Toon posts:

No Signal met upgrade geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik niet precies kunnen vinden in de search wat mijn probleem is, dus hier gaat ie:

Ik heb net 2x 256 MB DDR geheugen gekocht (corsair).
Ik heb een ECS K7S5A mobo met een Athlon TB 1000.
Verder een GeForce 2 GTS 32 MB DDR.

Nu draaide ik eerst met 2x 128 MB SDRAM. Niets aan het handje (op deze config type ik deze post), maar zo gauw ik dat geheugen eruit haal en het DDR erin stop, krijg ik een "No Signal". Normaliter hangt je beeldscherm dan bijv niet goed in je videokaart, maar ik krijg deze melding enkel met het DDR geheugen.
Na het SDRam er terug in te hebben gedaan werkt alles dus weer.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Vanuit de search zou het kunnen zijn dat ik mijn bios moet flashen, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Probeer eerst eens je bios te resetten en dan te booten.

• Rugbotje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04
eerst sdram....daarna DDR-sdram? Dat gaat niet werken.....DDR is een compleet andere soort geheugen en dat kan je niet zomaar in een sdram moederbord stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus Comp uitzetten, DDR Ram erin, batterijtje eruit halen, batterijtje er terug in, comp aanzetten... right?

Verwijderd

Topicstarter
Rugbotje schreef op 25 September 2003 @ 21:34:
eerst sdram....daarna DDR-sdram? Dat gaat niet werken.....DDR is een compleet andere soort geheugen en dat kan je niet zomaar in een sdram moederbord stoppen.
k5s7a heeft 2x sdram slots en 2x ddr ram slots. Niets mis mee toch?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Laat maar....

[ Voor 98% gewijzigd door Morax op 25-09-2003 21:37 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Rugbotje
Wist ik niet....die dubbele geheugenslots

[ Voor 44% gewijzigd door Rugbotje op 25-09-2003 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe np :)
mijn bovenstaande post (volgorde voor reset bios) is juist?
Weinig ervaring mee namelijk en ik wil de boel niet verder de soep in draaien. ;)

• Morax
Klopt het dat je dit mobo hebt?? (zijn 3 types van het serienummer dat je noemde):
Klik

• Rugbotje
Hebbie je handleiding al doorgelezen? ->Jumpers etc. goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
rugbotje, ik heb helaas de handleiding niet meer doordat ik onlangs verhuisd ben :(
(gaat even zoeken)

• Morax
Wat voor geheugen probeer je er overigens in te proppen???
- PC2100 (266 MHz)
- PC2700 (333 MHz)

Ik neem trouwens aan dat je je nieuwe geheugen wel in de aparte DDR-slots op je mobo zet, en niet in dezelfde slots waar je SD-Ram geheugen in zit???? :)

Edit:
Klik hier voor de engelse handleiding van dat mobo

[ Voor 20% gewijzigd door Morax op 25-09-2003 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol :D Zitten inderdaad netjes in de DDR slots ;)
En ik heb PC2100 gekocht (266)

• Morax
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 21:43:
lol :D Zitten inderdaad netjes in de DDR slots ;)
En ik heb PC2100 gekocht (266)
Oke, dat was even om zeker te weten, die vraag over die geheugen slots ;) Je weet maar nooit :)

Nog iets: Probeer het eens met 1 reepje geheugen tegelijk, misschien is 1 van die reepjes DOA (al betwijfel ik het), maar het is altijd mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat de "no signal" verklaren denk je?
Maar goed, er gebeuren gekkere dingen. ;)

• Morax
* Morax is even de handleiding aan het doorspitten... :)

Ik zie hier iets staan over auto-detect DIMM/PCI, kijk even of dat aan staat. Als dat niet aan staat lijkt het me logisch dat je je DDR-geheugen eens probeert met die setting op "enabled".
In de handleiding staat er "disabled" achter, dus kan het zijn dat die standaard uit staat. Even controleren dus :) (Hij staat in je BIOS onder "advanced setup")

Verwijderd

Topicstarter
net even een boot gedaan zonder geheugen -> no signal :?
die optie heb ik gezien die je noemt morax. ik ga hem proberen met ddr geheugen erin, thx.

• Morax
Nog iets gevonden, misschien heb jij je "memory clock" handmatig ingesteld in je BIOS. Als je dan DDR-Ram er in zet, komt deze niet meer overeen en kan je systeem misschien niet booten. Probeer hem ten eerste eens op "auto" oid te zetten, en anders (dit staat in de handleiding) moet je eens proberen zodra je hem aanzet de hele tijd op "page up" te rammen, want dan zet hij standaard waardes daar neer :)
If you manually set the wrong speed und the system won't run normally, press the Page Up key while the system is booting and a default setting will replace incorrect CPU setting.
Ik weet dat er staat "CPU Setting", maar je CPU setting is je RAM clock * multiplier voor het geval je het niet wist :)

Edit: Dat je "no signal" krijgt klopt, je hele systeem boot als het goed is totaal niet als je er geen RAM in hebt zitten (of hij het niet goed detecteert, waardoor hij geen RAM waarneemt). Er staat ook in de handleiding dat er TEN MINSTE 1 geheugenreepje in moet zitten wil je mobo werken, en dat is bij bijna alle mobo's zo :)

[ Voor 22% gewijzigd door Morax op 25-09-2003 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
je eerste optie werkte! die bios setting stond inderdaad op disabled. Ik had hier voordat ik hier postte nog staan kijken, maar ik dacht dat dat er niets mee te maken had. :+
Nu ben ik dus ook eindelijk toegetreden tot de wondere wereld der ddr ;)

thx a lot morax :) :) :)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Probeer 1 DIMM tegelijkertijd eens (als je dat al niet geprobeert hebt). Misschien is een van je DIMMs niet 100%

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Morax
Device Manager schreef op 25 September 2003 @ 22:08:
Probeer 1 DIMM tegelijkertijd eens (als je dat al niet geprobeert hebt). Misschien is een van je DIMMs niet 100%
Had ik al gezegd :)
Nog iets: Probeer het eens met 1 reepje geheugen tegelijk, misschien is 1 van die reepjes DOA (al betwijfel ik het), maar het is altijd mogelijk.
In de handleiding staat verder niets nuttigs, als alles wat ik voorstelde niet werkt zullen we het misschien ergens anders moeten zoeken....

Edit: Had je overigens al die BIOS reset geprobeerd op het moment dat je de DDR-geheugen modules erin zet, daar heb ik je namelijk niet meer over gehoord :)

[ Voor 28% gewijzigd door Morax op 25-09-2003 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Morax, ik heb de bios niet meer gereset. Wat naar boven lees je wat de oplossing was. Nogmaal dank. ;)
Pagina: 1