Toon posts:

Maxtor DiamondPlus 9 maakt een raar klik geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn gloed nieuwe maxtor maakt een raar klik geluid.

Vraagje ?

Om de zoveel tijd hoor ik in een keer een hele rare klik van mijn HDD afkomen

Ik ben van af 14:00 de AniMatrix DivX aan het omzetten naar SVCD via TMPGEnc.
TMPGEnc draait vanaf mijn RAID 0 ARRAY C:\ (2 x Maxtor DiamondPlus 9 60 GB) en de AniMatrix is opgeslagen op D:\ (1 x Maxtor DiamondPlus 9 60 GB pri. IDE controller) de nieuwe AniMatrix MPEG SVCD word opgeslagen op D:\.

Dus TMPGEnc draait op C:\
AniMatrix.divx op D:\
AniMatrix SVCD opgelsagen op D:\

Kan het zijn dat D:\ zijn HDD koppen parkeert en die dan weer aanspreek omdat de temp. file word opgeslagen op C:\ en dan pas wordt weggeschreven naar D:\ ?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

klik ?? heb ik ook gehad... dag daarna wastie kaput... IMO het begin van het einde maar dat kan ook doemdenkerig zijn (overigens exact dezelfde HD) met andere applicaties heb je exact hetzelfde probleem (of bij veelvuldig schijfgebruik ??)

Deze plek is te koop.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dit kan ook een voeding probleem zijn had mijn buurman laatst ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Had 2 maanden geleden precies hetzelfde met identieke hd.
Begon met tikje, daarna tik.

Contact gezocht met Maxtor, Assistance-EuroTech <EuroTech_Assistance@Maxtor.com>

Deze gaven mij als antwoord:
Thank you for your request. The error which you have reported to us indicates a serious fault and you will need to replace your hard drive

Via Maxtor RMA Advanced (nog 1 jr. garantie) opgestuurd, 4 dagen later nw. hd.
Scheelt dag-nacht, zowel geluid als geen tik meer te horen. ;) ;)

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
bij mij was het tik geluid teken van loszittende ide kabel...maar idd voeding kan ook problem zijn en verder is het meestal idd het begin van het einde.

ide kabel was losgegaan na een lan (vervoer)

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41
Alstie klikt kan het heel goed het begin van het einde zijn. Alstie na de klik het aantal toeren even minder wordt kan het idd heel goed een los zittende voedingskabel zijn.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
mmm... ik heb het ook wel eens. lijkt wel of de schijf even stopt en weer opspint.
alleen ik heb een raid 0 array dus ik kan never achterhalen welke schijf het nou is...

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Gooi ff Maxblast http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm van Maxtor er overheen, of Active Smart http://www.ariolic.com/activesmart/

Ik heb active smart nu altijd draaien (na 2 stervende maxtors), en bij mijn nieuwe schijf schrik ik zelf hoe hard sommige waardes alweer zakken.

edit:
Ik bedoelde powermax: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Ganja-Cape op 20-09-2003 18:01 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
powermax werkt niet met een raid array btw, dus daar heb ik niks aan. ik ga dat active smart s bekijken

-edit-

ook dit tooltje kan niks met m'n raid array. heb ook de scsi versie geprobeert met aspi drivers, hij ziet m'n schijven gewoon niet...

[ Voor 42% gewijzigd door sharkzor op 20-09-2003 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
volgens Active Smart 2.31 is mijn Pri. IDE maxtor in perfect en staat. Mijn RAID 0 array kan hij niet checken. En de klik is weg trouwens, lag mischien toch aan het maken van die SVCD.
Pagina: 1