Hardware:
-Laptop = Acer TM803LMib met Intel ProWireless 2100 3B
-WAP = Linksys BEFW11S4 v3 (geflashed met de laatste firmware)
Instellingen:
-Kanaal = Kanaal 11 (andere kanalen ook geprobeerd, zonder succes)
-WEP = Uit (ik wil eerst het zaakje werkende krijgen)
-DHCP = aan
-MAC filtering = aan & correct ingesteld
Probleembeschrijving:
Kort gezegd, de laptop kan geen verbinding leggen met de wireless access point. De AP broadcast z'n ssid netjes, en de laptop pikt em op. Vervolgens accepteer ik de verbinding, maar 2 tellen later krijg ik gewoon weer te zien dat er een nieuw netwerk beschikbaar is, met de vraag of ik er op in wil loggen.
Geprobeerd:
-Ander kanaal.
-Wireless zero configuration aan/uit. Dit heeft verder (op dit punt) geen nut omdat ie ueberhaupt niet op t netwerk in kan loggen, er blijft een constante melding van Wireless connection unavailable.
-Talloze instellingen met de MAC filtering, WEP keys, etc. etc.
-Firmware update
Extra informatie:
Via de 100 mbit UTP kabel kunnen zowel m'n desktop als m'n laptop netjes op het internet via deze broadband router c.q. wireless access point. Ze krijgen beiden netjes hun IP en andere informatie door van de DHCP, dus dat schijnt ook allemaal goed te werken.
De laptop kan op het wireless universiteitsnetwerk ook 100% okay inloggen, dus de adapter doet t in principe wel goed.
-Laptop = Acer TM803LMib met Intel ProWireless 2100 3B
-WAP = Linksys BEFW11S4 v3 (geflashed met de laatste firmware)
Instellingen:
-Kanaal = Kanaal 11 (andere kanalen ook geprobeerd, zonder succes)
-WEP = Uit (ik wil eerst het zaakje werkende krijgen)
-DHCP = aan
-MAC filtering = aan & correct ingesteld
Probleembeschrijving:
Kort gezegd, de laptop kan geen verbinding leggen met de wireless access point. De AP broadcast z'n ssid netjes, en de laptop pikt em op. Vervolgens accepteer ik de verbinding, maar 2 tellen later krijg ik gewoon weer te zien dat er een nieuw netwerk beschikbaar is, met de vraag of ik er op in wil loggen.
Geprobeerd:
-Ander kanaal.
-Wireless zero configuration aan/uit. Dit heeft verder (op dit punt) geen nut omdat ie ueberhaupt niet op t netwerk in kan loggen, er blijft een constante melding van Wireless connection unavailable.
-Talloze instellingen met de MAC filtering, WEP keys, etc. etc.
-Firmware update
Extra informatie:
Via de 100 mbit UTP kabel kunnen zowel m'n desktop als m'n laptop netjes op het internet via deze broadband router c.q. wireless access point. Ze krijgen beiden netjes hun IP en andere informatie door van de DHCP, dus dat schijnt ook allemaal goed te werken.
De laptop kan op het wireless universiteitsnetwerk ook 100% okay inloggen, dus de adapter doet t in principe wel goed.
[ Voor 23% gewijzigd door Nefiorim op 26-09-2003 17:56 ]
XBO: Michaël#3318