Toon posts:

Nieuwe medion laptops : super specs !!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de laptopper stuitte ik vandaag op hele mooie laptops voor weinig :
De vernieuwe medion D410U, D500P en D470V.
De D410U is de lichte, en de D470V is degene met 17" (!) TFT...
Prijzen zijn erg laag, er zit in elke laptop een ATI Radeon M10 ook wel bekend als Mobile Radeon 9600 met maar liefst 128MB !!!
Ze zijn alle voorzien van de nieuwere P4's met 800MHz FSB.

Ze zullen flink stroom vreten, desondanks ben ik toch erg benieuwd wat de battery-rundown tijd zou zijn voor resp. presentatie, games en DVD playback.
Zou iemand die kunnen aanleveren ? Als de accu lang genoeg meegaat (min 90min met games) dan haal ik d'r echt wel een !

Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=1391
De D410U 3,3KG 15" SXGA+ SiS chipset
Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=1390
De D500P 3,6KG 15" UXGA intel 865PE chipset
Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=1140
De D470V 3,9KG 17" WXGA+ SiS chipset

Zijn de SiS chipsets tegenwoordig nou een beetje stabiel ?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien er geen instabiele chipsets gebruikt worden, zullen die SiS wel bestaansrecht hebben. Zo moeilijk is het niet.

Die dingen zullen wellicht niet zo gek duur zijn en zijn qua gewicht niet eens zo zwaar. Ik bedoel, een 17" Acer 1703 of zo weegt 7 kilo, hierzo maar 4.
Qua energiebesparing hoef je je iig geen illussies te maken, deze bakken verbranden stroom alsof het niets is. Of ze 90 minuten halen, dat zal wel lukken maar veel meer dan dat waarschijnlijk niet.

* Delerium vindt de dimensies dessalniettemin vrij lomp.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Ecteinascidin schreef op 19 September 2003 @ 09:48:
Aangezien er geen instabiele chipsets gebruikt worden, zullen die SiS wel bestaansrecht hebben. Zo moeilijk is het niet.
Nou, er liggen mij nog een aantal chipset-fiasco's vers in het geheugen.... Helaas gaat de stelling 'als iets niet goed is wordt het niet op de markt gebracht' lang niet altijd op.

Maar SiS is de laatste jaren goed bezig. Zowel qua stabiliteit als performance.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

Wat ik hier een beetje mis is de prijs. Wat kosten die dingen? En gaan ze in de aanbieding bij de ALDI :+ ??

.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Weet je zeker dat het Medion is en niet ProMedion.
Ik kan me niet herinneren dat Medion een laptop gaat verkopen, hebben er net een actie opzitten..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

is promedion gelijk aan medion dan?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:21

m0nk

16-09-2003 15.15

waar heb je hem gezien en wat is de prijs dan?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 09:57:
is promedion gelijk aan medion dan?
Net zoveel als Philips en JVC.
Zijn 2 verschillende merken. Maar TS doet suggeren dat het een Medion Notebook is en deze worden alleen bij Aldi verkocht. Vandaar dat ik denk dat het een ProMedion is.

tips voor New York

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Calitomnication schreef op 19 September 2003 @ 10:00:
Maar TS doet suggeren dat het een Medion Notebook is en deze worden alleen bij Aldi verkocht.
Dat is niet waar. Media Markt en Makro verkopen ook Medion spul.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 18:38
Ik vind de D500P 3,6KG 15" UXGA intel 865PE chipset heel nice(mooiste design + Intel chipset) :P en ben benieuwd naar de prijs hiervaan!!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Het is inderdaad Promedion, kijk maar voor specs en prijzen op http://www.de-laptopper.nl/

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Medion levert alleen aan Aldi makro en media markt (dat laatste wist ik niet)
Promedion produceert verschillende type laptops.
De beste in prijs/kwaliteit-verhouding wordt vervolgens via Medion gereleased bij bv Aldi

Enneh btw.. Het is 1 keer voorgekomen dat Aldi 2 type laptops verkocht binnen 1 maand :P
Als personeelslid moet je dit weten he :P

[ Voor 18% gewijzigd door dip op 19-09-2003 10:15 . Reden: typo + toevoeging ]

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Exirion schreef op 19 September 2003 @ 10:03:
[...]

Dat is niet waar. Media Markt en Makro verkopen ook Medion spul.
Maar geen Notebooks met het label Medion...
Je kunt er wel andere producten va Medion krijgen. Maar de computers worden uitsluitend bij Aldi verkocht.
@ dip, wie zegt dat ik dat niet weet. Er zijn nog wel meer winkels waar je Medion spul kunt krijgen..

[ Voor 14% gewijzigd door Calitomnication op 19-09-2003 10:17 ]

tips voor New York

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 08:40
Maar goed, om om die Promedions terug te komen: die zien er erg goed uit. Zeker zo'n 128 mb Radeon 9600 is iets wat nog niet veel te zien is in een notebook.
Ik wil wel eens een ervaringsdeskundige horen of een reviewtje lezen.

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Calitomnication schreef op 19 September 2003 @ 10:15:
[...]

Maar geen Notebooks met het label Medion...
Je kunt er wel andere producten va Medion krijgen. Maar de computers worden uitsluitend bij Aldi verkocht.
@ dip, wie zegt dat ik dat niet weet. Er zijn nog wel meer winkels waar je Medion spul kunt krijgen..
Waarom zijn er dan regelmatig Medion Computers (Zowel Laptop als gewone) in de aanbieding bij de Makro? Ik heb er laatst nog een gezien bij de Makro. Makro verkoopt ook gewoon de Medion computers.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Chopsticks schreef op 19 september 2003 @ 11:09:
Waarom zijn er dan regelmatig Medion Computers (Zowel Laptop als gewone) in de aanbieding bij de Makro? Ik heb er laatst nog een gezien bij de Makro. Makro verkoopt ook gewoon de Medion computers.
Klopt, zoals ik al zei verkopen Makro en Media Markt gewoon Medion systemen en notebooks.

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

bietje vage post @ Calitomnication :P

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Exirion schreef op 19 September 2003 @ 11:23:
[...]

Klopt, zoals ik al zei verkopen Makro en Media Markt gewoon Medion systemen en notebooks.
Ik heb niet gezegt dat het geen Medion systemen zouden zijn. Bij de Makro krijg je Cybercom en de Mediamarkt verkoopt mr. Prof.
Maar zoals ik al zei. compu's met het label Medion worden uitsluitend bij de Aldi verkocht. De rest van spullen krijg je ook bij de Kijkshop, Mediamarkt, Makro, Kruidvat, Trekpleister en ga zo maar door.
Met Medion pc's bedoel ik De MD8000 & MD8008 en de Notebooks, MD5400, MD6100 & MD6200.

tips voor New York

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

laat ook maar

[ Voor 95% gewijzigd door Exirion op 19-09-2003 11:41 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:59
Ik vind ze er ook errug lekker uitzien... :)

Ook computerpirates kan ze al leveren hebben ze mij toegezegd :)

Iemand trouwens ervaring met de stevigheid van dit soort modellen? Dat is namelijk hetgene wat ik een beetje tricky vind van dit merk... Het ziet er wel heel erg als plastic uit en ook best wel teer

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jammer van die desktop cpu, anders was het nog een bruikbare laptop ook.
Ik denk dat met die 3 Ghz P4 je echt wel een asbest broek moet hebben om hem
op je schoot te kunnen gebruiken, gelukkig is wel de batterij in no time leeg, dat verminderd de kans op brandblaren weer........ :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

aangezien dat soort procs minder snel gaan draaien op battery power lijkt me gamen niet erg verstandig ;)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Dit kun je echt geen mobiele computer noemen, is gewoon een desktop pc bijna.
Leuk als desktop vervanger maar sjouw maar is zon energieslurpend bakbeest mee in de trein...

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 13:31
Als eerste weet ik haast wel zeker dat het een ProMedion is.... ik ken de medion laptops, en daar staat 9 van de 10 x errug groot op dat het een medion bak is. Tevens hebben de medion bakken een heel ander uiterlijk (meer het lichte grijs ipv het donkere grijs).

Over de batterijduur kan ik ook redelijk meepraten. Ik heb zelf een Medion 6100 (p4 2.6gig, 512 mb ram, 40 gig hd, gf4 mx 488go). Deze slurpt stroom bij de vleet. Wat bijvoorbeeld veel stroom vreet naar mijns inziens is het geheugen en aangezien er op deze laptops ook nog eens 64mb extra videogeheugen zit, en een hogere snelheid bus/processor verw8 ik dat deze laptopper minder lang meedoet dan de mijne.
En dat is nu precies waar jij tegenaan zult lopen. Mijn laptop loopt, als ie zuinig aan doet, maximaal 1,5 uur!!! En dan moet ik echt alle background programma's afsluiten. Doe ik dat niet, dan loopt ie hooguit een 60 minuten!!!

Voor mijn laptopgegevens: check me sig!!

[ Voor 3% gewijzigd door NLSchutP op 19-09-2003 22:15 ]

whatever..

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
Ik ben het met Pskutte eens. Ik heb zelf een Medion laptop en deze lijkt in de verste verte niet op een medion. Die van mij is de 1Ghz versie met een 8 Mb S3 8)7

En die van mij gaat iets van 2 uur mee als ik gewoon werk, maar met spellen... :P
Maar deze zijn echt :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Oguz286 op 19-09-2003 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag ze idd op de laptopper pagina, ik zit veel in de trein en op z'n minst wil ik dat de laptop 1,5 uur meegaat onder zwaarste belasting, mag een paar f/s kosten, maar niet veel.

Als ik naar de replies kijk, dan denk ik nog steeds : is dit een goede koop ?

Prijs is zeker laag gezien de configuratie, en 800MHz FSB + HT dat moet wel het snelste zijn wat nu verkrijgbaar is....

De 17" had ik leuker gevonden als die een iets lagere resolutie had (=meer f/s ;))

Nou, ik heb nog ff tijd, kan pas in november eentje halen...

Is dan wel de moeilijkste tijd ben ik bang :
Tejas
Athlon-64 Mobile
...

Zucht, keuzes worden elk jaar moeilijker :(

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met resoluties zoals 1440 op 900? Wat als je dan een potje wil gamen? Is dat dan op die resolutie, ook al kan je dat niet instellen in je game?

Heeft er hier trouwens iemand een d470w? Hoe zit het met de beeldkwaliteit van het 17inch scherm. En als je er een tweede scherm aanhangt is dit dan scherp? Zijn er redenen waarom je geen d470w/v zou kopen (gebruikers ervaringen).

• Dapie007
  • Laatst online: 19-08-2025
ik heb die D410U besteld met 2,8 p4 en 40 gig 5400 512 mb krijg hem volgende week binnen. post dan mijn battery time!!!

• hoevenpe
Weet iemand al een winkel waar deze machines ook te bekijken zijn? Want ik vind het een beetje tricky om zomaar van een plaatje te kopen...

Vooral omdat ik mij afvraag of de stevigheid toch niet te wensen overlaat...

Verwijderd

Heb je em al Dapie007? Ik ben benieuwd naar de prestaties :). En waar heb je hem besteld?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 14:47

Chakotay

Lick here to continue

Dapie007 schreef op 25 september 2003 @ 14:45:
ik heb die D410U besteld met 2,8 p4 en 40 gig 5400 512 mb krijg hem volgende week binnen. post dan mijn battery time!!!
Hm, waarvandaan? Ik krijg overal te horen dat ze pas vanaf november leverbaar zijn... En ben idd erg benieuwd naar de accutijd van zo'n monster :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Dapie007
  • Laatst online: 19-08-2025
ja drama ik kreeg dus een mailtje dat ze pas de eerste week van navember binnenkomen mooi kut weer maar krijg wel een gratis epson printer erbij voor het lange wachten! mooi klote dus! kut beloftes van de-laptopper.nl

Verwijderd

Daaropm bestel ik nooit iets online. In de winkel kun je het gelijk meenemen, het is vaak wat duurder, maar wel betrouwbaarder. ;)

• hoevenpe
Ik heb de D500P besteld bij ComputerPirates, deze zou vandaag bij de leverancier binnen komen... Dus begin volgende week op mijn bureau ;)

Hopelijk gaat het echt zo snel :)

Verwijderd

ik heb de D500P nu 3dagen in huis, en de accu is zeer snel leeg...gewoon werken...3uurtjes denk ik....game heb ik nog niet geprobeerd...ik heb de variant met 2,6ghz en 512mb geheugen, wifi drin en voor de rest nix extra's...Top systeemppie verder, oogt niet zo plastic, en stevig is ie vast wel..ik heb er nog niet mee gegooid...

anyway...dr komt wel een extra accu bij denk ik...die kan mooi op de plaats van een interne cardreader die ik toch niet gebruik....

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 23:28
Coredump: hoe bevalt die grafische kaart wat betreft het gamen????

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind de D500P zeker erg mooi, maar het scherm van de D470V ook! Ik ben erg aan het twijfelen tussen deze 2, want qua prijs scheelt het echt maximaal 100€ ofzo. Dat 17" beeldscherm met ingebouwde webcam trekt mij wel aan, maar die Intel 865PE op de D500P is ook wel weer leuk. Vooral omdat het qua prijs en specs bijna niets scheelt, denk ik dat ik voor de D470V zal gaan, alhoewel ik het design van de D500P 10x mooier vind :P.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
De D410u, D570V en D500P zijn geen laptops van Medion.

Het zijn laptops van Promedion, een merk dat door groothandel XS2 in Nederland verkocht wordt. Absoluut niet hetzelfde dus :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 14:44:
ik heb de D500P nu 3dagen in huis, en de accu is zeer snel leeg...gewoon werken...3uurtjes denk ik....game heb ik nog niet geprobeerd...ik heb de variant met 2,6ghz en 512mb geheugen, wifi drin en voor de rest nix extra's...Top systeemppie verder, oogt niet zo plastic, en stevig is ie vast wel..ik heb er nog niet mee gegooid...

anyway...dr komt wel een extra accu bij denk ik...die kan mooi op de plaats van een interne cardreader die ik toch niet gebruik....
Hoe zit het met jouw harde schijf? Is die 4200 RPM? Ik vind het wel erg traag zeg, of merk jij er weinig van? Dit vind ik echt het grootste minpunt van de hele Promedion serie.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Dimensional
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik heb nu sinds n week of 2 een d500p, bij PCsnel besteld (prima service trouwens)
Prima apparaat. Heb de 3,2 ghz met 1024 mb en 80b 5400 rpm hd.
Verder heb ik er n 2e accu bij genomen en de DVR-RW. _/-\o_

Die harde schijf kon inderdaad wel iets sneller, maar het schijnt dat de 7200 rpm toch weer n stuk warmer wordt. Als ik mijn linkerhand naast het machientje houdt, voelt de tafel op die plek al vrij warm aan na n half uurtje. :7
Accu gaat niet echt lang mee. Aangezien ik vrij veel geheugen en cpu tijd gebruik (3d studio / autocad / photopaint) hangt ie vrijwel constant aan de stroom.

Ik heb wel n tweede accu swappable met die cardreader, is op zich wel handig, gaat hierdoor bijna 2x zo lang mee, wat op n totaal tijd van 1,5 uur max. komt.

Over de DVD-RW heb ik tot nu toe ook niets te klagen. Leest goed, duurt alleen vrij lang voordat ie de toc van n cd heeft ingelezen.

Het schermpje is voor mij zeer bruikbaar. Ik vind de kijkhoek vrij goed voor n laptop. Kleuren zijn ook goed. De native resolutie van 1600 x 1200 is zeker niet te klein. Als je de letterpunt grootte bij de bureaubladinstellingen op 12 zet heb je geen vergrootglas nodig. Het is echt een haarscherp beeld, zeker goed geschikt voor CAD programma's. _/-\o_

De case doet ietwat plastic achtig aan, maar is zeker geen prul. Enige nadeel vind ik het ietwat iele sluiting haakje dat het scherm ingeklapt houdt. Ook wordt de (externe) adapter erg warm na n uurtje renderen.

Onderin zitten enkele ventilatoren die de verse lucht aanzuigen. Je kunt m dus beter niet op je schoot zetten, zodat je broek de ventilatoren blokkeerd. Ik had al n koelplankje voor eronder gekocht (van titan) maar dat bleek overbodig te zijn, omdat die koelplank de koele lucht er net weer onderuit zuigt (had t plankje eerder dan de laptop... stom dus). B)

Er zitten goeie drivers bij. Deze staan ook op de site van Clevo, het merk waar de d500p origineel van is geloof ik. De drivers op de site zijn dezelfde als bij mij meegeleverd waren. Ik hoop alleen dat ze de drivers voor die ati 9600 mobility blijven updaten.

De groeten!

Alan Frijns

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Dimensional, tnx voor de info. Ik wil die D500P ook gaan kopen denk ik, deze laptop heeft eigenlijk alles wat ik wil, dat zie ik verder nergens. En geeneens voor een hele absurde prijs. Dat breedbeeld vind ik maar niks, hep liever gewoon een 4:3 scherm.

Twee vraagjes: de goeie beschikbaarheid van drivers, geldt dat ook voor win2000? En van het beeldscherm stond het contrast + de kijkhoek al op de site van promedion vermeld, dat vond ik erg prettig van ze.. hoe zit het met de response time? Games zullen wel soepel draaien op een P4 3.2GHz + M10 Pro, maar heb je last van ghosting?

• Jace / TBL
Oh ja enne, weet je hoe het zit met aansluiten op een externe monitor? Als ik hem op een CRT aansluit en in 1280 x 960 ofzo ga draaien, kan ik dan hoge refresh rates krijgen? Dat wil bij een hoop laptops nog wel eens een probleem zijn (omdat hoge refresh rates niet van toepassing zijn voor het tft scherm wat je normaal gebruikt).

En de TV out? Dat werkte bij de oude Radeon Mobility modellen altijd prima, dat zal hier nog steeds wel het geval zijn neem ik aan??

• BertV
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

Ik typ dit nu op de D470V... zit gewoon een standaard P4 in, dus houd de stopcontacten maar in de gaten... scherm is fraai

glas melk erin gieten kost 700,- :'(

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Dimensional
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
Voor zover ik kan zien op de driver-cd, staan voor alle onderdelen ook win2k mappen erbij. Lijkt me dus voor win2k ook goed in orde. Voor andere systemen staat er niets tussen (vrij logisch i.v.m. die Hyperthreading processors).

Ik speel tot nu toe alleen Halo erop. Op n resolutie van 800x600 loopt t lekker soepel. Als ik hoger ga, krijgt ie t toch niet echt getrokken bij drukke speelmomenten. Heb geen last van ghosting voor zover ik kan zien.
Bij de weg: 3dmark03 levert me 2785 punten op...

Het aansluiten van een crt is geen probleem. ATI levert op hun site nog extra software (ATI Hydravision) voor de mobility radeons die het switchen tussen desktops (o.a. mbv hotkeys en taakbalk pictogram) erg makkelijk maakt. Verder zitten er nog n paar leuke opties bij om je desktop aantrekkelijker maken.

Ik heb die crt vraag net ff uitgeprobeerd. Via de crt uitgang heb ik nu n LG studioworks 900B (vrij goedkope 19'' crt monitor) aangesloten. Deze loopt nu op n resolutie van 1600x1200 @ 75 Hz als verlengde desktop.
Je kunt bij de instellingen verder nog elke andere gewenste resolutie en refreshrate kiezen. Als de monitor ddc informatie verstuurt kun je ook kiezen dat de laptop zich aan deze informatie houdt, dwz dat de max. refreshrate van de monitor niet overschreden wordt geloof ik.

TV-out heb ik nog niet veel mee gedaan. Ik kreeg zwart wit beeld toen ik n dvd wilde kijken om mijn tv. Ben nog uit aan t zoeken waar dat aan ligt. Heb gehoord dat daar n driver/patch voor te krijgen is, maar weet nog niet waar.

K heb nog geen melk geprobeerd... Balen zeg }:O

Alan Frijns

• Jace / TBL
Dimensional, bedankt!!

Weet iemand of je als bedrijf die Promedion dingen ook kan leasen? (direct bij promedion danwel een van hun dealers?)

Verwijderd

Oguz286 schreef op 19 september 2003 @ 22:22:
Ik ben het met Pskutte eens. Ik heb zelf een Medion laptop en deze lijkt in de verste verte niet op een medion. Die van mij is de 1Ghz versie met een 8 Mb S3 8)7

En die van mij gaat iets van 2 uur mee als ik gewoon werk, maar met spellen... :P
Maar deze zijn echt :9~
Anders vertel je ff iets in een hele wazige context? 8)7

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is dan wel de moeilijkste tijd ben ik bang :
Tejas
Athlon-64 Mobile
...
De Tejas, is voor desktop varianten, niet laptops volgens mij, dus die kan je doorstrepen.
Intel heeft namelijk 'pas' de Centrino de markt in gestuurd, en het lijkt me niet echt slim, om dan zo snel al, een nieuwe core te introduceren.... ;)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

BertV schreef op 28 oktober 2003 @ 15:55:
Ik typ dit nu op de D470V... zit gewoon een standaard P4 in, dus houd de stopcontacten maar in de gaten... scherm is fraai

glas melk erin gieten kost 700,- :'(
Hoe bevalt jou de D470V en waar heb je hem gekocht? Ik denk toch dat het deze wordt ipv de D500P. Daarnaast heb ik persoonlijk toch nog problemen met de tragere harde schijven die er (standaard) in zitten...

• Jace / TBL
Royz schreef op 29 oktober 2003 @ 22:05:
Hoe bevalt jou de D470V en waar heb je hem gekocht? Ik denk toch dat het deze wordt ipv de D500P. Daarnaast heb ik persoonlijk toch nog problemen met de tragere harde schijven die er (standaard) in zitten...
Je kunt bij die promedions toch voor een snellere hdd kiezen? Bij www.de-laptopper.nl kun je die D500P zelfs met een 7200rpm schijf (60Gb) krijgen.

Wat is trouwens je bezwaar tegen de D500P ten opzichte van die D470V? Of gaat het je om die 17" breedbeeld? (ik wil zelf namelijk die D500P gaan kopen, en ik heb persoonlijk liever een normaal 4:3 scherm met hogere res dan een 17" 1440x900)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

JaceTBL schreef op 29 oktober 2003 @ 23:18:
[...]

Je kunt bij die promedions toch voor een snellere hdd kiezen? Bij www.de-laptopper.nl kun je die D500P zelfs met een 7200rpm schijf (60Gb) krijgen.

Wat is trouwens je bezwaar tegen de D500P ten opzichte van die D470V? Of gaat het je om die 17" breedbeeld? (ik wil zelf namelijk die D500P gaan kopen, en ik heb persoonlijk liever een normaal 4:3 scherm met hogere res dan een 17" 1440x900)
Ik zie bij de-laptopper de enige 60gb schijf die er is: 60GB 4200rpm harddisk in plaats van 40GB 4200rpm :?.

Ik heb niet echt een bezwaar, ik vind beide modellen identiek (scheelt maximaal 100 euro bij dezelfde specs). De laptop is voor mijn vader en hij vindt een groot scherm mooi. Persoonlijk vind ik het design van de D500P mooier, maar zijn persoonlijke keus is om voor een groter scherm te gaan. Daarnaast is het moederbord van de D500P iets beter.

Wat ik nog niet wist en wat ik hier nu uit begrijp, is dat het beeldscherm een vaste resolutie heeft van 1440x900? Hoe zit dit idd met gamen dan?

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
JaceTBL: Het is nu mogelijk om te leasen bij www.de-laptopper.nl teminste dat las ik op de site. Ze hebben het over een Shopmodule waar je dat invult.
Hier staat de info:

Bestel nu een laptop v.a. € 17,83 p/maand!!! Ook voor studenten mogelijk!

Je moet wel een vast inkomen hebben :9

• Jace / TBL
Royz schreef op 30 oktober 2003 @ 00:30:
Ik zie bij de-laptopper de enige 60gb schijf die er is: 60GB 4200rpm harddisk in plaats van 40GB 4200rpm :?.
Hierzo, deze bijvoorbeeld.
Wat ik nog niet wist en wat ik hier nu uit begrijp, is dat het beeldscherm een vaste resolutie heeft van 1440x900? Hoe zit dit idd met gamen dan?
Ik neem aan dat games die in een lagere resolutie draaien resulteren in zwarte balken. Dus dat alles bijv. op een stuk van 1024x768 pixels in het midden van je scherm plaatsvindt.

Het alternatief is dat het wordt gestretcht naar je volledige schermgrootte, maar ten eerste ziet dat er niet uit (lelijke interpolatie) en ten tweede zou het met zo'n breedbeeld nog uit proportie worden getrokken ook (van die uitgetrokken gezichten enzo). Bij 3D games zou je wel de extra brede resolutie kunnen gebruiken mits je een grotere horizontale FOV krijgt (hoek waaronder dingen nog in je beeld vallen), maar ik weet niet in hoeverre games dat ondersteunen.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dat is dus de enige laptop met een 60gb @7200 rpm erin? Want als je een andere D500P neemt staat die upgrade er onderaan niet bij jammergenoeg.
Ik neem aan dat games die in een lagere resolutie draaien resulteren in zwarte balken. Dus dat alles bijv. op een stuk van 1024x768 pixels in het midden van je scherm plaatsvindt.

Het alternatief is dat het wordt gestretcht naar je volledige schermgrootte, maar ten eerste ziet dat er niet uit (lelijke interpolatie) en ten tweede zou het met zo'n breedbeeld nog uit proportie worden getrokken ook (van die uitgetrokken gezichten enzo). Bij 3D games zou je wel de extra brede resolutie kunnen gebruiken mits je een grotere horizontale FOV krijgt (hoek waaronder dingen nog in je beeld vallen), maar ik weet niet in hoeverre games dat ondersteunen.
Dit valt me wel weer tegen, aangezien ik hier totaal niet over na had gedacht. Alhoewel je 1e argument me niet eens zo erg stoort. Alles draait in het midden en je hebt zwarte balken om je games heen. Ik moet toch echt beginnen met een keuze, want rond 15.00 ga ik naar de winkel om er een te bestellen!

• hoevenpe
ik kan je het volgende zeggen...

ik tik dit nu op een D500P en met de 60gb 7200rpm vliegt ie gewoon van je schoot af :)

echt een aanradertje ;)

• Jace / TBL
Royz schreef op 30 oktober 2003 @ 12:08:
Dat is dus de enige laptop met een 60gb @7200 rpm erin? Want als je een andere D500P neemt staat die upgrade er onderaan niet bij jammergenoeg.
Ik denk dat dat een toevallige beperking op de site van de laptopper is (aka een foutje), want het lijkt met sterk dat die 60gb 7200rpm harddisk alléén in combinatie met een 2.8 GHz en 512MB ram kan worden geleverd.
Dit valt me wel weer tegen, aangezien ik hier totaal niet over na had gedacht. Alhoewel je 1e argument me niet eens zo erg stoort. Alles draait in het midden en je hebt zwarte balken om je games heen.
Ja inderdaad, een kleiner gebied in het midden met balken er omheen is niet zo beroerd. Het is zonde van de ongebruikte ruimte, maar beter dan zo'n naar geïnterpoleerd beeld (of nog erger: niet geïnterpoleerd wat sommige laptops doen, dan krijg je van die onregelmatige dubbele lijnen).

Bij veel games heb je een vaste scherm-indeling, dwz specifiek voor een 4:3 verhouding ontworpen. Daar kom je dus niet om dat probleem heen. Bij games met een typische first-person shooter layout zit je minder aan een bepaalde indeling vast, dus als die games een grotere horizontale resolutie (met bijbehorende grotere horizontale FOV angle) supporten is het juist een voordeel.

Het ligt er ook een beetje aan wat je er mee wilt doen he. Voor gamen is het denk ik niet zo'n groot voordeel, zo'n breedbeeld. Maar wil je films erop kijken, of officen met msn ernaast enzo, of twee apps groot naast elkaar kunnen zetten, dan is het wel weer handig. Overigens is dat "breder" wel relatief: je moet het vergelijken met een 4:3 scherm met dezelfde verticale resolutie, dat zou 1200x900 zijn. Echter de meeste laptops met een "normaal" (dwz 4:3) scherm hebben al 1400x1050, en dat is qua pixelruimte al groter, dus daar kun je meer op kwijt. Die 15" van de D500P heeft met 1600x1200 helemaal veel ruimte, ik vind dat superprettig. Op die 17" kun je gewoon minder kwijt, breedbeeld of niet. Maar misschien vind je 1600x1200 op een 15" juist te klein, of speel je vooral games waarvoor 1440x900 of 1024x768 wel genoeg is, dan is het weer gunstiger.
Ik moet toch echt beginnen met een keuze, want rond 15.00 ga ik naar de winkel om er een te bestellen!
Oei, nou succes! Laat ff weten wat het is geworden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jace / TBL op 30-10-2003 14:21 ]

• cc12
Royz schreef op 30 oktober 2003 @ 00:30:
[...]

Ik heb niet echt een bezwaar, ik vind beide modellen identiek (scheelt maximaal 100 euro bij dezelfde specs). De laptop is voor mijn vader en hij vindt een groot scherm mooi. Persoonlijk vind ik het design van de D500P mooier, maar zijn persoonlijke keus is om voor een groter scherm te gaan. Daarnaast is het moederbord van de D500P iets beter.

Is zo een acer mischien niet iets voor je vader. Ik heb het dan over de acer 1703SMi (ook verkrijgbaar bij de laptopper).

Effe kort de specs: 17 inch TFT, 3 GHz, 1GB (normale pc geheugen), 120GB hd 7200RPM (3,5inch hd), 128 mb Geforce 5600 :P

Jammie Jammie :P

• Jace / TBL
cc12 schreef op 30 oktober 2003 @ 14:21:
Is zo een acer mischien niet iets voor je vader. Ik heb het dan over de acer 1703SMi (ook verkrijgbaar bij de laptopper).

Effe kort de specs: 17 inch TFT, 3 GHz, 1GB (normale pc geheugen), 120GB hd 7200RPM (3,5inch hd), 128 mb Geforce 5600 :P
Jezus, een 120Gb 7200rpm dan ook :)
Is die 17" breedbeeld of gewoon, en wat voor resolutie heeft ie? En is dat model er ook met een Radeon Mobility 9600 (Pro) ??

• cc12
JaceTBL schreef op 30 oktober 2003 @ 14:22:
[...]

Jezus, een 120Gb 7200rpm dan ook :)
Is die 17" breedbeeld of gewoon, en wat voor resolutie heeft ie? En is dat model er ook met een Radeon Mobility 9600 (Pro) ??
Nee 17 inch is normaal , resolutie is 1280 bij 1024 (sxga)

Alleen verkrijgbaar met gf go 5600

• Jace / TBL
cc12 schreef op 30 oktober 2003 @ 14:31:
Nee 17 inch is normaal , resolutie is 1280 bij 1024 (svga)
Alleen verkrijgbaar met gf go 5600
1280x1024? Dat is dus 5:4, da's zelfs smaller (of hoger, ligt eraan hoe je het bekijkt) dan normale beelden. De meeste losse TFT schermen hebben die verhouding ook, vind ik wel relaxed eigenlijk (hoe vierkanter hoe liever, voor mij dan).

Jammer van de FX Go5600 alleen.

• cc12
Ik heb geen review waarbij ze die gf 5600 hebben uitgetest, maar slecht lijkt ie me niet.

Heeft iemand een linkje in de zaal naar zo een review?

Verwijderd

hier wordt de dell 8600 getest. Deze heeft de genoemde 5600 (5650) en ze zijn niet positief.....

• Jace / TBL
Hier eentje op anandtech:
With the GeForce4 4200 Go ultimately replaced by the Go56xx, NVIDIA is starting to head in the right direction. Power consumption and heat emissions for the GeForce FX Go based notebooks have succeeded in many things for which the GeForce4 4200 Go did not. However, NVIDIA has fair way to go to take their mobility graphics processors up to the same speed as Mobility Radeon 9600 in many of the next-generation games on the horizon.
En hier nog wat. De Go5650 is trouwens hetzelfde als de Go5600, maar dan met 128 ipv 64 MB.

• cc12
Ja, de ATI mob. radeon 9600 pro is duidelijk beter dan de GeForce 5600/5650 wat betreft voor games nu en in de toekomst.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

JaceTBL schreef op 30 oktober 2003 @ 14:47:
Hier eentje op anandtech:

[...]

En hier nog wat. De Go5650 is trouwens hetzelfde als de Go5600, maar dan met 128 ipv 64 MB.
Ja die van Anandtech had ik ook gezien. De 9600 ownt echt daar.

Ik ben net dus wezen bestellen bij Completer (www.completer.nl) aangezien ik in Rotterdam woon is het dus dichtbij en ze zijn vrij goedkoop. Mijn vader is dus niet afgestapt van zijn keuze om een 17" breedbeeld scherm te nemen en het is uiteindelijk geworden:
  • Promedion D470v
  • Intel Pentium4, 3,0GHz 800FSB
  • 512 MB DDR
  • 60 GB harde schijf
  • DVDRW-/- Intern
  • Ati Radeon M10
  • Interne Wireless Module
Over een maandje heb ik hem waarschijnlijk, als jullie kunnen wachten vertel ik mijn reviewtje erover :P.

• Jace / TBL
En wat betreft je sig: Bonjasky ownt ook inderdaad :)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

JaceTBL schreef op 30 oktober 2003 @ 16:50:
En wat betreft je sig: Bonjasky ownt ook inderdaad :)
Wanneer ben jij van plan om te beslissen? Ik heb net de D500P weer gezien en hij ziet er idd erg goed uit. Ook de mogelijkheid om dichtgeklapt de laptop als muziek station te geven is leuk.

/offtopic Wat is je ICQ of MSN... K-1 topic maken :P

• cc12
Neem je de duurste versie van de D500? :9~

Dan heb je een hoop geld!! :)

Wil je hem niet ruilen met mijn Inspiron 5000, een heel goed bakkie hoor! >:)

[ Voor 36% gewijzigd door cc12 op 30-10-2003 19:13 ]

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59

AirX

Tweak Guru

w00t, 128MB video kaart :D, eindelijk gamen op een laptop :D

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

cc12 schreef op 30 oktober 2003 @ 19:11:
Neem je de duurste versie van de D500? :9~

Dan heb je een hoop geld!! :)

Wil je hem niet ruilen met mijn Inspiron 5000, een heel goed bakkie hoor! >:)
Die D470V die ik heb besteld, met die specs kwam uit op rond de 2600€. En Dimension heeft de 3,2GHz versie van de D500P lol.

/edit
Als ik zo goed kijk, is deze Advance VX5700 exact hetzelfde als de Promedion D470W :?. Ziet er ook precies hetzelfde uit...

[ Voor 21% gewijzigd door Royz op 31-10-2003 03:01 ]

Verwijderd

Ik heb zelf niet de 7200rpm schijf in mn D500P zitten, maar weet zeker dat ze m waar ik m vandaan heb(http://www.2cheap.nl) gewoon hebben hoor.
Als er nog steeds twijfelaars zijn wil ik ze aanraden die gasten van 2cheap ff een mailtje te sturen, hun site is nog in zware aanbouw en ze willen bij wijze van promotie flinke kortingen geven op alle producten, dus gewoon ff uitzoeken waar je m t goedkoopst kan krijgen, door mailen aan ze, en grote kans dat ze je m goedkoper zullen leveren!!...

Heeft iemand overigens al linux geinstalleerd op deze bakkies??..ik heb zelf slackware geinstalleerd, en gnome, maar kan geen goeie drivers vinden voor de mobility 9600, en helaas ook niet voor de ingebouwde wifi adapter... :(

en, ik krijg die tvout wel netjes met een svhs kabel aan de praat, maar met een verloopstukkie drtussen van svhs naar composite wil ie niet werken..is dit bekend van die radeons of zou dit gewoon moeten werken??...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 12:17 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 01:03:
Ik heb zelf niet de 7200rpm schijf in mn D500P zitten, maar weet zeker dat ze m waar ik m vandaan heb(http://www.2cheap.nl) gewoon hebben hoor.
Als er nog steeds twijfelaars zijn wil ik ze aanraden die gasten van 2cheap ff een mailtje te sturen, hun site is nog in zware aanbouw en ze willen bij wijze van promotie flinke kortingen geven op alle producten, dus gewoon ff uitzoeken waar je m t goedkoopst kan krijgen, door mailen aan ze, en grote kans dat ze je m goedkoper zullen leveren!!...

Heeft iemand overigens al linux geinstalleerd op deze bakkies??..ik heb zelf slackware geinstalleerd, en gnome, maar kan geen goeie drivers vinden voor de mobility 9600, en helaas ook niet voor de ingebouwde wifi adapter... :(
Wat daar staat die 470V voor €2256,= als aanbieding, staat bij Completer standaard voor €1989,00 ;). Verder vind ik de site wel goed vormgegeven, alleen jammer dat je de meerprijzen van bijvoorbeeld die 60GB 7200 RPM schijf niet ziet.

Verwijderd

Das wat ik zeg dus, die prijzen kloppen niet, site is nog in zware aanbouw...stuur ze gewoon een mailtje, krijg je m echt wel goedkoper mee! :)

• cc12
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 11:02:
Das wat ik zeg dus, die prijzen kloppen niet, site is nog in zware aanbouw...stuur ze gewoon een mailtje, krijg je m echt wel goedkoper mee! :)
Wat heb jij voor die promedion 500d dan betaalt??

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die hun Promedion 500p of 410V op hun home cinema set hebben aangesloten??? Ik heb begrepen dat er een digitale 5.1 uitgang zit die je zo'n beetje op elke gangbare dolby digital versterker kan aansluiten.

Lijkt me wel wat om zo'n promedion laptop te gebruiken om divx met AC3 geluid af te laten spelen.

Iemand ervaring hiermee ??

• cc12
De advance 8900 lijkt (qua specs) wel erg op de d500p van promedion.

Weet iemand welke notebookfabrikant hier achter schuil gaat?

[ Voor 32% gewijzigd door cc12 op 29-11-2003 01:03 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

cc12 schreef op 29 november 2003 @ 00:29:
De advance 8900 lijkt (qua specs) wel erg op de d500p van promedion.

Weet iemand welke notebookfabrikant hier achter schuil gaat?
Zoals ik al zei:
Royz schreef op 30 oktober 2003 @ 21:41:
[...]
Als ik zo goed kijk, is deze Advance VX5700 exact hetzelfde als de Promedion D470W :?. Ziet er ook precies hetzelfde uit...
Het lijkt er idd op dat de hele lijn hetzelfde is. Ze wegen ook hetzelfde, alleen heeft Advance een witte W-versie uitgebracht en Promedion niet. Daarentegen zie ik de V-versie niet terug in het Advance programma. Als het goed ik krijg ik morgen mijn 470V binnen, meteen met pics erbij natuurlijk! ;)

Verwijderd

www.laptopplus.nl kon ze ook leveren hoorde ik net.
B)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij kloppen de specs niet helemaal die bij die laptop staan en hij staat ook wel erg goedkoop. 14" TFT scherm staat erbij (???) ipv de 17" breedbeeld scherm. Hoe kom ik erachter welk type Promedion dit is :? ???

/edit het is nog excl btw ook...

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 29-11-2003 16:40 ]

Verwijderd

gehoord van je andere topic zeker?

• cc12
Laptopplus verkoopt geen enkel promedion of advance laptops.

Maarre die advance laptop is wel een lekker ding...en soort chantal janzen maar dan van de laptops :)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb een raar probleem met de 470V, mijn tv kabel past helemaal niet in de tv-tuner. Hij past wel maar hij zit zo los dat hij geen signaal over kan brengen. Nog meer mensen :?

• zonoskar
  • Laatst online: 19-05 18:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kan ik hier ook vraagjes stellen over de Promedion M360C? Mij boeit al dat CPU geweld en grote beeldschermen niet zo. Ik wil een handzaam notebook wat redelijk lang met de batterij doet. Is het scherm in dit notebook goed (1024x768)?

Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=1229

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 20-12-2003 11:16 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

zonoskar schreef op 19 december 2003 @ 23:38:
Kan ik hier ook vraagjes stellen over de Promedion M360C? Mij boeit al dat CPU geweld en grote beeldschermen niet zo. Ik wil een handzaam notebook wat redelijk lang met de batterij doet. Is het scherm in dit notebook goed (1024x768)?

[afbeelding]
Ik kan niet spreken voor dit scherm, maar ik weet wel dat het scherm in mijn laptop erg goed is. Dus ik denk wel dat Promedion daar aardig rekening mee houdt. Ik heb een gokje gewaagd met deze laptop aangezien het merk onbekend is, maar het is achteraf een goede keuze geweest!

• cc12
Promedion en Advance notebooks komen van de volgen fabrikant: Clevo.

Website: www.clevo.com.tw

Er staat daar en nieuwe notebook: de 5800DS met een, hou je vast, 2048*1536 QXGA resolutie scherm :9~ . Wel jammer dat de grafische kaart iets minder is n.l. een ATI-M9 oftewel een Radeon 9000.

Desalniettemin een leuke notebook maar nog niet verkrijgbaar bij Promedion. Zal eerdaags zeker wel gebeuren.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:00

Yucko

One clown to rule them all !

cc12 schreef op 26 december 2003 @ 10:48:
Promedion en Advance notebooks komen van de volgen fabrikant: Clevo.

Website: www.clevo.com.tw

Er staat daar en nieuwe notebook: de 5800DS met een, hou je vast, 2048*1536 QXGA resolutie scherm :9~ . Wel jammer dat de grafische kaart iets minder is n.l. een ATI-M9 oftewel een Radeon 9000.

Desalniettemin een leuke notebook maar nog niet verkrijgbaar bij Promedion. Zal eerdaags zeker wel gebeuren.
Kan die M9 niet ook een 9200 zijn ? (niet dat het zoveel beter is, maar toch ...)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb die 360 dus gekocht. Perfect kan ik het scherm niet noemen, of het moet zijn dat alle laptop schermen een hele kleine kijkhoek hebben. Als je niet perfect recht ervoor zit, zijn de kleuren verkeerd. Maar verder geen klagen over contrast problemen, wazig beeld, kapotte pixels of ghosting. Hoewel bij het afspelen van DVDs af en toe wel wat ghosting te zien is.

Verder is het een mooi apparaatje, lekker dun (2.7cm), hij doet 3 uur met een batterij, de CPU is snel genoeg en met de Intel Extreme2 videokaart kun je nog een spelletje (blupimania :) ) spelen ook. De CPU koeler slaat alleen af en toe aan en dan is ie best goed te horen, voor de rest staat die koeler uit lijkt het wel.

Wat ik alleen vreemd vind is dat er geen wifi standaard in zit, terwijl dat bij alle centrino laptops die ik bekeken heb (en dat waren er best veel) wel zo was. Ter compensatie zit er dan bluetooth in :) Bij de laptopper zei men overigiens dat je niet rechtstreeks zo'n logitech of microsoft bluetooth besktop aan kunt sluiten, maar dat je de bijgeleverde bluetooth USB dongle moet gebruiken. Klopt dat? Ik dacht dat bluetooth een standaard was...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• cc12
Zag laatst dat de Dell Inspiron 8600 ook kan worden geleverd met een ATI-M Radeon 9600 dus de M10, dat gecombineerd met een scherm van 1920*1200.

Dat is zeker ook niet verkeerd.. :)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mijn Promedion laptop met M10 voor de geinteresseerden haalt:
3D Mark 2001: 10021
3D Mark 2003: 2912
Aquamark: 22.689

Best aardige stats denk ik zo voor een lappie!

Verwijderd

hm ,deze d470v doet maar 2050 in 3dmark :'(

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 21:46:
hm ,deze d470v doet maar 2050 in 3dmark :'(
Wat voor processor heb je dan? Ook niet onbelangrijk he :P

• DaedalusMax
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2022

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Ik ben net de trotse bezitter van een D470V, het brave ding zag er beter uit dan ik dacht. De dingen waar ik al bang voor was bleek ook zo te zijn, het ding zet af en toe een ventilator aan waardoor het lijkt alsof hij wil opstijgen. Tussen het opstijgen door is hij echter muisstil, dat is we erg gek. Ik zou zeggen laat het ding op een accpetabel niveau constant draaien, maargoed mischien komt daar nog een oplossing voor.

Iets raars waar ik ze bij promedion even nog wat wil vragen is dat bij wat harder volume er iets meetrilt dat is erg irritant, ik dacht eerst dat het de box zelf was maar het lijkt het toetsenbord te zijn.

And I did RTFM !!!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zonoskar schreef op 27 december 2003 @ 17:11:
Wat ik alleen vreemd vind is dat er geen wifi standaard in zit, terwijl dat bij alle centrino laptops die ik bekeken heb (en dat waren er best veel) wel zo was.
Onmogelijk. De naam Centrino staat voor de Pentium-M CPU, de 855 chipset, en de Intel 2100 wireless interdace. Zonder WIFI mag de naam Centrino niet gebruikt worden. Dus als ze 'm als Centrino verkocht hebben dan is dat 'illegaal'.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Van de promedion site:
Door de Intel Centrino technologie combineert de M360C de performance van de Intel processor, tesamen met de Intel Montara-GM chipset en de Intel Extreme Graphics2 video chipset tot een waar mobiel snelheidsmonster.

De M360C is voorbereid voor draadloze netwerken en standaard voorzien van een Bluetooth module, u kunt de optionele draadloze netwerk-module onzichtbaar in het notebook laten plaatsen.
Ze adverteren volop met Centrino, maar achter het klepje van het mini PCI slot zat geen kaartje (wel een kabel voor de antenne). Ik dacht dat de wifi in de chipset ingebouwd zat, maar dat is blijkbaar niet zo. Op de site van de-laptopper staat echter wel duidelijk dat er geen wifi in zit, dus misleid wordt je niet echt.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

DaedalusMax schreef op 04 januari 2004 @ 22:56:
Iets raars waar ik ze bij promedion even nog wat wil vragen is dat bij wat harder volume er iets meetrilt dat is erg irritant, ik dacht eerst dat het de box zelf was maar het lijkt het toetsenbord te zijn.
Is het niet de subwoofer die aan de onderkant van de laptop zit?

Na 4,5 maanden staat er in de titel nog steeds medion ipv Promedion lol 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Royz op 05-01-2004 05:02 ]

Verwijderd

zonoskar schreef op 27 december 2003 @ 17:11:
Ik heb die 360 dus gekocht. Perfect kan ik het scherm niet noemen, of het moet zijn dat alle laptop schermen een hele kleine kijkhoek hebben. Als je niet perfect recht ervoor zit, zijn de kleuren verkeerd. Maar verder geen klagen over contrast problemen, wazig beeld, kapotte pixels of ghosting. Hoewel bij het afspelen van DVDs af en toe wel wat ghosting te zien is.

Verder is het een mooi apparaatje, lekker dun (2.7cm), hij doet 3 uur met een batterij, de CPU is snel genoeg en met de Intel Extreme2 videokaart kun je nog een spelletje (blupimania :) ) spelen ook. De CPU koeler slaat alleen af en toe aan en dan is ie best goed te horen, voor de rest staat die koeler uit lijkt het wel.

Wat ik alleen vreemd vind is dat er geen wifi standaard in zit, terwijl dat bij alle centrino laptops die ik bekeken heb (en dat waren er best veel) wel zo was. Ter compensatie zit er dan bluetooth in :) Bij de laptopper zei men overigiens dat je niet rechtstreeks zo'n logitech of microsoft bluetooth besktop aan kunt sluiten, maar dat je de bijgeleverde bluetooth USB dongle moet gebruiken. Klopt dat? Ik dacht dat bluetooth een standaard was...
dat van die bluetooth desktop kan ik over meepraten
ik had extra voor mijn acer ferrari, waar dus bluetooth ingebouwd zit, een Microsoft bluetooth optical setje gekocht, en dan blijkt dat gewoon niet te werken.

Verwijderd

Ik vindt die Medionnetjes een btje lomp, en de batterijzuinigheid is niet echt gunstig.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 10:02:
Ik vindt die Medionnetjes een btje lomp, en de batterijzuinigheid is niet echt gunstig.
Het zijn geen Medionnetjes, het is Promedion. Of het batterij zuinig is, ligt niet aan Promedion, maar of jij een Centrino of normale P4-mobile kiest.

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
het zijn natuurlijk leuke laptops maar hoelang gaat een promedion D410V/D500P mee op 1 of 2 batterijen? Vind toch wel dat een notebook 1,5 a 2 uur met een batterij mag doen. Kan iemand dit testen of heeft iemand deze info?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

flipmans schreef op 07 januari 2004 @ 09:17:
het zijn natuurlijk leuke laptops maar hoelang gaat een promedion D410V/D500P mee op 1 of 2 batterijen? Vind toch wel dat een notebook 1,5 a 2 uur met een batterij mag doen. Kan iemand dit testen of heeft iemand deze info?
Het gaat er dus helemaal niet om of het een Promedion is of niet. Het gaat erom dat er een P4-mobile in zit die energie zuipt. Als je dit niet prettig vind moet je een laptop zoeken met een Centrino (zie Centrino topic). Ik heb er overigens geen problemen mee, mijn P4-mobile gaat zo een 50 minuten mee.

Pagina: 1 2 Laatste