Wireless probleem: Verbinding continu unavailable

Pagina: 1
Acties:

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Hardware:
-Laptop = Acer TM803LMib met Intel ProWireless 2100 3B
-WAP = Linksys BEFW11S4 v3 (geflashed met de laatste firmware)

Instellingen:
-Kanaal = Kanaal 11 (andere kanalen ook geprobeerd, zonder succes)
-WEP = Uit (ik wil eerst het zaakje werkende krijgen)
-DHCP = aan
-MAC filtering = aan & correct ingesteld

Probleembeschrijving:
Kort gezegd, de laptop kan geen verbinding leggen met de wireless access point. De AP broadcast z'n ssid netjes, en de laptop pikt em op. Vervolgens accepteer ik de verbinding, maar 2 tellen later krijg ik gewoon weer te zien dat er een nieuw netwerk beschikbaar is, met de vraag of ik er op in wil loggen.

Geprobeerd:
-Ander kanaal.
-Wireless zero configuration aan/uit. Dit heeft verder (op dit punt) geen nut omdat ie ueberhaupt niet op t netwerk in kan loggen, er blijft een constante melding van Wireless connection unavailable.
-Talloze instellingen met de MAC filtering, WEP keys, etc. etc.
-Firmware update

Extra informatie:
Via de 100 mbit UTP kabel kunnen zowel m'n desktop als m'n laptop netjes op het internet via deze broadband router c.q. wireless access point. Ze krijgen beiden netjes hun IP en andere informatie door van de DHCP, dus dat schijnt ook allemaal goed te werken.
De laptop kan op het wireless universiteitsnetwerk ook 100% okay inloggen, dus de adapter doet t in principe wel goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Nefiorim op 26-09-2003 17:56 ]

XBO: Michaël#3318

• Nefiorim
*Schop*
Er zal toch wel iemand zijn met meer verstand op het gebied van wireless dan ik?

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb sinds deze week ook wireless lan en loop ook te kl0ten met die instellingen. Ik heb alleen alle "beveiligingen" uitgezet (dus ook MAC filtering). En werkt het.

Hebbie BTW ook gelet op de IP instellingen van je laptop.. die bij mij moesten op "automatisch" gezet worden.

En ben nu voorzichtig bezig met de beveiliging op te voeren (lukt btw nog niet echt.. 8)7 )

[ Voor 19% gewijzigd door Maxster4th op 27-09-2003 20:27 ]

Succes is een keuze

• Nefiorim
Maxster4th schreef op 27 September 2003 @ 20:26:
Ik heb sinds deze week ook wireless lan en loop ook te kl0ten met die instellingen. Ik heb alleen alle "beveiligingen" uitgezet (dus ook MAC filtering). En werkt het.
Dan nog werkt 't helaas niet :(
Hebbie BTW ook gelet op de IP instellingen van je laptop.. die bij mij moesten op "automatisch" gezet worden.
Yep, het idee is dus inderdaad dat ie van de DHCP van de access point een IP adres krijgt toegewezen. Uiteraard staat alles dus op automatisch, maar zelfs met een vast IP werkt 't niet.
En ben nu voorzichtig bezig met de beveiliging op te voeren (lukt btw nog niet echt.. 8)7 )
Succes... Ik hoop oprecht dat t je gaat lukken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nefiorim op 27-09-2003 20:38 ]

• Nefiorim
*Laatste schop*

Anders moet ik er misschien mee terug naar de winkel?

Verwijderd

Heb ook zitten rommelen met wireless lan.

Misschien helpt het als je bij de eigenschappen van de verbinding windows wel / niet automatisch het netwerk configureert. Dat gaf bij mij ook problemen.

En soms moet je idd meerdere keren inloggen op het wireless netwerk voordat je er daadwerkelijk op zit. Je kan natuurlijk een WEP encryptie erop zetten en kijken of windows er naar vraagt, kan je misschien zien of alles goed door komt. Krijgt de laptop

• Nefiorim
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 11:05:
Heb ook zitten rommelen met wireless lan.

Misschien helpt het als je bij de eigenschappen van de verbinding windows wel / niet automatisch het netwerk configureert. Dat gaf bij mij ook problemen.

En soms moet je idd meerdere keren inloggen op het wireless netwerk voordat je er daadwerkelijk op zit. Je kan natuurlijk een WEP encryptie erop zetten en kijken of windows er naar vraagt, kan je misschien zien of alles goed door komt. Krijgt de laptop
Dat wel/niet automatisch configureren had ik al geprobeerd.

Hij vraagt idd naar een WEP key, maar geeft per definitie een fout bij het invoeren. Omdat ik hier ook nog geen ervaring mee heb heb ik t daarom maar gewoon uit gelaten.

Verwijderd

Het is inderdaad een heel geklooi soms .... Ik heb hetzelfde probleem onder winXP pro. Het vreemde is dat hij soms na een kwartier opeens wel verbinding maakt met het AP. Heel wazig, en ik kan niet ontdekken waaraan dit ligt.

Het moet ergens met drivers te maken hebben, want onder windows 2000 werkt het wel perfect, al tijdens de boot-procedure van W2K gaat het 'link' ledje al branden.. De XP drivers heb ik echter we ge-update naar de nieuwste versie.....

Bij mij gaat het overigens om een sweex wireless lan, met pcmcia kaart....(eigenmlijk realtek 8180 met een ander naampje)

Als iemand nog een idee heeft .....

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
heb je het vinkje aan gezet bij automatisch verbinding maken met elk beschikbaar netwerk?
vind je bij de geavanceerde instellingen

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Bij beschikbare netwerken vernieuwen klikken. Als dan bij eigenschappen nog steeds een key moet worden ingevuld dan is er iets mis. Tenminste, als je de beveiligingen op je AP uit hebt staan. Ik zou ook de mac-adres beveiliging maar eens uitzetten.
Ik heb mijn setje gisteren binnengekregen (3com officeconnect 11g, van de 3com mega actie) en het werkt allemaal. Ook WPA en mac-filter :)

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Ik heb bij mij het probleem dat zodra ik WEP aanzet en/of SSID broadcast uit, dat dan één van de clients (degene die het dichtste bij staat zelfs |:( ) geen verbinding meer kan maken. Je ziet dan dat ie alle channels afloopt, bij het goede channel komt even Signal Strength Execellent te staan maar daarna loopt ie weer door. Je ziet dus iedere keer één seconde netwerkverbinding en dan is het weer weg :?

Op de andere clients is er geen probleem....

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25

slaay

Natuurbeleven.com

*kick*

Ik heb een Sweex PCI kaart de b variant. Wat ik ook doe, Windows XP home blijft vragen om een WEP key in te voeren.
Wanneer ik dat gedaan heb, krijg ik de melding dat er een of meerdere netwerken beschikbaar zijn en ik er 1 moet kiezen en moet dan weer de wep key invoeren.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1