Toon posts:

[XP] werkbalk verplaatsen, "resizen"?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kennelijk deed ik laatst wat verkeerd. Ineens stond mijn werkbalk - die strook waarin de geopende programma's worden weergegeven en de "start-knop" staat - niet meer onder in het beeld, maar rechts.

Wat later moet ik weer wat stoms hebben gedaan - geen idee wat - want plotseling was de werkbalk erg breed (4 a 5 cm). Dat gebeurde eerder ook wel eens, maar toen kon ik hem gewoon "resizen", zoals je ook de randen van iedere "window" kunt "oppakken" en verplaatsen. Gewoon met de muis dus. Dat kan ineens niet meer.

Hoe krijg ik de werkbalk weer onder in beeld (i.p.v. rechts) en kleiner?

Ik heb al een search gedaan op "werkbalk", maar kon het antwoord niet vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gewoon slepen met het ding.
desnoods even unlocken.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

ja, goede oplossing Terw_Dan

Gevonden op www.beginnersweb.nl ;)

Sorry off-topic.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ga met je muiscursor op een leeg stukje in je taakbalk, houd je linkermuisknop ingedrukt en sleep je muis naar de onderkant van het scherm, dan zou het op de juiste plek moeten staan.

Over de dikte: ga met je cursor op de rand van de startbalk <-> bureaublad staan, er horen dan twee pijltjes te komen (een naar boven en de andere naar beneden). Houd je linkermuisknop ingedrukt en breng de balk naar de gewenste dikte terug :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat slepen dat lukt dus niet. Hoe kan ik unlokken?

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
rechts op een leeg stukje klikken, dan vink je 'taakbalk vergrendelen' uit

[ Voor 10% gewijzigd door Tofu op 26-09-2003 16:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 16:52:
Dat slepen dat lukt dus niet. Hoe kan ik unlokken?
rechtermuisknop -> unlock taskbar.

zoals Mric3 al zei zou ik eens op www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl gaan kijken.
Tweakers eist toch wel een iets hoger niveau dan dit.

Verwijderd

Topicstarter
Verdomd!

Het "unlokken" deed het m.

Op de taakbalk de rechter muisknop indrukken en lock deselecteren. Daarna kon ik m weer rondslepen.

Veel dank!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Graag gedaan :)

Tweakers.net en Gathering of Tweakers (GoT) zijn gericht op de vergevordere computergebruiker, en om eerlijk te zijn krijg ik het idee dat je nog niet zo heel ver bent met computers... geen probleem, zolang je de FAQ een keertje hebt doorgenomen, zelf wat dingen probeert, zoekt op Google/GoT en in de topics kijkt waar een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif voor staat :) Zo leer je elke keer weer wat bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 26-09-2003 17:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.