Toon posts:

HELLUP please, jullie zijn mijn laatste hoop!!

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik he met easyrecovery wat data terug gehaalt die ik perongelijk had verwijderd door alles op nieuw te partitioneren en te formateren.
Nu heb ik belangrijkke foto's weer gevonden maar, ik kan ze niet openen.
Ik krijg gewoon de melding, KAN NIET WEER GEGEVEN WORDEN.
In Adobe Photoshop 7.0 zegt die als ik zijn foto wil openen: "Invalid JPG marker is found"

Kan iemand hier iets mee.
Ik moet die foto's echt terug hebben
Ze betekenen alles voor mij!!

Alvast heel erg bedankt

Groeten Ivo Keizers

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
probeer deze eens. Geen id of het werkt maar wie niet waagt . . .

[ Voor 17% gewijzigd door The Dolf op 22-09-2003 00:47 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Even voor de duidelijkheid:

1) je had een harddisk met partities
2) je hebt partities weggehaald, en andere (verchillende grootte) in de plaats gezet
3) VRAAG: heb je de partities gebruikt?
4) je kwam er achter dat er nog data op stond
5) easyrecover gebruikt
6) plaatjes gevonden, maar onbruikbaar

grote kans dat ze echt verminkt zijn denk ik

TIP: geef ff wat duidelijker aan ons aan wat je ERVOOR en ERNA gedaan hebt. Dan kunnen we hier ook de zaak vele malen beter inschatten.

[ Voor 17% gewijzigd door Bart B op 22-09-2003 00:49 ]

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:17
Ik had een soortgelijk probleem laatst ook. Als ik een gerecoverd mp3-tje opende kreeg ik gewoon een stuk van een ander nummer te horen... 8)7

Allerlei instellingen geprobeerd te veranderen, maar ik ben er helaas ook niet uitgekomen...

Ik denk dat veel mensen het op prijs zouden stellen als je je topictitel een beetje aan zou passen, bijvoorbeeld de inhoud van het topic beschrijven.

[ Voor 26% gewijzigd door EsCo op 22-09-2003 00:53 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Hey
Antwoord voor BART B:

1) je had een harddisk met partities
Ja een harddisk met 3 partities
1 van 4 GB
1 van 20 GB
1 van 55 GB

Ik heb met Partition magic die 20 en 55 bij mekaar gevoegd.
daar iets van afgehaald en dat bij die 4 gb erbij gedaan
wat nu dus 6 GB is!!

2) je hebt partities weggehaald, en andere (verchillende grootte) in de plaats gezet
Ik heb geen partities weg gehaalt
3) VRAAG: heb je de partities gebruikt?
Ik heb op de 6 Gb partitie waar de foto's opstonden alleen windows geinstaleerd.
4) je kwam er achter dat er nog data op stond
Ik heb met easyrecovery dingen geprobeerd en ineens stonden ze daar.
Toen heb ik ze terug gezet in een map op mijn pc, maar ik kan ze dus niet openen

5) easyrecover gebruikt
JA

6) plaatjes gevonden, maar onbruikbaar
JA

• The Dolf
  • Niet online
heb je dat programma'tje nou al geprobeerd?

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem geprobeerd.
Hij sluit het programma af als ik een plaatje open die ik gerecoverd heb
Als ik een anders plaatje open doet die het wel dus
Jammer SnIK SNIK

• The Dolf
  • Niet online
Dan vrees ik dat het niet meer te redden is.

[irritant]
Wat kunnen back-ups toch makkelijk zijn >:)
[/irritant]

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien nog een anders goed data recover programma??
In plaats van Easy recovery
Misschien doet easy recovery iets wel nie goed

Verwijderd

Topicstarter
Ik backup altijd alles
Het domme alles was, dat ik deze foto's op een mapje op mijn bureaublad had gezet
en dat is de C schijf
En daar heb ik nie naar om gekeken omdat ik daar nooit wat neerzet
Maar ik heb dus helemaal niet meer aan die foto's gedacht
Dikke kloten zooi

• The Dolf
  • Niet online
Voor je 2e vraag.
Misschien even in de FAQ kijken?

offtopic:
en gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif eens.

Gezocht!
Router

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Je kunt 'Lost&Found' van PowerQuest proberen.
Of SpinRite (GRC.com).
Ik vrees echter met grote vrezen.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
ik vrees ook met grote vresen :S:S

Verwijderd

Topicstarter
ik ga slapen, bedankt alvast voor jullie antwoorden, ik ga morgen maar weer eens verder proberen.
Als iemand nog iets weet of een idee heeft
Laat dan graag wat achter.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
Probeer GetDataBack. Is nog gratis ook geloof ik.. Daar heb ik nog gelukkig heel wat data mee kunnen recoveren bij een crash..

(is meer iets voor OM dit..)

een stukje uit de OM FAQ:
Hoe krijg ik verloren gaande data terug?
Hiervoor zijn zeer veel verschillende programma's beschikbaar. De ervaring leert dat de ene programma in een bepaalde situatie wel werkt en de andere pas in een andere situatie. Het is dus een beetje ondoenlijk om te zeggen waarmee je het beste de data kunt redden. Ga eens zélf op zoek naar zulke programma's en probeer ze allemaal uit.

Hier heb je vast een paar inkoppertjes:

• [google=data recovery]
• [google=freeware data recovery]
• [google=data recovery software]
• [google=undelete]

Tipje: er zijn hier veel goede ervaringen gemeld met GetDataBack, R-Studio, Easy Recovery en Lost & Found. Voor flashkaarten is Digital Image Recovery een uitkomst. Verder zijn PartitionMagic en MBRWork erg handig wanneer je per ongeluk een complete partitie hebt verwijderd. Bedenk wel dat je de data niet kunt recoveren wanneer je een low level format hebt gedaan. Bij een full format kun je de data wel recoveren, maar dat is lastiger, aangezien alle bestandsnamen (indexes) zijn weggegooid; er rest nu een hoopje onsamenhangende data op je schijf. Na een quick format kun je de data meestal nog wel makkelijk redden; enkel de partitietabel wordt opgeschoond.

Je zou daarnaast ook gewoon kunnen proberen om met FDISK /MBR de Master Boot Record te herstellen. Met een beschadigde MBR kan een schijf zich ook als leeg voordoen. Ook wil het weleens helpen als je de schijf in een ander systeem hangt.

Verder zijn er nog een aantal dingen die je kunt proberen als je harddisk echt fysieke problemen heeft. Het proberen hiervan is wel geheel op eigen risico en kan alleen helpen om een schijf nog eenmaal op te starten om de data ervan af te halen.

Probeer om de schijf alleen aan 1 kabel te hangen op primary/secondary
Hiermee voorkom je dat master/slave problemen nog invloed kunnen hebben. Als er iets niet goed is met de firmware op de harddisk kan dit soms werken. Ook kun je op deze manier vaak nog de data van ontregelde RAID1 arrays (mirrors) redden.
Probeer de schijf in verschillende posities
Het klinkt wederom misschien wat vreemd, maar ook dat kan nog wel eens helpen. Bijvoorbeeld bij slechte contacten op de printplaat, waarbij een andere positie voor een goede verbinding zorgt. En ook kan het weer invloed hebben op het opspinnen.
Een niet al te hard tikje wil nog wel eens helpen
Soms heeft de motor van een hdd gewoon niet meer genoeg kracht om de platters draaiend te krijgen. Een zacht tikje wil dan nog wel eens net het laatste beetje extra kracht zijn dat nodig is om het ding toch weer draaiend te krijgen.
Probeer het printplaatje te vervangen
Als alleen het printplaatje kapot is (door kortsluiting etc), dan heb je dikke kans dat je de data terug kan halen door slechts het printplaatje te vervangen. Kijk hiervoor eens rond op bijvoorbeeld Tweakers.net Vraag&Aanbod, Marktplaats.nl, PC Dumps en/of de lokale PC boer. Let er wel op dat het afkomstig is van dezelfde merk/type harddisk. De schijfgrootte van de donor doet in principe niet veel toe, maar er zijn gevallen bekend dat het niet wil lukken wanneer het printplaatje afkomstig is van een donorschijf dat kleiner is dan je schijf. Die van de identieke of de grotere schijven werken over het algemeen wel.
Probeer de diepvries methode
Soms wil het nog wel eens helpen om een hdd die niet meer op wil spinnen een nachtje in de diepvries te laten liggen. Verpak de hdd dan wel in plastic tegen de ijsvorming en condens. Door de lagere temperatuur zal het metaal iets krimpen waardoor je kans hebt dat de schijf alsnog weer op zal spinnen.

Even een nootje voor de ongewetenden onder ons: wanneer je een dynamische volume uit de ene 2K/XP systeem in een andere 2K/XP systeem hangt, dan wil het weleens voordoen dat de schijf niet zonder meer volledig benaderd kan worden. De oplossing is simpel: je dient de volume opnieuw te importeren via de schijfbeheer.

Tot slot kun je meer (geavanceerde) tips en achtergrondinformatie met betrekking tot beschadigde harddisks en het redden van de data ervan in dit uiterst interessante topic van WildJim terugvinden: Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie.
Een paar handige freeware tooltjes
Handig voor diegenen die niet willen betalen :

GetDataBack - data recovery
Scaven - data recovery
Testdisk - data recovery
En gebruik inderdaad het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, om de layout te behouden..

Welkom op GoT. Ik kan je trouwens ook aanraden om onderstaande informatie even door te nemen. Niet om het een of het ander, maar er wordt van elke forum gebruiker geacht deze te kennen, om het op GoT een beetje netjes te houden..

Wat te doen voordat je een topic opent
Waaraan moet je topic titel voldoen
Wat moet er allemaal in je startpost staan?

De Forum FAQs

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Succes, en veel plezier op GoT :)

Windows Operated Systems - Policy

[ Voor 8% gewijzigd door jazz op 22-09-2003 01:45 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik denk dat je er nu wel zelf uit komt. Ga eens aan de slag met de URL's uit de OM FAQ. Mocht je er dan nog niet uitkomen, open dan een nieuw topic in het juiste forum. Dit heeft niks met Windows Operated Systems te maken. En let a.u.b. even op je topictitel. Verzin een goede en pakkende topictitel met daarin je OS en een omschrijving van je probleem...

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.