Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:14

Garyu

WW

bartvb schreef op 26 October 2003 @ 17:23:
Garyu, dat had ik ook :\ Soft-Reset kwam niet verder dan een wit scherm.. Probleem ontstaat doordat een van je programma's niet goed reageert op een soft reset notification. Bij mij was dat een of ander suf spelletje (bubble ofzoiets, iets met gekleurde blokjes die je omhoog moet laten 'vallen' om groepen van 3 te maken). Grootste probleem is het ontdekken welk programma problemen geeft..

Ik heb een hard reset gedaan en heb toen 1 voor 1 alle programma's geinstalleerd, of ja, niet echt 1 voor 1, iig in kleine groepjes. Daarna regelmatig soft-reset totdat je dat witte scherm krijgt. Witte scherm kan je voorbij komen door een no-notify reset, doe je met een reset terwijl je 'down' ingeduwd houdt (als ik me niet vergis). Daarna gooi je het laatst geinstalleerde programma weg.

Ik heb toen ik de T3 net had een paar crashes gehad door programma's die niet met nieuwe Palms overweg kunnen (slecht geschreven dus ;)). Afgelopen weken geen resets meer nodig gehad...
Haha, zal bij mij ook wel door Bubble komen. Verslavend spelletje.. Ik kan het er zowiezo beter vanaf halen denk ik, vreet teveel tijd :P. En als het dan ook nog een soft-reset onmogelijk maakt, tsja..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:14
BlackMage schreef op 26 October 2003 @ 20:40:
Vraagje:

Is het ook mogelijk met de Tungsten T3 om het scherm uit te schakelen zonder dat de pda zelf ook uit gaat? (om batterijen te besparen als je bezig bent met mp3)
Ja, doet ie automatisch na een zelf in te stellen tijd.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Koekoeksclocker schreef op 26 October 2003 @ 23:16:
[...]
<backlight uit>

Ja, doet ie automatisch na een zelf in te stellen tijd.
Yep, maar wel vermeldenswaardig is dat de backlight zelf niet manueel uit te zetten is. Dit is begonnen toen Palm met de Zire71 ook aan de transflectieve schermen is gegaan. De Zire71, T2, T3, TE hebben dezelfde type transflectieve schermen waarvan de backlight niet is uit te zetten.

Alors.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 18:10
Voor de mensen die dit nieuws gemist hebben..

Er zijn wat problemen met de audio in de T3, audio hardware produceert soms zo'n 30.000 nutteloze interrupts/seconde, daar wordt je T3 niet echt sneller van. Is al een fix voor:

http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=6176

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-11 20:33
Eigenlijk zit ik te wachten op de T3 met Wlan en verwisselbare batterij. Gezien het feit dat de Ipaq 4150 uit is lijkt mij dat dit niet lang op zich laat wachten. Ik kan er echter nergens iets over vinden. Iemand anders iets gezien/gehoord?

Kogel

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Kogel schreef op 02 november 2003 @ 14:36:
Eigenlijk zit ik te wachten op de T3 met Wlan en verwisselbare batterij. Gezien het feit dat de Ipaq 4150 uit is lijkt mij dat dit niet lang op zich laat wachten. Ik kan er echter nergens iets over vinden. Iemand anders iets gezien/gehoord?
Op verschillende PDA-fora zijn wel geruchten te vinden over de opvolger van de t3, de t4. Deze zou wel WLAN hebben + toetsenbord en palm OS6. Een verwisselbare batterij heb ik geloof ik nog niets over gelezen. Maar het is nog steeds onduidelijk of er ook maar iets van waar is en wanneer deze dan zou moeten verschijenen. Een leuk (waarschijnlijk) fotosoepplaatje van de t4 is er trouwens ook nog:

Afbeeldingslocatie: http://www.xonio.com/news/i/14606601_a2eb837dcb.jpg

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:47
Denk ook dat het gefotosoept is, zeker als je kijkt naar de navigatieknoppen. Lijkt me raar dat ze weer naar de oude indeling gaan (ook al is er wat kritiek over de nieuwe indeling...)

• PowerFlower
  • Laatst online: 30-11 14:42

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Over verwisselbare batterijen: er is de "Power-to-go" die je onder je Palm kunt klikken om hem weer op te laden:
Power-to-go recharging sled
This lightweight, compact lithium-ion power pack is just what you need to recharge your handheld when you’re away from a power outlet. The sled provides up to two full recharges depending on the model of your handheld. Power-To-Go can itself be recharged from any other Palm charging solution, including the Palm™ Travel Charger and Palm™ HotSync® Cradles.
Iets vergelijkbaars had je vroeger ook al - een soort verloopstekkertje van de Palm connector naar een aansluiting voor een 9volt batterij (zo'n vierkante) om in noodgevallen je Palm mee op te laden.

Dat plaatje van die nieuwe Tungsten met keyboard: lijkt me nogal een soep, het metaal loopt ook niet netjes door van het keyboard naar de navigation keys ;)

Overigens: mijn T3 is net besteld! Afbeeldingslocatie: http://www.cisje.nl/cheer.gif

[ Voor 6% gewijzigd door PowerFlower op 07-11-2003 10:47 ]

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:14
Goed nieuws: er is een update van Palm die de problemen met SD-kaarten en de snelheid van de machine oplost. :P

• PowerFlower

PowerFlower

http://www.palmone.com/us...tungstent3/t3_update.html :
palmOne, Inc. encourages all owners of the Tungsten T3 who plan to use SD cards at any time to upgrade their handheld using the software update below. This update aids in the transfer of data to certain SD cards, in addition to other updates.
palmOne recommends that you reformat your SD card after applying this software update. If the card has been or continues to be unresponsive after taking both of these steps, please contact the SD card manufacturer directly as there are problems with the card beyond palmOne's control.

The T3Update.prc is a software update for the Tungsten T3 handheld which, in addition to aiding in data transfer to SD cards, reduces unnecessary audio interrupts which may appear to effect performance.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor wie net als ik met zijn T3 (of ander model ook?) het probleem heeft dat ie niet wil hotsyncen omdat ie zogenaamd wacht op een bepaald programma dat niet reageerd?

http://www.palmone.com/us...wnloads/hotsynccheck.html

Daar staat een tootltje dat het probleem bij mij heeft opgelost!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 16:33

Dethroned

Liev

Ik heb sinds vorige week maandag een T3. Ik ben erg tevreden over het apparaat.
Ik zat eigenlijk met een clie in mijn handen die ik mooier vond, maar daar miste ik toch oa bluetooth aan en mem sticks zuigen.

De batterij vind ik echt te snel opgaan, alhoewel ik nu relatief meer tijd aan het apparaat besteed dan ik later zal doen.
Ik was ook nog niet bekend met Palm, wel met symbian(EPOC) van mijn 9210. Na dit weekend te hebben vergeleken met ene IPAQ 3970 ben ik toch wel gerustgesteld. Heb hem ook bij de dixons met een SD 256 gekocht.

Aangezien ik niet bekend was met het hele sync/convert/palm&Windows-proces ging er ook bij mij iets fout. Ik had real player opgedragen om 20 mp3's over te zetten. Ik was in slaap gevallen en toen merkte ik dat mijn pc had gereboot. De T3 meldde toen een Fatal Error. Moest wel hard resetten. Toen bleek dat hij de SD card niet kon lezen, de applicatie om het te lezen zou niet werken. Na eindeloos gekloot las hij hem na 11 minuten (toen ik de hoop had opgegeven) de SD wel in read-only modus. Toen ik hem in writemodus zette gaf hij alleen als ik de SD eruit haalde de kaart, maar toen ging de T3 uit. Toen heb ik het nog een keer geprobeerd, kaart eruitgetrokken. In het menu al op format gedrukt. Kaarje erin en op format gedrukt en toen deed hij het weer.
1 woord: BAH :(

Wat me ook nog niet lukt is om via Cradle op het internet te komen. Ik heb de gegevens ingevoerd, maar hij mekkert de hele tijd over DNS ... Ik heb gewoon ADSL (lopend via router).

En hoe zit dat met Phonelink ? KPN word wel ondersteunt, maar ik heb T-mobile en via het internet is er geen update voor beschikbaar. Als ik em trouwens via KPN instel, dan geeft mn T610 aan wel een GPRS connectie tot stand te brengen ....
Dan geeft WebPro geen foutieve DNS melding aan, maar dan vind hij opeens geen enkele host.

I got a problem-solver and its name is revolver

• bartvb
Probleem met T3 en SD kaartjes is bekend. Zie de software update op de palm site. MP3's via de cradle op je SD kaart zetten is niet grappig :/ Tip: koop een SD card reader :)

Via cradle op Internet heb ik nog niet geprobeert, zoek daar even een fatsoenlijke handleiding voor. Via bluetooth heb ik dit zonder problemen en zonder extra software aan de gang gekregen. Even kijken of ik die link nog kan vinden.

*zoekt*

http://www.whizoo.com/bt_setup/
erg handig!

Phonelink? Gewoon KPN selecteren, werkt bij mij iig perfect via T-mobile, iig voor inbellen via analoog spul en voor sturen van SMS e.d. GPRS heb ik nog niet geprobeert, moet nog ff iets regelen met T-mobile, nu dat standaard GRPS verhaal van ze en dat is echt takke duur.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je kunt ook van je Palm een cardreader maken, zoals je dat doet met MS Import op je clie. Zoek naar het programma Card Export op Palmgear.

Daarnaast kun je voor de overige problemen heel makkelijk antwoorden zoeken op http://www.palmclub.nl

Alors.

• bartvb
Yup, dat kan maar dan blijft het enorm langzaam :) Dat is de belangrijkste reden voor het aanschaffen van een dedicated card-reader ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

bartvb schreef op 23 november 2003 @ 17:20:
Yup, dat kan maar dan blijft het enorm langzaam :) Dat is de belangrijkste reden voor het aanschaffen van een dedicated card-reader ;)
Je hebt gelijk, maar wist je dat juist de Hotsync een beperkende factor is voor de snelheid, en niet de kaart of de PDA? Ik denk dat je met Hotsync een snelheid haalt van ongeveer 50-100Kb/s om je MP3's op je kaart te zetten. Met Card Export moet je wel 1-1,5 Mb/s weten te halen op een OS5 device, of meer zelfs. Okee, 256 Mb volproppen blijft dan nog steeds langzaam, maar het is al een hele vooruitgang tov een hotsync.

Overigens was er op de Palmclub ook een thread erover dat het ook met Totalcommander kon.

Alors.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 16:33

Dethroned

Liev

bartvb schreef op 23 november 2003 @ 16:13:
Probleem met T3 en SD kaartjes is bekend. Zie de software update op de palm site. MP3's via de cradle op je SD kaart zetten is niet grappig :/ Tip: koop een SD card reader :)

Via cradle op Internet heb ik nog niet geprobeert, zoek daar even een fatsoenlijke handleiding voor. Via bluetooth heb ik dit zonder problemen en zonder extra software aan de gang gekregen. Even kijken of ik die link nog kan vinden.

*zoekt*

http://www.whizoo.com/bt_setup/
erg handig!

Phonelink? Gewoon KPN selecteren, werkt bij mij iig perfect via T-mobile, iig voor inbellen via analoog spul en voor sturen van SMS e.d. GPRS heb ik nog niet geprobeert, moet nog ff iets regelen met T-mobile, nu dat standaard GRPS verhaal van ze en dat is echt takke duur.
Die setup is bedoeld als je pc ook BT heeft. Dat heb ik niet.
Het lukt simpel zonder problemen om te sms'en en te dialen via de T3 met de T610. Wat ik me dan afvraag is waarom hij de hosts dan niet aangeeft.

btw is die update op die site nou nodig ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dethroned schreef op 23 november 2003 @ 19:38:
[...]

Die setup is bedoeld als je pc ook BT heeft. Dat heb ik niet.
Het lukt simpel zonder problemen om te sms'en en te dialen via de T3 met de T610. Wat ik me dan afvraag is waarom hij de hosts dan niet aangeeft.

btw is die update op die site nou nodig ?
1) Ja die update is nodig, anders heb je een grote kans dat je je Sandisk >128 Mb SD kaartjes molt. Het SD gedeelte in de T3 heeft een veel te hoge voltage uit de fabriek meegekregen, waardoor sommige SD kaartjes tosti's werden. De patch lost dat op.
2) ga naar http://www.palmclub.nl en zoek in de tips pagina's en het forum naar de pagina hoe je via de cradle het net op komt. Dat is daar al tig keer uitgemolken.

[ Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 23-11-2003 21:16 ]

Alors.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan je met de Tungsten E via de USB kabel het internet op?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Z___Z schreef op 04 januari 2004 @ 01:01:
Kan je met de Tungsten E via de USB kabel het internet op?
Ja dat kan. Kom kijken op de Palmclub.nl fora. Je hebt Softick PPP nodig.

Alors.

Verwijderd

Ik wilde de T3 gaan kopen, enkel en alleen vanwege de hogere resulotie, en een prijs die net niet te duur is.
Het is jammer dat zon goed nieuw concept van een fatsoenlijke resolutie op zoveel punten slecht wordt afgewerkt. Mijn ergste bezwaren zijn dat lijpe schuifje, en de joekels van de knoppen. Ik heb nu een 1915 (mijn eerste PDA) en de enige knoppen die ik gebruik zijn de Powerknop, en de reset-pin. Die lijpe knoppen zijn gewoon veel te veel verloren ruimte. Van mij mogen ze best een jogdial of scrolwieltje aan de zijkant monteren.

Het is ook jammer dat de T3 het enige model is met deze resolutie: Waarom zijn er onderdehand nog geen PPC's met 480x320???

Ik ga toch nog even wachten op de volgende generatie PDA's als er meer keuze is in modellen met 480x320

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

320x480:

Sony Clié NR70v (OS4, verouderd), NX70v (OS5, out of production), NX73v (OS5, incl BT en camera) en NX80v (OS5, 1.3 MP camera, alleen in de VS)

Alors.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 09 januari 2004 @ 21:17:
320x480:

Sony Clié NR70v (OS4, verouderd), NX70v (OS5, out of production), NX73v (OS5, incl BT en camera) en NX80v (OS5, 1.3 MP camera, alleen in de VS)
De UX50 van sony heeft toch ook dezelfde res? Alleen een klein schermpje vind ik.

Hij is vooral erg duur ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MaDLiVe schreef op 10 januari 2004 @ 00:39:
[...]

De UX50 van sony heeft toch ook dezelfde res? Alleen een klein schermpje vind ik.

Hij is vooral erg duur ;)
Maar wel echt mooi en uitgebreid.
Wireless lan, bluetooth, camera, toetsenbord, mp3 enz. enz. En het formaat heeft ook zo zijn voordelen, anders kun je net zo goed met een laptop gaan rondlopen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Canaria schreef op 10 januari 2004 @ 00:42:
[...]

Maar wel echt mooi en uitgebreid.
Wireless lan, bluetooth, camera, toetsenbord, mp3 enz. enz. En het formaat heeft ook zo zijn voordelen, anders kun je net zo goed met een laptop gaan rondlopen.
Zeker maar, 749 euro ;)

Nee, daar wegen klapmechanismes en wlan niet tegen op :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• PowerFlower

PowerFlower

MaDLiVe schreef op 10 januari 2004 @ 00:46:
[...]

Zeker maar, 749 euro ;)

Nee, daar wegen klapmechanismes en wlan niet tegen op :P
Nee idd :p
Dan is hij niet alleen kleiner, maar ook duurder dan de Sony Vaio laptop die ik een paar maanden terug in een goeie aanbieding gekocht heb :D (niet de meest spectaculaire, Duron 1,2ghz, 256mb, DVD/CDRW, maar toch wel iets meer apparaat voor je geld dan Clié)

• PowerFlower

PowerFlower

Een paar Duitsers zijn zo vriendelijk geweest hun T3 te slopen om foto's van de binnenkant te kunnen laten zien... wat blijkt: de T3 heeft een moederbordje van ASUS, de P100 rev:1.0 om precies te zijn *D

Afbeeldingslocatie: http://www.pdaforum.de/tungsten-t3-intern/t3_08l.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door PowerFlower op 15-01-2004 12:49 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De UX-50 is wat betreft specificaties mijn ideale PDA. Alleen de camera mag van mij ontbreken. Verder kies ik voor de strakkere vormgeving van PalmOne apparaten. De prijs van de UX50 vind ik ook wel hoog, maar PDA's zijn de afgelopen jaren wel enorm in prijs gedaald, 2 jaar geleden kostte mijn m505 omgerekend nog bijna 650 euro. De mogelijkheden zijn nog meer uitgebreid, tegenwoordig zijn de mogelijkheden van een Palm vergelijkbaar met die van laptops, maar dan met PalmOS.
Op dit moment zou ik trouwens voor de Tungsten|T3 kiezen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 2 Laatste