Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.171 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

hij kan vanaf zo'n 5-7 cm focussen als hij in macro-mode staat

weet je zeker dat je niet gezoomed hebt??
hij moet helemaal uitgezoomed staan wil je van zo dichtbij een scherpe foto maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 19:13:
[...]

Ja, daar heb ik met mijn A60 ook last van! Erg irritant als je het niet scherp krijgt. Ik wil ook wel een verklaring :P
Misschien toch weer het probleem dat de A70 een beetje onderdoet aan de A60.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het valt mij op dat je alles aangrijpt om maar te kunnen zeggen die van mij is beter.

Sorry erg irritant!!!!! }) Ik denk dat er heel weinig verschil is tussen die twee cameras alleen 2 en 3 MP 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 20:34
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/critter.jpg

Licht ontstaan door de flitser af te dekken met wijsvinger :)

Met flitser:

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/creeping_crawler.jpg

Slache!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 11:41:
[...]

Met twee kaartjes 128 MB kan je ongeveer 275 tot 300 foto's maken op 1600x1200 superfine. Ik heb zelf twee 256 MB kaartjes en een A60. Tijdens mijn vakantie kad ik op 1 kaartje 300 foto's en de andere 275. Verder heb ik in tijdens mijn vakantie in drie weken twee setjes GP batterijen van 2000 mAh verbruikt, waarbij ik veel gebruik heb gemaakt van het display.

Ik zou je aanraden om nog een 256 MB kaartje ipv 128 MB erbij te kopen. Ik vond 2x256 MB ook al te weinig tijdens mijn vakantie.
Hoi,

Ja, mij werd net aangeraden om op Large te schieten en dat is 2048 x 1536 op een A70. Ik wilde eigenlijk eerst op M1 schieten (1600 x 1200), maar is dat dan af te raden? Op deze manier kan ik wel meer foto's schieten met mijn 2 x 128 MB kaartjes.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Gister heb ik mijn A60 eindelijk weer trug.
Na 5 weken en er 2 keer agteraan gebeld te hebben.
Hij is netjes gerepareerd en heeft een nieuwe lens (groen metallic ipv zilver).

Verwijderd

Grover schreef op 27 September 2003 @ 08:03:
[...]
Hoi,

Ja, mij werd net aangeraden om op Large te schieten en dat is 2048 x 1536 op een A70. Ik wilde eigenlijk eerst op M1 schieten (1600 x 1200), maar is dat dan af te raden? Op deze manier kan ik wel meer foto's schieten met mijn 2 x 128 MB kaartjes.
Ik zou 1600x1200 zeker niet afraden (aangezien dat ook de maximale resolutie is van mijn A60 :) ) Als je je foto's op 1600 x 1200 maakt kan je ze perfect laten afdrukken op 10x15 cm. Afdrukken op een goter formaat is dan echter niet echt geweldig. Als je van plan bent om foto's te laten uitvergroten tot 20x30 cm zou ik voor de hoogste resolutie gaan (2048x1536).

Het is net een beetje de afweging die je maakt. Wil je veel foto's en laat je ze afdrukken op 10 x 15 cm dan zou ik voor 1600 x 1200 gaan. Wil je je foto's echter in de hoogste resolutie omdat je misschien wat wil uitvergroten o.i.d. dan zou ik voor 2048 x 1536 gaan. Nadeel is dan wel dat je minder foto's kan maken.

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
dbzfan schreef op 26 september 2003 @ 14:55:
[...]

Volgens mij liggen die dingen meer aan de camera :| Mijn camera heeft geen last van al die dingen. Iso standaard op 50 zetten en je hebt dat ruis niet, en die vervorming heeft mij cam ook geen last van. Misschien toch weer het probleem dat de A70 een beetje onderdoet aan de A60.
ik heb dus meer het idee dat het aan de gebruiker zelf ligt. Je kunt camera`s niet met elkaar vergelijken elke camera heeft zijn eigen techniek. Ik heb nu bijna 2 maanden de A70. Aan het begin waren de foto`s niet altijd super maar dat lag aan mezelf, nu lukken ze vrijwel allemaal goed. Je leert de camera steeds beter kennen. En ik werk nu ook veel meer met de P, M, Tv, Av modus dan aan het begin

Verwijderd

Ik heb sinds donderdag ook een Canon A70. Ben er echt meer dan tevreden over. Ik ben vooral onder de indruk van de grote hoeveelheid handmatige instellingen. Wat ik wel een vrij groot nadeel vind is de trage autofocus. Maar ja, je kan niet alles hebben. Heb de afgelopen dagen veel foto's gemaakt. Hieronder een paar van de leukste macro's.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvandermel/foto's/mobiel_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvandermel/foto's/munt_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvandermel/foto's/paprika_klein.jpg

commentaar is altijd welkom!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 19:40:
Ik heb sinds donderdag ook een Canon A70. Ben er echt meer dan tevreden over. Ik ben vooral onder de indruk van de grote hoeveelheid handmatige instellingen. Wat ik wel een vrij groot nadeel vind is de trage autofocus. Maar ja, je kan niet alles hebben. Heb de afgelopen dagen veel foto's gemaakt. Hieronder een paar van de leukste macro's.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

commentaar is altijd welkom!
Onderste is niet echt een boeiend onderwerp; en lijkt ook een beetje bewogen te zijn. Bovenste 2 zijn mooi scherp. :)

Verwijderd

Heb net een weekje mn a70 binnen en ik heb het idee dat het zoomknopje nu al kuren begint te vertonen. Als ik inzoom is er geen probleem, maar wanneer ik uitzoom blijft het draaiknopje een beetje hangen. :/

Zijn er meer mensen die dit probleem(pje) met hun camera hebben?

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Mijn review-post heb ik aangepast naar aanleiding van de opmerkingen die zijn geplaatst. Ik hoop dat het zo duidelijker is, met name de tonvorming (barrel distortion). Voor diegenen die willen weten wat dit nu precies is: ga eens met je A60/70 de badkamer fotograferen, recht op die tegelwand ;)
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 10:16:
[...]

* Daarnaast vergelijk je, wat betreft de Spiegelreflex, vooral de kwaliteit van de lens. Als je nog steeds de standaard meegeleverde lens gebruikt is dat geen topkwaliteit.
Dat is waar, en dan is de "standaardlens" van de A70 blijkbaar beter dan het standaard 28-80 mm objectief van de Dynax. Dit is een real-world vergelijking, dure objectieven opschroeven en testen laat ik wel aan de vakbladen over. ;)
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 10:16:
[...]

overigens heb ik zelf een A60 en ben daar zeer tevreden over.
Ook ik ben tevreden met mijn camera, maar ook af en toe (te) kritisch ;)
Wout schreef op 26 September 2003 @ 13:42:
[...]

En met eventuele opzetlenzen voor de A70 kan dat ook niet bereikt worden?
Anders wordt het photoshoppen
Met de 2,4x teleconverter kan het bereikt worden verwacht ik (geen ervaring mee, maar vanuit de theorie redenerend). Je moet dan wel verder weg staan van je ondererp ;)

@ChRiZz: kewl effect zo, met die rode gloed op die foto. Dat met die vinger voor de fllitser, was dat een kwestie van serendipiteit (= fout gedaan, maar door puur geluk mooi resultaat ;) ) of had je dit vooraf uitgedacht?

[ Voor 8% gewijzigd door Xenan op 27-09-2003 22:58 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
@ChRiZz: kewl effect zo, met die rode gloed op die foto. Dat met die vinger voor de fllitser, was dat een kwestie van serendipiteit (= fout gedaan, maar door puur geluk mooi resultaat ) of had je dit vooraf uitgedacht?

Was een on-the-fly eeh raar beest idee :) omdat het beestje op een witte wand zat 's nachts en er slechts een 40 watt lamp in de badkamer hangt moest ik wel flitsen tegen de witte tegels en dat resulteerde in een mooie witte plaat . dmv mijn vinger op de flitser te leggen kreeg ik bovenstaand effect geluksfactor redelijk hoog :) Bij de 2e foto heb ik de rode gloed eraf geknipt :)

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 12:49
@Mr Koel: Mooie macro van je mobiel, steekt mooi af tegen dat gaatjesding waar het op ligt. Ook hele mooie kleuren met die paprikas, van die euro wordt ik niet zo wild, had liever Bea zien liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Ok, mn kleine broertje stopt lege batterijen in de camera (die haal ik er natuurlijk voor niks uit, eigenwijs menneke) en zet de camera aan. de lens gaat uit. ik kom thuis, zie dat ding staan en, huh, das nie goed, dus ik doe de inmiddels volle accu's er in, er gebeurt niks :/ alleen het lampje gaat eventjes aan, waarna het weer uitgaat, er zit verder geen enkele beweging of teken van leven in mn A60.

Hellup??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanche
  • Laatst online: 23-06-2008
@ Mr Koel: Mooie macro's.... Vooral die van de mobiel vin ik goed gelukt, hij komt zoals orangeman zegt goed naar voren door die gaten op de achtergrond....
Ga zo door zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 11:47

Freehumor

koekwous

Mijn eerste foto's (heb de camera nu 3 dagen):
Afbeeldingslocatie: http://www.freehumor.nl/REST/hugoboss_ho_ka_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freehumor.nl/REST/hugoboss_ver_ka_2.jpg

Tips zijn altijd welkom. Heb namelijk nog helemaal geen ervaring met digitale fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSCExter schreef op 28 september 2003 @ 12:47:
Ok, mn kleine broertje stopt lege batterijen in de camera (die haal ik er natuurlijk voor niks uit, eigenwijs menneke) en zet de camera aan. de lens gaat uit. ik kom thuis, zie dat ding staan en, huh, das nie goed, dus ik doe de inmiddels volle accu's er in, er gebeurt niks :/ alleen het lampje gaat eventjes aan, waarna het weer uitgaat, er zit verder geen enkele beweging of teken van leven in mn A60.

Hellup??
Probeer je camera eens aan te zetten als ie in play-modus staat. Dan trekt ie automatisch de lens in als het goed is. Misschien dat dat voor jou werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doen jullie dat als je een macro foto wilt maken, maar het is te donker? Ik zoom maximaal in (optisch, duh) en maak dan de macro foto met flits, of houd m'n vinger voor de flits. Zijn er betere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik m,n a60 nu toch al wel een 1.5 maandje, en hij bevalt me goed :)

dit is een resente foto die ik ermee heb gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.unknownhosting.nl/~dapo1981/8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Verroeste paddo :) @ Park Engelse Werk

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/paddo.jpg

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 15:34:
ik gebruik m,n a60 nu toch al wel een 1.5 maandje, en hij bevalt me goed :)

dit is een resente foto die ik ermee heb gemaakt

[afbeelding]
Erg mooie plaat. Mooie sfeer, en goed perspectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 15:31:
Hoe doen jullie dat als je een macro foto wilt maken, maar het is te donker? Ik zoom maximaal in (optisch, duh) en maak dan de macro foto met flits, of houd m'n vinger voor de flits. Zijn er betere manieren?
Ehm niet dat ik er veel verstand van heb maar volgens mij moet je juist helemaal uitzoomen en dan je camera op ongeveer 5cm van het object houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

dimitio schreef op 29 september 2003 @ 16:17:
[...]

Ehm niet dat ik er veel verstand van heb maar volgens mij moet je juist helemaal uitzoomen en dan je camera op ongeveer 5cm van het object houden.
Dat geeft de beste macro foto's inderdaad :)

De vraag van RikRat, wat te doen als het te donker is voor en macro: Een statief gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Hier wat fototjes van mijn cam canon powershot A60:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/forzasjoerd/sirenr.jpg
Een geluidspaaltje dat je iedere 1e dag van de maand hoort. dat stipje is een vliegtuigje (geen zin om weg te painten)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/forzasjoerd/kerkje.jpg
Het kerkje uit ons dorpje.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/forzasjoerd/rijn.jpg
De rijn bij ons in ut dorp

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/forzasjoerd/euro.jpg
Tot slot nog een macro:Een eurootje op een spiegeltje.

Ik heb ze allemaal in de P mode geschoten en gerised naar 600*450
Comments?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:15
ja.. haal die stickers van je cam af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
De laatste tijd krijg ik geen rood battery symbooltje meer te zien als hij bijna leeg is. En het lijkt ook wel alsof hij korter met de batterijen doet.

Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu door wanneer ik zo'n rare waas op mijn foto's kreeg zoals ik eerder in het topic vertelde. Het gebeurt als ik maximaal optisch inzoom (dus als ik hem aan zet zoomen tot maximum) en dan een foto MET flits maak. Als ik niet helemaal ingezoomt heb, krijg ik het niet. Er is denk ik iets mis met de lens, of de flits is te sterk.
Ik ben nu een heleboel mislukte foto's aan het maken om op een CF-kaartje te zetten om ze aan die mensen bij Alternate laten zien. Hopen dat ik een nieuwe krijg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft de Mediamarkt in Heerlen de A60 toevallig nog? Ik was van plan om naar de Dixons te gaan maar ik spaar toch liever €40 uit, die kan ik mooi gebruiken voor 128MB CF...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 20:06:
Ik heb nu door wanneer ik zo'n rare waas op mijn foto's kreeg zoals ik eerder in het topic vertelde. Het gebeurt als ik maximaal optisch inzoom (dus als ik hem aan zet zoomen tot maximum) en dan een foto MET flits maak. Als ik niet helemaal ingezoomt heb, krijg ik het niet. Er is denk ik iets mis met de lens, of de flits is te sterk.
Ik ben nu een heleboel mislukte foto's aan het maken om op een CF-kaartje te zetten om ze aan die mensen bij Alternate laten zien. Hopen dat ik een nieuwe krijg >:)
Het kan voorkomen dat je flitser een te sterk licht afgeeft voor een goede foto. Het beste kun je dan een diffuser maken, door een beetje overtrekpapier voor je flitser te plakken. (Lukt het ook met schilderstape :?)... Rose waas kan ook voorkomen als de lens en CCD een te snelle temperatuurwisseling ondergaan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gewoon een nieuwe, geen geklier met overtrekpapier ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wout schreef op 29 September 2003 @ 19:28:
De laatste tijd krijg ik geen rood battery symbooltje meer te zien als hij bijna leeg is. En het lijkt ook wel alsof hij korter met de batterijen doet.

Komt iemand dit bekend voor?
Probeer eens je (oplaadbare) batterijen volledig te ontladen, en dan weer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanche
  • Laatst online: 23-06-2008
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 15:09:
Ik wil gewoon een nieuwe, geen geklier met overtrekpapier ofzo.
Het is inderdaad een leuke tijdelijke oplossing. Maar als er iets mis is met je cam, wat hier wel het geval lijkt, zou ik hem ook terugbrengen... (Tenzij je ermee kunt leven) 8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis wel een handige tijdelijke oplossing ja... Bedankt Stoney3K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op 30 September 2003 @ 10:46:
Heeft de Mediamarkt in Heerlen de A60 toevallig nog? Ik was van plan om naar de Dixons te gaan maar ik spaar toch liever €40 uit, die kan ik mooi gebruiken voor 128MB CF...
Bel ff daar na toe, die kunnen je het wel vertellen is ook sneller denk ik. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto te groot om zo te plaatsen op auto macro flits

foto macro walter p5

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 22:26:
[...]

Bel ff daar na toe, die kunnen je het wel vertellen is ook sneller denk ik. (8>
Jah idd. Zelfs ik (woonachtig in Brunssum; naast Heerlen) zou die vraag nog niet kunnen beantwoorden. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag de camera (Canon A70) teruggekregen van Canon via Progress. Hij is 4-5 weken weggeweest ivm een reparatie. (stof achter display) Wat schetst mijn verbazing: De complete verpakking met inhoud mist (deze was ook meegestuurd) en het display van de camera is zwaar beschadigd. (krassen/vegen) :(

Grote teleurstelling hiero... :( :( Dan had ik hem net zo liever niet opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets had ik dus ook.
Gewoon naar de winkel een een nieuwe eisen. Ga ik zaterdag doen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB
  • Laatst online: 20:18

YJB

Vandaag is de nieuwe Firmware voor de A60/A70 gereleased:

http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA70/psa70_firmware-e.html

Het lijkt er op dat dit alleen direct printing betreft, maar misschien zitten er ook nog andere kleine fixes in??

<Quote>
The firmware update will make your camera PictBridge* compliant if it is not already compliant.
</Quote>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 22:33:
Foto te groot om zo te plaatsen op auto macro flits

foto macro walter p5
Is dat een aansteker of een BB-gun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotos gemaakt met mijn a70, sinds 2 weken in mijn bezit

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/mr_1/101/jolobe/PLAATJESMAP/handleiding.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/mr_1/101/jolobe/PLAATJESMAP/lot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/mr_1/101/jolobe/PLAATJESMAP/asbak.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/mr_1/101/jolobe/PLAATJESMAP/spin.jpg

soRry voor de omvang van de fotos, ik weet (nog ) niet hoe ik ze kleiner kan posten . Tip????

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 21:14:
[wel erg grote plaatjes]

soory voor de omvang van de fotos, ik weet (nog ) niet hoe ik ze kleiner kan posten . Tip????
ja, zoek het op in de fantastische startpost :)
(tip: trefwoord is resizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt, ikgeloof datik hem heb, zal de fotos aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 01 October 2003 @ 16:50:
Vandaag de camera (Canon A70) teruggekregen van Canon via Progress. Hij is 4-5 weken weggeweest ivm een reparatie. (stof achter display) Wat schetst mijn verbazing: De complete verpakking met inhoud mist (deze was ook meegestuurd) en het display van de camera is zwaar beschadigd. (krassen/vegen) :(

Grote teleurstelling hiero... :( :( Dan had ik hem net zo liever niet opgestuurd.
Was bij mij ook, maar die vegen krijg je weg met displex. Ik denk niet dat je er een nieuwe voor gaat krijgen. En wees gerust... Het vuil onder t displaytje komt binnen no-time weer terug, al plak je er 100 folietjes overheen....

Je kunt beter het schermpje gewoon accepteren zoals t is, want het blijft echt een zwakke plek van de camera vind ik... Ik breng gewoon de camera vlak voor het verstrijken van de garantietermijn gewoon nog ff naar het repaircentre, dan kan ik er dit jaar iig van genieten i.p.v van neurotisch over t schermpje te hoeven doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 01 October 2003 @ 21:27:
[...]

ja, zoek het op in de fantastische startpost :)
(tip: trefwoord is resizen)
het is al gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 10:56
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 15:34:
Beschermen van je display? op http://www.m5000.de kan je beschermplaatjes bestellen voor je display. Ik denk wel dat ik het ga doen, het staat zo stom om een prachtige camera te hebben en dan uw display te verwaarlozen he. Misschien kunnen we gezamelijk dit aankopen, de kost is zeer klein ook voor transportkosten, maar het is eens een andere manier om elkaar te leren kennen misschien.

Laat even weten wat je denkt, dan zien we wel of we ervoor gaan of niet.
Bedankt voor deze tip. Ik heb ze inmiddels ook besteld via de post. Gewoon 10 euro erbij in, 2 velletjes bestellen en een week wachten.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

Crusader

Arc Nature

Er is een nieuwe firmware voor de A70 uit, versie 2.0.0, zie meuktracker: Canon PowerShot A70 2.0.0.0

Merkt iemand al verschil in kwaliteit van de foto's? Al verwacht ik dat niet, gezien de changelog.

[ Voor 7% gewijzigd door Crusader op 02-10-2003 15:49 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
:)

Ja, ik had 'm maar gesubmit nadat ik 't hier las een paar posts terug en zag dat ie nog niet in de meuktracker stond. Thanks YJB!

Ik ga 'm trouwens nog niet flashen denk ik. Het gaat blijkbaar puur om PictBridge. Doe ik wel als ik dat opeens handig ga vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 21:42:
[...]

Was bij mij ook, maar die vegen krijg je weg met displex. Ik denk niet dat je er een nieuwe voor gaat krijgen.
Dit heb ik al geprobeerd, maar het zijn echte diepe krassen. Net of de camera/display langs een stuk plaat/stof geschuurd is.
Ik neem er vanzelfsprekend geen genoegen mee, dus camera gaat weer terug naar Progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeCool schreef op 02 October 2003 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor deze tip. Ik heb ze inmiddels ook besteld via de post. Gewoon 10 euro erbij in, 2 velletjes bestellen en een week wachten.... 8)
Ik zag je mailadres niet in je profile dus daarom maar op deze manier

Heb je die 2 velletjes allemaal nodig? Kan ik niet een zo'n folietje van je overnemen? Over de prijs moeten we dan ff praten. Mail me maar op
"mr_koel at hotmail punt com"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

15 min. geleden genomen vanaf mijn balkon.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/akrul/got/ochtendlucht.jpg

In P-mode, Photoshop Auto levels en resized naar 600x450.

Commentaar is altijd welkom!

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto Dope-e!

Ik ga morgen naar de alternate met m'n camera en alles d'r bij om een nieuwe te vragen/eisen. Jullie horen het nog wel.
Ok, mn kleine broertje stopt lege batterijen in de camera (die haal ik er natuurlijk voor niks uit, eigenwijs menneke) en zet de camera aan. de lens gaat uit. ik kom thuis, zie dat ding staan en, huh, das nie goed, dus ik doe de inmiddels volle accu's er in, er gebeurt niks alleen het lampje gaat eventjes aan, waarna het weer uitgaat, er zit verder geen enkele beweging of teken van leven in mn A60.

Hellup??
Ik dit nog goed gekomen? vraag ik me af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje: Ik heb net mijn GP2000 batterijen (1950MaH) opgeladen met de Hema Snellader (en een paar dagen geleden ontladen) en ik meet ze net met mijn digitale stroommeter, all 4 maar 1.42 Volt! Moet dit geen volle 1.50 zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 17:24:
Even een vraagje: Ik heb net mijn GP2000 batterijen (1950MaH) opgeladen met de Hema Snellader (en een paar dagen geleden ontladen) en ik meet ze net met mijn digitale stroommeter, all 4 maar 1.42 Volt! Moet dit geen volle 1.50 zijn?!
Nee. Kijk maar eens wat er op staat.
Precies! 1.2V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Laatst online: 21:05

MJV

Tycoontje schreef op 03 October 2003 @ 17:27:
[...]

Nee. Kijk maar eens wat er op staat.
Precies! 1.2V :)
En er is altijd nog een verschil in meten en het voltage als ze echt gebruikt worden.
Ook de kwaliteit van de multimeter speelt mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:22
Iemand al iets vernomen van die firmware update wat op de frontpage staat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht altijd dat 1,2V stond voor 1,50V. Op sommige batterijen staat ook 1,5V geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 19:46:
Ik dacht altijd dat 1,2V stond voor 1,50V. Op sommige batterijen staat ook 1,5V geloof ik.
Niet-oplaadbare batterijen zakken heel snel van 1,5V naar rond de 1,2V. Oplaadbare batterijen zitten in principe constant op 1,2 V.

Je koopt dus niet-oplaadbare batterijen van 1,5V en oplaadbare batterijen van 1,2V. In de praktijk merk je er niets van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Weet iemand toevallig de prijs van de A60 bij MediaMarkt (en als de prijzen niet bij alle MM's hetzelfde zijn: die van Utrecht)
Of zijn ze daar definitief uitverkocht?
Ik krijg namelijk geen reactie terug van Utrecht...
Ik denk dat ik sowieso ff ga bellen, maar als iemand kan helpen, dan graag...

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even een handige vraag voor de mensen die nog wel eens wat editen met Premiere..hier komt ie dan:

Ik heb wat filmpjes lopen maken en die wil ik even beetje editen in adobe premiere. Op het moment dat ik dat ik die avi files van de a70 wil importeren zeg ie unsupported file format.... 8)7

ok ik ben een aardige video man, maar welke codec gebruikt dat ding dan in ******* way. Ik hoop dat iemand hetzelfde heeft gehad en of er een oplossing voor is.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 22:08:
maar welke codec gebruikt dat ding dan in ******* way.
Volgens Gspot: Motion JPEG including Huffman Tables B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tribalism, ik heb hetzelfde probleem! Jasc animation zooi kan er ook niet mee overweg. Mijn broers Ulead Videostudio 8 software kan er wel mee overweg... maar dat kan mijn bagger PC niet aan. Ik kan die codec niet echt vinden op I'net.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 22:56:
Ik kan die codec niet echt vinden op I'net.
Probeer anders fddshow, die zou ook moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 uurtjes geleden een A70 gekocht _/-\o_ , geweldig speelgoed.

Zie hier foto 58,

Standaard instellingen, sluitertijd 13"
'T is een ufolamp btw

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fgdejong/Mike/tweakers/ufo_klein.jpg

Plaatje is clickable.

Commentaar is welkom. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te gekke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 03 October 2003 @ 22:11:
[...]

Volgens Gspot: Motion JPEG including Huffman Tables B)
OK ik heb lopen zoeken met google en deze codec is dus gemaakt door IBM. Alleen op de site van IBM kan ik verder nix vinden. Op deze site kwam ik al meer info tegen.

Vervolgens heb ik bij Morgan Multimedia een trial van hun mjpeg codec gedownload en na een install en reboot kan ik de avi's gewoon in Premiere (en ik neem aan elk ander video-editing progje) importeren, dus probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 14:48

dbzfan

Nee.

Op de canon site is een nieuwe firmware verkrijgbaar. Jammer genoeg veranderd er niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 04 October 2003 @ 13:56:
Op de canon site is een nieuwe firmware verkrijgbaar. Jammer genoeg veranderd er niet veel
Leuk die vette letters, maar het is nu al twee keer vermeld in dit topic....... :O Beetje beter lezen dus. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook deed, ik kreeg geen nieuwe camera mee bij de Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Mijn broertje heeft op mijn aanraden een Canon Powershot a60 gekocht en deze is vandaag aangekomen.

Nu geeft hij 1 op de 3 keer de beruchte e18 fout. Wat moeten we hiermee doen? Meteen terugsturen of gaat dit nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCaS schreef op 04 October 2003 @ 16:19:
Mijn broertje heeft op mijn aanraden een Canon Powershot a60 gekocht en deze is vandaag aangekomen.

Nu geeft hij 1 op de 3 keer de beruchte e18 fout. Wat moeten we hiermee doen? Meteen terugsturen of gaat dit nog over?
Direct terugsturen die camera. (Wel ff serienummer noteren voor het geval dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 16:25:
[...]

Direct terugsturen die camera. (Wel ff serienummer noteren voor het geval dat)
Gelijk nieuwe eisen en inderdaad serie nummer noteren voor dat je dezelfde weer terug krijgt ze moeten nieuwe geven is binnen week kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een CF van 256MB willen kopen voor mijn A70, maar na wat tests op internet gelezen te hebben blijkt dat sandisk gewoon en ultra niet zo veel in snelheid verschillen en zelfs tot de traagste kaarten behoren. Dana Elec is ook traag volgens de tests. Nu weet ik niet meer wat kopen. Ik had toch liever een a-merk maar dan ook weer snel. Wat raden jullie aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 17:15:
Ik zou een CF van 256MB willen kopen voor mijn A70, maar na wat tests op internet gelezen te hebben blijkt dat sandisk gewoon en ultra niet zo veel in snelheid verschillen en zelfs tot de traagste kaarten behoren. Dana Elec is ook traag volgens de tests. Nu weet ik niet meer wat kopen. Ik had toch liever een a-merk maar dan ook weer snel. Wat raden jullie aan ?
Dit is echt al heel erg vaak langsgekomen in dit topic. In de startpost staat dat de snelheid van de CF kaartjes eigenlijk niets uitmaakt. Pas als je meerdere foto's achter elkaar gaat maken (meer dan 8 foto's) merk je wat van de snelheid van je CF kaartje. Als je een A-merk wil, koop dan gewoon Dane-Elec, SanDisk, Trandscend, Apacer of Lexar geheugen. (staat ook gewoon in de startpost). Dit zijn allemaal A-merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Selectie uit 10 dagen Barcelona met nieuwe camera (A60)

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var/IMG_0146.jpg

Mode: Manual.
Exposure Time: 1 sec.
Lens Apperture: F/8
Photoshop: resize naar 640x480 + contrast.

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var/IMG_0181.jpg

Exposure Time: 1/8 sec.
Lens Apperture: F/2.8
Photoshop: resize naar 640x480.

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var/IMG_0208.jpg

Exposure Time: 5 sec.
Photoshop: resize naar 640x480.

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var/IMG_0749.jpg

Mode: Auto + Macro.
Exposure Time: 1/50 sec.
Photoshop: resize naar 640x480 + contrast + brightness aangepast.

Direct 128 MB extra gekocht en erg tevreden. Verbruik aan batterijen valt me erg mee. Hebben hem een volle dag als "webcam" gebruikt met een enkele set penlites. Flitser is instelbaar en met wat creativiteit erg bruikbaar (dit i.t.t. mijn ouwe FinePix 1300 waarbij alles overbelicht werd met de flitser).

[ Voor 21% gewijzigd door GA!S op 04-10-2003 22:13 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Even een mededeling/tip.
Werk bij een Camera zaak, en bij ons zijn de 128MB Lexar kaartjes een paar dagen terug, met €15 naar beneden gegaan!!! naar €34,95

Zal overal wel zijn, doe er je voordeel mee.
en manual focus heerst :D
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/druppels.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geschoten met m,n A60.. beetje kleur bewerkt in photoshop, en voila .. een mooie foto :)

Afbeeldingslocatie: http://www.unknownhosting.nl/~dapo1981/nature.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 14:48

dbzfan

Nee.

Zou je de onbewerkte ook kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zou zo uit LOTR kunnen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 12:13
Het lenskapje van mijn A60 gaat soms niet helemaal volledig open bij het aanzetten. Hierdoor zie je op sommige foto's een zwarte rand bovenaan. Wat denken jullie? Laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZEKER laten repareren, jij hebt iets gekocht en het moet het gewoon perfect doen.
en een zwarte rand op de foto's lijkt me heel vervelend.
dus geen gezeik, terugsturen die hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wil m'n A60 plotseling niet meer "terugkijken", het draaiknopje rechts van het scherm lijkt niet meer te functioneren, hier door kan ik niet meer foto's terugkijken, maar ook niet meer op m'n PC zetten. Komt dit meer voor? Is er een kans dat dit software matig is? Ik heb 'm namelijk net een maand ofzo, beetje kut dat ik 'm nu al op moet sturen naar Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 07:24
Misschien ligt het aan je geheugenkaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/kschipper1/wendyandbutterfly.jpg

helaas enigzins overbelicht maar verder kan ut altijd erger :)
Wit met een zonnetje erop is toch altijd moeilijk te fotograferen

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is overigens de orginele foto die bij de bovenstaande post hoord.

Afbeeldingslocatie: http://www.unknownhosting.nl/~dapo1981/natureorg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ziet er zo ook wel leuk uit.

Maar is nog steeds een beetje te breed (hint)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog waar je dat programmatje kan downloaden waarmee je foto's zonder driver en extern fotoprogramma in windows kan downloaden?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ligt er een beetje aan welke versie Windows je draait lijkt me. In XP kan het in elk geval gewoon via de 'Scanner and Camera Wizard'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

@dapo1981: Ik vind de foto met kleur toch mooier. Maar dat is mijn mening. :)

Ik heb zojuist een A70 besteld bij Wehkamp. Hoop dat hij snel binnen is, en ik lekker wat fototjes kan schieten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
wehkamp??? Hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Ik ben niet zo thuis in alle online winkels ;). Als wehkamp hem niet kan leveren (waar een kans op is, omdat ik via de naam van mijn moeder moest bestellen, en zij een aardige rekening heeft open staan), waar kan ik hem dan het beste bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
Ikzelf heb hem gewoon in een "normale" fotozaak gekocht. Daar valt vaak goed te handelen en zeker als je nog toebehoren nodig hebt...Denk aan batterijen, tasje, sd kaartjes, etc. Ook dit loopt vaak aardig op. Voor goede online winkels check de pricewatch.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AuC schreef op 07 October 2003 @ 00:24:
Ik ben niet zo thuis in alle online winkels ;). Als wehkamp hem niet kan leveren (waar een kans op is, omdat ik via de naam van mijn moeder moest bestellen, en zij een aardige rekening heeft open staan), waar kan ik hem dan het beste bestellen?
Ik hoop voor jou dat Wehkamp hem niet heeft want daar is tie veeeeeeeeeel te duur.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46
Voor alle a60 en 70 gebruikers:

op irc.tweakers.net is er een channel #digicam. Hier kan je ook terecht voor problemen en commentaar over foto's

Er zijn nog niet zo veel mensen, maar goed daar kunnen we wat aan doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 07 October 2003 @ 12:56:
Voor alle a60 en 70 gebruikers:

op irc.tweakers.net is er een channel #digicam. Hier kan je ook terecht voor problemen en commentaar over foto's

Er zijn nog niet zo veel mensen, maar goed daar kunnen we wat aan doen 8)
Zet er een link bij aub is makkelijker?

dapo1981
dit is overigens de orginele foto die bij de bovenstaande post hoord.

Ik vind het formaat wel mooi (8> komt goed uit met mijn monitor })

En ik vind deze mooier als de eerste (8> maar ja wie ben ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/luchtmetzon.jpg
Net geschoten in landscape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

hier kun je ons op IRC joinen ;)

het is er op het moment wat rustig
het is uiteraard ook een channel voor andere cams, vragen/ervaringen/opmerkingen/foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.zeepost.nl/~tozzke/Fotos/Clouds/656_5625.JPG

wel een skøn plaatje imo :)

[ Voor 31% gewijzigd door tozzke op 07-10-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tozzman schreef op 07 October 2003 @ 20:55:
hier kun je ons op IRC joinen ;)

het is er op het moment wat rustig
het is uiteraard ook een channel voor andere cams, vragen/ervaringen/opmerkingen/foto's

[afbeelding]

wel een skøn plaatje imo :)
De link doet het niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Niks mis mee als je mIRC draait en/of Mozilla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik ben ook van plan om binnenkort een Powershot A60 te kopen, en ik heb hier al ontzttend veel over de batterijen die je moet gebruiken gelezen. Zelfs zoveel dat ik door de bomen het bos niet echt meer goed kan zien. Dus mijn vraagje, kan iemand mij nog een keertje duidelijk uitleggen welke batterijen ik heb best kan kopen, waar ik op moet letten, hoe het zit met laders, etc. Please?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.