Geloof me maar, je gaat met een 8mbit aansluiting gewoon 800kbyte/sec halen hoor

. 3mbit is 300kbyte/sec
Verder wil ik jullie mijn mailwisseling met tiscali niet onthouden:
22-09-2003
Geachte heer, mevrouw.
Ik heb even een snelle vraag over de downloadlimieten bij adsl live, de limiet staat op een (mijns inziens vrij redelijke) 20Gbyte data gebruik per maand, extra gebruik moet extra betaald worden. Ik schrik alleen een beetje van het bedrag dat daar bijstaat! Dat is 50 eurocent per 100MB. Ik juich zelf grootverbruikers qua data verbruik extra laten betalen heel erg toe, maar ik heb wel hele sterke twijfels bij de redelijkheid van de kosten van extra gebruik.
Bij adsl surf enzo, waarbij de nadruk ligt op surfen en zo af en toe eens een mp3 downloaden kan ik me het bedrag wel enigszisn voorstellen, als je echt meer wil downloaden neem je maar een sneller abonnement dat meer voor zwaarder gebruik bedoeld is, maar mijn interesse in adsl live wordt toch wel ernstig bekoeld door het gebruik van dezelfde bedragen bij dit abonnement.
Ik zit in een studentenhuis en wij delen de adsl verbinding hier met drie man, alledrij vrij normale gebruikers en we zitten gemiddeld op zo'n 10-15Gbyte per maand, maar soms is dat weleens meer. Als je dan maar een klein beetje over die limiet heenzit (je hebt bijvoorbeeld een maandje eens een keer 25gbyte, wat in mijn optiek toch niet echt extreem belastend is en wat best kan voorkomen als je eens een keer wat meer download, of wat online uitzendingen kijkt of wat flinke hoeveelheid data (al dan niet legaal) van iemand download), dan schiet de prijs die maand omhoog van 50 naar 70 euro!
Die prijzen voor extra data lijken mij klakkeloos overgenomen van de "lichte" surf verbindingen, maar dat is naar mijn idee niet echt reeel, jullie kunnen de eerste 20Gbyte inclusief adsl kosten aanbieden voor 50 euro en daarna zou net zo'n hoeveelheid data theoretisch 100 euro extra gaan kosten... Ik vind het maar een beetje apart en dit weerhoud mij er dus van dit abonnement af te sluiten. Een bedrag van 50 of 100eurocent per GB lijkt mij een stuk reeeler.
Zou u mij wat meer info over die datalimieten kunnen geven? Want ik denk dat er wel over nagedacht kan worden of zulke prijzen bij die 'zwaardere' abonnementen wel reeel zijn.
Graag hoor ik hier een spoedig antwoord op. Met vriendelijke groet,
JvS
Volgende dag dit antwoord:
Geachte heer/mevrouw,
Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft het Ticketnr:78261
gekregen.
Uw vraag zal zo spoedig mogelijk persoonlijk beantwoord worden.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hier niet op reageren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Tiscali bv
Customer Services
http://www.tiscali.nl
Postbus 8071
3503 RB Utrecht
The Netherlands
Daarop deze mail gestuurd
02-10-2003
Ik had vorige week een vraag gesteld. Ik heb toen als antwoord gekregen dat mijn vraag in behandeling is genomen en ik een ticketnummer heb. Mijn vraag is eigenlijk hoe het ermee voor staat? Het nummer is 78261
MvrGr
JvS
daarop dit deprimerende antwoord
Geachte heer/mevrouw,
Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft het Ticketnr:86030
gekregen.
en dus even aan een kennis die bij tiscali wat nagevraagd en die had gezegd dat mails bij de helpdesk wat beter worden beantwoord. Dus ik weer een mail sturen:
08-10-2003
Goedendag,
aangezien mijn mail op accounts@tiscali.nl niet behandeld lijkt te worden (ik krijg een ticketnummer 78261 en als ik na 6 dagen ofzo navraag doe over het ticketnummer, krijg ik een nieuw ticketnummer, lijkt me niet echt nuttig), stel ik mijn vraag nog even een keertje bij de helpdesk. Zie de originele mail voor de inhoud. Ik hoop dat ik hier wel antwoord op krijg.
Met vriendelijke groet
Joost
----- Original Message -----
From: Joost
To: account@tiscali.nl
Sent: Monday, September 22, 2003 11:25 PM
Subject: Vragen over de kosten van extra data gebruik van nieuwe abonnementvromen
[knip (originele mail)]
en daarop kreeg ik dan dit antwoord vanmorgen:
Geachte heer/mevrouw,
Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft het Ticketnr:90049
gekregen.
Verder dus nog niets gehoord

. 22-09, ik hoop maar dat ik ooit nog een echt antwoord van de helpdesk krijg orzo

.