Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Topicstarter
Ik wil de batterijlader van de Hema gaan kopen, die als beste (redelijk goed dus) is getest, het gaat hier dus om de "Hema snellader"
Heeft iemand ervaring met deze lader, en wat voor een sterkte batterijen adviseren jullie mij?
Ik zat zelf te denken aan 4 Panasonic 2000mAh batterijen bij Dixons voor €16,00 (2x €8,00)
Heeft iemand nog ander ideeen, of denk je zelfs aan een andere lader (tot €36,00 en niet in een internet winkel)

[ Voor 3% gewijzigd door bartvl op 19-09-2003 19:35 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04 13:30
Use the search...
Dit topic is al voorbij gekomen...
Of kijk eens in de grote Is dit wat topics...(Aldi/Lidl aanbieding topics ook trouwens)...

Maar goed, kijk toch eens voor bijvoorbeeld de GP Powerbank lader, en de GP oplaadbare batterijen...
Zijn op dit moment geloof ik wel de betere batterijen om te hebben...

[ Voor 38% gewijzigd door Brede P op 19-09-2003 19:41 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Wij haden ooit zo snelader gehad van de hema, was niet zo succes. Batterijen ginge snel achter uit.

Ik raad je eigelijk aan om juist geen snelader te neme. Ik laad me batterij al jaren op met een stroom van 1/10 van de capiteit. Duurt wel 12 uur maar dan gaan ja batterijen echt jaren mee, en overladen kan bijna niet. In de elektronica gedeelte zal ik binne kort wel een topic maken van betterijenlader schemas. Ze zijn erg simpel en kost hoogtens 10 eur inclusief de transformator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Als je het echt goed wilt doen moet je de lader hebben van GP, die zijn zeer goed

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• bartvl

bartvl

Topicstarter
owkee, maar ik heb een redelijk klein budget, €40,00 maximaal, met een automatische lader (niet met schakelklok dus, vanwege de laad-kwaliteit) dus wat dat betreft valt GP buiten de boot... jammergenoeg...

Anoniem: 82441

Ik heb een goede lader joh, hij is van de HEMA vorige week in de aanbieding, dies echt dik goed. 24 uur opladen en dan kun jer er 4 uur mee doen :).

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ikzelf heb die lader. Ik gebruik hem nu enkele maanden zeer intensief en heb er nog geen problemen mee gehad.

Ik kan wel melden dat de accuspanning en stroomsterkte van de gebruikte batterijen (Duracell / Hema / Aldi) neit achteruit is gegaan in deze maanden.

Anoniem: 61881

Ik heb vorige week een oplader van de hema gekocht. Het zogenoemde goedkope alternatief van de consumentengids (model hema). voor de prijs van €10,- als extra hebben ze een druppellader en vaste tijden schakelaar. Het is geen snellader maar dat komt je batterijen juist ten goede.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:20

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> GT

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 23-04 21:14
Ikzelf heb bij dixons een hama-snellader gehaald. Iets duurder dan waar jij aan zit te denken, maar er zitten wel 4x 2000MaH batterijen bij. Ik gebruik hem ook om GP2000mah batterijen op te laden. Laden duurt ongeveer 3 uur.

Ding ziet er goed uit en is eigenlijk top :) Nadeel is dat je hem niet zo in het stopcontact kan steken, maar werkt met een adapter. VOORDEEL hiervan is weer dat hij met een 12v-snoer voor in de auto komt..

aanrader! (ps, de batterijen zijn ook heel erg goed. Zelfde kwaliteit als de GP's, heb ze nu bijna 10 maanden.)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3123

Ik heb die beste koop snellader van de hema. Prima ding tot nu toe. Zeker voor dat geld (20 euro). Laadt mijn Ansmann 2200 mAh AA batterijen in iets meer dan 3 uur op, en mijn Aldi 1700 mAh AA batterijen in 2,5 uur. En er zit een autoaansteker adapter bij, altijd handig.

Ik heb trouwens het idee dat het dezelfde is als de HAMA, die zien er namelijk verdacht hetzelfde uit. En het is natuurlijk niet zo dat de HEMA een eigen fabriek op gaat zetten om batterijladers te fabriceren, die kopen ze gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 10:21
Hier liep al een topic over!
En in dat topic heb ik al gezegd dat het - zeker voor het geld - een prima ding is.

Even zoeken dus!

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Doe jezelf een plezier en geef iets meer uit en haal een gp lader met batterijen.. krijg je echt geen spijt van!! die batterijen gaan zobieso al een stuk langer mee dan de normale batterijen(qua levensduur + vermogen van de batterijen) en het opladen gaat in minder dan een uur!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:36
Koop in iedergeval een lader die qua capaciteit bij je batterijen past. Denk niet dat je je nieuw gekochte 2200 mAh wel kunt laden in een ladertje die destijds verkocht is met 1600 mAH baterijen, want dan profiteer je niet van de grotere capaciteit van je nieuwe batterijen, en bovendien gaan ze eerder kapot. Zelfs niet met smart(snel)laders, omdat er altijd een "safety timer" inzit die na een bepaalde tijd de laadstroom uitschakelt als er niet binnen een bepaalde tijd een delta-piekspanning gezien wordt, wat dus gebeurt wanneer je 2200 mAH batterijen probeert te laden in een 1600 mAH lader. Hierover postte ik al een stukje in het [Batterijen] 2100 mAh topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 21-09-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp: het is een goede koop, maar wil je nog beter, neem dan een GP...
klopt dat?
En die van de Hema kan inderdaad heel goed die van HAMA zijn, lijken inderdaad sprekend op elkaar, en volgens in vent in een winkel kopen ze bij hema wat die spullen betreft vaak hele goeie merken in...
Maar mijn volgende vraag is dan: hebben ze bij de Hema ook goede batterijen, hier in wijchen kan ik nl. alleen maar 700 mAh batterijen vinden (ik denk NiCad, maar dat weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JazzySOB schreef op 21 September 2003 @ 12:49:
Koop in iedergeval een lader die qua capaciteit bij je batterijen past. Denk niet dat je je nieuw gekochte 2200 mAh wel kunt laden in een ladertje die destijds verkocht is met 1600 mAH baterijen, want dan profiteer je niet van de grotere capaciteit van je nieuwe batterijen, en bovendien gaan ze eerder kapot. Zelfs niet met smart(snel)laders, omdat er altijd een "safety timer" inzit die na een bepaalde tijd de laadstroom uitschakelt als er niet binnen een bepaalde tijd een delta-piekspanning gezien wordt, wat dus gebeurt wanneer je 2200 mAH batterijen probeert te laden in een 1600 mAH lader. Hierover postte ik al een stukje in het [Batterijen] 2100 mAh topic.
De Safety Timer van de Hema lader zit op 6 uur. De laadstroom bedraagt 800 mA, dus zou je theoretisch tot 6*800 = 4800 mAh batterijen moeten kunnen laden. Nou moet je natuurlijk altijd met iets van 25% overladen, maar tot er AA batterijen zijn die een capaciteit van meer dan, laten we zeggen, 3600 mAh zijn, hoef je je met die Hema lader geen problemen van de safety timer te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartvl schreef op 21 September 2003 @ 13:21:
Maar mijn volgende vraag is dan: hebben ze bij de Hema ook goede batterijen, hier in wijchen kan ik nl. alleen maar 700 mAh batterijen vinden (ik denk NiCad, maar dat weet ik niet zeker)
Hema heeft in ieder geval NiMH AA batterijen van 2000 of 2100 mAh. Ik geloof dat die blauw met wit zijn, per 2 verpakt. Of ze goed zijn: geen idee, echt slecht zullen ze vast niet zijn. Maar misschien kun je beter batterijen van GP kopen, die zijn in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 14:04

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb een snellaadautomaat van de HEMA, het ding doet het perfect.
Je moet wel even opletten want die ik heb kan maar tot 1800MHh laden. Ik weet niet of ze ondertussen een nieuw model hebben die tot hoger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Kijk anders even bij Mycom http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=124 heeft goede GP opladers (plus batterijen) voor een redelijke prijs

[ Voor 12% gewijzigd door Fietslamp398 op 21-09-2003 17:52 ]

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 10:21
bartvl schreef op 21 September 2003 @ 13:21:
Ik heb 'm gekocht in winkelcentrum Dukenburg, met een set 1800 NiMH batterijen er bij. Da's voor jou 5 minuten rijden dus.

Ik zou zeggen: probeer het, het ding werkt bij mij prima. Een GP is vast beter, maar ook stukken duurder. Als jij niet dagelijks 8 volle batterijen nodig hebt is zo'n HEMA ding vast goed genoeg.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Topicstarter
owkee, bedankt! Mijn besluit: toch maar de HEMA lader, maar batterijen: ik twijfel nog... Ik ga uiteindelijk voor 2 keer 4 batterijen, maar welke da week nog nie... in ieder geval minimaal 1800 mAh en waarschijnlijk meer.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:34

Opa

Nu Multifocaal!

Hema lader: Goeie keus. auto adapter er bij, ontlaadfunctie en laadcontrole (temperatuur dacht ik) plus automagische afslag na 6 uur.

Hema batterijen: Hmmm... Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Hema 2100 mAh MINDER lang meegaan dan de Panasonic 2000 mAH (V&D, 8,95@2) en GP 2100 mAH (fotozaak, 9,95@2) die ik later heb gekocht.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Bedenk wel dat die HEMA-lader dus waarschijnlijk géén smartlader (= computergestuurde lader met v-delta piekspanningsdetectie) is, maar een gewone ordinaire timergestuurde (tijdklok) lader. Dit soort laders ziet dus niet wanneer de batterij echt vol is, maar gaat uit wanneer een vaste tijd is verstreken.

Een goede lader is een smartlader met v-delta piekspanningsdetectie op vier onafhankelijke laadschachten. Mijdt laders die minimaal twee batterijen tegelijk moeten laden omdat die in serie laden, waardoor de batterijen eerder defect kunnen raken doordat zo nooit de precieze conditie van de individuele batterij bepaald kan worden. Bij het eerst ontladen (wat je bij een goede smartlader kan instellen) kan de ene batterij de ander te ver leegtrekken waardoor zelfs de polarieit van de minste batterij omgedraaid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Nu hebben we het hier over AA batterijen, ik zoek een lader die AA en AAA combineerd.
Niet noodzakelijk een snellader (mag natuurlijk wel :P ).

Ik weet dat die van GP goed zijn, en ook in een combi leverbaar, maar ben benieuwd welke er nog meer te vinden zijn voor een "vriendelijkere" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Zullen we het speculeren maar overlaten aan diegenen die zo een ding voor hun neus hebben liggen? :|

Van de bovenkant: HEMA Ni-Cd & Ni-MH Battery Charger (With ΔV & Timer)
Van de onderkant: Intelligente batterij snellader.

Hij laadt met 1,4 Volt per cel, AA 800/80 mA en AAA 300/30 mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

i2Paq schreef op 22 September 2003 @ 08:13:
Nu hebben we het hier over AA batterijen, ik zoek een lader die AA en AAA combineert.
Mijn HEMA lader doet ook AAA zoals ik hierboven al meldde. Per twee of vier tegelijk. 2,8 Volt, 300/30 mA laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 23-04 21:14
Om het verhaaltje even compleet te maken : de HAMA is een Delta-v snellader, per 2 of 4 tegelijk. hij laadt AA met 700mA en AAA met 350mA

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
En heeft daarbij dus geen 4 onafhankelijke laadschachten, maar laadt dus per twee in serie. 'k zou even een paar euro meer uitgeven, maar da's geheel mijn mening.. :/

@victorvo:
Heeft inderdaad delta-v techniek, maar zoals ik hierboven al aangaf, vind ik het geen aanrader vanwege de afwezigheid van vier onafhankelijke laadschachten.
quote: (per 2 of 4 tegelijk)

Jij hebt hem blijkbaar, wat staat er in de gebuiksaanwijzing over de max. capaciteit die de lader aankan? (i.v.m. de safetytimer) daar willen fabrikanten graag nogal vaag over doen..

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

JazzySOB schreef op 23 September 2003 @ 18:50:

@victorvo:
Heeft inderdaad delta-v techniek, maar zoals ik hierboven al aangaf, vind ik het geen aanrader vanwege de afwezigheid van vier onafhankelijke laadschachten.
quote: (per 2 of 4 tegelijk)

Jij hebt hem blijkbaar, wat staat er in de gebuiksaanwijzing over de max. capaciteit die de lader aankan? (i.v.m. de safetytimer) daar willen fabrikanten graag nogal vaag over doen..
Moet ik thuis ff na loeken... Als ik em nog kan vinden. Ben nogal drastisch aan het opruimen geweest... :7

Anoniem: 90451

bartvl schreef op 19 September 2003 @ 19:35:
Ik wil de batterijlader van de Hema gaan kopen, die als beste (redelijk goed dus) is getest, het gaat hier dus om de "Hema snellader"
Heeft iemand ervaring met deze lader, en wat voor een sterkte batterijen adviseren jullie mij?
Ik zat zelf te denken aan 4 Panasonic 2000mAh batterijen bij Dixons voor €16,00 (2x €8,00)
Heeft iemand nog ander ideeen, of denk je zelfs aan een andere lader (tot €36,00 en niet in een internet winkel)
Ik heb zelf een GP Smart met 2100Mah gekocht voor 39,- euro bij mp3cdspeler.nl was de goedkoopste op dat moment.Is een hele goede lader tot nu toe.

• bartvl

bartvl

Topicstarter
Anoniem: 90451 schreef op 24 September 2003 @ 18:12:
[...]

Ik heb zelf een GP Smart met 2100Mah gekocht voor 39,- euro bij mp3cdspeler.nl was de goedkoopste op dat moment.Is een hele goede lader tot nu toe.
Bedoel je niet de GP Powerbank Rapid?
Die is namelijk wel €39,00 De smart is wel wat (€20,00) duurder...

• Tranquility
Altijd voor de Smart (II) gaan. Heeft Delta-V detectie en vier onafhankelijke laadschachten. Puike lader voor niet veel geld waar je een tijdje mee vooruit kan.

• bartvl

bartvl

Topicstarter
Nee, ik ga morgen de Hemalader met SANYO 2100 batterijen kopen
Hema: €19,95 voor de snellader met delta-v techniek en 12v snoer
Sanyo: €19,95 per 4 stuks
samen dus een perfect koppel voor €39,90
Met GP lukt dat niet!
(tenzij je op internet besteld...)
Bedankt bij het steunen van mijn gedachtegang!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Topicstarter
Zow, die is binnen,
€39,90 verder en binnen de 3,5 uur waren de batterijen vol!
Na 1 laadbeurt ben ik nog zeer tevreden met de lader! :P
De batterijen werden wel heel erg warm!

Voor de compleetheid:
De handleiding zegt heel duidelijk dat er na zes uur laden ZEKER gestopt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Nog even een tip voor leden van de Consumentengids: In het nummer van juli stond een test van batterijladers waarin de Hema snellader 74/100 punten kreeg. De beste laders uit de test kregen maximaal 78/100. Door de gunstige prijs/kwaliteit verhouding kwam de snellader van de HEMA als beste uit de test.

Voor leden na te lezen op: http://www.consumentenbon....pdf?ticket=cb6rdduR783nY

In de gids van deze maand staat trouwens ook een test van oplaadbare batterijen. Van de AAAtjes werden die van Kodak(750mAh) en Sony(700mAh) als beste getest.

Plaats 1 voor de penlites was weggelegd voor Kodak(1850mAh), Panasonic(2000mAh) en Ansmann(2000mAh). De 1700mAh van Sony scoorde beter maar door de prijs van €7.50 tov €4.50/4.25 bij de andere twee en minder mAh werd hij niet als beste koop genoemd. Ook deze test is na te lezen op de site voor leden.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

JazzySOB schreef op 23 september 2003 @ 18:50:

Specs:
Laadcontrole: DeltaV en Timer.
Maximale laadtijd: 6 uur.
Voeding: 12V-13,8V DC
Laadspanning: 2,8V / 5,6V
Laadstroon AA: 800mA Snelladen, 80mA druppelladen.
Laadstroon AAA: 300mA Snelladen, 30mA druppelladen.
Vermogen: 4,48VA (max)

meer cijfers staan er niet bij.

Verder staat er:
- Intelligente snellader/druppellader met ontlaadfunctie
- Functioneert de DeltaV niet door een defecte batterij, dan schakelt de lader na 6 uur automatisch over op druppelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Topicstarter
En dat is voldoende om te weten!
Hij werkt goed hoor!
Echt een aanrader!

[ Voor 0% gewijzigd door bartvl op 30-09-2003 18:56 . Reden: Nee, ik heb echt geen aandelen in HEMA hoor! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Ik heb de HEMA lader nu ook, verschil met de SMART II is de temperatuursensor natuurlijk en die SMART II laadt natuurlijk 2 tot 3 x zo snel. Ook handig van de SMART II is natuurlijk reisjes naar 110VOLT gebieden..

[ Voor 21% gewijzigd door _Richie_ op 01-10-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63302

Kreeg vandaag een foldertje van de Hema in de bus. De snellader is nu in de reclame voor €15, de batterijen zelf zijn ook in de reclame maar hier stond niet precies bij welke types hoe duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb van het weekend een intelligente Hema batterijlader gekocht voor NiMH en NiCd batterijen.

Daar zit een refresh functie op voor NiCd batterijen. Ik heb de batterijen van onze draagbare telefoon erin gedaan. Toen ging het refresh lampje branden, en om de twee seconden lichtte het kort op. Volgens de handleiding moest op een gegeven moment het refreshen automatisch beëindigd worden, maar dat gebeurde niet.

Na een paar uur heb ik de lader op opladen gezet, maar het oplaad lampje ging niet branden (dat zou rood moeten gaan branden). Toen heb ik de batterijen maar weer in de telefoon gedaan, en die in de houder waarmee de batterijen opgeladen zouden moeten kunnen worden, maar die deed het niet meer.

Heeft de batterijlader de batterijen nou kapot gemaakt? Heeft iemand die refresh functie ook wel eens geprobeerd? Ik heb nog een andere (NiCD) batterijlader, ik zal ze daar ook nog eens in proberen.

Daarnaast had ik dus 4 AAA NiMH batterijen van de Hema erbij gekocht. Alle 4 heb ik ze in het weekend opgeladen. Twee zitten nu in mijn organizer, de andere twee had ik er even uitgehaald toen ik met die NiCD batterijen aan de gang ging. Daarna heb ik ze er weer in gedaan. Alhoewel ze in het weekend nog helemaal vol waren volgens de lader (het lampje was groen ten teken dat hij op druppelladen was overgegaan), begon de lader tot mijn verbazing de batterijen op te laden (lampje rood). Ik heb ze toen even in mijn organizer gedaan, die aangaf dat ze bijna vol waren. Toen weer terug in de lader, en het duurde tot mijn verbazing ongeveer 3 uur voordat de lader weer overging op druppelladen (dus 3 uur voordat ze weer vol waren). Is dat normaal? Ik weet dat je de lader gewoon aan kan laten staan met de batterijen erin, maar als je ze er even een dag uithaalt lijkt het me vreemd dat de lader er weer een paar uur voor nodig heeft om ze weer echt vol te krijgen.

Ook brandt het refresh lampje bij het laden van NiCd batterijen (de schakelaar staat op de stand "2" ten teken dat er twee batterijen in zitten, en niet op refresh, en toch brandt het refresh lampje). Aangezien ik die lader nog maar net heb, weet ik niet of dat normaal is of niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten, George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Zoufiax schreef op 26 januari 2004 @ 11:16:
Ik heb van het weekend een intelligente Hema batterijlader gekocht voor NiMH en NiCd batterijen.

Daar zit een refresh functie op voor NiCd batterijen. Ik heb de batterijen van onze draagbare telefoon erin gedaan. Toen ging het refresh lampje branden, en om de twee seconden lichtte het kort op. Volgens de handleiding moest op een gegeven moment het refreshen automatisch beëindigd worden, maar dat gebeurde niet.
[...]Daarnaast had ik dus 4 AAA NiMH batterijen van de Hema erbij gekocht. Alle 4 heb ik ze in het weekend opgeladen. Twee zitten nu in mijn organizer, de andere twee had ik er even uitgehaald toen ik met die NiCD batterijen aan de gang ging. Daarna heb ik ze er weer in gedaan. [...]Ook brandt het refresh lampje bij het laden van NiCd batterijen (de schakelaar staat op de stand "2" ten teken dat er twee batterijen in zitten, en niet op refresh, en toch brandt het refresh lampje). Aangezien ik die lader nog maar net heb, weet ik niet of dat normaal is of niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten, George
Omdat ik aan het zoeken ben naar info over deze snellader van de HEMA kwam ik deze topic tegen, vandaar dat ik hem nog even kick bij het zien van de bovenstaande verhaal.

Misschien dat het al niet meer aan de orde is, maar hier komt dan mijn bijdrage aan het verhaal:
Zit er nu een schakelaar op dat ding om voor NiMH óf NiCd batterijen te laden?Weet je zeker dan dat je die schakelaar op NiCd hebt gezet? Of laad je NiCd en NiMH door/na elkaar zonder de schakelaar om te zetten? (of bestaat die hele schakelaar niet en kan je NiCd en NiMH door elkaar/na elkaar laden...)

edit: laat maar zitten...ik denk dat ik me vergis in die schakelaar voor 2 of 4 batterijen, ik lees op de GP site "Eventueel kan NiMH en/of NiCd door elkaar geladen worden", dus dat zal ook wel gelden voor die Hema lader.

[ Voor 37% gewijzigd door The_Sukkel op 13-03-2004 17:52 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
jep, schakelaar zit er alleen voor 2 of 4 batt. Voor de rest geen switch voor NiCd of NiMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51573

Maar is het nou een goeie koop of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

Als ik me niet vergis kwam bij de laatste test van de consumentenbond de lader van Friwo als beste uit de bus:
http://www.mp3man.nl/product/1973
(helaas wel een internetwinkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Hier conclusie van de consumentenbond:
Beste koop is de Hema Snellader (€20); voordelige keus is de Hema Universeellader(€10).

Hele test hier te lezen: test consumentenbond juli 2003

[ Voor 33% gewijzigd door _Richie_ op 22-03-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122636

Modbreak:Topics kicken om spam te posten doen we hier niet

[ Voor 76% gewijzigd door Canaria op 03-09-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112223

In de hema zag ik batterijladers liggen, de veelbesproken snel lader, en de "normale" lader. Volgens mij ontlaadt de snel lader batterijen niet. Ik zag naast de snellader, en de normale lader ook nog een andere lader hangen die wel ontlaadt (kom zo gauw niet op de naam). Is het belangrijk dat een batterij af en toe ontladen wordt en heeft iemand die lader van de hema die wel ontlaadt? Verder zitten er bij mij op dit moment 1.5 volt batterijen in mijn mp3-speler (audiokey), ik moet echter nog oplaadbare kopen, maar die zijn volgens mij moeilijk verkrijgbaar in 1.5 volt. Mijn vraag kan je er ook 1.2 volt batterijen in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112223

Ben vanmiddag nog even langs de hema geweest, volgens mij was de nieuwe oplader de opvolger van de oude sneloplader. Er waren nou nog maar 2 soorten opladers. Eentje was der een met schakelklok (die van 10 euro), en de ander was de (nieuwe) sneloplader, echter er stond ook ontlader bij, dus ik neem aan dat ie dan wel batterijen ontlaadt dit in tegenstelling tot zijn voorganger. Er stond echter ook timer op. Betekend dit dat deze een schakelklok heeft?

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:53
Ik heb een ouder type Hema 'snellader'. Die heeft een tijdschakelaar en gaat dan over op druppelladen. Helaas gaat het schuifje maar tot 1100 mAh (AA) / 240 mAh (AAA) (6.5 uur).

Nou had ik twee weken geleden zaterdag om 16:45 nieuwe AAA batterijen nodig, snel naar de Hema gerend en daar een pakje gekocht. Deze zijn echter 750 mAh (minder hadden ze helaas niet).

Ik vraag me nu af of ik deze batterijen ook kan opladen in m'n oplader. Hij laadt met 220-290 mA (AA) en met 50-70 mA (AAA) en gaat daarna over naar druppelladen (20 mA). Klopt het dat wanneer ik m'n 750 mAh AAA's gewoon lang genoeg in die lader plaats ze uiteindelijk wel een keer vol zullen raken (theoretisch na zo'n 6.5 uur * 50 mA + 21.25 uur * 20 mA = 30 uur ofzo, in de praktijk waarschijnlijk twee dagen ofzo)? Of is die 20 mA zelfs te weinig om de batterij voller te maken en is dat gewoon nodig om ze te behoeden om leeg te lopen als ze in het apparaat zitten?

Nu ik dit zo berekend heb vind ik die tijd toch net even iets te lang om echt te gaan gebruiken, dus een nieuwe oplader zal ik toch wel een keer moeten gaan kopen, maar ik ben toch wel benieuwd of het opladen met m'n huidige lader gaat werken.

• vassago
  • Laatst online: 09:55
Waarom die je ze niet gewoon 3 uur op de snellaad stand dan?
(240Mah dus)

[ Voor 11% gewijzigd door vassago op 18-09-2004 16:26 ]

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:53
Die 240 mAh is de capaciteit van de batterij die de lader in principe maximaal aankan (als je de lader op die stand zet wordt zo'n 240 mAh batterij in 6.5 uur met 50-70 mA opgeladen). Helaas dus niet 240 mA laadstroom.
Pagina: 1