Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 17:07 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Die nee-knikker mag van mij wel worden toegevoegd
Ik wil er ook wel een topic over openen hoor.chem schreef op 23 September 2003 @ 17:08:
Grappig dat zoiets wordt voorgesteld door een half HK-meubel

Maar wel een waardevolle toevoeging

90% van mijn posts zijn gemaakt in NOS en P&W hoor ... ik ga binnenkort echt wel weer posten daar, alleen ivm drukte heb ik geen zin om hard na te denken. Maar dat komt wel weer!chem schreef op 23 September 2003 @ 17:08:
Grappig dat zoiets wordt voorgesteld door een half HK-meubel
[ Voor 61% gewijzigd door kenneth op 23-09-2003 17:10 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik vind het niet zo erg (al hoeven die smileys van mij ook niet echt), maar die 'Ja' smiley is idd irritant snel aan het bewegen.
Bovendien werken deze smileys *echt* niet als je animaties uit hebt staan (alle andere wel!)

Gaap smiley werkt ook totaal niet zonder ani toch?
[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 23-09-2003 17:17 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
goh ook weer hier verderWilke schreef op 23 September 2003 @ 17:14:
Als ik me niet heel sterk vergis, is dit wel eens eerder voorgesteld.
[ Voor 20% gewijzigd door disjfa op 23-09-2003 17:18 ]
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Allemaal HK-achtige smilies ...

Dat van bepaalde zinnen het karakter (cynisch, ironisch, serieus, of humoristisch bedoeld) niet helemaal duidelijk is en met een smilie moet worden aangegeven kan ik begrijpen. Maar dat je een zin kracht bij gaat zetten met JAAAAA en NEEEUUUUJJJJJ als smilies, lijkt me écht overbodig. Ik vind de manier waarop ze bij FoK! gebruikt worden vaak ook overmatig en daardoor irritant.
En inderdaad knikt die ja-knikker veel te snel, al heb ik daar ook wel eens een nodslow.gif van gezien, die wat langzamer ging.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Nou moet je niet overdrijven (chem ook niet trouwens)kenneth schreef op 23 September 2003 @ 17:09:
90% van mijn posts zijn gemaakt in NOS en P&W hoor ...
Je hebt zo'n 40% in NOS, 8% in P&W en 16% in de HK gepost
Maar zoals in de topics waar naar verwezen wordt, wat is nou het nut van de smiley dan?
Dat je duidelijker "ja" of "nee" kan neerzetten ofzo?
Dus mijn bijdragen zijn nog breder dan ik dachtACM schreef op 23 september 2003 @ 17:23:
[...]
Nou moet je niet overdrijven (chem ook niet trouwens)
Je hebt zo'n 40% in NOS, 8% in P&W en 16% in de HK gepost
Ja. Smilies zijn expressiever. Maar als je het nut van deze smilies ontkent, kan je even makkelijk alle smilies ontkrachten. Gewoon goed formuleren, dan heb je alleen nogMaar zoals in de topics waar naar verwezen wordt, wat is nou het nut van de smiley dan?
Dat je duidelijker "ja" of "nee" kan neerzetten ofzo?

Zegt een heel HK meubel

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Gewoon back to plain-text ascii smileyskenneth schreef op 23 September 2003 @ 17:28:
Maar als je het nut van deze smilies ontkent, kan je even makkelijk alle smilies ontkrachten.
Seriously: een overdaad aan smileys nodigt vaak uit tot overdadig gebruik, wat voor de tech-fora behoorlijk irritant kan zijn. Dat is één van de belangrijkste redenen om enigsinds terughoudend te zijn wat betreft het toevoegen van smileys.
In de praktijk worden de ja/nee smileys vaak gebruikt om middels een één-smiley-post antwoord te geven, en niet om uitdrukking te geven aan een gevoel of emotie, en dat vind ik persoonlijk weinig toevoegen; het is dan ook niet echt meer een emoticon.
=[edit]=
Smileys worden vaak als "leestekens" gezien, drukken uit hoe de zin geinterpreteerd kan worden. Een
[ Voor 26% gewijzigd door Roelant op 23-09-2003 17:37 ]
En dan ga ik álle pinnen tellen op mijn processor

Daarbij kan het 'empathically' zijn: Die casemod is heel erg mooi

Of afkeurend:
Wouter Bos voert slechte oppositie

[ Voor 4% gewijzigd door kenneth op 23-09-2003 17:40 ]

Schaam smilie, o.a. geschikt voor edit's en voor blok gezet situaties
die vind ik ook wel nuttig ja. echt als je iets doms gedaan hebt (en dat kan ook in techtopicsTentacle1 schreef op 23 September 2003 @ 17:43:
Ik vind dat deze er in ieder geval in mag:
[afbeelding]

-edit-
Maar dan moet hij wel wat mooier gemaakt worden, die witte puntjes er omheen zijn niet mooi, lijkt wel een gefrustreerd zonnetje.
[ Voor 28% gewijzigd door Resistor op 23-09-2003 17:46 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
[ Voor 9% gewijzigd door DarkX op 23-09-2003 17:51 ]
Komt omdat hij van Fok! komt, daar hebben ze niet zulke 1337 forumkleuren als wijResistor schreef op 23 september 2003 @ 17:46:
-edit-
Maar dan moet hij wel wat mooier gemaakt worden, die witte puntjes er omheen zijn niet mooi, lijkt wel een gefrustreerd zonnetje.
En dan ga ik álle pinnen tellen op mijn processorkenneth schreef op 23 september 2003 @ 17:40:
Het kan sarcastisch zijn:
En dan ga ik álle pinnen tellen op mijn processor [afbeelding]

Die casemod is heel erg mooiDaarbij kan het 'empathically' zijn: Die casemod is heel erg mooi [afbeelding]
Die casemod is heel erg mooi
Wouter Bos voert slechte oppositie.
Wouter Bos voert slechte oppositie...

Ik gebruik vrij veel smilies maar echt meerwaarde zie ik niet
Schaam is wel leuk ja. Al zijn er natuurlijk al heel wat smilies
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
En toen dacht dat aapje: verrek maar met je steentjes!
[ Voor 34% gewijzigd door DarkX op 23-09-2003 17:53 ]
Deze vind ik zelf trouwens wel cool

Dus nee: IMO hebben we wel meer dan genoeg smileys en hoeven die bijdehandte dingen er echt niet bij.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kenneth:

JvS:

Puur omdat je daarmee veel beter uit kunt drukken wat de waarde van je zin is. Het kan het verschil uitmaken tussen het positief of negatief opvatten van een zin. Toegegeven, dat kan ook aan de lezer liggen maar toch is er in te sturen
Zelf geloof ik de yes.gif en no.gif wel, als ze toepasselijk zijn link ik ze wel vanaf FoK! Toegegeven, ze zijn eigenlijk alleen HK-functioneel en totaal niet technisch
Da's MSNTentacle1 schreef op 23 September 2003 @ 17:43:
Ik vind dat deze er in ieder geval in mag:
[afbeelding]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
dan weet ik al een leuke code :msn
Maar ik hoop dat deze en die hele kwade wel worden opgenomen, ik vind die 2 best functioneel.
Het zijn precies de emoties die ik wel een beetje mis
Houden dus
DSmarty schreef op 23 September 2003 @ 18:03:
Smilies zijn ideaal om de intonatie van een stuk tekst aan te geven, de enige methode waarmee we een emotie in een stuk letters kunnen aanbrengen.
Houden dus

* SmartDoDo gebruikt genoeg smilies, en meestal ook op practische wijze

Die J/N-smileys zijn te uitnodigend. Mensen die hier posten kunnen zich ongetwijfeld beter beheersen dan de rest van GoT, maar je kan d'r op wachten dat ze misbruikt gaan worden.
Dus:

[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 23-09-2003 18:18 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Ik neem aan dat misbruik aangepakt wordt. Excessief en onjuist smiliegebruik is niet toegestaan en terecht. Als je bericht door de smilies niet meer te lezen is dan werkt dat voor geen meter en is het irritant voor andere usersRataplan schreef op 23 September 2003 @ 18:11:
Die J/N-smileys zijn te uitnodigend. Mensen die hier posten kunnen zich ongetwijfeld beter beheersen dan de rest van GoT, maar je kan d'r op wachten dat ze misbruikt gaan worden.
Overigens zie ik (vrijwel) nooit een ja/nee smilie in een techpost, die hoort daar ook in 99,9% van de situaties niet.
Neem als voorbeeld de

- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 10:31
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
And your point being?
Welke toegevoegde waarde heeft die smily dan.. Jouw voorbeelden zijn nou niet echt dat je zegt, kijk hier heeft het toegevoegde waarde.kenneth schreef op 23 september 2003 @ 17:40:
Het kan sarcastisch zijn:
En dan ga ik álle pinnen tellen op mijn processor [afbeelding]
Daarbij kan het 'empathically' zijn: Die casemod is heel erg mooi [afbeelding]
Of afkeurend:
Wouter Bos voert slechte oppositie [afbeelding]
Dan komt bij mijn:
of
veel beter over
buit is binnen sukkel
Maar ik vind wel dat de
1
| :( |
[ Voor 15% gewijzigd door Xof op 23-09-2003 18:22 ]
Ik zie net voor het eerst dat :w tegenwoordig ook al geparsed wordtSmartDoDo schreef op 23 September 2003 @ 18:17:
Overigens zie ik (vrijwel) nooit een ja/nee smilie in een techpost, die hoort daar ook in 99,9% van de situaties niet.
Neem als voorbeeld deHoe vaak kom je die tegen in een techtopic? In principe niet, omdat het niet interessant is bij een verhaal over blue screens, rokende hardware etc.
Denk dus zelf dat het misbruik van yes.gif/no.gif erg mee zal vallen
We zouden dus voor de tussenoplossing "wel parsen, maar niet in de smileylijst" kunnen gaan. Zolang niet gedocumenteerd is dat mensen 'm kunnen gebruiken, doen ze dat blijkbaar ook niet
Maar van mij hoeft het niet. Ik heb nog geen enkel voorbeeld gezien waarin de smiley een zin versterkt... Vooral de

Zielig:Xof schreef op 23 September 2003 @ 18:21:
Maar ik vind wel dat desmilie er iets te pissig uitziet.. vind dat de
code:smilie toch iets dat je wat zielig vind of je ergens niet zo blij mee bent bijv.
1 :(
Niet zo blij:

[ Voor 21% gewijzigd door Rataplan op 23-09-2003 18:23 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
In het kader van dit topic en dit topic doe ik hierbij een officieel verzoek tot het uitbreiden van de smiley-collectie met de :J envan Fok!, dus
en
Daar ben ik het met je eens, maar op GoT kan je dan gewoonXof schreef op 23 September 2003 @ 18:21:
Maar ik vind wel dat desmilie er iets te pissig uitziet.. vind
code:toch dat je iets zielig vind bijv.
1 :(
Ik vind smilies een erg leuke vondst, maar er zijn er nu onderhand wel genoeg, als je zo nodig nieuwe smilies wilt host je ze zelf en gebruik je 'm waar jij 'm wilt gebruiken. Zo kan iedereen zijn eigen smilies gebruiken die hij/zij leuk vindt en hoeven mensen ook niet te zeuren dat er overbodige (nieuwe) smilies zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 23-09-2003 18:28 ]
The devil is in the details.
Tandem rulez.... IBM s*cks
Er zit een verschil tussen het opvullen van onvermijdelijke tekortkomingen van textuele communicatie en het aanmoedigen van verwaarlozing van verbale vaardigheden.dijkp schreef op 23 september 2003 @ 18:25:
Aangezien dat smilie's gezichts uitdrukkingen kan weergeven van degene die de zin schrijft en er ontzettend veel nuances zijn van gezichts uitdrukkingen zeg ik het kunnen er niet genoeg zijn.
Ofwel: smilies zijn nodig waar woorden tekort schieten en moeten niet verworden tot een vervanging van woorden door plaatjes. Voor dat eerste heb je maar enkele smilies écht nodig. Namelijk de positieve
Dus verlaat allemaal het Nijntje-stadium en probeer het eens door met woorden nuances in je zinnen aan te brengen. Dat is een stuk rustiger om naar te kijken en remt de verBrEeHzaHring van de Nederlandse taal een beetje af.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Superdeboer schreef op 23 September 2003 @ 18:49:
Dus verlaat allemaal het Nijntje-stadium en probeer het eens door met woorden nuances in je zinnen aan te brengen. Dat is een stuk rustiger om naar te kijken en remt de verBrEeHzaHring van de Nederlandse taal een beetje af.

Ik zal het niet meer doen. Het is gewoon te aanlokkelijk
Tandem rulez.... IBM s*cks
Men Searcht NietDSmarty schreef op 23 September 2003 @ 18:05:
Ohja, nou nog een policiy dat het woord MSN verboden wordt alhier op GoT.
[troll intended]
MSN is voor breezahs, adolescenten die achter breezahŽs aanlopen & nitwits
[/troll intended]
Lang leven ICQ
Je hebt helemaal gelijk en zo zou het ook moeten zijn. Een smilie ondersteunt of versterkt de tekst waarbij hij geplaatst is
Toch snap ik wel dat er mensen zijn die een ja/nee smilie gebruiken. Het is eigenlijk alleen HK-voer en imho kan die gewoon gelinkt worden vanaf FoK!
Nog even voor de duidelijkheid het gaat dus hierom:
Of daar door de crew iets over gezegd kan wordenIn het kader van dit topic en dit topic doe ik hierbij een officieel verzoek tot het uitbreiden van de smiley-collectie met de :J envan Fok!

Maar de
Maar daar hebben weResistor schreef op 23 september 2003 @ 17:46:
Dan vind ik [afbeelding] ook een goede aanvulling, het geeft goed weer hoe je je voelt als iets niet wil lukken, of hoe je op bepaald nieuws reageert.

Natuurlijk moet niemand vergeten dat veel smiles op verkeerde manieren opgevat kunnen worden, maarja, wat voor mij verkeerd is kan voor jullie weer goed zijn. Het ligt er maar net aan hoe je de zaak interpreteert.

Voor mij zijn er al genoeg smiley's maar als er dan toch ééntje bij moet dan is het die met het zwaaiende handje. Het is een smiley die het woord sarcasme een fijne handdruk geeft.
Die is echt coolDarkX schreef op 23 September 2003 @ 20:10:
Beh, als die spastische jaknikker er echt in zou komen dan wil ik ook een code voor mijn eigen smiley [afbeelding]
Maar demag van mij ook anders, waarom kan dat niet gewoon een gele smiley zijn, dus zoiets als
maar dan met dat mondje andersom. Eigenlijk ben ik eerder voor verarming dan verbreding van het smileyaanbod, mgoe
En ik ben persoonlijk juist blij met de
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Die zit er al inbazs2000 schreef op 23 september 2003 @ 20:23:
[...]
maar als er dan toch ééntje bij moet dan is het die met het zwaaiende handje. Het is een smiley die het woord sarcasme een fijne handdruk geeft.
Alles leuk en wel, het gaat nu dus specifiek om yes.gif en no.gif
bazs2000 schreef op 23 September 2003 @ 20:23:
[...]
Maar daar hebben ween
weer voor al is
meer voor de momenten dat je 'sprakeloos' bent.
Natuurlijk moet niemand vergeten dat veel smiles op verkeerde manieren opgevat kunnen worden, maarja, wat voor mij verkeerd is kan voor jullie weer goed zijn. Het ligt er maar net aan hoe je de zaak interpreteert.
kan bijvoorbeeld weer negatief worden opgevat en dus wordt deze weer vaak gebruikt om iets negatiefs te benadrukken.
is meer iets positiefs maar wordt ook weleens negatief opgevat.
Voor mij zijn er al genoeg smiley's maar als er dan toch ééntje bij moet dan is het die met het zwaaiende handje. Het is een smiley die het woord sarcasme een fijne handdruk geeft.

Ik word eigenlijk

[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 23-09-2003 20:56 ]
Ondanks het feit dat het bedoeld is als losse flodder wil ik er toch even op in gaan en aan jou vragen wat de emotie achter deze smiley is. Kijk, dat het de hoofdrol speeld in een strip wil nog niet zeggen dat deze smiley in een reactie gebruikt kan worden.DarkX schreef op 23 September 2003 @ 20:56:
Deze belangrijke smiley was ik vergeten: [afbeelding]Die moet er sowieso in
>| ofzo?
Maar goed, dit is dan ook geen aanval maar er zijn genoeg smiley's die er misschien wel leuk uitzien maar voor de rest geen nut hebben. Nut heeft het als je een smiley gebruikt die geschreven woorden een bepaalde kracht mee kan geven.
Ik ben ziek.
Ik ben ziek.

Ik ben ziek.
Ik ben ziek.

Ik ben ziek.

Zie je wat ik ermee aan wil geven? Zo zijn er nog meer smiley's die je niet lekker in een reactie kan gebruiken omdat ze de woorden niet de kracht kunnen geven die de woorden soms wel nodig hebben.
Desnoods d.m.v. smilies.
[ Voor 6% gewijzigd door PromWarMachine op 23-09-2003 22:09 ]
Wat doe jij op fokJvS schreef op 23 September 2003 @ 17:53:
Deze vind ik zelf trouwens wel cool [afbeelding], maar ik vind de rest zo enorm dom, die ja knikker heeft bij mij al de antiperistaltische neiging opgewekt voor ie twee keer geknikt heeft, omdat-ie altijd onder een quote gezet wordt zonder enige toevoeging (op fok zie ik dat).

Ik vind die smilies wel cool, hoe meer hoe beter

FOK! is _geen_ onderdeel van de Tweakers.net B.V. Het draait toevallig op servers die beheert worden door Tweakers.net, maar daar houdt het ook wel opPromWarMachine schreef op 23 September 2003 @ 22:08:
Wat mij betreft hoeft niet niet, maar als je aangeeft dat Henk naar Tweakers.net linkt, omdat de integratie tussen de Tweakers.net B.V. websites (Fok, GoT & T.net) vergroot dient te worden, dan vind ik dat de intergratie van Fok ook wel ergens aangeduid mag worden.
Desnoods d.m.v. smilies.
Oh, my badHarm schreef op 23 September 2003 @ 22:41:
[...]
FOK! is _geen_ onderdeel van de Tweakers.net B.V. Het draait toevallig op servers die beheert worden door Tweakers.net, maar daar houdt het ook wel op. FOK! moet zichzelf voorzien van geld, en alle andere dingen die nodig zijn voor een gezonde bedrijfsvoering.

Sorry
'k Vroeg me al af waarom zij nog steeds met Topix draaide
GeniaalRataplan schreef op 23 September 2003 @ 18:11:
Laten we nou eens een échte techsmiley invoeren. Kan je in een 1-smileypost vertellen dat je PC brak is
...
[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 23-09-2003 23:09 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Wat ik even wou melden is dat wat mij betreft vooral het smiley gedeelte in de FAq enz..... een update moet krijgen want de smiley's

En wat smiley's zelf betreft ik ben al smiley verslaafde sinds de 1e smiley ontstond ofzo......
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Verwijderd
Tim, jij met je sik lijkt er wel een beetje opMaurice schreef op 23 September 2003 @ 23:26:
vroeg ik me nu altijd al af enzo .. maar wat is dit voor smile? vind hem op resettim lijken maarre? het is vast iets anders ?
Maar deConfusion schreef op 23 September 2003 @ 23:20:
Mjah, die nee schudder is er wel typisch eentje die los (dus alleen smiley als reactie) gebruikt gaat worden ter afkeuring en daarnaast ter versterking van flames, trolls, etc. Ik voorzie een ruime toekomst voor die smiley in politieke topics en dat zal niet bevallen...

Jeremy Clarkson
Ik vindt je ook heel

Grappig dat er hier een soort smilie-orgie ontstaat terwijl ik nog steeds geen antwoord heb gehoord op de vraag van de TS.
Tot die tijd lijkt het hier wel een halve HK
Which je op mag vatten als een crewstandpunt
Waarmee deze thread volgens mij zijn doel heeft bereikt
Dit topic is gesloten.