[Debian] Sarge install, fout bij begin?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik was nu wel al een paar maandjes lekker bezig met RH, maar, ik wou toch nog eens Debian proberen. Ik downloadde de officiele netinstall van http://gluck.debian.org/cdimage/testing/netinst/.

Ik begin de installatie, pak Choose Language, gaat prima. Druk op "Detect a keyboard and select layout" en het loopt mis, met deze error:

An error or warning message was logged while running kbd-chooser
Segmentation fault kbd-choosers' postinst exited with status 35584

Je kan of cancel of continue drukken. Beide zorgen ervoor dat je terug in het main menu komt. Het lijkt me dat hij over z'n nek gaat bij het detecteren van het keyboard, zou ik niet manueel kunnen invoeren welk keyboard ik heb en dan gewoon doorgaan naar de volgende stap? Ik heb trouwens een gewoon US QWERTY, zou ik deze stap niet gewoon kunnen overslaan?

• AlterEgo
  • Niet online
Weet je 100% zeker dat je iso goed is :?

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Die iso is zo brak als het maar zijn kan, dat is 'ie al maanden, en dat zal 'ie waarschijnlijk nog maanden blijven :/

Je kunt het beste de oude 'stable' netinstall iso downloaden, geen packages verder installeren, gelijk je /etc/sources.list aanpassen naar een testing site, en dan rustig verder gaan met aptitude o.i.d.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022
OK, bedankt. Ik dacht al zelf dattie kapot gedownload was, maar had MD5 gedownd en die was perfect, dus :)

Bedankt voor de snelle replies :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09
Waarom haalt het Debian project die iso's dan niet weg als ze toch brak zijn? Dit levert zo een hoop onderzetters op zou ik denken :/

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, work in progress he :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1