Zoufiax schreef op 26 januari 2004 @ 11:16:
Ik heb van het weekend een intelligente Hema batterijlader gekocht voor NiMH en NiCd batterijen.
Daar zit een refresh functie op voor NiCd batterijen. Ik heb de batterijen van onze draagbare telefoon erin gedaan. Toen ging het refresh lampje branden, en om de twee seconden lichtte het kort op. Volgens de handleiding moest op een gegeven moment het refreshen automatisch beëindigd worden, maar dat gebeurde niet.
[...]Daarnaast had ik dus 4 AAA NiMH batterijen van de Hema erbij gekocht. Alle 4 heb ik ze in het weekend opgeladen. Twee zitten nu in mijn organizer, de andere twee had ik er even uitgehaald toen ik met die NiCD batterijen aan de gang ging. Daarna heb ik ze er weer in gedaan. [...]Ook brandt het refresh lampje bij het laden van NiCd batterijen (de schakelaar staat op de stand "2" ten teken dat er twee batterijen in zitten, en niet op refresh, en toch brandt het refresh lampje). Aangezien ik die lader nog maar net heb, weet ik niet of dat normaal is of niet.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten, George
Omdat ik aan het zoeken ben naar info over deze snellader van de HEMA kwam ik deze topic tegen, vandaar dat ik hem nog even kick bij het zien van de bovenstaande verhaal.
Misschien dat het al niet meer aan de orde is, maar hier komt dan mijn bijdrage aan het verhaal:
Zit er nu een schakelaar op dat ding om voor NiMH óf NiCd batterijen te laden?Weet je zeker dan dat je die schakelaar op NiCd hebt gezet? Of laad je NiCd en NiMH door/na elkaar zonder de schakelaar om te zetten? (of bestaat die hele schakelaar niet en kan je NiCd en NiMH door elkaar/na elkaar laden...)
edit: laat maar zitten...ik denk dat ik me vergis in die schakelaar voor 2 of 4 batterijen, ik lees op de GP site "Eventueel kan NiMH en/of NiCd door elkaar geladen worden", dus dat zal ook wel gelden voor die Hema lader.
[
Voor 37% gewijzigd door
The_Sukkel op 13-03-2004 17:52
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450