[Wanadoo] Poort 25 dicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26

Patser

this.Close();

Topicstarter
Ik heb Wanadoo broadband premium (op 800kb) en (oa.) een mailserver.
Sinds dinsdagmiddag lijkt poort 25 naar mij toe gesloten te zijn.
Mail versturen lukt prima, maar ontvangen komt er niet meer door.
Vanaf mijn intranet kan ik wel op poort 25 connecten (telnet sessie) zowel op de interne, als externe adapter.
Alle andere verbindingen werken prima: webserver of telnet naar 110. Zowel vanaf internet als vanaf intranet op interne en externe adapter.

Een telnetsessie met een andere Wanadoo gebruiker, waarvan ik wist dat die ook een SMTP server heeft, was ook niet te maken op poort 25 en wel op 110.

Het sluiten van de poort is tijdens "normaal" gebruik gebeurd. De computer was een dag aan en de verbinding stond ook een dag open.
Met shieldsup worden de door mij toegestande poorten gevonden, maar bij 25 staat Stealth, alsof er geen computer zou zijn aangesloten.

Is er nog iemand die dit ondervindt en misschien meer info heeft over het waarom?

edit:

Andersom: zijn er ook Wanadoo gebruikers bij wie de mailserver juist nog prima bereikbaar is?

[ Voor 6% gewijzigd door Patser op 30-04-2003 21:54 ]

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik zou even Wanadoo contacten, misschien hebben ze je poort 25 gesloten inverband met openrelay of andere proxy dan wel infectie met virus?.

Als het goed is kunnen hun zo nakijken of je een filter hebt.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Cable wanadoo casema port 25 block
Cable wanadoo /casema port 25 block

jammer maar helaas voor je, dit is standaard policy geworden bij Wanadoo. Zo sluiten ze gelijk problemen met potientiele open relays uit.

Je zal dus een ander abo. moeten nemen wil je particulier een mail server draaien.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Patser

Patser

this.Close();

Topicstarter
Ik ken de discussies die gevoerd zijn n.a.v. het sluiten van poort 25 bij andere providers, dus dat is ook niet de richting die ik met deze draad op wou.

Wat me verbaast, is dat ik nergens op de Casema site iets kan vinden over gesloten poorten.
Ik heb net even snel de algemene voorwaarden doorgelezen en zie er ook niets in staan over blokkeren van specifieke diensten.

Wat ik te weten wil komen met deze draad is of ik één van de weinigen ben (dus een uitzondering/sanctie) bij wie poort 25 dicht is, of dat bij iedereen met een Wanadoo abbo. de poort gesloten is.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

even bellen met de gratis helpdesk

doen alsof je een nieuw abo. wil nemen en daarom met deze vraag komt (poort 25, sinds kort, dicht bij alle klanten), omdat je dat her en der op internet had gezlezen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Je bent niet de enige. Langzamerhand sluit Wannadoo voor al haar particuliere aansluitingen port 25 af. Hier staat trouwens niets over in de voorwaarden maar er staat wel dat je geen servers mag draaien. Dus je kunt er weinig tegen in brengen.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 10:59:
Je bent niet de enige. Langzamerhand sluit Wannadoo voor al haar particuliere aansluitingen port 25 af. Hier staat trouwens niets over in de voorwaarden maar er staat wel dat je geen servers mag draaien. Dus je kunt er weinig tegen in brengen.
Wanadoo heeft casema afgestoten dus NIET wanadoo bellen die verwijzen je toch alleen maar naar casema ( 0900 - 8896 ) . Bovendien hebben de wanadoo producten dit ook niet maar alleen de casema producten.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Patser

Patser

this.Close();

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 10:59:
Je bent niet de enige. Langzamerhand sluit Wannadoo voor al haar particuliere aansluitingen port 25 af.
Hoe weet je dat? Bedoel je dat ze per aansuiting de poort blokkeren? (en dus ook per aansluiting kunnen vrijgeven)
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 10:59:
Hier staat trouwens niets over in de voorwaarden maar er staat wel dat je geen servers mag draaien. Dus je kunt er weinig tegen in brengen.
Ik heb nog een keer de algemene voorwaarden op de Casema site gelezen, maar zie eigenlijk niets over servers.
Is de online versie van de algemene voorwaarden compleet?
Waar heb je gelezen dat je geen server mag draaien? (artikel?)

Al typende sta ik in de wacht bij Casema helpdesk.
Zo uitsluitsel...

Verwijderd

Mihoen schreef op 01 mei 2003 @ 17:30:
Hoe weet je dat? Bedoel je dat ze per aansuitineg de poort blokkeren? (en dus ook per aansluiting kunnen vrijgeven)
Oh, ze zullen ongetwijfeld dit soort dingen per poort kunnen regelen, maar dat doen ze niet. Veel te veel werk.
Ik heb nog een keer de algemene voorwaarden op de Casema site gelezen, maar zie eigenlijk niets over servers.
Is de online versie van de algemene voorwaarden compleet?
Waar heb je gelezen dat je geen server mag draaien? (artikel?)
Mjah, het is algemeen bekend dat het officieel niet mag. Maar, net zoals internet delen, wordt/werd dit gedoogd. Zolang je niet tot overlast bent voor andere gebruikers doen/deden ze niks.
En dat is juist het probleem. Teveel mensen hadden een open-relay server draaien, wat gewoon niet kan. Om dit te voorkomen gooien ze die poort 25 dicht :) Groot gelijk..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 17:37 ]

Verwijderd

Yep, heb hier hetzelfde. Hier is het te lezen http://internet.casema.net/helpdesk/storing.php
Draai zelf een mailserver exchange en probeer hem nu te rerouten naar poort 26 of zo

Verwijderd

Doe maar wat onderzoek, het is onmogelijk om inkomende mail op een andere port dan 25 te ontvangen.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

inkomende mail is inderdaad standaard 110, uitgaande 25, en dat is het probleem JJS.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
niet helemaal waar. Met een andere server met een open poort 25 en wat portforwarding kom je er wel.

Maar het is wel heeeeeeeeeeel omslachtig ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Patser

Patser

this.Close();

Topicstarter
Tsja, inmiddels heb ik het verhaal ook van de helpdesk gehoord en de link van Tosh4060 gevolgt.
Kansloos. Eigen maildomein lijkt permanent afgelopen.
Ik had nog wel zo'n zorg besteed aan het veilig (lees: geen open relay) instellen van de server.

De mailserver gebruik ik al ruim een jaar en voldeed zeer goed.
Het is voor mij een reden om nu te kijken naar andere mogelijkheden voor inet met poort 25 wel geopend.
Probleem is dat ik in augustus 2002 ben overgestapt naar Broadband Premium en daar vanaf dat moment een jaar aan vast zat.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:06

Predator

Suffers from split brain

NT -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

En dicht, omdat deze discussie naar aanleiding van een soortgelijke blokkering bij onder andere Planet al vaak genoeg is gevoerd, zie bijvoorbeeld deze search results.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.