geen inet in friesland maar wel een Ipadres.

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:41
Een kennis van mij heeft al sinds vrijdagmorgen, geen inet meer in een plaatsje in friesland. ze hebben de provider chello.
gisteren gebeld naar chello.
Ze kregen als antwoord dat ze de router moeten resetten.
Gedaan maar er is nog steeds nix veranderd.
Weet iemand een oplossing van chello word je toch nix wijzer!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
misschien dat ze geen goede dns server gebruiken...

[rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]

probeer er daar es een paar uit.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:41
misschien stom maar hoe werkt een dns server en hoe wijzig je dat dan?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
fransf schreef op 21 September 2003 @ 08:31:
misschien stom maar hoe werkt een dns server en hoe wijzig je dat dan?
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Waar je een dns server wijzigt en hoe dat werkt is toch een best basic vraag, die hier dus niet echt thuis hoort.

Maargoed, hier een beknopt uitleg. Internet bestaat uit nummers (ip-adressen), echter als jij www.google.com intypt, dan is dit geen nummer. Een dns server (botweg) vertaald deze in een nummertje.

Deze kan je wijzigen bij je netwerk instellingen, dus ik zou daar even gaan zoeken.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dicht wegens gebrek aan informatie in de openingspost en het stellen van een vraag die je zelf binnen een minuut met Google had kunnen beantwoorden.

Topicstarter mag zometeen z'n mail checken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.