[MSN] alternatieve clients *

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42
Net merk ik iets merkwaardigs, als ik probeer met MSN Messenger 4.6.0083, lukt dit niet. De volgende melding kreeg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
--------------------------------------------------------------
MSN Messenger                                            | X |
--------------------------------------------------------------
Er is een nieuwere versie beschikbaar. Als je door wilt gaan, 
moet je deze nieuwere versie installeren. Wil je dat nu doen?

O Ja
       O Nee

|     OK     |   |   Nieuws   |
---------------------------------------------------------------

Vlak voor dat deze melding ontstaat, zie ik wel gewoon mijn contactpersonenlijst (blijft n leuk scrabblewoord :)). De officiele stopzetting hiervan zou voor zover ik weet 15 Oktober zou zijn, en gister kon ik me wel aanmelden. Komt dit toch door Microsoft, of is er toch wat anders aan de hand(onwaarschijnlijk). En nog veel belangrijk, welk alternatief heb ik. Eisen van alternatief zou zijn:
- Simpele layout, zonder al te veel en felle kleuren(liefst richting Windows layout). Hoeft niet compleet saai te zijn
- T moet werken
- Niet al die reut als n 'personalized Image', 'tictactoe tegen elkaar' enzo... Ik wil sjatten, niet staren naar alle extra's van n venstertje, die uiteindelijk m'n PC nog trager maken dan ZoneAlarm.
Zoals men nog niet weet gaat het hier op een P2 300MHz met Windows 98 erop(nieteens SE). Dit loopt dus als n dikke hoop stront met MSN Messenger 6, en 5 vind ik foeilelijk :p... waar moet ik aan denken? Is GAIM wat(gebruik ik ook op m'n eigen PC onder Linux O+) voor Windows?

[ Voor 19% gewijzigd door RSpliet op 26-09-2003 16:28 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:20

ericding

Altijd de eerste.

Of anders Trillian met een simpele skin... (Is gratis software van Cerulean)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hier precies hetzelfde, blijkbaar zijn de oude versies dus intussen gebanned van het netwerk... Zie ook MSN 3.6 geblocked door MS ? (denk dat deze op slot gaat)

Gelukkig ben ik al een tijdje geleden overgestapt op Miranda IM :+

Veel beter dan die geheugen- en CPU-cycles vretende nieuwe MSN-versies... :)

[ Voor 31% gewijzigd door Zap op 26-09-2003 16:18 ]

#

Verwijderd

Gewoon de nieuwe versie van Trillian .74 gebruiken, geloof versie E

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Move naar Software Algemeen omdat MSN messenger (en andere clients voor het MSN netwerk) een losstaand programma is dat verder weinig met Windows heeft te maken, en een titeledit/

edit:
En als je een nog niet genoemd alternatief vermeld: graag linkje en een beetje commentaar/beschrijving erbij :)

[ Voor 25% gewijzigd door Rafe op 27-09-2003 00:27 ]

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Zap schreef op 26 September 2003 @ 16:11 de volgende wijze woorden:
Gelukkig ben ik al een tijdje geleden overgestapt op Miranda IM :+

Veel beter dan die geheugen- en CPU-cycles vretende nieuwe MSN-versies... :)
Miranda voldoet idd aardig aan jouw eisen:
  • De layout is standaard gewoon de Windows layout, maar als je wilt kun je ook skins gebruiken.
  • Het werkt (en als het niet werkt: het is open source, dus een mailtje naar de desbetreffende devver en waarschijnlijk is het zo gefixt).
  • Het werkt met plugins, standaard kun je alleen chatten via de protocollen die je tijdens de install hebt opgegeven (de rest staat niet op je HD, laat staan in je geheugen), je kunt hem dus zo zwaar/licht maken als je zelf wilt.
Verder is het aantal opties minimaal zo groot als bij bijv trillian (dat ik hiervoor gebruikte) en als je alleen wilt chatten (en dat wil je ;) ) dan is dit een ideale IMer.

Het enige probleem kan zijn dat je het nog maar 18 dagen kan gebruiken, ik weet namelijk niet of de MSN plugin na 15 oktober het netwerk nog op kan :/.
Pagina: 1