Toon posts:

Tiscali met 2Mbit en 3Mbit producten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Deze draad gaat over DSL-producten van Tiscali, niet over kabel. Vanaf nu graag weer ontopic.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe betrouwbaar is deze informatie? Ik heb niet het idee dat nl.internet.dsl een 'officiële' bron is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

pven schreef op 22 september 2003 @ 22:41:
Hoe betrouwbaar is deze informatie? Ik heb niet het idee dat nl.internet.dsl een 'officiële' bron is.
Pven,

Volgens mij staat het ook op de Tiscali website.

Yep:
http://www.tiscali.nl/wor...fault.asp?mediacode=15479

;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 22:13:
Doe er 18 euro bij en je kunt onbeperkt downloaden. Tiscali zegt zelf dat je max 18 euro moet bijbetalen voor je data
ik vind het eerlijk gezegd een hele mooie construcitie. Mensen die graag een comfortabel snel abonnement willen hebben maar niet oneindig veel willen downloaden (nee we downloaden niet allemaal een nachtje door tot we de 20Gbyte vol hebben, nee echt niet), hebben met die 20Gbyte meer dan zat ruimte om lekker te kunnen adsl'en (ik download best veel muziek en regelmatig een film, maar niet zo ziekelijk als ik sommige mensen alles zie verzamelen wat los en vast zit) en ik zou meer snelheid zeker wel prettig vinden :).

De mensen die extreem veel downloaden jagen de provider ook op meer kosten, dus dan is het vrij redelijk dat je daar een redelijk bedrag voor bij moet betalen 50 tot 100 eurocent per gigabyte ofzo lijkt me dan wel een redelijk bedrag. Wat is het nou eigenlijk precies? Er staat hier wel dat het maximaal 18 euro extra is, maar wat is het per GB dan?

EDIT
Wilt u in een maand boven de datalimiet dowloaden? Geen probleem.Voor elke 100 MB extra betaalt u 50 eurocent. Als u standaard meer downloadvrijheid wilt, kunt u ten alle tijde overstappen naar een ander abonnement.
5euro / Gbyte :o. Als je er dus 4Gbyte overheen gaat, ben je al 20 euro kwijt, da's wel vrij apart moet ik zeggen en flink aan de dure kant, maarja het staat je altijd vrij een andere provider te nemen.

Ik denk dat dat bedrag meer geldt voor de adsl-surf dudes, want ik kan me niet voorstellen dat je dit doet met een 3mbit verbinding :?. Het is ook niet echt een realistisch bedrag IMO. Dit zou voor mij een reden zijn om in dit studentenhuis niet voor dit product te kiezen, want als de rekening ineens 20 euro hoger uitpakt, dan heb je hommeles...

EDIT2

Dan sturen we gewoon een mailtje:
Geachte heer, mevrouw.

Ik heb even een snelle vraag over de downloadlimieten bij adsl live, de limiet staat op een (mijns inziens vrij redelijke) 20Gbyte data gebruik per maand, extra gebruik moet extra betaald worden. Ik schrik alleen een beetje van het bedrag dat daar bijstaat! Dat is 50 eurocent per 100MB. Ik juich zelf grootverbruikers qua data verbruik extra laten betalen heel erg toe, maar ik heb wel hele sterke twijfels bij de redelijkheid van de kosten van extra gebruik.

Bij adsl surf enzo, waarbij de nadruk ligt op surfen en zo af en toe eens een mp3 downloaden kan ik me het bedrag wel enigszisn voorstellen, als je echt meer wil downloaden neem je maar een sneller abonnement dat meer voor zwaarder gebruik bedoeld is, maar mijn interesse in adsl live wordt toch wel ernstig bekoeld door het gebruik van dezelfde bedragen bij dit abonnement.

Ik zit in een studentenhuis en wij delen de adsl verbinding hier met drie man, alledrij vrij normale gebruikers en we zitten gemiddeld op zo'n 10-15Gbyte per maand, maar soms is dat weleens meer. Als je dan maar een klein beetje over die limiet heenzit (je hebt bijvoorbeeld een maandje eens een keer 25gbyte, wat in mijn optiek toch niet echt extreem belastend is en wat best kan voorkomen als je eens een keer wat meer download, of wat online uitzendingen kijkt of wat flinke hoeveelheid data (al dan niet legaal) van iemand download), dan schiet de prijs die maand omhoog van 50 naar 70 euro!

Die prijzen voor extra data lijken mij klakkeloos overgenomen van de "lichte" surf verbindingen, maar dat is naar mijn idee niet echt reeel, jullie kunnen de eerste 20Gbyte inclusief adsl kosten aanbieden voor 50 euro en daarna zou net zo'n hoeveelheid data theoretisch 100 euro extra gaan kosten... Ik vind het maar een beetje apart en dit weerhoud mij er dus van dit abonnement af te sluiten. Een bedrag van 50 of 100eurocent per GB lijkt mij een stuk reeeler.

Zou u mij wat meer info over die datalimieten kunnen geven? Want ik denk dat er wel over nagedacht kan worden of zulke prijzen bij die 'zwaardere' abonnementen wel reeel zijn.

Graag hoor ik hier een spoedig antwoord op. Met vriendelijke groet,

Joost
Ik ben benieuwd (don't mind the spelfouten :P).

[ Voor 66% gewijzigd door JvS op 22-09-2003 23:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 23:05
ik ben ook benieuwd, laat ons horen wanneer je antwoord heb gehad,
kan ondertussen btw wel eerst een winterslaap gaan houden :P

maar bijbetalen voor een al zo duur geintje, want 45 € voor 1024/160 (in november) en dan ook nog eens een datalimiet hebben, nee dat geintje komt tiscali denk ik niet ten goede.
als ze zeiden van: we leggen het datalimiet op 50 GB, kon ik me al meer invinden maar toch ik heb voor een FUP 2 jaar lang gekozen en na het 1e jaar gooien ze er ineens een datalimiet tegen aan :(

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
Nog erger ik heb speciaal voor tiscali genomen omdat ik daar van wist dat ze een fup zouden houden de komende tijd dat was eind julli.. begin augustus de hele mikmak aan de praat en dan krijg je nog geen maand later ergens op een ver weg gestopte internet site (Die met opera trouwens bijna niet te bereiken is ) te lezen dat er volgned jaar een limiet komt van 20gb.. kun je wel zeggen van dat dat veel is maar ik kom daar makkelijk overheen.. ik download wel eens een fimlpje ik kijk wel eens die video's op nu.nl en ik hou wel van grote flash sites (Daar heb je adsl toch voor ?) en dan he bik het nog niet eens over het online gamen.. as je en map niet hebt dan mag je die downloaden.. das ook weer 5 ~ 10 mb

Onbeperkt internetten voor een vast bedrag per maand.. maak er maar
internetten voor een vast bedrag per maand en oh dat mailtje. verwacht maar dat je over een weekje ofzo pas bericht krijgt dat ze het in behandeling hebben genomen.. bellen is 10x sneller

[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 23-09-2003 07:37 . Reden: grrr.. ik moet wat minder op verstuur klikken ]

Strava | AP | IP | AW

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 11:56
JvS schreef op 22 September 2003 @ 23:02:
[...]

ik vind het eerlijk gezegd een hele mooie construcitie. Mensen die graag een comfortabel snel abonnement willen hebben maar niet oneindig veel willen downloaden (nee we downloaden niet allemaal een nachtje door tot we de 20Gbyte vol hebben, nee echt niet), hebben met die 20Gbyte meer dan zat ruimte om lekker te kunnen adsl'en (ik download best veel muziek en regelmatig een film, maar niet zo ziekelijk als ik sommige mensen alles zie verzamelen wat los en vast zit) en ik zou meer snelheid zeker wel prettig vinden :).

De mensen die extreem veel downloaden jagen de provider ook op meer kosten, dus dan is het vrij redelijk dat je daar een redelijk bedrag voor bij moet betalen 50 tot 100 eurocent per gigabyte ofzo lijkt me dan wel een redelijk bedrag. Wat is het nou eigenlijk precies? Er staat hier wel dat het maximaal 18 euro extra is, maar wat is het per GB dan?

EDIT

[...]
5euro / Gbyte :o. Als je er dus 4Gbyte overheen gaat, ben je al 20 euro kwijt, da's wel vrij apart moet ik zeggen en flink aan de dure kant, maarja het staat je altijd vrij een andere provider te nemen.

Ik denk dat dat bedrag meer geldt voor de adsl-surf dudes, want ik kan me niet voorstellen dat je dit doet met een 3mbit verbinding :?. Het is ook niet echt een realistisch bedrag IMO. Dit zou voor mij een reden zijn om in dit studentenhuis niet voor dit product te kiezen, want als de rekening ineens 20 euro hoger uitpakt, dan heb je hommeles...

EDIT2

Dan sturen we gewoon een mailtje:

[...]
Ik ben benieuwd (don't mind the spelfouten :P).
Zoals eerder gezegt in dit topic staat er ook ergens dat je maximaal 18 euro kwijt bent aan "extra" data verkeer, dus dan zou je uitkomen op 68€ p/m voor 3mbit "en" onbeperkt mogen downloaden.

Waarschijnlijk gaat de datalimiet ook niet gelden voor "huidige" gebruikers maar alleen voor de nieuwe.

Verwijderd

Voor incidentele surfers die toch graag van een razendsnelle internetverbing willen genieten zonder data limiet, heeft MyADSL het MyMax pakket.

Let op: Met MyMax profiteer je van alle voordelen van MyADSL!

downstream : 512 Kbps
upstream : 256 Kbps
maandelijkse kosten : € 24,95 voor het eerste jaar, daarna € 29,95
eenmalige aansluitkosten : € 69,00

MyMega is er voor intensievere surfers en gamers die ook regelmatig grote bestanden willen downloaden in sneltreinvaart.

Voor jou is het internet een hoofdstation!

downstream : 1024 Kbps
upstream : 512 Kbps
maandelijkse kosten : € 39,95 voor het eerste jaar, daarna € 49,95

Voor de professionele gebruiker is er MyGiga. De naam zegt het al; MyGiga geeft je data snelheden van 2048 tot maar liefst 8192 Kbps* !

Ideaal voor kantoorgebruik en paradijselijk voor gamers en downloaders!

downstream : 2048 tot 8192 Kbps*
upstream : 1024 Kbps
maandelijkse kosten : € 59,95 voor het eerste jaar, daarna € 74,95

*afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de lijnen

• Webgnome
HermeS schreef op 23 September 2003 @ 08:04:
[...]

Zoals eerder gezegt in dit topic staat er ook ergens dat je maximaal 18 euro kwijt bent aan "extra" data verkeer, dus dan zou je uitkomen op 68€ p/m voor 3mbit "en" onbeperkt mogen downloaden.

Waarschijnlijk gaat de datalimiet ook niet gelden voor "huidige" gebruikers maar alleen voor de nieuwe.
denk het niet omdat er staat dat je tezijnertijd een mailtje krijgt... maar ja ik hoop het wel natuurlijk hogere snelheid en FuP

Strava | AP | IP | AW

• RonaldMade
Ik heb eens gekeken op de site, en volgens mij stond er bij ADSl via kpn ook gewoon leukweg een download limiet van 20.000 MB.

Verder vind ik het schandalig om voor al zo'n duur abbonement nog meer te willen profiteren, ok het word dan wel 5 € goedkoper, maar van mij mocht het dan gewoon 5€ duurder blijven maar wel met FUP.

• RonaldMade
Hier een een quote van de tiscali site over de vraag: datalimiet:
Waar het Tiscali-netwerk nog niet beschikbaar is levert Tiscali u ADSL via het KPN-netwerk:

Abonnement Datalimiet Voorbeeld van gebruik per maand
Tiscali ADSL-Lite via KPN 1000 MB 50 uur surfen én 50 muzieknummers downloaden
Tiscali ADSL-Basis via KPN 20.000 MB 1000 uur surfen én 1000 muzieknummers downloaden
Tiscali ADSL-Plus via KPN 20.000 MB 1000 uur surfen én 1000 muzieknummers downloaden
Nou ik vind het ronduit belachelijk dat ze zoiets doen, de andere gooien hun limieten omhoog: zoals xs4all, en ja tiscali gooit ze naar beneden, logisch: nee, verstandig: ook nee

Dit gaat hun zeker veel klanten kosten, en dat kan me ook helemaal geen zak schelen :(

• Webgnome
ach ik wacht netjes het mailtje af. Als het datalimiet ook gaat gelden voor 'oude' abbonees dan ga ik serieus overwegen om naar een andere aanbieder tegaan.. (helaas zit ik wel vast aan het KPN netwerk :( )

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Voor mij geldt hetzelfde. Maar volgens mij gaat er voor bestaande abbo's niks veranderen. De datalimieten en de vermelding van het mailtje begin 2004 staan niet voor niks in het "word lid" gedeelte van de tiscali-site

Gelukkig heb ik een 2-jarig abbo afgesloten

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 12:13 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ik heb nu een "ticketnummer" gekregen, er is dus ergens een ticket aangemaakt. Ik werk zelf ook op een helpdesk en meestal betekent dat "we kunnen de vraag/het probleem niet zelf beantwoorden/oplossen en we laten er een andere afdeling naar kijken", IMO wel positief. Ik wacht het af

• Razkin
  • Laatst online: 17-05 19:32
Vandaag brief van Tiscali ontvangen dat per 1 oktober mijn abo van 768/128 naar 2048/256gaat . Er werd niets vermeld over de verdwijning van de FUP en download limiet van 20GB.

iRacing Profiel

Verwijderd

bij 2mbit, staat 20.0000 MB , dit is toch 200 gb? dus waarom zit iedereen te praten over 20 gb?

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 16:45:
bij 2mbit, staat 20.0000 MB , dit is toch 200 gb? dus waarom zit iedereen te praten over 20 gb?
dat zal wel een typfout zijn, aangezien bij 3mbit het weer gewoon een 20.000MB is, lolbroek

Verwijderd

een 0 teveel :+

Verwijderd

X-Rey schreef op 22 september 2003 @ 15:17:
tiscali in niet goed bezig :(

heb nu 768/128, FUP, dynamisch IP voor € 49.95
en ik ga naar 1024/160, 20 GB, vast ip voor € 44.95

dat kun je toch niet met elkaar vergelijken?!?
kun je hier nog iets tegen doen, aangezien er dus verplicht 1 jaar contract is?, vind dit namelijk niet leuk :(. Heb pas sinds 1 augustus adsl maar ik heb zeker al 100gb aan shit binnen.....
je mag ook onder de oude voorwaarden doorgaan (van tiscali website):

6) Ik heb de afgelopen weken een ADSL abonnement genomen. Kan ik daar nog van af en me voor deze actie aanmelden?

Als u na 1 september Tiscali ADSL heeft besteld krijgt u automatisch het nieuwe product met de hogere snelheid en de lagere prijs. Dit geldt zowel voor het Tiscali-netwerk als voor het KPN-netwerk. U krijgt hierover een brief. Als u liever niet wordt overgezet naar het nieuwe product kunt u daar natuurlijk voor kiezen. U kunt dit alles nalezen in de brief.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 21:52:
[...]

je mag ook onder de oude voorwaarden doorgaan (van tiscali website):

6) Ik heb de afgelopen weken een ADSL abonnement genomen. Kan ik daar nog van af en me voor deze actie aanmelden?

Als u na 1 september Tiscali ADSL heeft besteld krijgt u automatisch het nieuwe product met de hogere snelheid en de lagere prijs. Dit geldt zowel voor het Tiscali-netwerk als voor het KPN-netwerk. U krijgt hierover een brief. Als u liever niet wordt overgezet naar het nieuwe product kunt u daar natuurlijk voor kiezen. U kunt dit alles nalezen in de brief.
Dat zou wel beter zijn, maarja ik denk dat er dan een hoop mensen liever bij de FUP voorwaarden blijven en die ietsjes hogere prijs. Maar dan krijg je zeker toch nog wel de hogere snelheden van kpn ?

Ach ja, nu is het wachten op die brief ;)

• Henkus
Weet al iemand of je van je contract af kunt als ze inderdaad die 20 GB limiet aanhouden.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Henkus
Ik heb zelf net op de site van tiscali gekeken en volgens mij moet je als er een download limiet gesteld wordt er onder kunnen komen:

7.3 Tiscali is daarnaast gerechtigd de prijzen eenzijdig te verhogen. Tiscali stelt de Abonnee hiervan, zo mogelijk 60 dagen voor het intreden van de prijswijzigingen, op de hoogte via de Website (http://tarieven.tiscali.nl). De Abonnee heeft bij genoemde prijsverhoging 60 dagen vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen. Na ommekomst van de periode van 60 dagen wordt de Abonnee geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd

Ik betaal nu € 49,95 per maand. Ik download ca 40 gb per maand FUP

Straks betaal ik € 44,95= per maand plus max € 18,- data verbruik = € 62,95

Dit is een prijsverhoging dus het moet mogelijk zijn je abonnement op te zeggen.

Ik zal dadelijk wel een bellen met tiscali. Kijken of ze de vraag rechtstreeks kunnen beantwoorden.

[ Voor 7% gewijzigd door Henkus op 24-09-2003 08:07 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Verwijderd

X-Rey schreef op 22 September 2003 @ 15:17:

kun je hier nog iets tegen doen, aangezien er dus verplicht 1 jaar contract is?, vind dit namelijk niet leuk :(. Heb pas sinds 1 augustus adsl maar ik heb zeker al 100gb aan shit binnen.....
Als hun een contract / abo wijziging maken heb jij het recht om op te zeggen.
Contract of geen contract!!
En of dat nu een wijziging is die negatief of positief is maakt dan ook niet uit.
Het gaat om een éénzijdige (!!) wijziging waarbij je dan als gebruiker wettelijk het recht heb om dat lopende contract direct op te zeggen.

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 20:20
Ik heb even gebeld, en voor zover die gozer wist, blijf je je FUP behouden als je al een oud Tiscali abbo had. Ik heb bijvoorbeeld Tiscali ADSL Basic en volgens hem krijg ik alleen de snelheidsverhoging. Wil je de andere dingen ook, zoals lagere prijs, gratis sms, meer mailboxen, (datalimiet :P) dan moet je echt je abbo laten omzetten.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• RonaldMade
Sjekster schreef op 24 september 2003 @ 13:12:
Ik heb even gebeld, en voor zover die gozer wist, blijf je je FUP behouden als je al een oud Tiscali abbo had. Ik heb bijvoorbeeld Tiscali ADSL Basic en volgens hem krijg ik alleen de snelheidsverhoging. Wil je de andere dingen ook, zoals lagere prijs, gratis sms, meer mailboxen, (datalimiet :P) dan moet je echt je abbo laten omzetten.
dan zou het goed zijn, lijkt mij dat er geen kip is van de oud-abbo's diew het omgaat zetten.

• Webgnome
als dit waar is :) ben ik erg blij

Strava | AP | IP | AW

• Sjekster
Da Monkey schreef op 24 September 2003 @ 13:21:
als dit waar is :) ben ik erg blij
Is dus nog niet zeker, ik heb een mailtje gestuurd, dus over 3 maanden weten we het zeker :P

Verwijderd

Gaan over 3 maanden de nieuwe abonnementen in :?
Dat zou betekenen dat je volgende maand een brief thuis gestuurd moet krijgen.

Want zoals in een paar post hiervoor moet je voordat de verandering ingaat 60 dagen van te voren schriftelijk worden ingeligt B)

Toch zou ik het niet erg vinden als ze dat doen, want dan stappen er een hoop mensen van Tiscali af en kunnen we volgend jaar weer terugkomen omdat ze dan weer géén datalimiet (fup >:) ) hebben. Overigens zijn er veel andere abonnementen bijgekomen en zou ik niet meer de bomen voor het grote gevaarlijke ADSL-bos zien, dat wel ;(

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 14:33
Een . is een scheiding van een duizendtal .... de vraag is dus maar of het puntje op de verkeerde plaats staat of dat er een nul teveel staat.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

hmmmmm, ik woon in nijmegen, wat beveel je mij aan, kabel of adsl, en dan ook welk abbonnement. Ik download veel muziek, en speel veel spellen online

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:)

Ook brief gehad: per 1 oktober van 768/128 naar 2048/256!
Geen woord over datalimiet ofzo, maar da's in mijn geval ook niet zo spannend.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Ik heb op dit moment Chello (oude versie 1024/128) en wil er vanaf. (werkgever betaalt rekening niet meer ;)) Ik ben dus op zoek naar ADSL en kom op een goedkopere prijs op Tiscali uit met meer snelheid down en up(2Mb abbo). Nu staat er dynamisch IP en weet eigenlijk niet zo goed wat dit inhoudt voor mij. Ik speel spellen en download muziek en films.
Ik heb hier gezxocht op dynamisch vs vast, maar duidelijkheid verschaft het me niet.

Iemand?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Hmm alleen staat me dat dataverkeer een beetje tegen.. 20gb.. :/ zeker als je zo'n dikke lijn hebt wil je gewoon meer downloaden omdat het zo binnen is.. :?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• FirmPete
  • Niet online
dynamisch ip wil zeggen dat in principe elke keer als je connectie maakt je een ander ip zou kunnen krijgen. En dat is lastig als je een server wil draaien oid. Dat valt wel weer op te lossen door dyndns te gebruiken.

In de praktijk heb ik in de bijna 2 jaar dat ik Tiscali heb één keer een ander ip gekregen. Dat was toen ik een andere router installeerde.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

ok bedankt. De router bij mij zal 24/7 in verbinding staan met de provider, dus neem aan dat ik dus dezelfde steeds heb :)
20Gig is toch ong 15 films ;)
Zijn er tooltjes die je download kunnen bijhouden en eventueel een melding kunnen geven als je je datalimiet bereikt?

Verwijderd

dan ben je al te laat :) Ik download op dit moment de DU meter.
Hiermee kan je ook aangeven dat er een allert moet komen als je binnen een maand zo en zo veel gedownload (of geupload) hebt.

ook ik zie die 3mb live eigenlijk wel zitten... en ik zie hier veel gezeur van 20 gb is weinig.. vraag me dus af of dat ook echt zo is...

Heb een beetje zitten rekenen..
Laten we zeggen 1 film/spel... bestaat uit 2 delen van 700 mb.. 1,4 gb dus.
Ik denk dat je gemiddeld 4 films/spellen download per maand... 5,6 gb dus. Of als je 4 films en 4 spellen download... 11.2 gb!
Dan houden we nog 8.8 gb over voor de rest van de maand! Dus dan hebben we al 4 films en spellen van 1,4 gb per stuk!!

Ok we houden ook nog van mp3'tjuhs.. nou laten we zeggen we downloaden er 50 per maand van 4 mb per stuk 200 mb!! ok dus we houden nu nog 8,6 gb over voor andere dingen!

Vergeet trouwens niet mensen het is alleen het download wat gechecked wordt, upload is onbeperkt!

Ok, meeste mensen krijgen laatste tijd iets van 3 mb aan mailtjes binnen per dag.. dus 31 dagen x 3 is 93.. 93 mb per maand aan mail! Hmmm

Ok we hebben nog 8,5 gb over... ik geloof heus wel dat we hier nog flink van kunnen surfen, msn'n en etc!

Als er iets is wat ik vergeten ben erbij te vermelden zeg het dan aub, want anders neem ik dalijk een verkeerde beslissing door dit abo'tjuh te nemen :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 13:02:
Heb een beetje zitten rekenen..
Vriend, ik download niet elke maand zoveel films, sterker nog, ik ben een echte "FUP" user, soms heb ik een paar maanden geen enkele film gedownload en soms kom ik een leuke rij films tegen (wat er zomaar 10 kunnen zijn) en die download ik dan. Daarnaast gebruiken wij het met z'n 4en, waarvan er twee weleens wat meer downloaden (ik en een huisgenoot). ik denk dat wij in 10 van de 12 maanden niet boven die 20Gbyte uit zullen komen, maar ALS we dan eens een keertje of twee 30 of 35gbyte neerhalen, dan moeten we gelijk 70 euro betalen in plaats van 50!

Nou dat bevalt me dus niet. Ik heb helaas nog geen antwoord van tiscali overigens.

Verwijderd

hehe...thx Ticker :)

DU meter zal ik eens downloaden...err..hoe groot?? :D

Tja, over de 20 gig ben ik ook wel tevreden....maar moet toegeven dat ik niet weet hoeveel ik d/l per maand op dit moent met chello....kan best wel eens heeeel veeel zijn, maar nog nooit wat gehoord van Chello...

Verwijderd

JvS schreef op 29 September 2003 @ 13:14:
[...]
Vriend, ik download niet elke maand zoveel films, sterker nog, ik ben een echte "FUP" user, soms heb ik een paar maanden geen enkele film gedownload en soms kom ik een leuke rij films tegen (wat er zomaar 10 kunnen zijn) en die download ik dan. Daarnaast gebruiken wij het met z'n 4en, waarvan er twee weleens wat meer downloaden (ik en een huisgenoot). ik denk dat wij in 10 van de 12 maanden niet boven die 20Gbyte uit zullen komen, maar ALS we dan eens een keertje of twee 30 of 35gbyte neerhalen, dan moeten we gelijk 70 euro betalen in plaats van 50!

Nou dat bevalt me dus niet. Ik heb helaas nog geen antwoord van tiscali overigens.
Zit wat in, maarja...met die 'meter' zou je toch niks kunnen overschrijden; ik bedoel je wordt op tijd gewaarschuwd? Ennuuhh..die films...dan maar 1 filmpje even wachten met downloaden? ;)..of een keertje naar de bioscoop?? ;p

Verwijderd

JvS schreef op 29 September 2003 @ 13:14:
[...]

Ja das dus ook iets waar ik mee zit op het moment.. Komt eigenlijk meer omdat je geen besef hebt, hoeveel je nou eigenlijk precies download als je zo'n download spree hebt :S

Nou ik laat gewoon eens een tijdje die DU meter draaien

------------edit---
Hmm nu vergeet ik dus wel een belangrijk punt! Online gamen! wat verbruik je daar nou mee, want stel je gamed ook nog eens veel, laten we zeggen 2/3 uur per dag.. is dan die overige 8.2 gb nog wel voldoende? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 14:31 ]

• Webgnome
en JVS heb je al een reactie gehad?

Strava | AP | IP | AW

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nope

• Sjekster
Is bij iemand al de snelheidsverhoging doorgevoerd? Dat zou volgens mijn briefje vandaag gebeuren...

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

weebl

YARR!

pheww, wat ben ik blij dat ik xs4all heb ipv tiscali, ik heb afgelopen maand 32 gb gedowned. Had ik dus flink bij moeten betalen. Maar ik begrijp aan de andere kant Tiscali ook wel...

Ze gaan meer voor de mainstream gebruiker, die i-net en mailt, dus niet iem. die eff de laatste Redhat distri binnenhaalt. Daarmee zie je ook wel meteen het verschil tussen providers: xs4all heeft Redhat 9.0 op z'n ftp staan, terwijl je dat bij Tiscali niet zal vinden...

Dit heeft gewoon te maken met geld... Goedkoop = Datalimiet, Duur = FUP

• Sjekster
Ik kom net van de telefoon met de helpdesk van tiscali. Ze hebben het netjes voor me nagevraagd en mijn tiscali basis krijgt alleen de snelheidsverhoging. GEEN datalimiet 8) _/-\o_
Dan betaal ik die 5 eurootjes extra maar al te graag :D

• RonaldMade
Sjekster schreef op 01 oktober 2003 @ 15:29:
Ik kom net van de telefoon met de helpdesk van tiscali. Ze hebben het netjes voor me nagevraagd en mijn tiscali basis krijgt alleen de snelheidsverhoging. GEEN datalimiet 8) _/-\o_
Dan betaal ik die 5 eurootjes extra maar al te graag :D
En dat is voor Tiscali Basis via KPN, en voor iedere gebruiker of moet je dat eerst aanvragen via een speciale manier of net zoals jij deed: bellen ?

• Sjekster
RonaldMade schreef op 01 October 2003 @ 15:43:
[...]

En dat is voor Tiscali Basis via KPN, en voor iedere gebruiker of moet je dat eerst aanvragen via een speciale manier of net zoals jij deed: bellen ?
Ow sorry, dat was ik vergeten: het is voor Tiscali ADSL Basis via het eigen netwerk, en dat is voor iedereen met de oude abbo's. De nieuwe abbo's zijn dus iets goedkoper maar met datalimiet. Het lijkt me dat het ook voor de KPN variant is, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.

• RonaldMade
Sjekster schreef op 01 October 2003 @ 15:49:
[...]
Ow sorry, dat was ik vergeten: het is voor Tiscali ADSL Basis via het eigen netwerk, en dat is voor iedereen met de oude abbo's. De nieuwe abbo's zijn dus iets goedkoper maar met datalimiet. Het lijkt me dat het ook voor de KPN variant is, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.
aha, tsjaa ik ben al 1 jaar lid van Tiscali, dus hopelijk gelden de oude voorwaarden ook voor mij, ook al zit ik op het KPN netwerk :P

• Sjekster
w00t!!! Ik heb nu 2 Mbit 8)

Lekkerrrrrrrrrrr

• FirmPete
  • Niet online
Sjekster schreef op 01 October 2003 @ 16:56:
w00t!!! Ik heb nu 2 Mbit 8)
Lekkerrrrrrrrrrr
Hij wel :) heb vandaag al 10 keer me modem herstart, maar nog niks... Nou ja, geduld is een schone zaak zal ik maar zeggen.

Firmpete on Aerie Peak

• RonaldMade
nou, jullie hebben al geluk....

ik moet nog tot 3 t/m 30 nov wachten en heb dan slechts een 1024/160 lijntje.... tsjaa je kan niet alles hebben :'(

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Buiten dat Tiscali een datalimitiet gaat hanteren is er op deze verbinding ook nog een 'fair use policy' van toepassing. Iemand die al kunnen vinden?

http://www.tiscali.nl/wor....asp?id=faq2&Retailer=1#4
Mag ik een server aansluiten met een Tiscali ADSL-abonnement?
Dit is mogelijk, hoewel dit niet wordt aanbevolen. Voor de maandelijkse datatransfer bestaat, naast een eventuele datalimiet, een 'fair use policy'. Het is niet toegestaan om uw server beschikbaar te stellen aan derden.

No Signature

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 07:22
tdehoog schreef op 01 October 2003 @ 14:49:
pheww, wat ben ik blij dat ik xs4all heb ipv tiscali, ik heb afgelopen maand 32 gb gedowned. Had ik dus flink bij moeten betalen. Maar ik begrijp aan de andere kant Tiscali ook wel...

Ze gaan meer voor de mainstream gebruiker, die i-net en mailt, dus niet iem. die eff de laatste Redhat distri binnenhaalt. Daarmee zie je ook wel meteen het verschil tussen providers: xs4all heeft Redhat 9.0 op z'n ftp staan, terwijl je dat bij Tiscali niet zal vinden...

In géén geval brengt Tiscali u meer dan 18 euro extra boven de abonnementskosten in rekening.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• FirmPete
  • Niet online
* FirmPete zit nu op 2mb!

Ben zo'n "ouwe" tiscali-abonnee, dus gewoon fup en 2mb :)

Ben al wel tegen een "probleem" aangelopen: Ik gebruik nog altijd leechftp en de hoogste snelheidslimiet is 64kbs. Daar zette ik 'm altijd op zodat ik nog wat bandbreedte over had voor andere zaken. Maar da's nu een beetje buiten verhouding :) Ach, ik zal er maar mee leren leven!

Firmpete on Aerie Peak

• Razkin
Ook al tig keer m'n modem gereset en nog steeds 832kbit :| Het is gvd al bijna 2 oktober ;) Welke omgeving woont diegene die al speedupgrades hebben gehad ?
FirmPete schreef op 01 October 2003 @ 17:08:
[...]

Hij wel :) heb vandaag al 10 keer me modem herstart, maar nog niks... Nou ja, geduld is een schone zaak zal ik maar zeggen.

iRacing Profiel

Verwijderd

tdehoog schreef op 01 October 2003 @ 14:49:

Hmm kijk door zulke berichten weet ik nou weer niet of het wel zo slim is om tiscali te nemen.. aangezien ik van mezelf weet ik nog weleens veel download... maar hoeveel download jij dan wel niet, want ik heb op de vorige pagina een berekening gemaakt wat ik gemiddeld download.. en ik kwam niet aan die 20 gb

Verwijderd

Ik wordt er een beetje ziek van, dat gesjoemel van de providers met de limieten en snelheden van abonnementen.. op deze manier lijkt het wel alsof je elke drie maand naar een nieuwe provider moet zoeken als je een beetje redelijke prijs/waliteit wilt, het wordt er niet bepaald duidelijker op

• RonaldMade
Razkin schreef op 01 October 2003 @ 22:55:
Ook al tig keer m'n modem gereset en nog steeds 832kbit :| Het is gvd al bijna 2 oktober ;) Welke omgeving woont diegene die al speedupgrades hebben gehad ?

[...]
Op het Tiscali Forum had iemand gebeld, en daar zeiden ze dat VANAF 1 october de snelheden omhoog gingen, eerst de lite abbo's dan basic etc...

Verwijderd

FirmPete schreef op 01 oktober 2003 @ 17:08:
[...]

je hoeft je modem niet te resetten, het gaat vanzelf. Bij mij is het 1 oktober gebeurd...

Verwijderd

X-Rey schreef op 22 September 2003 @ 15:17:

Dit gebeurt helemaal niet, je FUP van je oude abbonement blijft gewoon gelden, je gaat dus niet over naar een datalimiet. Dit wilde ik zelf ook graag weten en heb daarom gebeld met Tiscali. Er zijn twee mogelijkheden:

1: Je krijgt een brief thuis waarin je wordt gevraagd of je je huidige abbonement wilt behouden of over wilt stappen naar het nieuwe abbonement (met datalimiet dus)

2: Je wordt niet gevraagd of je over wilt stappen en je oude abbonement met FUP blijft gewoon doorlopen tot einde contract.

PS: die datalimiet is in zoverre een limiet dat je voor elke 100 MB die je extra, (boven je limiet dus) downloadt, 50 Eurocent betaald, en dit kan oplopen tot maximaal 18 Euro. Oftewel, voor 18 Euro extra kun je zoveel downen als je wilt. Ik bedoel niet dat dit goedkoop is, maar zo zit het.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 07:35 ]

Verwijderd

Zijn er al mensen die sinds de acties van tiscali erbij zijn gekomen, en dan vooral die 3mb Live abo?
En is die een beetje goed, en lukt het met die data limiet. Het zou wel leuke zijn als er wat persoonlijke reviews komen van Tiscali zodat ik een beetje een idee heb.

Verwijderd

*kick*

Verwijderd

Mijn snelheid is nog steeds niet omhoog gegaan en een brief heb ik ook nog niet gehad. Hoelang kan dit duren ?

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ik vond Tiscali zeer aantrekkelijk totdat ik die downloadlimiet zag 8)7
heb meestal een download van rond de 34 gig de maand, nix voor mij dus.
maar voor de gewone normale thuisgebruikers die alleen internetten is dit een zeer mooi aanbod volgens mij

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Nou ja zolang ik op mijn ouwe voorwaarden mag blijven (FUP) dan ben ik wel tevreden. Zo niet hoop ik dat ik mijn pa kan over tuigen om van Provider te switchen

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 18:24
Dit is voor mij geen optie, ik heb Chello classic nu, en download in 50 uur dat limiet eruit.

w00t

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:52
Ben ook wel geïnteresseerd in het Live abbo. Heb nu @Home maar wil er echt vanaf. Wordt niet goed van altijd wel weer een kleine storing. Wil gewoon altijd een goede verbinding en niet afgescheept worden bij de helpdesk als ik een probleem heb.

Dus... heeft iemand ervaring met Tiscali ADSL over hun eigen netwerk? Of met het voormalige BabyXL?

*kick*

• Webgnome
Ik heb wel ervaring met Tiscali maar dan over het KPN netwerk.. De verbinding is goed.. zeer goed zelfs alleen de helpdesk is eerlijk gezegd om te :'( Je stuurt een mail en krijgt 3 weken later als je het prob al lang zelf hebt opgelost, een reactie dat ie in een rij staat.. nee daar heb je wat aan.. (zelfs op faxen reageren ze slecht tot niet)

maar als je gewoon zelf een tweakertje bent die alles zelf graag oplost dan is het een beste provider > althans verbinding is 100%

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ben ik het mee eens

EDIT:

Ik heb namelijk al een paar keer naar de helpdesk gemaild over het nou precies zat met die snelheid verhogingen en datalimiet. Nix meer van gehoord. En ik krijg mijn webspace maar niet geactiveerd.

Maar de verbinding is altijd snel en ligt er nooit uit. Dus ik ben opzich wel tevreden

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 08:57 ]

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:52
Had Tiscali gebeld met een paar vragen over het Live abbonement. Kreeg binnen 2 minuten iemand aan de lijn, het keuzemenutje duurde het langst :D
Eén van de vragen was of ze kilobits door 8 of door 10 delen. Ze delen dus door 8 :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geloof me maar, je gaat met een 8mbit aansluiting gewoon 800kbyte/sec halen hoor :). 3mbit is 300kbyte/sec :)

Verder wil ik jullie mijn mailwisseling met tiscali niet onthouden:
22-09-2003

Geachte heer, mevrouw.

Ik heb even een snelle vraag over de downloadlimieten bij adsl live, de limiet staat op een (mijns inziens vrij redelijke) 20Gbyte data gebruik per maand, extra gebruik moet extra betaald worden. Ik schrik alleen een beetje van het bedrag dat daar bijstaat! Dat is 50 eurocent per 100MB. Ik juich zelf grootverbruikers qua data verbruik extra laten betalen heel erg toe, maar ik heb wel hele sterke twijfels bij de redelijkheid van de kosten van extra gebruik.

Bij adsl surf enzo, waarbij de nadruk ligt op surfen en zo af en toe eens een mp3 downloaden kan ik me het bedrag wel enigszisn voorstellen, als je echt meer wil downloaden neem je maar een sneller abonnement dat meer voor zwaarder gebruik bedoeld is, maar mijn interesse in adsl live wordt toch wel ernstig bekoeld door het gebruik van dezelfde bedragen bij dit abonnement.

Ik zit in een studentenhuis en wij delen de adsl verbinding hier met drie man, alledrij vrij normale gebruikers en we zitten gemiddeld op zo'n 10-15Gbyte per maand, maar soms is dat weleens meer. Als je dan maar een klein beetje over die limiet heenzit (je hebt bijvoorbeeld een maandje eens een keer 25gbyte, wat in mijn optiek toch niet echt extreem belastend is en wat best kan voorkomen als je eens een keer wat meer download, of wat online uitzendingen kijkt of wat flinke hoeveelheid data (al dan niet legaal) van iemand download), dan schiet de prijs die maand omhoog van 50 naar 70 euro!

Die prijzen voor extra data lijken mij klakkeloos overgenomen van de "lichte" surf verbindingen, maar dat is naar mijn idee niet echt reeel, jullie kunnen de eerste 20Gbyte inclusief adsl kosten aanbieden voor 50 euro en daarna zou net zo'n hoeveelheid data theoretisch 100 euro extra gaan kosten... Ik vind het maar een beetje apart en dit weerhoud mij er dus van dit abonnement af te sluiten. Een bedrag van 50 of 100eurocent per GB lijkt mij een stuk reeeler.

Zou u mij wat meer info over die datalimieten kunnen geven? Want ik denk dat er wel over nagedacht kan worden of zulke prijzen bij die 'zwaardere' abonnementen wel reeel zijn.

Graag hoor ik hier een spoedig antwoord op. Met vriendelijke groet,

JvS
Volgende dag dit antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft het Ticketnr:78261
gekregen.

Uw vraag zal zo spoedig mogelijk persoonlijk beantwoord worden.

Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hier niet op reageren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Tiscali bv
Customer Services

http://www.tiscali.nl

Postbus 8071
3503 RB Utrecht
The Netherlands
Daarop deze mail gestuurd
02-10-2003

Ik had vorige week een vraag gesteld. Ik heb toen als antwoord gekregen dat mijn vraag in behandeling is genomen en ik een ticketnummer heb. Mijn vraag is eigenlijk hoe het ermee voor staat? Het nummer is 78261

MvrGr

JvS
daarop dit deprimerende antwoord
Geachte heer/mevrouw,

Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft het Ticketnr:86030
gekregen.
en dus even aan een kennis die bij tiscali wat nagevraagd en die had gezegd dat mails bij de helpdesk wat beter worden beantwoord. Dus ik weer een mail sturen:
08-10-2003

Goedendag,

aangezien mijn mail op accounts@tiscali.nl niet behandeld lijkt te worden (ik krijg een ticketnummer 78261 en als ik na 6 dagen ofzo navraag doe over het ticketnummer, krijg ik een nieuw ticketnummer, lijkt me niet echt nuttig), stel ik mijn vraag nog even een keertje bij de helpdesk. Zie de originele mail voor de inhoud. Ik hoop dat ik hier wel antwoord op krijg.

Met vriendelijke groet

Joost

----- Original Message -----
From: Joost
To: account@tiscali.nl
Sent: Monday, September 22, 2003 11:25 PM
Subject: Vragen over de kosten van extra data gebruik van nieuwe abonnementvromen

[knip (originele mail)]
en daarop kreeg ik dan dit antwoord vanmorgen:
Geachte heer/mevrouw,

Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft het Ticketnr:90049
gekregen.
8)7

Verder dus nog niets gehoord :{. 22-09, ik hoop maar dat ik ooit nog een echt antwoord van de helpdesk krijg orzo :o.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:40

Wimo.

Shake and Bake!

Die helpdesk is echt een drama ... Ik wilde graag wat informatie over de 3mbit lijntjes.. heb een net mailtje gestuurd op 2-10. Krijg ik op 3-10 dit :

Geachte heer/mevrouw,

Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft het Ticketnr:85628
gekregen.

Blaat.. het is nu bijna 10-10 en nog steeds geen reactie .. alleen hierom neem ik die troep dus al niet :/

Verwijderd

JvS schreef op 09 oktober 2003 @ 23:26:
Geloof me maar, je gaat met een 8mbit aansluiting gewoon 800kbyte/sec halen hoor :). 3mbit is 300kbyte/sec :)

Verder wil ik jullie mijn mailwisseling met tiscali niet onthouden:

[...]
Volgende dag dit antwoord:
[...]
Daarop deze mail gestuurd
[...]
daarop dit deprimerende antwoord
[...]
en dus even aan een kennis die bij tiscali wat nagevraagd en die had gezegd dat mails bij de helpdesk wat beter worden beantwoord. Dus ik weer een mail sturen:
[...]
en daarop kreeg ik dan dit antwoord vanmorgen:
[...]
8)7

Verder dus nog niets gehoord :{. 22-09, ik hoop maar dat ik ooit nog een echt antwoord van de helpdesk krijg orzo :o.
Ik zit dus ook met die dataliemiet.. ik denk dat ik morgen bel of er ook abo's zijn ZONDER limiet, want op de site staat wilt ie geen limiet (ofzoiets) neem dan een ander abonnements type... Houd volgens mij in dat er dus ook FUP limieten zijn..

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Goh ik heb ook 3 maanden op een e-mailtje gewacht. Toen kreeg ik het antwoord ben ik meteen een klacht in gaan dienen en heb even een vraag gesteld wat ik met het antwoord moest doen na 3 maanden. Ik was het allang weer vergeten. Maar al mijn klanten met een inbelverbinding stuur ik naar Zonnet vanwege connectieproblemen en DNS prob. Ik heb ook geen vertrouwen in ADSL via Tiscali, doe mij maar de verbinding via de KPN . Dat werkt perfect. Misschien langzaam maar toch zo betrouwbaar vind ik.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• RonaldMade
Wimo. schreef op 09 October 2003 @ 23:47:
Die helpdesk is echt een drama ... Ik wilde graag wat informatie over de 3mbit lijntjes.. heb een net mailtje gestuurd op 2-10. Krijg ik op 3-10 dit :

Geachte heer/mevrouw,

Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft het Ticketnr:85628
gekregen.

Blaat.. het is nu bijna 10-10 en nog steeds geen reactie .. alleen hierom neem ik die troep dus al niet :/
Ik heb vorig jaar eens een e-mail gestuurd, en op de dag van vandaag nog nooit iets van gezien :X

Ach ja, wat maakt het uit

Verwijderd

Maar is het dus zo als je naar het verkeerde adres stuurt dat het dan niet behandeld wordt?

EDIT: Want dan heb ik het mischien verkeerd geadressed of zij vinden dat ik het mailtje naar de verkeerde heb gestuurd

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 09:37 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

itsalex schreef op 09 October 2003 @ 23:59:
Ik was het allang weer vergeten. Maar al mijn klanten met een inbelverbinding stuur ik naar Zonnet vanwege connectieproblemen en DNS prob. Ik heb ook geen vertrouwen in ADSL via Tiscali, doe mij maar de verbinding via de KPN . Dat werkt perfect. Misschien langzaam maar toch zo betrouwbaar vind ik.
Zonnet is ook een vrij 'enge' provider hoor :P. Je hebt inderdaad gelijk dat kpn adsl (ik heb het nu) inderdaad erg betrouwbaar is, dat bevalt mij er ook heel goed aan :). Maar als je tiscali via kpn-adsl hebt, heb je te maken met dezelfde dns servers en volgens mij zijn daar niet zo ziek veel problemen mee

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:19
Weet iemand hier welk modem er bij Tiscali 2mb (Family) geleverd word?
Ik heb gekozen voor een Ethernet-modem, voor 1 pc dus, maar ik heb gehoord dat veel modems een ingebouwde, 1-poorts router hebben, dus dat je er alleen maar een switch op hoeft aan te sluiten...
Is dit bij het Tiscali Ethernet-modem ook het geval?
En weet iemand welk modem het precies is?

Verwijderd

ja ik denk dat je gewoon het standaard KPN modem modem krijgt de thompson speedtouch 510. Tenminste die heb ik er ook bij gekregen en dat is gewoon een 1 poorts modem+router

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:14
Een aantal merkwaardigheden met betrekking tot de datalimiet
Een datalimiet zegt iets over de hoeveel data (informatie) die u gratis kunt downloaden. De Tiscali ADSL-abonnementen hebben verschillende datalimieten, zodat u het abonnement kunt kiezen dat bij u past. Tiscali meet alleen de informatie die u naar u toe haalt (downloadt) en niet de informatie die u verzendt (uploadt).
Bij mij is dat toch snel 1/4 van mijn totale verbruik.
Als u boven de datalimiet wilt downloaden kan dat natuurlijk. Tiscali brengt u dan 50 eurocent per 100 MB extra in rekening. In géén geval brengt Tiscali u meer dan 18 euro extra boven de abonnementskosten in rekening.
De datalimiet gaat begin 2004 in. Tiscali zal u tijdig informeren voordat de datalimiet ingaat. Bij het ingaan van de datalimiet kunt u uw dataverkeer inzien op het Service Centre.
Er is denk ik nog geen duidelijkheid over.

• DRAFTER86
  • Laatst online: 06:19
Ik denk dat het heel duidelijk is...
Ze meten de download, je hoeft nooit meer dan 18,- te betalen en het gaat begin 2004 in...

• Razkin
Wat ik me nu pas realiseer is dat je als oude basis-adsl(babyxl) gebruiker, nu 10 euro meer betaalt voor een 2 mbit abo :| Het enige voordeel dat je hebt is een FUP. 2mbit live is 39,- en mijn oude basic was 49,-. Dan heb ik liever 39,- in de maand en 20GB limiet.

iRacing Profiel

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

PK

Weet iemand wat ongeveer de levertijd is van dat family 2 mbit abonnement? Ik heb nu geen adsl. bvd

Verwijderd

geen idee maar mijn basis abbonement duurde ongeveer een maand (vanaf aanvraag tot dat ik kon internetten)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 10:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 10:06:
geen idee maar mijn basis abbonement duurde ongeveer een maand (vanaf aanvraag tot dat ik kon internetten)
Voor mensen die een abbon. willen afsluiten bij Tiscali zou ik daar toch nog maar even over nadenken voordat je dat doet

Tiscali is bijna klaar met hun eigen netwerk ( was BabyXL wordt nu, Tiscali Netwerk ) en ik kan je vertellen dat als je daar een abbo op afsluit je zelf dan op een gegeven moment goed in de handen snijdt, zeker als je toch veel gaat dl.

Een abbo afsluiten op het Tiscali netwerk staat op dit moment 4 tot 8 weken voor, i.v.m met achterstand. en op alle abbo van hun komt een Datalimiet. Tiscali schaft op zeer korte termijn de FUP af, omdat ze geen overbelasting willen hebben op hun Netwerk, dit geldt dus ook voor de bestaande abbo. die nu via het KPN netwerk zitten te dl, die komen in 2004 aan de beurt ( de voorwaarden worden dan aangepast ) Tiscali wil eigenlijk dat iedereen op hun eiegn netwerk gaat adsl-en. ze kunnen dan tegenover de klant een goedkoper abbo. aanbieden omdat KPN nogal prijzig is met zijn tarieven is ( dat moet ik ze wel toegeven ) maar opdat hun netwerk een stuk minder stabieler is dan het KPN netwerk, rammen er dus bij ieder een abbon, een datalimiet. in, ze willen liever geen mensen hebben die 24 uur per dag lopen te zuigen op hun netwerk. Daarom het advies kijk er mee uit, wil je toch geen limiet hebben dan raad ik je toch aan om eens te kijken naar Xs4all of Denon b.v.. Ik was zelf lid van Tiscali, maar ze hadden bij mij de boel goed lopen verzieken, dat ik contractverbreking kon doen, en nu heerlijk naar Xs4all ga ;) . Ik betaal liever dan wat meer, maar ik heb dan wel een FUP beleid, en geen verrassingen achteraf. Tiscali neemt de laatste tijd teveel hooi op zijn vork, kijk alleen maar naar de customerservice, zit je eerst een uur in de wacht, krijg je dan zo uitzendkracht, die niks weet en alles aan de teamleider moet vragen. met als gevolg dat je na twee uur nog niks wijzer bent, en je probleem nog niet opgelost is 8)7

Later

Straydog

• Webgnome
Tiscali is misschien wel de eerste met een datalimiet op alle abbo's maar mark my words.. binenkort volgen er meer providers.. geloof het of niet maar ook xs4all zal ooit op een limiet over moeten gaan omdat het gewoon niet meer te behappen is!

OVer de helpdeks ben ik het gedeeltelijk eens, toen ik belde kreeg ik iemand aan de lijn waarvan ik van dacht dat ie er wel wat van wist en dat ws dus gelukkig ook zo. MAar de mail functie werkt volgens mij NOG niet helemaal want als je 3 weken moet wachten op een antwoord op de vraag of je met linux ook adsl'en kunt (wilde vaders zeker weten ) en in die 3 weken het al gewoon hebt draaien dan noem ik dat aardig slecht.

Strava | AP | IP | AW

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:49

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik volg dit draadje al een poosje en zit ook met de datalimiet van 20GB in me maag.
Nu ben ik even verder gaan kijken, bij Speedlinq (gaat ook via Tiscali) bieden ze vergelijkende pakketten aan, maar met een betere policy (vind ik persoonlijk).

Soorten abbo:
512/256/€25,-/FUP 5GB
1024/512/€32,50/FUP 15GB
2048/1024/€45,-/FUP 25GB
4096/1024/€65,-/FUP 50GB
8064/1024/€75,-/FUP 100GB

De abo's zijn wat duurder dan bij Tiscali, maar het voordeel zit m in de FUP.
Ten eerste zijn deze hoger en je kunt de overige GB's meenemen naar de volgende maand. Net zoals bij je mobiele telefoon. Als je dus een maand maar 10 GB van de 25 gebruikt, dan kun je de overige 15 onbeperkt meenemen naar de volgende maand.
Ik heb net als JvS, dat ik de ene maand 'normaal' download (minder dan 25GB) maar een andere keer (veel) meer.
Ik vind deze hantering een stuk beter dan die van Tiscali.

Trouwens, het is niet mijn bedoeling om Speedlinq te promoten, maar om een vergelijking te geven.
Ik zie dit namelijk als een erg nette oplossing voor het Tiscali probleem.

- de zon schijnt altijd wel ergens -

Verwijderd

Martinus schreef op 22 september 2003 @ 12:24:
[...]

ach op de nederlandse wegen mag je met een Ferrari ook maar 120 terwijl die veeeeel harder kan...
ik heb wel geld voor Adsl live van tiscali, maar niet voor een ferarri, maar je betaald 50 cent extra per 100 mb ofzo tot een maximum van 18 euro, dus dan is het nog goedkoper dan de concurrentie

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En tiscali valt bij deze officieel af als kandidaat. Ik heb een antwoord op het mailtje gekregen:
Wij hebben een maxium bedrag van 18 euro voor meer dataverkeer dan de
afgesproken datalimiet. Dit is in verhouding volgens ons een heel
redelijke prijs. De meeste internetproviders vragen veel meer dataverkeer.
Twee punten:
• Welke providers vragen meer dan €5,= / Gbyte
• Welke providers doen dat bij niet-lite abonnementen

Dus... Dit is echt heel erg

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 17-10-2003 17:18 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil julie mijn antwoord niet onthouden :). Ik ga geen tiscali live nemen, daar zorgen dit soort ontzettend stomme antwoorden wel voor, plus dat ik het niet trek dat mijn abo tussen de 50 en 70 euro gaat kosten :{. Dan neem ik voor die 70 euro wel een echt 8mbit abonnement.
Bedankt voor de reactie. Ik neem de vrijheid hierop te reageren. U ziet
namelijk twee punten over het hoofd (en ik dacht dat ik nog wel zo duidelijk was in mijn mail) en vertelt ook maar de halve waarheid.

1: Ik ken geen provider die uberhaupt kosten in rekening brengt bij een
niet-lite abonnementen.
2: Ik ken eigenlijk geen provider die zelfs met zulke abonnementen meer dan
€5 in rekening brengen.

Kunt u mij misschien verder op de hoogte brengen? Ik blij erbij dat de extra
kosten echt buiten proporties zijn. Ik download soms meer dan 20gbyte en
vaak eronder en ik vind het niet prettig om soms ineens 18 euro meer te
moeten betalen. Marketingtechnisch is dit ook totaal niet slim, mensen
willen adsl omdat je dan vaste kosten hebt, mensen die een 3mbit verbinding
nodig denken te hebben, downloaden meer en zullen zeker niet voor uw
abonnement kiezen.

Ik twijfel tussen adsl van tiscali wholesale en BBnet, jullie hebben een
snellere download, maar als er met geen mogelijkheid een "fair use" af te
spreken is, vallen jullie af. Nou is een klant die zo kritisch is maar één
klant en waarschijnlijk niet interessant, maar "variabele kosten" worden
over het algemeen niet echt heel erg gewaardeerd en zijn in de toekomst
waarschijnlijk een dankbaar onderwerp van reclame's ("wilt U adsl waarbij u
uzelf elke maand moet afvragen wat de rekening nu weer is, of kiest u
voor... ?").

Jammer dat ik alleen niemand kan overtuigen van dit punt. Ik hoop toch dat
het heroverwogen wordt, want U bent toch echt uniek met deze regeling, in
tegenstelling tot de concurrentie.

Met vriendelijke groet,

Joost
Wat mij betreft is tiscali live gewoon een afrader, ik trek het niet in elk geval :).

Verwijderd

Maar gaat bij de mensen die tiscali via ADSL van KPN de upload ook nog een keer omhoog (voor basis van 160 naar 320 kbit)?

Verwijderd

TheFruitNerd schreef op 13 October 2003 @ 19:07:
Ik volg dit draadje al een poosje en zit ook met de datalimiet van 20GB in me maag.
Nu ben ik even verder gaan kijken, bij Speedlinq (gaat ook via Tiscali) bieden ze vergelijkende pakketten aan, maar met een betere policy (vind ik persoonlijk).

Soorten abbo:
512/256/€25,-/FUP 5GB
1024/512/€32,50/FUP 15GB
2048/1024/€45,-/FUP 25GB
4096/1024/€65,-/FUP 50GB
8064/1024/€75,-/FUP 100GB

De abo's zijn wat duurder dan bij Tiscali, maar het voordeel zit m in de FUP.
Ten eerste zijn deze hoger en je kunt de overige GB's meenemen naar de volgende maand. Net zoals bij je mobiele telefoon. Als je dus een maand maar 10 GB van de 25 gebruikt, dan kun je de overige 15 onbeperkt meenemen naar de volgende maand.
Ik heb net als JvS, dat ik de ene maand 'normaal' download (minder dan 25GB) maar een andere keer (veel) meer.
Ik vind deze hantering een stuk beter dan die van Tiscali.

Trouwens, het is niet mijn bedoeling om Speedlinq te promoten, maar om een vergelijking te geven.
Ik zie dit namelijk als een erg nette oplossing voor het Tiscali probleem.
Heej thanks! Dat wist ik dus niet! Blijkbaar is het dus nog niet End Of Story voor mijn search! 45 euro.. is ongeveer net zo duur als chello, en veel sneller! Dus ik denk dat ik nu wel een keuze heb gemaakt! En die data limiet is veel beter te doen!

• Webgnome
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 10:52:
Maar gaat bij de mensen die tiscali via ADSL van KPN de upload ook nog een keer omhoog (voor basis van 160 naar 320 kbit)?
ik heb laatst gebeld en ik kreeg te horen dat de verhoging in november wordt gerealiseerd.

Strava | AP | IP | AW

• X-Rey
  • Laatst online: 08-05 15:57
wie heeft er ondertussen al z'n brief gekregen waarin staat dat de voorwaarden van je huidige abbo worden veranderd? moest toch 60 dagen vóór de wijziging :?, dan zijn ze wel een beetje laat...

Verwijderd

Ja idd ik heb er ook nog steeds geen gehad en ook geen snelheidsverhoging, dus mischien houden we gewoon de oude voorwaarden. >:) En dan rond eind november krijgen de KPN gebruikers wel de sneheidsverhoging . Als het zo gaat ben ik meer dan tevreden

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb ook al antwoord van tiscali, ze vinden hun aanbieding toch wel aantrekkelijk enzo en gaan niet echt in op mijn punten en vinden dat ik dan maar voor een ander moet kiezen (dat klopt :P). Helaas dus.

• torp
  • Laatst online: 11-05 15:25
Zo, het is nu begin december en ik ben benieuwd of er al mensen ervaring hebben met deze snelle abonnementen? Ik download niet zo veel dus over die 20GB limiet maak ik mij niet zo'n zorgen.

• torp
Dus niemand heeft zo'n abbo genomen?

• torp
Tjonge, het lijkt er inderdaad op dat er echt niemand bij Tiscali zit. 8)7

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Whahaha, dan gaat hun stelling, heel Nederland gaat over op ADSL door naar BBned die weldegelijk ontzettend veel klanten aan het werven zijn :) Ik stap over 10 dagen ook over op SpeedXS >:)

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1 2 Laatste