Help! Nieuwe PC draait voor geen meter...

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb een nieuw systeem gebouwd en het wil echt niet werken: met name de videokaart doet moeilijk, slechts 16 kleuren.
Na installatie van de VIA-drivers op de Asus CD en de videokaart-drivers wil de PC helemaal niet meer opstarten. Wat kan ik fout gedaan hebben?
Het gaat om het volgende systeem:

Asus A7V / DMA100
AMD Thunderbird 900MHZ
2 x 128Mb PC133
Maxtor 30,7Gb 7200rpm DMA 100
Riva TNT-2 32Mb AGP
Creative SB Live Value
3Com 3C905C TX PCI
Pioneer 16/40 IDE DVD-speler
A-open HX45 miditower 250Watt

Het netwerkkaartje zit in de laatste PCI-slot (naast het AMR-slot) en de SB Live zit er 2 PCI-sloten naast. Wie heeft de gouden tip?

Verwijderd

Te weinig vermogen van je voeding, probeer een 300 Watt!

Verwijderd

heb je alles van de Asus cd geinstal.
ik denk een mainboard probleempje *D

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Kan een bios instelling zijn zet even je USB aan in de BIOS en ook dat de VGA een IRQ krijgt toe gewezen. Verder de drivers instaleren hoe het in de handleiding staat, kan namelijk een wereld van verschil uitmaken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Gash
Asus adviseert minimaal een 200Watt voeding. Die A-open 250Watt moet meer dan genoeg zijn.
Ik heb overigens Win98SE geïnstalleerd...

• Gash
Van de Asus CD heb ik de Via 4-in-1-drivers geïnstalleerd + de promesse DMA 100-controller drivers.

Verwijderd

instal. eerst eens alle shit. :)

• Gash
PCtje start helemaal niet meer op......

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

ruk alle andere kaarten minus de videokaart eruit. Anders kom je er echt niet achter of er een conflict zit of te weinig watt.

Dan als ie het dan wel normaal doet. 1 voor 1 kaartjes weer terug steken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Heb je al een keerje in je Bios wat verandert?? Zo ja verander dit weer door middels van set bios defaults.

Wat niet opstarten?? helemaal nada, niet eens ram tellen?? of zou je nog wel middels veilige modus in je systeem kunnen komen?

Tja en anders zit er niks anders op dan formateren en van voren af aan beginnen.
Als je dat doet effe 1 tip, installeer geen drivers van een cd-tje die je erbij heb gekregen maar download effe de nieuwste drivers vanaf Internet. Ook die 4-in-1-ellende driver kun je mijns inzien beter effe downen. heb er nogal wat problemen over gehoord. Suc6

Verwijderd

1 voor 1 de kaarten eruit halen, of koop een 300w voeding...

Verwijderd

Op zaterdag 02 december 2000 18:39 schreef rabbit het volgende:
1 voor 1 de kaarten eruit halen, of koop een 300w voeding...
Ja hoor... alsof het het één of het ander is...

Verwijderd

Voordat we die jongen helemaal hoteldebotel gaan maken....

Uit zijn verhaal is op te maken dat de zaak nog aardig werkte voordat hij die drivers had geinstalled...Nou lijkt mij het logisch dat als er plotseling iets niet meer werkt de oorzaak zou kunnen worden gezocht in de laatst uitgevoerde handeling...

wat betreft die voeding...is het niet aannemelijk dat het ding er al veel eerder mee zou zijn opgehouden als dat het probleem zou zijn???

Ik blijf bij het driver idee, vooral die 4-in-1-ellende driver van VIA... zorg voor frisse, up-to-date drivers en formateer die zaak, en dan van voor af aan opnieuw opbouwen

Verwijderd

Das balen--> nieuwe halen:D:D

Verwijderd

Op zaterdag 02 december 2000 18:47 schreef TheRaptoR het volgende:

[..]
Ja hoor... alsof het het één of het ander is...
ja

• Gash
Iemand heeft hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/80991
een soortgelijk probleem met z'n A7V-moederbord.
Hij gebruikt een andere videokaart, maar ook zijn PC ging 'dood' toen die opnieuw wilde opstarten. Nadat hij hem aan en uit gezet had startte 'ie weer op, net zoals bij die van mij.
Alleen loopt Windows nu bij mij vast nadat ik de VIA 4-in-1 drivers had geïnstalleerd.
Het lijkt wel alsof er iets mis is met de AGP aansturing of zo......

Verwijderd

In een Aopen HX45 kastje kun je zoveel kwijt als je wilt, die voeding is het probleem niet.
Ik blijf erbij dat nieuwe revisie's van de A7V een stuk minder zijn als de eerdere revisies ervan.
Ik zou even op Altavista zoeken naar een memtester op bootflop(geschreven in Linux)die je geheugen grondig test, kan zo zijn dat je reepje niet helemaal 100% werkt.
Windows zou ik zowiezo even opnieuw installeren, eerst de VIA 4-1 drivers, daarna de nieuwste Detonator drivers, en daarna je andere drivers, mocht dat niet werken, bordje terugbrengen en omruilen voor een nieuwe(of een MSI K7T-Pro2(a))

Verwijderd

Lees deze faq maar eens door http://go.to/kt7faq is wel voor een abit. Maar er staan veel nutige dingen in..

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als ik jouw was zou ik niet de allernieuwste VIA 4in1 driver (4.25.1.a)installeren, maar de versie daarvoor: 4.25a.
Deze kun je hier vinden: http://viahardware.com/download/4in1425a.zip

Mijn ervaring na het installeren van 4.25.1.a is dat WinME compleet niet meer wil booten, en de oude terugzetten (in safe-mode dus) hielp daarna ook niet meer (nog steeds veel blauwe schermen).

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Op zaterdag 02 december 2000 18:56 schreef Charliee het volgende:
......

wat betreft die voeding...is het niet aannemelijk dat het ding er al veel eerder mee zou zijn opgehouden als dat het probleem zou zijn???
......
Tja, ze zien Thunderbird, voeding 250Watt. Dus ligt het aan de voeding, omdat ze zelf een 300 Watt hebben.

Het lijkt mij ook een driverprobleem. Als de voeding te zwak was, had ie dat allang gemerkt.

Verwijderd

Nee, ze zien niet Thunderbird, ze zien AMD.
Die mongolen denken dat ze bij een AMD 486DX 40 nog een 300W voeding nodig hebben. Wij hebben op het werk met zelfs de brakste voeding nog nooit crashes gehad door de voeding, had altijd andere oorzaak.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08

FFF

mag ik vragen waarom een tnt in zo'n pracht systeem? zelf heb ik ook al ervaring met zo'n kaart dat hij voor geen meter werkte. verder is die voeding toch wel een probleem volgens mij, yhet kan, als die 250 watt van slechtere kwaliteid is en dus minder voeding geeft dan de kwalitatief gezien betere voedingen van 250 watt. Ik heb hier een athlon en geforce ook gewoon op 135 watt, nog nooit een blauw scherm gehad, alleen als ik teveel aan het prutsen was met m'n pc.
mzzl

• Gash
Aan de voeding twijfel ik niet. Die A-open 250Watt moet voldoende zijn (Asus adviseert minimaal 200 Watt).
Ik heb al redelijk wat systemen gebouwd met die Riva TNT-2 32Mb videokaart en tot op heden nog nooit problemen....

Wie gebruikt er nog meer de Asus A7V? Welke drivers hebben jullie geïnstalleerd? :?
Heeft iemand al de Promesse DMA 100-controller op dit moederbord gebruikt? Kan je die in combinatie gebruiken met de DMA 66-controller die ook op het bord zit???? :?:?

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zekerste weten 300 watt bij een tbird

'k heb zelf een 750 athlon clasic
met veel spul er in en de 300 watt is bij mij nog te klein!!!

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Der is zoiets als een optie die aangeeft waar de primaire (in jouw geval de enigste) videocard zit (AGP of PCI). Probeer dat eens.
Pagina: 1