Toon posts:

[XP]Media player 9 gebruikt 100%cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het afspelen van mp3's in windows media player 9. Wanneer ik mp3's afspeel gaat het cpu gebruik naar 100% door windows media player. Ik had geen enkel probleem met de 8 serie in windows xp. Ik heb geen codecs geïnstaleerd!
In andere programma's zoals creative play center heb ik geen probleem.

Mijn systeem: Windows xp home
epox 8rda3+
sound: creative audigy
xp 2600
2*512Mb 400mhz ram
DX9

Heeft iemand een tipje hoe dit zou kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
okay nieuw vandaag begint het geluid nog te kraken ook

Ik heb deze gevonden maar t lijkt iets anders te zijn
Media player geluid kraakt

Verwijderd

Moet je de visualisaties eens uitzetten dan ga je waarschijnlijk van 100% naar 5% CPU Usage.De Oorzaak weet ik niet precies maar ik heb het al vaker gezien.Kijk eens of er geen onnodige service opstart als media player draait.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die visualisaties klopt, maar het kraken blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alle mogelijk drivers up to date gezet, heb zelf bios update gedaan. 'k weet het effe niet meer. Wat bedoel je met onnodige services

En Silures.... alvast bedankt voor de hulp!!!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mediaplayer is gewoon een vrij zwaar programma om alleen MP3's me af te spelen. Probeer het eens met winamp. en kijk of het gekraak dan nog eens.

Heb je iets specifieks gedaan voordat het geluid begon te kraken?? Check ook ff de fysieke aansluitingen, en probeer het eens met andere speakers/kabels. Als het dan nog is, probeer het dan eens met een andere geluidskaart. Succes.

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Winamp doet het perfect, geen storingen ed niets meer en cpu belasting is verwaarloosbaar.
met de media player 8 werkte alles dus er zit ergens iets redelijk scheef met die wmp9.
't probleem is dat ik niet op een deftige manier terug kan. systeemherstel kan niet want wmp staat er niet bij.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mmh, volgens mij moet je hem verwijderen bij Config.scherm --> windows onderdelen toeveogen/verwijderen. Probeer dat eens.

Waarom eigenlijk mediaplayer 9, 8 voldoet toch ook, naar mijn idee (persoonlijk vindt ik het een draak van een programma, maar da is mijn eigen mening)

als dat niet help, moet je het volgens mij handmatig gaan doen:

- alle files deleten
- alle register entry's d'r uit pleuren (gaat hiermee erg handig) --> Jv16 powertools.

- wmp 8 installeren

iig succes met het hele verhaal!!

HENG HENG

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 23:36:
Winamp doet het perfect, geen storingen ed niets meer en cpu belasting is verwaarloosbaar.
met de media player 8 werkte alles dus er zit ergens iets redelijk scheef met die wmp9.
't probleem is dat ik niet op een deftige manier terug kan. systeemherstel kan niet want wmp staat er niet bij.
inderdaad ik snap zelf eigelijk niet waarom mensen Windows media player gebruiken voor mp3's

winamp ownt gwoon! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
OKay heb winamp der op gezet, wekt goed zoals jullie wel al weten. Maar toch voortgezocht naar het windows media player probleem. Wanneer ik in de media bibliotheek ga of muziek afspeel loopt mijn media player vast. Was net effe enkele liedjes aan het downen met kazaa... zoals jullie wel weten zet hij deze standaard keurig op de c:\my shared folder. Nu komt het... deze liedjes speelt hij perfect af. Nu haal ik de liedjes die vroeger vastleiepen van mijn x-tra schijf, 'k speel deze af vanaf de c en geen vastloper meer.
Oplossing voor mij: Geen Mp3's meer zetten op mijn x tra hard disk die op mijn pc zit via EIO AP 1680 ATA Raid controllertje. normaal ide.
Iemand een ideetje hoe dit zou kunnen komen??? of hoe dit op zou te lossen zijn. Laatste drivers zijn geïnstaleerd zoals jullie weten
:9

Verwijderd

Topicstarter
OK probleem opgelost. Indien het iemand kan helpen de oorzaak is DirectX 9.0b End-User Runtime. auto update van microsoft.
Voila.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 22:08:
OK probleem opgelost. Indien het iemand kan helpen de oorzaak is DirectX 9.0b End-User Runtime. auto update van microsoft.
Voila.
Goedzo :)

Verplaats ik hem nog even naar Software Algemeen waar hij thuis hoort en laten we hem daar afzakken voor de search ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1