winroute pro en msn

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
dit onderwerp is al vaak besproken maar ik kom er niet uit.

Ik heb met de search ook al gezocht en 2 uur gelezen maar lukt echt niet
ik heb dus vanmiddag winroute pro geinstalleerd en voor de client van m'n netwerk heb ik de proxy aangezet op poort 6588. De clients konden meteen surfen maar toen ik probeerde in te loggen op msn lukte me dit niet, ik doe dit ook gewoon onder de proxy poort (6588) maar het lukt me maar niet, wie kan me hierbij helpen, ik heb verder ook al op de site van microsoft gekeken en in de handleiding van msn en de help van winroute pro

winroute pro 4.25
msn messenger 4.50

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

WinORute proxy is best BRAK gebruik gewoon de NAT functie ;) Ik heb er in ieder geval heel veel problemen mee gehad vooral als je de proxy moet invullen in een programma (Xolox in mijn geval) hij vindt hem gewoon niet :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• shure-fan
hoe moet ik NAT dan gebruiken?? weet jij dat toevallig?

Verwijderd

Hoe je NAT gebruikt met WinRoute Pro kan ik je niet vertellen; wat belangrijker is, is om eerst even te checken of de versie van WinRoute Pro die je gebruikt dit wel ondersteund.

Ik ben zelf enkele maanden geleden van het gebruik van WinRoute Pro overgestapt op een losse router, juist omdat het pakket niet te combineren bleek met functies van MSN als videoconferencing & audio - daarvoor heb je namelijk goede UPnP NAT-ondersteuning nodig, en tenzij er kort geleden een WinRoute is uitgebracht die dat goed doet, zullen die features dus sowieso niet gaan werken.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NAT instellen staat in de handleiding en ik ga dat dus echt niet helemaal uittypen enz.. ;)
Bovendien als je niet kan NetMeetingen achter WinRoute doe je toch echt iets verkeerd ;) MSN zooi is een ander verhaal maar dat lukt ook wel hoor :)

Bvendien zit ik al een tijdje achter mijn Tweaked Alcatel :Y) en gebruik iets naders dan Netmeeting voor Videoconferencing ;) NetMeeting is gewoon brak geprogrameerd terwijl MSN bijvoorbeeld weer makkelijker gaat :D

[ Voor 33% gewijzigd door nero355 op 19-09-2003 18:48 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 18:44:
Ik ben zelf enkele maanden geleden van het gebruik van WinRoute Pro overgestapt op een losse router, juist omdat het pakket niet te combineren bleek met functies van MSN als videoconferencing & audio - daarvoor heb je namelijk goede UPnP NAT-ondersteuning nodig, en tenzij er kort geleden een WinRoute is uitgebracht die dat goed doet, zullen die features dus sowieso niet gaan werken.
Winroute 5 is UPnP (zeggen ze) en is al een hele poos uit hoor... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 19-09-2003 18:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Heb je wel ut IP en poort van je server aangegeven in het optiescherm van MSN :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Right... dat wist ik niet... zat zelf voor het laatst te vrotten met 4.1.25

• shure-fan
jahoor, ik heb de goede ip en poort van de server bij msn ingevoerd

Verwijderd

Well, je zou dus kunnen proberen of WinRoute 5 je probleem verhelpt, maar ik zie dat je dan alweer $149 verder bent; zoals ik aangaf is het mij met 4.x uiteindelijk nooit helemaal goed gelukt, maar een gewone chat-sessie zou toch tot de mogelijkheden moeten behoren.

Doet MSN het wel goed wanneer je deze vanaf de server zelf draait? If so, dan zou het met portmapping van doen kunnen hebben.

Ik vond in elk geval nog dit oude lijstje op m'n schijf van poorten die door MSN gebruikt worden:

TCP / 1863 / MSN Messenger Connection
TCP / 6901 / voice communication
UDP / 6901 / voice communication
TCP / 6891-6900 / file transfer
TCP / 3389 / remote assistance
TCP / 1503 / application sharing and whiteboard
UDP / 5004-65535 / RTP connection

Hopelijk kom je hier wat verder mee, en blijkt 1 van bovenstaande zaken gewoon genadeloos dichtgetimmerd te staan volgens je huidige instellingen.

Succes!

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
MSN moet standaard werken met Winroute pro (chat iniedergeval)

Voor filetransfer moet je minimaal msn5 gebruiken en dan in winroute poort 6891 tot 6900 daar mappen naar je pc (werkstation)

Dan kan je ook fileversturen. Audio chat werkt niet.

Je kan ook MSN 6 instaleren dan kan je ook webcams kijken audio werkt nog steeds niet.

UPNP in Winroute 5 zou ik niet gebruiken dan gaat je pc zelf poorten opzetten en dat is toch wel link. (leuk voor een virus wat dat ook zou kunnen) Heb je een firewall die door een stomme optie omzeep geholpen kan worden.

• clownmasson
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Waarom gebruik je de 'gewone' gateway functie van Winroute niet? Dan heb je nooit van dit soort gekloot ;)

• shure-fan
oke even een kleine kick, ik ben er nog steeds niet uit, maar heb wel begrepen dat ik packet filter moet gebruiken om poorten open te zetten,

nu heb ik dus ook weer de hele search doorgezocht om wat wijzer te worden maar dat wordt ik niet, dus wie kan me helpen ben hier afgelopen weekend al bezig mee geweest en wordt er gek van.

je kunt wel zeggen van "gooi je poorten open bij packet filter" maar hoe doe ik dat precies, welke stappen moet ik onder nemen

winroute pc:
i-net ip: 213.51.***.***
intern ip 192.168.0.1

msn moet over het gehele netwerk werken, dat zijn 192.168.0.2 tot 192.168.0.16

(heb niet 16 werkstations maar krijg wel eens reparatie pctjes die ook een ip moeten hebben)

edit: ik gebruik msn alleen voor het chatten, webcam enzo via msn intereseert me niet, tis alleen puur voor chatten

[ Voor 9% gewijzigd door shure-fan op 23-09-2003 16:06 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je hier al eens gekeken?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• clownmasson
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

ff bij de 2 clients de gateway instellen. :) Zo gepiept bij netwerk instellingen. (en dat is dus je server, 192.168.0.1) probleem opgelost :)

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Voor chatten hoe je inderdaad niks te doen met winrooute dit moet standaard werken als je maar zorgt dat je winroute pc ingevuld staat als gateway en dns server bij de andere pc`s.

Oja en er staan hele uitgebreide handleidingen op kerio.com (tenminsten vroeger wel)

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om AUDIO te kunnen doen met msn 6 en winroute pro? zoja, hoe :?
Pagina: 1