wie kan mij vertellen hoe ik met u serv-u contact kan krijgen met iemand waarvan het ip
adres bijna hetzelfde is op de 2 laatse cijfers na
adres bijna hetzelfde is op de 2 laatse cijfers na
Verwijderd
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Bij werkt het gewoon nooit. Oplossing op mijn systeem:Op donderdag 09 augustus 2001 00:59 schreef saviour het volgende:
Ja, dat is echt heel vreemd van Chello. Dat probleem heb ik ook met iemand. Het gekke is alleen dat het de ene keer wel lukt, en de andere keer niet...
1
| route del 213.93.158.0 |
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
http://members.home.nl/faqathome/faq/problemen.html#vraag1
Waarom kan ik geen bestanden sturen of chatten met andere @home gebruikers? Is dit op te lossen?
@Home heeft het rechtstreekse contact tussen gebruikers op dezelfde gateway onmogelijk gemaakt om veiligheidsredenen (die zij niet verder toe willen lichten). Het gevolg hiervan is dat programma's die gebruik maken van directe verbindingen niet direkt gebruikt kunnen worden.
Het is echter op te lossen, en wel op 2 manieren.
==> Win 95/98/NT Plaats in de startup folder van windows een snelkoppeling naar een batch-bestand met de volgende inhoud:
route add <ip van de ander> <gateway>
Je kan voor elk te routen IP-adres een nieuwe regel toevoegen in de .bat-file
Het IP-adres van je gateway vindt door bij Start->Run "winipcfg" uit te laten voeren
==> Win 2000 - Log in als administrator
- Type in een DOS-box:
route -p add <ip van de ander> <gateway>
De "-p" zorgt ervoor dat de route ook na het rebooten blijft bestaan.
Het IP-adres van je gateway vindt je door in een DOS-box te typen:
ipconfig /all
Doe dit voor elk IP-adres waar je mee wil communiceren. Beide partijen moeten 1 van deze 2 handelingen uitvoeren.
Wees consequent, maar niet altijd
1
2
| route del jouw.ip.bla.0 route add jouw.ip.bla.0 mask 255.255.255.0 gateway ip.van.jouw.gateway |
Verwijderd
Bij mij hetzelfde.Op woensdag 08 augustus 2001 16:19 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ff ander programma pakken, ik kan ook gewoon ftp-en binnen chello netwerk.
Ik gebruik voor de simpele dingen Windows Commander
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Dat hebben we gedaan alleen "eecv" en zijn kameraad was er niet dus of het uitkomst biedt tussen HUN twee dat horen we nog.Ff ander programma pakken, ik kan ook gewoon ftp-en binnen chello netwerk.
Ik gebruik voor de simpele dingen Windows Commander
Hier begrijp ik dus niks van.Als je even met route del en route add gaat spelen werkt het prima, wel aan beide kanten doen.
Verwijderd
Dus als jij zo'n sub-net beveiliging inplanteerd kan diegene dus niet FTP'n met zijn maatje ?En het kan dat jou sub-net een beveiliging heeft.... wat ik als netwerkbeheerder als eerste zou inplanteren, maar dat even te zeiden
Verwijderd
Tuurlijk ken je een huurlijn nemenOp vrijdag 10 augustus 2001 00:35 schreef NEWBIE het volgende:
[..]
Dus als jij zo'n sub-net beveiliging inplanteerd kan diegene dus niet FTP'n met zijn maatje ?
Je mag eigenlijk helemaal niks je mag geen servertje draaien je mag niet teveel downloaden wat je wel mag is iedere maand 100 pieken overmaken voor iets wat nergens over gaat.
volgens mij ben je met adsl van eem hoop gezeik af.
Ze kenne me wat ik download erop los net zolang tot ze aan de deur komen.
En sluiten ze de boel af ga ik toch naar een ander.
Ik zou wel is willen weten of je particulier ook zoiets als T3 kunt kopen? huren whatever.
Waar moet je dan als particulier informeren naar dit soort huurlijnen ?Tuurlijk ken je een huurlijn nemen
Zelfs als partikulier.
Het is me wat duidelijker geworden ,het zou toch niet verkeerd zijn als upc jouw een baan aanbiedt waar je wat te vertellen had en nog een goed salaris erbij.Dan zou je kunnen beginnen om die routers aan te passenAch maar ik hoop dat je nu snapt, dat ik niet een 'upc mederwerker' ben, ik zou er zelfs niet willen werken.
Waar worden dit soort gegevens ingevuld ?route del jouw.ip.bla.0
route add jouw.ip.bla.0 mask 255.255.255.0 gateway ip.van.jouw.gateway
Ook hier weten wij niet waar dit soort gegevens ingevuld moet worden.windhoos:
route add ip_ander ip_gateway
Verwijderd
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:02 schreef NEWBIE het volgende:
Ook hier weten wij niet waar dit soort gegevens ingevuld moet worden.
Of je doet het even in een dos-box om te testen of het werkt.==> Win 95/98/NT Plaats in de startup folder van windows een snelkoppeling naar een batch-bestand met de volgende inhoud:
route add <ip van de ander> <gateway>
Je kan voor elk te routen IP-adres een nieuwe regel toevoegen in de .bat-file
Het IP-adres van je gateway vindt door bij Start->Run "winipcfg" uit te laten voeren
Alles moet dus in de DOS prompt worden ingevuld. Een batch bestand is gewoon een aantal commandos dat achter elkaar wordt uitgevoerd in een DOS omgeving.Op zaterdag 11 augustus 2001 02:02 schreef NEWBIE het volgende:
Ook hier weten wij niet waar dit soort gegevens ingevuld moet worden.
Als dat gaat gebeuren zijn ze hier in elk geval 1 abonnee kwijtOp vrijdag 10 augustus 2001 01:39 schreef poisoning het volgende:
met alles moete blokken bedoel ik:
1) port 20/21 (inbound)
2) port 22/23 (inbound)
3) port 25 (inbound)
4) port 79 (inbound)
5) port 80 (inbound)
6) port 110 (inbound)
7) port 143 (inbound)
port 443 (inbound)
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.