Toon posts:

Probleem met mobo na nieuw geheugen erin te hebben gestopt!

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zit met een probleem en ik hoopte dat iemand hiero het antwoord heeft. Laatst had ik van een vriend een balkje met 512 MB DDR geheugen gekregen (333mhz). Nadat ik het geheugen erin had gestopt begon de pc als een gek te piepen (heel veel korte). Na beetje gezoek bleek dit een videoplank probleem te zijn. Nadat ik alles nog is ff goed had aangedrukt deed ik um opnieuw aan en geen piepjes dus ik blij:D alleen dat was van korte duur omdat mijn pc geen beeld meer gaf. Ik heb nog een 2 andere videokaarten gebruikt, een s3 pci en een voodoo 3 agp, maar dit bleef hetzelfde probleem geven! Ik ben bang dat mun mobo na de klote is maar heb geen id waar het aan gelegen heeft?

Mijn computertje:

AMD Athlon xp 1700+
Elitegroup k7s5a v3.1 Moederbord
512 MB DDR Seitec
GeForce 2 MX 400 Videoplank
Maxtor 60GB 7200rpm HD
3com 11mbit wireless kaart
Realtek 10/100 MBit netwerkkaartje
En een oude tv-kaart

Verder heb ik er geen gekke dingen meer inzitten

Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen en me kan vertellen wat er nou precies is fout gegaan!

MvG
KM

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als het begon toen je het geheugen erin deed, haal het er dan eens uit en probeer het dan nog eens ;)

en dan deze ff doorlezen :)
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

[ Voor 32% gewijzigd door chucky666 op 24-09-2003 19:21 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
jah dat heb ik ook gedaan heb gewoon het oude sdram erin gezet (mobo kan allebei aan) maar toen bleef ook het beeld gewoon zwart

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 19:24:
jah dat heb ik ook gedaan heb gewoon het oude sdram erin gezet (mobo kan allebei aan) maar toen bleef ook het beeld gewoon zwart
en als je de sdram erin doet en een bios reset :?
ik weet niet of je in de bios moet aangeven wat voor geheugen erin zit :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Het lijkt mij niet dat je mem je agp poort gaat verneuken. Probeer (zoals altijd) alles eruit te halen en dan met zo min mogelijk hardware te booten. Probeer ook het oude geheugen en zoals mijn voorganger zei, moet je ergens instellen wat voor geheugen je gebruikt?

en heeft dat mobo een agp-divider? misschien dat je met dat ddr geheugen je agp bus perongeluk hebt opgeschroefd, ben je niet in de bios wezen stunten?

Verwijderd

Topicstarter
kixor schreef op 24 September 2003 @ 19:31:
Het lijkt mij niet dat je mem je agp poort gaat verneuken. Probeer (zoals altijd) alles eruit te halen en dan met zo min mogelijk hardware te booten. Probeer ook het oude geheugen en zoals mijn voorganger zei, moet je ergens instellen wat voor geheugen je gebruikt?

en heeft dat mobo een agp-divider? misschien dat je met dat ddr geheugen je agp bus perongeluk hebt opgeschroefd, ben je niet in de bios wezen stunten?
Heb helemaal nix in de bios veranderd, heb gewoon die ddr erin gedrukt verder nx. Heb bios al een aantal keer geprobeert te clearen maar dit leverde ook nix op! Ik ga hem wel even kaal maken en dan nog is proberen!

Was een agp-divider?

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 24 September 2003 @ 19:26:
[...]

en als je de sdram erin doet en een bios reset :?
ik weet niet of je in de bios moet aangeven wat voor geheugen erin zit :?
Werkt ook niet!

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus net alles eruit gehaald en alleen mobo met sdram, videokaart en en cpu gedaan maar dit gaf hetzelfde zwarte scherm

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Heb je ergens een pci kaartje liggen? Wanneer dat wel werkt zou het best zo kunnen zijn dat je agppoort kappot is. (Hoe dat kan ivm ram is voor mij een ook vraag...) Maar omdat je ook geen beeld kreeg met andere vid kaarten zou dit best eens kunnen.

(Een agp divider is een ehm... 'ding' die de snelheid van je fsb scheid van die van je agp poort. Handig ivm met overclocken bijvoorbeeld. Dan heeft het ophogen van je fsb geen weerslag op je agp bus.)

Verwijderd

Topicstarter
ik had al een pci kaart gebuikt maar die wilde ook niet, gaf ook het bekende zwarte scherm! Ik zit echt te denken dat de biosw gaar is ofzo!

Verwijderd

Ik heb ook een mobo die geen beeld meer wil geven, trust me you got a biggie problem :(

Verwijderd

mijn moederborden geven ook geen beeld meer :S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Moeten de andere 80.000+ geregistreerde GoT-users hier ook gaan reageren in de trant van "ik heb ook een mobo dat geen beeld geeft, dat sux best wel" ..? 8)7

Nee, dank je .. Laten we ontopic gaan en de topicstarter verder helpen. Aan zulke loze mededelingen heeft niemand wat :)

Verwijderd

In sommige gevallen wel want ik heb hier ook een draadje over actief, ik topte hem dus egenlijk met de hoop da thet meer aandacht gaat krijgen.

Als er dan 80.000 replies komen met EEn oplossing dan lijkt mijn doel=oplossen probleem gehaald.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daarvoor hoeven echt geen 80.000 replies gepost te worden :z

Ontopic plz :)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:57

-ET-

Phone Home

je voeding al eens helemaal ontkoppeld en je mobo echt stroomloos laten liggen?

Verwijderd

Elitegroup k7s5a v3.1 Moederbord
Dat mobo heb ik ook en ik heb gisteren hetzelfde probleem gehad. Mijn topic staat hier ook nog.
Anyway, in je bios zit een optie Dimm/PCI. Die staat op disabled nu waarschijnlijk.
Enable deze, en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat als ik niet in de bios kan komen:S

Verwijderd

Topicstarter
maakt namelijk niet uit wat voor geheugen ik erin doe hij doet nix. Blijft een zwart scherm:(

Verwijderd

zit er misschien een jumper op je moederbord?
om te switchen tussen sdram en ddr misschien.
moet je daar is naar kijken.
ik had ook een soort gelijk probleem.
met een epox 8rda+.
ook dat topic moet nog ergens te vinden zijn .

Verwijderd

Sirus, je kan niet met een stukje SDRAM erin opstarten?
Op het mobo zit bij mijn weten geen jumper voor SD/DDR. Is in de BIOS geregeld.
Correct me if am wrong tho. :)
Bij mij was het zo dat ik met SDRAM wel op kon starten.
Heb je dat al geprobeerd, als je wat SDRAM hebt liggen.

Verwijderd

misschien is het een ideetje om de cmos te clearen op je mobo. Heeft bij mij meer dan eens geholpen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:01
Je hebt toch geen ddr en sdr tegelijk gebruikt, hè?
Pagina: 1