[Wanadoo] Poort 25 weer open?

Pagina: 1
Acties:

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26

Patser

this.Close();

Topicstarter
In tegenstelling tot mijn vorige topic enige tijd geleden, nu beter bericht.

Mijn Wanadoo/Casema premium abbo. laat op poort 25 weer verkeer door!

Ik heb een aantal keer gemaild riching Casema met het verzoek om poort 25 bij mij vrij te geven, maar heb nooit (lees-) bevestiging of afwijzing gezien.

Ben ik de enige, of is het bij iedereeen vrijgegeven?

Afgelopen periode heb ik met een MX-record gewerkt om toch mail te kunnen ontvangen op poort 2525.
Het lijkt niet meer nodig te zijn. Maar....
Als ik nu in de logs van m'n mailserver kijk, zijn er een aantal servers die, als ze post naar mij sturen, op een time-out uit komen.
De onderhandeling begint goed, van HELO tot DATA, maar eindigt daar. (waarschijnlijk genoeg stof voor een apart topic).

Maar mijn vraag: Is bij meerdere Wanadoo/Casema gebruikers poort 25 weer vrij? En is de poort wel volledig vrij gegeven? (lijkt mij een alles-of-niets instelling).

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Ik heb gisteravond even getest maar poort 25 zit bij mij nog gewoon dicht (Wanadoo Premium / 2518 Den Haag)
Wel raar dat ze daar geen bevesting van geven als ze het daadwerkelijk uitvoeren, lijkt me een kleine moeite.

Ik zal ook eens even mailen, kijken of dat zo open wordt gezet.

Verwijderd

ik vindt het zobiezo een beetje naar dat providers port 25 blokkeren erg irritant!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je bedoelt dat je op poort 25 data kunt _ontvangen_ (voor eigen mailservertje)? Want het sturen van mail gaat toch altijd via poort 25 (en het ontvangen via 110)? Kan zijn dat ik hier iets doms zeg hoor, maar ik weet gewoon dat de standaardpoort voor SMTP poort 25 is.

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 23 September 2003 @ 19:03:
Je bedoelt dat je op poort 25 data kunt _ontvangen_ (voor eigen mailservertje)? Want het sturen van mail gaat toch altijd via poort 25 (en het ontvangen via 110)? Kan zijn dat ik hier iets doms zeg hoor, maar ik weet gewoon dat de standaardpoort voor SMTP poort 25 is.
Ja, zover ik weer ook. Nou weet ik wel dat SMTP een push protocool is en POP een pull, dus als je een eigen SMTP server opzet, en je wilt dat een andere SMTP server bestanden kan doorsturen naar jouw SMTP server, dan moet je misschien poort 25 open hebben. Maar is dat nodig dan? Ja, wel als je een goede SMTP-server wilt draaien denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 19:08 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Aham brahmasmi schreef op 23 September 2003 @ 19:03:
SMTP uitgaand staat altijd open
SMTP inkomend is voor eigen mail servers met mx records etc.
POP inkomend staat altijd open
POP uitgaand is voor eigen pop servers, wordt niet geblockt :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Patser

Patser

this.Close();

Topicstarter
FastBunny schreef op 23 September 2003 @ 19:07:
[...]

SMTP uitgaand staat altijd open
SMTP inkomend is voor eigen mail servers met mx records etc.
POP inkomend staat altijd open
POP uitgaand is voor eigen pop servers, wordt niet geblockt :)
Idd. Uitgaand is nooit een probleem geweest op poort 25. Zou ook wel een zielige ISP zijn die zijn abbonnees het versturen van mail niet toe staat. ;)

Inkomend was geblokkeerd, onder het motto: "Niemand kan een SMTP server installeren want het wordt altijd als open-relay ingesteld dus blokkeren wij iedereen".

Open-relay is trouwens ook suf, maar een beetje SMTP pakket is tegenwoordig standaard géén open-relay meer na installatie..

Maar terug naar de vraag...
Zijn er meerdere Casema/Wanadoo gebruikers bij wie poort 25 weer open is?

Verwijderd

Mihoen schreef op 24 September 2003 @ 00:58:
[...]
(...)

Zijn er meerdere Casema/Wanadoo gebruikers bij wie poort 25 weer open is?
Als jij me verteld hoe snel ik dat kan testen zonder een hele SMTP-server te installeren, wil ik voor jou wel kijken ;)

edit: ik zal vanmiddag of vanavond wel even mijn firewall uitzetten en een portscan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 08:33 ]

• Arnout
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 08:31:
edit: ik zal vanmiddag of vanavond wel even mijn firewall uitzetten en een portscan doen.
Je zal wel een service moeten draaien achter poort 25, enkel firewall uitzetten opent nog geen poorten. :)

Een firewall is er eigenlijk voor om poorten die "per ongeluk" (RPC :X) open staan, te dichten.

Ik heb op de website van wanadoo een formulier ingevuld, op de site van casema kan ik geen enkel formulier vinden noch een emailadres.
Als iemand een emailadres van Wanadoo Cable/Casema heeft, gaarne :)

• Patser

Patser

this.Close();

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 08:31:
[...]

Als jij me verteld hoe snel ik dat kan testen zonder een hele SMTP-server te installeren, wil ik voor jou wel kijken ;)

Nee, laat nou juist je firewall aan staan en check of er ongeautoriseerd verkeer op poort 25 probeert binnen te komen. (al dan niet met een scan door jezelf of van abuse.net relay test
Zo ontdekte ik nl. dat de poort open stond omdat er opeens logvermeldingen waren!
(log van m'n router gaat helaas maar twee dagen terug dus kan ik niet meer na gaan hoellang de poort al open stond )

• Patser

Patser

this.Close();

Topicstarter
Nee! Vandaag tussen 17:30 en 17:40 is poort 25 weer dicht gegaan.
Bizar! |:(
Wat wil Wanadoo/Casema van me?
Ik had net een refund gekregen van m'n MX provider.. Dan maar weer aanvragen.
edit:

Zouden ze mee hebben gelezen in dit topic?

[ Voor 16% gewijzigd door Patser op 24-09-2003 23:00 ]

• Arnout
Mihoen schreef op 24 September 2003 @ 23:00:
Nee! Vandaag tussen 17:30 en 17:40 is poort 25 weer dicht gegaan.
Dan is het misschien een toevallige "storing" geweest die poort 25 doorliet... de hoop vervliegt weer.... :{

Als je die mail adressen van Casema/Wanadoo nog hebt; gaarne. Ik heb een emailformulier ingevuld op wanadoo.nl maar ja je zou er als bedrijf maar eens op reageren :P

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Mihoen schreef op 22 September 2003 @ 14:36:
Afgelopen periode heb ik met een MX-record gewerkt om toch mail te kunnen ontvangen op poort 2525.
En hoe werkte dit dan? Volgens mij kan je met MX records alleen mailservers opgeven, en bevat het MX record geen port aanduiding?

If you choose to criticise you choose your enemies

• Patser

Patser

this.Close();

Topicstarter
Adressen en mijn mail:

abuse@casema.net en bcc naar helpdesk@casema.net
Geachte Casema medewerker,

Bedankt voor de informatie op storingspagina van de helpdesk.
(http://internet.casema.net/helpdesk/storing.php)

Via de gegeven link
(http://home.euronet.nl/to....php?lang=ned&textonly=no )
heb ik informatie ingewonnen en me er van kunnen verzekeren dat mijn mail server geen open relay server is.

Bij deze het verzoek om mijn computer weer bereikbaar te maken op poort 25 vanaf het internet.

Indien nodig, mag u vooraf mijn mailserver controleren op correctheid.

Vriendelijke groeten,
abuse@euronet.nl
Geachte Euronet medewerker,

Gezien de verbanden tussen Euronet, Wanadoo en Casema en de verwijzing van Casema naar uw site (zie de melding van de helpdesk: http://internet.casema.net/helpdesk/storing.php ) richt ik mij tot u.

Enige tijd geleden heb ik een mail gestuurd naar het vergelijkbare mail adres abuse@casema.net, echter tot op heden heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Zie ook onderstaande mail.

Kan ik wellicht via u de blokkering van poort 25 laten opheffen, of kunt u aangeven aan wie ik dat bij Wanadoo of Casema mag vragen?

Indien nodig, mag u vooraf mijn mail server controleren op correctheid.
Vriendelijke groeten,
Pagina: 1