Toon posts:

Probleem met PCI op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een grafische CPI kaart gekocht en deze proberen te installeren op mijn moederbord.
Het probleem is nu als mijn computer opstart dat het beeld wegvalt zodra de XP opstartbalk halverwege is.
Volgens mij een probleem met de bios, ik kan de onboard VGA uitschakelen maar dan blijft het probleem bestaan.
moederbord: K7SOM v7.5c
grafische : geforce2 mx400 CPI :P

Verwijderd

zie http://gathering.tweakers...messages/610591#geenbeeld

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 12:14 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Je bedoelt toch zeker PCI, niet CPI ;)
Topictitel veranderd

Ik denk dat eigenlijk alles werkt zoals het hoort, door die PCI VGA kaart toe te voegen heb je namelijk een tweede VGA adapter aan het systeem toegevoegd.

Als je nu vanaf PCI boot krijg je het volgende:

- de BIOS gooit zijn output op de PCI
- zodra Windows start, herinnert hij zich dat hij ingesteld staat om op integrated AGP te werken, dus gooit hij de login scherm over de integrated AGP ;)

Als je van VGA uitgang zou wisselen zou je dat merken :z

Ik ga ervan uit dat je enkel de PCI kaart wil gebruiken, hoe dat te regelen is eigenlijk gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken:

- stel in BIOS in dat je van PCI wil booten, maar sluit de monitor aan op de integrated VGA uitgang.
- opstarten. Het beeld blijft enkele seconden tot een minuut zwart (afhankelijk van wat allemaal moet booten) en opeens verschijnt dan de Windows Login op het scherm
- als je Windows binnen bent op de desktop rechterclicken en Display Properties nemen
- daar naar 'Settings' gaan en je ziet twee schermen, eentje grijs. Klik op de grijze en kies 'extend my windows desktop onto this monitor'. De grijze wordt zwart. Kies dan ook gelijk 'use this device as primary monitor'. Klik vervolgens op de andere scherm (van de SiS video) en haal het vinkje weg bij 'extend...'
- het scherm wordt zwart. Stop nu de VGA kabel in de PCI kaart en wonder boven wonder heb je beeld :z

Oslik blyat! Oslik!