Toon posts:

bios voor a7n8x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
ik ben gek aan het worden geloof ik.
Ik ben dus op zoek naar uber-bios 1.004 voor mijn asus a7n8x non-deluxe.
Ik dus naar de site van asus gegaan, de goede bios-update gedownload.
Dat is een .zip bestand, en dat heb ik geunstracted.
Dat ging allemaal goed. Maar nu blijkt dat bestand een .BIN file te zijn :(
Isobuster kan dat bestand dan weer openen, maar dan komt er nog geen .exe bestand tevoorschijn!! :'(
Ik kan daar niks mee. Hij wilt dan niet booten met de floppy erin als ik de .BIN - file erop heb gezet...
hoe moet ik dit oplossen, of beter; hoe krijg ik een .exe bestand te pakken??

voor de mensen die dit snappen ;) ;) alvast bedankt.

sorry voor mijn ietwat vage uitleg...;)

Verwijderd

Beetje zoeken op de ASUS site is al voldoende :
http://www.asus.com.tw/su...h/techref/bios/index.aspx

Verwijderd

Topicstarter
daar staat:

For A7N8X Series only, please use awdflash.exe by extracting AWDFLASH.ZIP.

Dat krijg ik dus niet

Verwijderd

je moet dat bestand ook downloaden.
Lees die hele tekst ff door.

Verwijderd

Topicstarter
Die text wijst op 2 dingen:
-aflash.exe
-awdflash.zip

Nergens een link naar een awdflash.exe te vinden. alleen naar de .zip, wat dus eindigt met een unbootable diskette

Verwijderd

Kan het trouwens zijn dat ik bios versie 1005 heb ?
Uit Asus Probe:
Asus A7N8X2.0 ACPI Bios Rev.1005
Release date 05/14/2003

Verwijderd

Met deze link : ftp://ftp.asus.com.tw/pub...force2/a7n8x/awdflash.zip kan je hem gewoon downloaden hoor ( awdflash.exe) Staat gewoon ingepakt. Die bin is de nieuwe bios.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bdankt

is dit nog aan een revisie nummer gebonden of niet?
Ik heb namelijk rev. 1.06 en niet 2.00

jij hebt btw bios versie 1.005 ja ;-)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Asus zet natuurlijk niet zelf de uber-BIOSsen op z'n site, ze zouden wel gek zijn. hapje xcite, ga jij eens naar nForcersHQ forum - Asus BIOS updatelist, dan zal je zeker weten vinden wat je zoekt. En overigens, je moet flashen met een .bin file, daar moet je geen exe van willen maken :X

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het niet helemaal meer.

moet ik nou op een BOOT-diskette awdflash.exe EN awdfash.bin zetten of alleen awdflash.exe??

Ik wil namelijk mijn 1.002a bios naar een 1.004 bios upgraeden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 18:16 . Reden: cijfertjes omgedraaid ]

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 26 September 2003 @ 18:10:
Asus zet natuurlijk niet zelf de uber-BIOSsen op z'n site, ze zouden wel gek zijn. hapje xcite, ga jij eens naar nForcersHQ forum - Asus BIOS updatelist, dan zal je zeker weten vinden wat je zoekt. En overigens, je moet flashen met een .bin file, daar moet je geen exe van willen maken :X
Wil ik ook niet, maar hij wilt gewoonweg niet booten van een diskette met alleen awdflash.bin erop......

Nog bedankt voor die link, ga ik ff uitpluizen ;)

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

neem een win98 bootdisk
op de 2e disk plaats de asus meuk
boot van de win98 disk
verwissel floppies
start awdflash conform de instructies.

Vraag me trouwens serieus af wat je met een uberbios moet als je nauwelijks verstand hebt van flashen/booten? Een uberbios biedt weinig meer dan wat extra overclock features

If you choose to criticise you choose your enemies

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Ok, even gauw uitleg, anders gaat je BIOS eraan :X van datzelfde nForcersHQ forum:

Q. How do i flash my bios?

A. Assuming you want to flash your bios, there are 2 recommended ways on how to do it. The ALT+F2 Method, and the Boot Disk method.

The ALT+F2 Method

1. Download the required BIOS image file from one of the ASUS FTP sites.
2. Copy or extract the BIOS image file (named xxxxxxxx.bin) to a blank floppy disk with no bad sectors on it.
3. Restart the machine with the floppy disk in the floppy drive when prompted at machine initialization, press ALT+F2 to begin AWDFlash, follow the onscreen instructions and reboot when done.
4. After rebooting, press DEL to enter the BIOS setup and select to "LOAD SETUP DEFAULTS". After doing this select to "SAVE & EXIT."
This does not require you to have a bootable floppy disk.

...or...

The Boot Disk Method

1. Create a bootable floppy disk in accordance with the instructions laid out in the manual of your particular operating system. This bootable floppy needs to be able to boot to a DOS console capable of executing normal MS-DOS batch and executable files.

2. Download and extract the BIOS file to the floppy.
3. Boot using your DOS floppy disk to the ‘A:\>’ command prompt. At the DOS command prompt type: AWDFLASH.EXE and follow the onscreen instructions.
4. Reboot the machine.
5. After this, press DEL to enter the BIOS setup and select to "LOAD SETUP DEFAULTS". After doing this select to "SAVE & EXIT."

link

Als je niet 100% zeker weet wat je aan het doen ben, blijf er dan af en laat de BIOS die er nu in zit, lekker zitten ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op 26 September 2003 @ 18:16:

Vraag me trouwens serieus af wat je met een uberbios moet als je nauwelijks verstand hebt van flashen/booten? Een uberbios biedt weinig meer dan wat extra overclock features
ik vind dat overclocken nou juist zo gaaf ;)

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 26 September 2003 @ 18:16:
Als je niet 100% zeker weet wat je aan het doen ben, blijf er dan af en laat de BIOS die er nu in zit, lekker zitten ;)
ik snap het nu redelijk, ik was die alt + f2 optie even vergeten...
maarja, gewoon awdflash.bin op een lege diskette, en bij het opstarten op alt + f2 drukken :*)

klinkt super makkelijk :P

t is gewoon dat ik weinig ervaring heb met flashen van bios (niet te verstaan met oc' en :P ), en dat ik zoveel heb gelezen dat pc's na het flashen ineens niet meer werken enzo..

maar nu moet het lukken, bedankt allen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je in het vervolg aub het edit-knopje gebruiken ipv om monologen te posten? Dat is wat overzichtelijker en leest zo wel prettiger :)

Verwijderd

Hmmm, als ik dit zo lees denk ik dat we voorlopig niets meer van de TS horen. :+

Verwijderd

Topicstarter
jawel, maar pas nadat ik mij heb gewaagd aan het flashen :+

Verwijderd

Heeft AWARD trouwens hetzelfde tooltje ongebouwd als Phoenix? Dat als je een badflash krijgt dat je van een diskette met een goeie bios genaamd boot.bin (oid) kan booten waarbij automatisch een bios erop word gezet (zo was het bij mijn MSI K7T266A Pro2 - RU iig wel)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 18:24:
[...]
ik snap het nu redelijk, ik was die alt + f2 optie even vergeten...
maarja, gewoon awdflash.bin op een lege diskette, en bij het opstarten op alt + f2 drukken :*)

klinkt super makkelijk :P
zou hij dan toch de awdflash tool hebben ingeflashd, waardoor we nu niets meer van m horen?? of komt hij straks terug met de vraag dat awdflash niet geflashed kan worden...
we zullen het zien..

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb geen awdflash tool ingeflashed.
Ik moet het nog doen, heb het nogal druk, vandaar...

Maar zaai geen verwarring, de awdflash.exe = toch awdflashtool die jij bedoelt?

je moet dus de awdflash.bin flashen in je bios.

Verwijderd

Dat 'we zullen niets meer van hem horen' betekend niet dat het probleem is opgelost, maar dat je de bios hebt vernacheld. ;)
Je moet inderdaad alleen dat .bin bestandje op die floppy zetten, en verder niets.
Maar ik raad je aan om dat door iemand te laten doen die al vaker een bios heeft geflashed, want ik heb niet het idee dat je op de hoogte bent van de risico's die hier aan vast zitten.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

En ik raad je aan ALLE documentatie te lezen op de Asus site inzake het flashen van biossen.
Tevens (als je wat onderzoek gedaan had) had je kunnen lezen dat met de alt-f2 optie er nog wel eens problemen kunnen ontstaan.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik ga het nu proberen, wish me luck!
ik zet alleen de .bin file erop, en probeer het gewoon via alt - f2

Ik ben op een nieuw probleem gestuit; hij vraagt:
name file to program (file name to program kan ook ;) )
en daarna moet je iets invullen........maar wat?

edit: chucky666 heeft dit al op de volgende pagina beantwoord :+

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 15:39 ]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 13:07:
nou, ik ga het nu proberen, wish me luck!
ik zet alleen de .bin file erop, en probeer het gewoon via alt - f2
Leuk je gekend te hebben, en tot ziens! >:)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 13:07:

Ik ben op een nieuw probleem gestuit; hij vraagt:
name file to program (file name to program kan ook ;) )
en daarna moet je iets invullen........maar wat?
xxxxxxx.bin en de xjse daar komt de naam van de bin file ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Het blijft nu wel verdacht stil... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Jess, het is gelukt. Ik heb nu uber-bios 1.004!
Bedankt allemaal, alleen de .bin file via alt+f2 flashen was idd de oplossing.
Ik heb hiermee alleen mijn "echte" probleem nog niet opgelost, namelijk dat ik mijn fsb niet hoger krijg dan 166 (waar hij normaal ook op draait, want ik heb een barton)......

Dus dat wordt probleem 2 (open ik wel een nieuw topic over, want na het gebruiken van faq's en de search ben ik nog geen steek wijzer geworden).

ik zet mijn vcore dan op 1.7 i.p.v. 1.65, en verhoog de fsb met 5 mhz.... nix, wilt niet meer rebooten, dus cmos maar weer eens clearen...

iemand nog een snelle tip hierover?

Verwijderd

Topicstarter
het topic over dat probleem gaat hier verder!

bedankt voor het posten.
Pagina: 1