MSN 3.6 geblocked door MS ?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:18
Ik wilde net inloggen op MSN 3.6, kom 1 sec online en krijg dan de melding dat er een nieuwere versie is en dat ik MOET upgraden.

Ik gebruik MSN 3.6 omdat het vrij klein is, geen overdreven smilies en je hebt niet zo'n enorm scherm vol met allerlei bagger. Gewoon klein, snel en simpel.

Weet iemand een manier dat ik alsnog gebruik kan maken van MSN 3.6 ?

Verwijderd

Volgens mij kun je het gewoon niet meer gebruiken.
Ik draai nu MSN 4.6, maar die gaat er binnenkort ook uit :(

Er valt niets aan te doen, je moet upgraden. Misschien dat er ooit een MSN 6 Lite uit komt ofzoiets...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
nope, MSN gaat alleen nog maar versie 6 ondersteunen, dus je kan het wel vergeten.

wist alleen niet dat ze zo snel zouden zijn, dacht dat ze het pas in oktober gingen doen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Niet, of althans niet lang, MS gaat ook 3rd party clients (Trillian, GAIM, etc) ook per 15 oktober afsluiten omdat ze onveilig zouden zijn (tenzij ze een licentie kopen... alsof je dan ineens wel veilig bent :P). Zo te zien heeft MS de echt oudere clients van zichzelf dus al geblokkeerd (4.7 kan namelijk nog wel) :)

feeble en cardinal808: versie 5.0 of hoger. Ze gaan niet iedereen aan de 6 dwingen dus (gelukkig niet zeg, dan maar geen msn voor mij ;))

[ Voor 20% gewijzigd door G33rt op 26-09-2003 08:37 ]

Verwijderd

G33rt schreef op 26 September 2003 @ 08:36:
feeble en cardinal808: versie 5.0 of hoger. Ze gaan niet iedereen aan de 6 dwingen dus (gelukkig niet zeg, dan maar geen msn voor mij ;))
MSN 5 en 6 kunnen niet inloggen op Microsoft Exchange Servers. Hoe wil Microsoft dat gaan oplossen?

• Renkie
Komop zeg, er moet toch wel een manier zijn om MSN te laten denken dat ik 5.0/6.0 heb ipv 3.6 ?

• G33rt
Renkie schreef op 26 September 2003 @ 08:40:
Komop zeg, er moet toch wel een manier zijn om MSN te laten denken dat ik 5.0/6.0 heb ipv 3.6 ?
ongetwijfeld, maar dan ga je beveiliging omzeilen en dat mag niet op GoT :)
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 08:38:
[...]
MSN 5 en 6 kunnen niet inloggen op Microsoft Exchange Servers. Hoe wil Microsoft dat gaan oplossen?
stuur ze even een emailtje dan, of wie weet komt er 15 oktober een client die wel op exchange kan (alleen dan zit je nog aan de 6.x ;))

[ Voor 40% gewijzigd door G33rt op 26-09-2003 08:43 ]

• Renkie
G33rt schreef op 26 september 2003 @ 08:42:
[...]

ongetwijfeld, maar dan ga je beveiliging omzeilen en dat mag niet op GoT :)
Grijs gebied , onduidelijk , bla bla :P

Wie weet hoe ik 3.6 nu nog kan gebruiken ?

Verwijderd

G33rt schreef op 26 September 2003 @ 08:42:
stuur ze even een emailtje dan, of wie weet komt er 15 oktober een client die wel op exchange kan (alleen dan zit je nog aan de 6.x ;))
Ik heb bij deze definitief besloten dat MSN 4.6 in de organisatie blijft. Dat wordt niet overlegd, dat gebeurt gewoon :P
De meeste processorkracht moet namelijk naar de hoofdapplicaties van het bedrijf, niet naar MSN Messenger. MSN 4.6 blijft voor Exchange compatibiliteit :P

• G33rt
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 08:47:
[...]
Ik heb bij deze definitief besloten dat MSN 4.6 in de organisatie blijft. Dat wordt niet overlegd, dat gebeurt gewoon :P
De meeste processorkracht moet namelijk naar de hoofdapplicaties van het bedrijf, niet naar MSN Messenger. MSN 4.6 blijft voor Exchange compatibiliteit :P
mag ik vragen wat je hebt aan een client die toch niet meer met de servers kan connecten? :? of heb je een server voor messengerclients met die exchange server?
Renkie schreef op 26 september 2003 @ 08:45:
[...]

Grijs gebied , onduidelijk , bla bla :P

Wie weet hoe ik 3.6 nu nog kan gebruiken ?
niet meer denk ik, hoe lullig dat ook moge klinken. Als je wilt weten of je echt mag vragen of je dat topic mag aanmaken:

F_J_K [at] tweakers.net
Rafe [at] tweakers.net

dan weet je het echt zeker en loop je niet het risico dingen te doen die nadelig blijken uit te pakken :)

[ Voor 11% gewijzigd door G33rt op 26-09-2003 08:53 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

Stewie!

Keen must die!

En Windows Messenger dan? (de 4.6) Bedoel je die als je MSN 4.6 zegt??

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 08:38:
[...]
waarschijnlijk zal er wel weer een versie uitkomen dat dit wel kan. lijkt me niet dat het de bedoeling is dat ze hun eigen service uitschakelen

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:19

4x2

lộn xộn quá

Grmbl, mijn 3.6 doet het ook al niet meer, kan ik nu 6 downloaden @ 900B/s :(.
Naja, hopen dat daar iets van beschaafde smilies voor te vinden zijn.
Want al die BrEeZaH smileys hoef ik niet....

leeg

Verwijderd

G33rt schreef op 26 September 2003 @ 08:53:
mag ik vragen wat je hebt aan een client die toch niet meer met de servers kan connecten? :? of heb je een server voor messengerclients met die exchange server?
De client kan nog wel met de Exchange Server connecten. MSN wordt gebruikt voor de interne communicatie. De externe communicatie was slechts een extraatje.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zou ook gewoon een beetje met de tijd mee kunnen gaan ipv fossiele software te gebruiken. Ik vind het altijd zwakke argumenten over nieuwe software vol met 'overbodige' dingen. Dan gebruik je die functies toch gewoon niet. Lijkt me sterk dat er nog veel mensen zijn die geen computer hebben die MSN6 niet aankan of een internetverbinding van 1k2.

We moeten nou eenmaal vooruit en niet stil blijven staan. Anders zat iedereen nu nog met dat brakke Win95.

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

japaveh

Jield BV

De reden waarom ik nog gebruik probeer te maken met messenger 4.6 (vanaf vandaag dus niet meer, ik wordt steeds afgemeld) is dat ik geen admin rechten kan krijgen over deze pc (werk) 4.6 is de laatste messenger die zonder admin rechten gebruikt kan worden.

of zijn er andere oplossingen om een recente (lees:ondersteunde) msn messenger te gebruker zonder dat ik admin rechten nodig heb

(btw ICQ lite werkt wel zonder admin rechten, ik neig steeds meer naar die good old ICQ :) )

[ Voor 3% gewijzigd door japaveh op 26-09-2003 13:12 ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Verwijderd

goh ben ik blij dat ze met msn stoppe :)

14 oktober was het toch ;)

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
niet met msn zelf, maar met de oudere versies toch?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
Frank-NL schreef op 26 September 2003 @ 13:07:
We moeten nou eenmaal vooruit en niet stil blijven staan. Anders zat iedereen nu nog met dat brakke Win95.
Oudere software is niet per definitie brakker dan nieuwe.

Meestal zijn oudere versies kleiner en daardoor bevatten ze minder fouten. ;)

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
windows messenger 4.7 (V4.7.2005) kan je nog wel gebruiken
Dus,
windows messenger 4.7 of hoger of
msn messenger 5.0 of hoger (6 ook)

• Opa
  • Laatst online: 17:55

Opa

Nu Multifocaal!

Ze stoppen op 14 oktober met MSN Chat. Dat zijn de chatrooms onder MSN vlag.

Verder gaan ze MSN clients ouder dan 5.0 en Windows Messenger ouder dan versie 4.7.2000 blokkeren: http://messenger.msn.com/Help/Upgrades.aspx

Bron: http://www.mess.be

[ Voor 11% gewijzigd door Opa op 26-09-2003 14:41 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 22:13

Tim Schuhmacher

abasios

Ik gebruik zelf versie 4.7 en moest ook gedwongen een nieuwe downloaden, maar na installatie zie ik geen verschil en staat nog steeds 4.7 bij help>info.

Verwijderd

Je zou ook gewoon een beetje met de tijd mee kunnen gaan ipv fossiele software te gebruiken. Ik vind het altijd zwakke argumenten over nieuwe software vol met 'overbodige' dingen. Dan gebruik je die functies toch gewoon niet. Lijkt me sterk dat er nog veel mensen zijn die geen computer hebben die MSN6 niet aankan of een internetverbinding van 1k2.

ALs jij kan kiezen of je spel 50 frames loopt of 100 dan kies je toch voor 100 frames.
Ik wil gewoon het maxium uit me pc halen, en ik ben zeker niet de engiste.
Ook heb ik nog nooit van virussen of van hackers last gehad bij die oude msn 3.6.

Hopelijk komt er maar gauw een alternatief programma wat op de msn netwerk kan, en anders stuur ik msn maar naar de eeuwige jactvelden.

Verwijderd

Mmh, heb wel iets beters kunne vinden dan msn 5.0
www.ceruleanstudios.com
Maar ik vond msn 3.6 relaxer.

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Bij mij is het probleem dat als ik een versie installeer hoger dan 4.7 dat hij het hele internet platgooit, is dan alleen nog op te lossen door de router uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen. Het lijkt wel als er een versie hoger dan 4,7 gebruikt word deze de router laat vastlopen oid. Je kan dan ook niet meer in het instellingen menu komen (router is een Edimax). Iemand hier ervaringen mee?

Somewhere in Europe...

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Die overbodige functies komen nou niet echt bepaald de overzichtelijkheid ten goede.. 't kost allemaal steeds meer schermruimte. Bovendien wil ik gewoon geen loodzware geheugen en CPU vretende messenger op mijn PC, 't moet wel de hele tijd op de achtergrond draaien.. Ik gebruik m'n performance liever voor andere zaken. Ook al heb je nog zo'n snelle computer...een messenger is om te chatten, niet om games mee te spelen.. als ik die wil installeer ik ze wel los (desnoods als externe plugin, als dat mogelijk zou zijn) :) extra (overbodige) functies == bovendien nieuwe bugs + meer overhead

Ik gebruik tegenwoordig Miranda IM (helemaal naar wens aangepast, 300-600 KB mem-usage minimized), werkt prima imho :)
Standaard kaal, en kun je zo uitgebreid maken als je zelf wil dmv. plugins..

[ Voor 10% gewijzigd door Zap op 26-09-2003 16:43 ]

#

Verwijderd

Klinkt goed, ik ga dat ook wel proberen.

Allen snap ik micosoft niet zo, wat doen ze. MSn blocken <5.0. Efect, mensen gaan maar met een andere programma of de msn netwerken inloggen >:) .

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
En het gaat nu nergens meer over...

De antwoorden zijn gegeven en doorgaan over waarom MS dit doet (security updates), welke andere programma's er zijn en waarom scenic20's Edimax router vastloopt is niet echt ontopic meer te noemen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.