[debian]Probleem met installeren

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik heb dus de ISO's van Debian gedownload (zowel de Businesscard van Sarge, de CD1-unofficial van Sarge als de CD1-unofficial van Sid) maar ik krijg ze allemaal maar niet geïnstalleerd. Als ik met de unofficial CD's wil booten, loopt alles prima, totdat ik de keyboard layout wil kiezen, waarbij ik de volgende foutmelding krijg:

segmentation fault kbd-chooser exited with status .....

Op die puntjes stond een foutcode van 5 cijfers ergens in de 34 duizend. Een blik op dmesg geeft mij aan dat het kbd-chooser programma foutcode 255 retourneert.... starten van kbd-chooser vanaf de shell gaat, maar dit merkt de debian-installer niet op. Ik heb al proberen te upgraden vanaf stable (woody),
apt-get dist-upgrade gaat 100%, totdat ik in dselect kijk en blijkt dat een aantal required packages ontbreken, namelijk die van debian-installer. De dependencies geven aan dat libdebian-installer3 niet beschikbaar is.

Het installeren van de businesscard cd gaat niet omdat mijn netwerk (Intel PRO/1000 wel ondersteund wordt door de kernel, maar hij op een of andere manier de module toch niet kan laden ("no such device" :? , module e1000 )

Overigens heb ik de kbd-chooser problemen niet alleen op mijn NEC P520, maar ook op mijn oude P200 machine. Het jigdo-en van de officiële CD's gaat niet omdat hij 18 packages niet kan vinden (Servers voor download zijn de normale "primaire" mirrors ftp.nl.debian.org en non-us.debian.org)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
heb je de md5sums gecheckt voor je de images hebt gebrand?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Dat ging niet omdat FSN.hu geen md5sums uitgaf. Heel vreemd, maar toch is 't zo. Het probleem doet zich trouwens voor bij 2 cd's en daarbij precies hetzelfde probleem.

Verwijderd

Die iso is zo brak als het maar zijn kan, dat is 'ie al maanden, en dat zal 'ie waarschijnlijk nog maanden blijven

Je kunt het beste de oude 'stable' netinstall iso downloaden, geen packages verder installeren, gelijk je /etc/sources.list aanpassen naar een testing site, en dan rustig verder gaan met aptitude o.i.d.
bron:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/795378

ik ben er ook weleens mee bezig geweest en kan het brak verhaal volledig ondersteunen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 16:39 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 16:34:
[...]

Je kunt het beste de oude 'stable' netinstall iso downloaden, geen packages verder installeren, gelijk je /etc/sources.list aanpassen naar een testing site, en dan rustig verder gaan met aptitude o.i.d.

bron:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/795378

ik ben er ook weleens mee bezig geweest en kan het brak verhaal volledig ondersteunen.
De netinst van stable werkt bij mij niet omdat de Intel PRO/1000 adapter niet ondersteund wordt door de installer, pas vanaf kernel 2.4.20 d8 ik.

Verwijderd

dan zul je toch de eerste woody cd moeten downen>installeren,en een nieuwe kernel bakken.
ik zie i.d.d ook geen intelpro 1000 module bij de bf2.4 kernel modules n.l.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Disc 1 van woody heb ik al. Geen problemen met installen so far, behalve dat ik de boel afgebroken heb en opnieuw mag beginnen :S

Maar ik denk dat het wel goed gaat als ik upgrade van stable, evt. via vmware installeren en dan 'gewoon' booten.

Pagina: 1