sblive als versterker ?

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:51

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb een Live 5.1 met een DT creative geluids setje (ook 5.1) hiermee is het mogelijk dolby digital geluid weer te geven. Nu heb ik bij hoontec een uitbreidingssetje gekocht waarmee het mogelijk is om s-dif in en coaxiaal digitaal in toe te voegen, zie: http://shop.store.yahoo.com/tracertek/hoonsbdbifor.html

Afbeeldingslocatie: http://store4.yimg.com/I/tracertek_1735_1530195

Nu probeer ik mijn sony 330 dvd speler via mijn pc gebruik te laten maken van de 5.1 geluids set. het komt er dus op neer dat ik mijn live als versterker wil gebruiken. De sony 330 heb ik goed ingesteld, alleen kan ik nergens in de creative software vinden hoe dit juist is in te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee, zijn er tooltjes die ik nodig heb ?

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 22-09-2003 20:19 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Had je dat niet beter in de winkel kunnen vragen voordat je de set kocht? Bovendien betwijfel ik of die uitbreidingsset echt beter is. Ik zie dat het kaartje wordt aangeloten via een dun dropveterkabeltje. Dat kan nooit veel verbetering geven.

Ik zou de uitbreidingskaart terug brengen en een echte geluidskaart kopen (no flame intended) bijvoorbeeld M-audio, TerraTec.

Om je vraag toch te beantwoorden welke drivers gebruik je nu? Zowel die van je Live als de uitbreidingskaart noemen a.u.b.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgen mij snap ik niet precies wat je wil? Wil je je DVD speler digitaal aan je SB-live aansluiten... en dan... wat moet er gebeuren volgens jou?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Hij wil zijn DVD speler met de Coax digitaal (interlink) aansluiten op zijn SB-Live om vervolgens DD geluid over zijn PC speakerset weer te laten geven.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
deepspace schreef op 22 September 2003 @ 19:11:
Volgen mij snap ik niet precies wat je wil? Wil je je DVD speler digitaal aan je SB-live aansluiten... en dan... wat moet er gebeuren volgens jou?
Het geluid van de dvd komt nu uit de tv (via scart).. dit is niet echt een lekkere situatie en het liefste zou ik het geluid afkomstig van mijn dvd uit mijn creative 5.1 set willen laten komen. Misschien dat ik er later het geluid van de tv er bij prik maar dat is voor latere zorg.

Momenteel heb ik van mijn dvd een coaxiaal kabeltje naar de live 5.1 lopen en op die manier hoop ik het geluid te kunnen oppakken. Ik heb de laatste liveware geinstalleerd maar nergens in de opties vind ik iets terug hoe ik het geluid zou kunnen oppakken.

Verwijderd

Die Hoontec kaart gebruikt die geen drivers?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

En precies dat kan dus niet zomaar (vandaar ook mij ietwat bruutte reactie, no-offence..). De digitale ingang is om PCM geluid op te nemen en geen AC3. Je zou dus graag willen dat dat AC3 van je DVD speler uit je 5.1 ingang komt. Dat kun je zonder extra software (als dat ueberhaupt al gaat) simpelweg vergeten!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Kan die platium edition van creative dit bv ? Of zijn er uberhaupt helemaal geen geluidskaarten die dit kunnen ?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

denk het niet.. Heeft de DVD-speler geen 5.1 uitgang die je aan de speakerset kan aansluiten... ben je veel sneller klaar natuurlijk :D

Verwijderd

De Platinum heeft toch ook gewoon een coax input?
Die Hoontech-uitbreiding maakt zo te zien gebruik van dezelfde aansluiting als die van de LiveDrive.
Dan zou het toch gewoon moeten werken, ik zou alleen niet weten welke bron je moet selecteren in de mixer. :?

Verwijderd

Je kan veel DVD spelers toch ook instellen om PCM geluid via de coax te sturen? Ik klets ook maar wat mee natuurlijk. Het lijkt mij te moeten kunnen namelijk. (hoewel ik geen flauw idee heb waarom)

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 02:20
De Creative kaarten kunnen zover ik weet geen Dolby Digital / DTS signaal van buitenaf decoderen. Enkel wat rechtstreeks uit je pc komt zoals van een DVD op een interne speler of natuurlijk losse bestanden. Veel andere merken kunnen dit overigens ook niet (ik zou zo even niet eens weten welke consumentenkaart het wel kan). Hoewel ik echter wel eens gehoord heb dat de Audigy of de Audogy 2 dit zou moeten kunnen. Check creative.com ofzo daarvoor.

Een andere optie is een speakerset kopen met een eigen decoder. Of een losse decoder kopen (bij Correct hebben ze iets van Yamaha hoor ik steeds, zie andere topics daarvoor). Of gewoon een fatsoenlijke versterker kopen :P ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Zoals ShittyOldMan al zegt, alleen op de Audigy en Audigy2 is het mogelijk om een inkomend digitaal AC3-signaal realtime te decoderen, met de Live kan dit helaas niet.

Verwijderd

Je zult toch een losse AC3 processor moeten kopen zoals bijvoorbeeld de Harman Kardon ADP303 of de Marantz DP870. Er zijn er vast meer maar deze twee schieten me zo ff te binnen. Alhoewel het bijna goedkoper is om een nieuwe reciever te kopen ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 09:16:
Je zult toch een losse AC3 processor moeten kopen zoals bijvoorbeeld de Harman Kardon ADP303 of de Marantz DP870. Er zijn er vast meer maar deze twee schieten me zo ff te binnen. Alhoewel het bijna goedkoper is om een nieuwe reciever te kopen ;)
Yeh right, een HK of Marantz AC3 processor aan een Creative speakerset :X

• Reda
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

http://uk.europe.creative...oduct.asp?prod=371&page=6

volgens mij biedt deze kaart je oplossing

Verwijderd

Wat je een oplossing noemt :?
Kost ook wat

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een oude live (eerste generatie) en die ondersteunt toch echt wel AC3. Heb mijn dxr3 kaart ermee aangesloten gehad.
Om precies te zijn, PCM is downward compatible met AC3.
Heb je al eens je digitale input aangezet? bij mijn live heb ik keuze uit cd digital (intern) en digital line in (op een extra IO kaartje).
Maar ik kan me herinneren dat er bij mijn live op de connector een jumper gezet moest worden om de Digital io te activeren. (heeft bij mij nooit gespeelt, want ik heb de versie met io kaart).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Kijk eens op www.kxproject.com
Als ik het goed begrijp kan een soundblaster dan zo'n beetje alles wat je maar kan verzinnen. Ik heb zelf (nog) geen sb, dus ik kan er niet over meepraten. Ik wil er een gaan kopen speciaal voor dit kxproject, om vervolgens als highend digitale crossover te gaan gebruiken voor mijn speakers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 22:19:
Kijk eens op www.kxproject.com
Als ik het goed begrijp kan een soundblaster dan zo'n beetje alles wat je maar kan verzinnen. Ik heb zelf (nog) geen sb, dus ik kan er niet over meepraten. Ik wil er een gaan kopen speciaal voor dit kxproject, om vervolgens als highend digitale crossover te gaan gebruiken voor mijn speakers.
WOW! _/-\o_
Dit roelt echt de pan uit!
Alles is nu dus mogelijk qua instellingen. :)
Thanks!
Pagina: 1