Toon posts:

Pingen lukt niet, rest wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier het probleem.

Men nemen 2 computers: Een van mij, en een van mijn oom.

Mijn oom woont een paar straten verder en heeft ip 212.94.37.100
Ik heb ip 213.94.37.99, beide zijn van chello met gateway 212.94.37.1.

We hebben allebei geen firewall, alleen maar een standaard xp installatie (hij home edition ik pro)

Waarom kan ik hem niet pingen? En zo dus ook niet Remote bedienen!

Zit er toevallig een firewall aan de chello kant? Want ik heb hetzelfde probleem bij nog meer mensen bij mij in de buurt die ook rond dezelfde tijd als mij het pakket hebben gekocht!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Firewall :?
Kom eerst maar eens met meer info, want "Ik kan hem niet pingen, dus de rest ook niet" is maar zo vaag als maar zijn kan.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Koffie schreef op 25 September 2003 @ 20:59:
Firewall :?
Kom eerst maar eens met meer info, want "Ik kan hem niet pingen, dus de rest ook niet" is maar zo vaag als maar zijn kan.
We hebben allebei geen firewall, alleen maar een standaard xp installatie (hij home edition ik pro)
;)

Ik kan je ook niet pingen, en die ook ook niet. De gateway wel.
Ping gaat over ICMP en waarom zeg je dat "de rest" wel gaat als je ook niet kan "remote connecten".. (VNC?)..

Kom dus idd met wat meer info want zo kunnen we er niks van maken :)

edit:

code:
1
2
3
4
5
cell@debian:~$ ping 213.94.37.99
PING 213.94.37.99 (213.94.37.99): 56 data bytes

--- 213.94.37.99 ping statistics ---
380 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

[ Voor 18% gewijzigd door DeMoN op 25-09-2003 21:06 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wat wil je nog meer weten?

We hebben allebei internet en email, alles werkt verder naar behoren zeg maar. Het enige probleem is dat ik remote administrator niet kan uitvoeren bij hem omdat ik simpelweg geen contact met hem heb op de een of andere manier. Het lijkt wel alsof er een firewall tussen ons zit!

Verwijderd

Topicstarter
hier de ip's:

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 21:29 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 21:02:
Ja, wat wil je nog meer weten?

We hebben allebei internet en email, alles werkt verder naar behoren zeg maar. Het enige probleem is dat ik remote administrator niet kan uitvoeren bij hem omdat ik simpelweg geen contact met hem heb op de een of andere manier. Het lijkt wel alsof er een firewall tussen ons zit!
Wat heeft remote administrator met ping te maken :? Je kunt wellicht geen connecties maken omdat dat binnen het zelfde segment wordt geblocked. Dat is bv bij @home zo met windows filesharing en file send en receive in msn messenger.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Hoe ga jij het internet op dan? Via een router? En hij?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
gewoon rechtstreeks via de modem

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 25 September 2003 @ 21:06:
[...]

Wat heeft remote administrator met ping te maken :? Je kunt wellicht geen connecties maken omdat dat binnen het zelfde segment wordt geblocked. Dat is bv bij @home zo met windows filesharing en file send en receive in msn messenger.
Is het niet mogelijk om via iets anders dan toch verbinding te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
LOL, Chello's kennis reikt niet zo ver en raad aan om vooral verder te informeren op dit forum.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Zit jouw oom niet op internet via een router??? Dan kan jij wel rechtstreeks erop kunnen, maar als je oom achter een router zit vergt het eerst wat instellingen wil het werken :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, allebei rechtstreeks. schone installatie geen firewall!

(Zelfs Chello weet er geen raad mee :P)

• Morax
Hmmm, als ik jullie twee adressen ping heb ik geen probleem, misschien ligt het probleem bij jouw wat pingen betreft. Ik zou zeggen, probeer mij eens te pingen.
Als je MSN hebt, graag, want ik zet het liever niet zo open op een forum als het niet hoeft :)

* Morax denkt even verder wat het nog meer kan zijn....

• Bor

Bor

Wat is nu het probleem precies? Kun je nu helemaal geen verbinding maken of hem alleen niet pingen? Ik kan vanaf hier beide jullie adressen gewoon pingen namelijk.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik raad aan dat je je oom ff gaat poortscannen... misschien zie je dan wel dat ie bepaalde poorten open hebt staan... en is je remote-poort gewoon geblockt.
Als je de poort waarover ie remote verbinding wilt maken kan je proberen die in te stellen op een algemene poort, zoals poort 80, 22 of 21.
Eerst natuurlijk zijn instellingen wijzigen en dan evt weer poortscannen...

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op 25 September 2003 @ 21:25:
Hmmm, als ik jullie twee adressen ping heb ik geen probleem, misschien ligt het probleem bij jouw wat pingen betreft. Ik zou zeggen, probeer mij eens te pingen.
Als je MSN hebt, graag, want ik zet het liever niet zo open op een forum als het niet hoeft :)

* Morax denkt even verder wat het nog meer kan zijn....
Opzich niet nodig, kan alles pingen wat ik wil!

• Morax
bigfoot1942 schreef op 25 September 2003 @ 21:29:
ik raad aan dat je je oom ff gaat poortscannen... misschien zie je dan wel dat ie bepaalde poorten open hebt staan... en is je remote-poort gewoon geblockt.
Als je de poort waarover ie remote verbinding wilt maken kan je proberen die in te stellen op een algemene poort, zoals poort 80, 22 of 21.
Eerst natuurlijk zijn instellingen wijzigen en dan evt weer poortscannen...
Maar het probleem is dat hij in eerste instantie al helemaal niet kan pingen.... :)
Dit duidt op een probleem dat hij niet rechtstreeks van IP naar IP kan connecten oid, daar proberen we daarom eerst uit te komen :)

Edit @ boompje:
Laat je oom eens naar jouw pingen, als dat wel lukt ligt het probleem vaag genoeg toch bij jouw, lukt dat niet, dan zal het inderdaad zoiets zijn dat er beperkingen zijn wat betreft het contact leggen binnen bepaalde regio's oid wat hier al eerder is gezegd

[ Voor 17% gewijzigd door Morax op 25-09-2003 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
We kunnen elkaar niet pingen, dus hij ook niet mij :(.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien een idee even te telnetten naar een poort op de andere pc die open staat en kijken of je verbinding krijgt? Misschien wordt alleen de ping afgevangen door het netwerk en bepaalde poorten niet. Ik zag dat op beide IP's (die je nu weggehaald hebt :)) flink wat poorten open staan.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik in principe gewoon elke poort pakken die openstaat? Neem aan dat sommige ook voor andere doeleinden worden gebruikt!?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Morax schreef op 25 September 2003 @ 21:32:
[...]

Maar het probleem is dat hij in eerste instantie al helemaal niet kan pingen.... :)
Dit duidt op een probleem dat hij niet rechtstreeks van IP naar IP kan connecten oid, daar proberen we daarom eerst uit te komen :)
Ik snap wat je wil zeggen, maar uit ervaring weet ik (lees: door een leuk gefirewalled schoolnetwerk) dat je soms een IP wel kan bereiken, maar dat soms poorten geblockt kunnen zijn doordat bijv. chello bepaalde poorten heeft dichtgezet, en dat je zo toch een timeout kan krijgen...

ik bedoel: kijk verder dan alleen de poorten (en het protocol) waarmee gepingt word!

• Mike Jarod
  • Niet online
Ja, bv "telnet IP 25" (volgens mij stond die op beide IP's open). Krijg je een foutmelding dan kan je blijkbaar niet met elkaar connecten, krijg je een zwart scherm dan lukt het wel.

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 25 September 2003 @ 21:57:
Ja, bv "telnet IP 25" (volgens mij stond die op beide IP's open). Krijg je een foutmelding dan kan je blijkbaar niet met elkaar connecten, krijg je een zwart scherm dan lukt het wel.
Kan niet connecten zegt hij.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
mensen op dezelfde centrale kunnen niet met elkaar connecten, tja das een bekend probleem bij dat soort configs...

met een route add commando (ff niet in het hoofd.. maar zie search) kan je dit eenvoudig aanpassen

FTP-en binnen zelfde subnet (chello)

komt in de buurt

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 25-09-2003 22:08 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Mike Jarod
  • Niet online
Je zou hetzelfde geintje op alle open poorten kunnen proberen.

Heb je je oom al eens geportscanned? Ik als semi-leek op dit gebied vind GFI LANguard Network Security Scanner (google :)) hiervoor erg makkelijk. Hiermee zie je meteen of je uberhaupt met elkaar kan connecten.

Als dat allemaal niet lukt lijkt het me dat Chello al het verkeer tussen jullie IP's onmogelijk maakt.

Maf trouwens dat jullie IP maar 1 waarde verschilt...

edit: Zwelgje geeft de verklaring en oplossing al

[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 25-09-2003 22:11 ]

• Bor

Bor

zwelgje schreef op 25 september 2003 @ 22:05:
mensen op dezelfde centrale kunnen niet met elkaar connecten, tja das een bekend probleem bij dat soort configs...

met een route add commando (ff niet in het hoofd.. maar zie search) kan je dit eenvoudig aanpassen

FTP-en binnen zelfde subnet (chello)

komt in de buurt
Klopt maar ze zitten in het zelfde subnet. De gateway (router) komt er dus helemaal niet aan te pas.

• Zwelgje
Bor_de_Wollef schreef op 25 September 2003 @ 22:16:
[...]

Klopt maar ze zitten in het zelfde subnet. De gateway (router) komt er dus helemaal niet aan te pas.
je hebt het probleem ook als je in hetzelfde subnet zit ;)

en dat zitten ze

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, werkt ook niet :( Geen ping nog steeds

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 20:58:
[..]

Waarom kan ik hem niet pingen? En zo dus ook niet Remote bedienen!

[..]
offtopic:
Dit heeft misschien wel eens waar ff niets met wel of niet pingen te maken, maar als je met Remote Dekstop wil werken, gaat dit niet lukken. In XP Home zit niet Remote Desktop, en jij wilt van jou naar hem als ik het zo zie, je zal dan aan VNC o.i.d. moeten gebruiken :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Woei, ik heb een ping!!!

Kan alleen nu nog niet met Radmin connecten naar hun pc!

• Zwelgje
RaZ schreef op 25 September 2003 @ 22:27:
[...]

offtopic:
Dit heeft misschien wel eens waar ff niets met wel of niet pingen te maken, maar als je met Remote Dekstop wil werken, gaat dit niet lukken. In XP Home zit niet Remote Desktop, en jij wilt van jou naar hem als ik het zo zie, je zal dan aan VNC o.i.d. moeten gebruiken :)
remote assistance (dus ook een soort van remote desktop) werkt ook op home edition

let wel: alleen remote assistance en dus geen full remote desktop!!

Pagina: 1