zelfde soort kaart.
Goed nieuws dus! Ga straks met 4x proberen. Ik ben blij dat er zo'n forum als tweakers.net is! Woei! _/-\o_
Even Benchmarken. Laat de tips en ervaringen maar binnen stromen!
[/me]

• Zeus
hahaha! ging weer lekker! 3Dmark2003 test 2:
Bleef hangen, control alt del werkte nog wel een beetje, pc was nog bezig. en dan. BANG! Blauw scherm! Check:
Er is een probleem gevonden ...

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: nv4_disp

jada jada jada text

Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een probleem met het apparaat of door onjuiste programmering van de hardware door het stuurprogramma.

*** Stop: 0x0000000EA (0x8279D340, 0x82B33938, 0x829FE608, 0x000000001)

nv4_disp
besig met het starten van de fysieke geheugendump
de fysieke geheugendump is voltooid.

jada jada jada

Verwijderd

Had ik ook, heb m gelijk terug gebracht nadat ik wist dat ie niet zo goed was, ik koop mooi een Club3d ATi Radeon 9700 pro

• Zeus
}:O
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 20:26:
Had ik ook, heb m gelijk terug gebracht nadat ik wist dat ie niet zo goed was, ik koop mooi een Club3d ATi Radeon 9700 pro
Kan je die ook voor onder de 50 euro kopen ? ;)

• Theelepel88
  • Laatst online: 31-08-2024
ik heb de gforce 4 mx 440 64 mb ddr se ( als ik het zo goed heb )
en heb die kaart erin gepropt ( vervanging van mijn gfroce 2 mx 100 32 mb sdram ) en hij draaide, had ik fff drivers geunistald, de nieuwe drivers erbij ( was volgens mij niet nodig had nml net de nieuwste op die gfroce 2 gezet ) en hij liep als een zonnetje.
Mischien kan je terug gaan naar de winkel en ff vragen of je hem kan omruilen omdat ie niet werkt, heb namenlijk nog niks slechts ( behalve de prestaties, maar dat boeit mij niet zoveel, ik wil wel een 9800 pro maar mijn portemonnee niet ;) ) over gehoord terwijl mijn vader en mijn neef dezelfde kaartr hebben....dus ik denk dat het een individueel ( moeilijk woord ) probleem is

lees de draad voordat je blaat

• Zeus
ja (oe, niet zo moeilijk woordje!). dat denk ik ook. en ik denk dat ik een andere kaart ga kopen o_O
Ik ben wanhoopig en geef het op.
Weet iemand een leuk kaartje met als maximum prijs 60 euro? het moet leuk blijven voor mijn ouders ^_^.
(edit: al die leuke smileys veranderen)

[ Voor 11% gewijzigd door Zeus op 27-06-2003 09:51 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 01:58

The Wrecker

Networking Rulez

Zit ik te denken aan een ati radeon 9000 ofzo ff pricewatch checken ;)

Verwijderd

ik zie dat je vcore 2.05 Volt is
en dat bij cpu 1.3 - 1.75 volt staat
is hij overgeclocked ?? of heb je daar nou gewoon iets fout staan ?

Verwijderd

Althalus schreef op 26 June 2003 @ 20:21:
hahaha! ging weer lekker! 3Dmark2003 test 2:
Bleef hangen, control alt del werkte nog wel een beetje, pc was nog bezig. en dan. BANG! Blauw scherm! Check:

[...]
Windows XP en 2000 BSOD guide

Ga dat eens bij langs.

En heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd?

• Zeus
Ik denk dat er iets fout staat. Ik heb alleen de bus-snelheid eens omhooggegooit, nooit aan voltages gedaan. Als dit een probleem kan zijn zeg je het maar, ok?

• Zeus
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 09:39:
[...]

Windows XP en 2000 BSOD guide

Ga dat eens bij langs.

En heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd?
Windows heb ik al opnieuw geinstalleerd; en dat was de enige keer dat ik een blauw scherm had. Na wat puzzelen komt het erop neer van dat je Of de nieuwste drivers moet dll (heb ik al!) Of de hardware acceleration lager zetten, wat weer ten koste gaat van je snelheid. Bedankt voor je suggestie, maar door deze weg is het niet op te lossen :9

Pagina: 1