IDE kabels langer dan 90cm

Pagina: 1
Acties:

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:07
Weet iemand hoe ik een extra lange kabel kan krijgen. Ik moet namelijk mijn 2 harde schrijven allebei op een aparte kabel op master hebben en mijn dvd speler en brander op slave. Nu zit mijn 2de hardeschijf zo ver weg dat dit niet mogelijk is. Ik heb al 2 kabels van 90 cm (rond) maar zelfs hier zitten de master en slave uitgang te dicht op elkaar.

Graag een niet al te ingewikkelde oplossing. Ik kan de kabels niet zelf verlengen ofzo.

Alvast bedankt

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met langere kabels kan er storing op treden. Je krijgt dan namelijk verliezen in de kabel, dus minder sterk signaal. Alles werkt dan niet lekker meer. 90cm = max.

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 24-09-2003 19:19 . Reden: toevoeging ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ronde kabels ...
niet al te ingewikkeld ..

ehm, koop een nieuwe die wel past

btw, welkom op got.

Iperf

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:02
ik denk dat hij bedoeld dat die 90cm wel lang genoeg is, maar de connectors te dicht op elkaar zitten....

je zou idd ff rounded kunnen proberen... anders ff in pricewatch kijken, of er ergens bij een shop maten bij staan?

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Waarom verkopen ze dan ook kabels van 1,2 en zelfs 1,5 meter?

Flap

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die kabels zijn allemaal ATA33 (dus NON UDMA kabels)...
Aangezien je er HDD's aan wil hangen zullen je UDMA kabels moeten gebruiken, die is maximaal 90cm lang...

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Vandaar dat het zo klote werkte...

Flap

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zoek nog steeds een winkel / bedrijf die kabels voor ej kan maken op eigen wensen, uiteraard binnen die 90 cm. ;)

Of ergens IDE kabel kopen zoals bij UTP kabel en dan zelf solderen ofzo :?

Ideen welkom :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het is inderdaad mogelijk om zelf losse IDE-kabel (zowel non-UDMA als UDMA) te halen, en daar de connectoren op te knijpen...
Alleen geen idee waar...

Verwijderd

ide kabels worden niet gesoldeerd, er zijn bij speciaal zaken denk ik wel van die blokjes die je erop kan klemmen, de pinnetjes die erin zitten druk je dan door de kabels heen..

Als je niet snapt wat je bedoelt: pak een ide kabel en probeer het bovenste stukje eraf te krijgen, dan zie je wel wat je bedoelt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 21:36 . Reden: duidelijkere uitleg ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 21:35:
ide kabels worden niet gesoldeerd, er zijn bij speciaal zaken denk ik wel van die blokjes die je erop kan klemmen, de pinnetjes die erin zitten druk je dan door de kabels heen..

Als je niet snapt wat je bedoelt: pak een ide kabel en probeer het bovenste stukje eraf te krijgen, dan zie je wel wat je bedoelt
Ik snap wel wat je bedoelt maar waar kan je dan kabels laten maken of kabel + benodigdheden halen :?

Wil dit heeeel graag weten ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:39

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM + titelfix

Verwijderd

HIer is laatst toch ook al een topic over geweest?? Of hier of in CME.. Bij lange kabels kan er storing op treden, eigenlijk is 90cm ook al op t randje.. Is geen optie dus, misschien dat SATA het wel kan, moet je even nieuwe HD'tjes kopen..

Verder wil je je harde schijven allebei op master hebben.. Kun je die niet net zo goed op 1 kabel hangen en dan je dvd en brander ook op 1 kabel.. Maak je brander dan even master en t moet ook goed lopen..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Master en slave te dicht bij elkaar?

Ik heb hier een bandridge kabel van 80cm, waarbij er op het begin, het eind en (ongeveer) in het midden een connector zit. Misschien moet je daar eens naar kijken ;) (maar ik kan niet in jouw systeemkast kijken om te zien of dat een optie is ;)).

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 25-09-2003 14:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025
Bij je lokale electronicazaak kan je normale IDE kabel en stekkers gewoon kopen.
Alleen UDMA kabel is wat lastiger.

Anders moet je toch echt over gaan op SCSI. Daar heb je wat minder beperkingen tenzij je de allersnelste schijven neemt. :)

Senile! Senile Oekaki

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:07
Bedankt voor jullie reaties, maar doordat ik met een removable harddisk zit die ik ook op school moet gebruiken kan ik de instellingen in mijn pc niet anders zetten (anders werkt het hele zooitje niet). Ik heb al ronde kabels, dus dat is niet het probleem.

Alles is nu wel aangesloten, maar het zit niet echt praktrisch. De removable harddisk zit tussen mijn dvd-spelers in. Dus als iemand weet waar ik andere kabels kan halen, of ze kan laten maken hoor ik dit graag

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Ik heb zelf kabels gemaakt van 40cm tot 100cm (per 10cm), gewoon van een rol van 30m IDE kabel. Daarmee heb ik zitten experimenteren met CDRW drives en ik kan je verzekeren dat bij de lange kabels heel wat fouten optreden. Corrupte data of gewoon een foutmelding zijn dan eerder courant.

Sommige apparaten zijn er evenwel gevoeliger voor dan andere, het kan zijn dat je schijf het aankan, maar als je data je lief is zou ik niet overdrijven met de kabellengte. 90cm is m.i. te lang.
Pagina: 1