ISP Monitor - nu ook voor Nederlandse providers

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 23:43

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
ISP Monitor is een programma dat de downloadstatistieken van de website van je provider haalt en deze in een mooi kleedje giet. Zo hoef je niet steeds de website van je provider te raadplegen om je internetverbruik te kennen.

Dit programma is dan ook in de eerste plaats bedoeld voor mensen met een data-limiet.

Vanaf vandaag zijn ook de 2 volgende Nederlandse providers aan toegevoegd:
- Speedlinq
- Xs4All

Vermoedelijk kunnen we binnenkort ook Tiscali aan dit lijstje toevoegen. Graag willen we het programma ook uitbreiden naar andere providers. Heeft jouw provider ook zo'n dergelijke pagina, neem dan even contact met ons op via msn: laptop@ispmonitor.be

Uiteraard is het programma freeware :)

Screenshots:
http://www.sellnumbers.com/isp/images/speedlinq.png
http://www.sellnumbers.com/isp/images/isp-scr-lg-01.png

Meer info & downloads:
http://www.ispmonitor.be/
http://www.ispmonitor.be/mirror/isp.exe
meuktracker: ISP Monitor 4.2.1

[ Voor 8% gewijzigd door WhiteDog op 18-09-2003 20:19 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26
De "ontvang snelheid" lijkt aardig te kloppen, en de logs kloppen ook, ik kom er net achter dat ik al op de 10 gig zit, voor deze maand :P

[ Voor 56% gewijzigd door Rafe op 18-09-2003 20:44 . Reden: stukje tekst weggeknipt... ;) ]

|>

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Simon schreef op 18 september 2003 @ 20:25:
[...]

De "ontvang snelheid" lijkt aardig te kloppen, en de logs kloppen ook, ik kom er net achter dat ik al op de 10 gig zit, voor deze maand :P
Welke provider heb je? Graag vermelden aub :)

• simon
WhiteDog schreef op 18 September 2003 @ 20:25:
[...]

Welke provider heb je? Graag vermelden aub :)
Ik gebruik ADSL Fast van Xs4all, en het werkt naar behoren :) Alle functies enzo werken lekker, leuk programma :)

Als er tiscali support is, dan kan ik het ook wel laten testen, denk ik :)

[ Voor 13% gewijzigd door simon op 18-09-2003 20:28 ]

|>

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Simon schreef op 18 September 2003 @ 20:26:
[...]

Ik gebruik ADSL Fast van Xs4all, en het werkt naar behoren :) Alle functies enzo werken lekker, leuk programma :)
Het jammere aan xs4all is dat ze de dagelijkse stats in een grafiekje plotten, anders kon die data in de log ipv het per maand te doen :(

• simon
WhiteDog schreef op 18 September 2003 @ 20:30:
[...]

Het jammere aan xs4all is dat ze de dagelijkse stats in een grafiekje plotten, anders kon die data in de log ipv het per maand te doen :(
Is het niet mogelijk om de "ontvangsnelheid" te veranderen in een gemiddelde opgebouwd voor bijvoorbeeld elke 3 seconden? Laten we zeggen, instelbaar, het klinkt gek, maar soms is het wel handig, en een minimized version voor op de "desktop" zou ook erg mooi zijn.

Verder werkt het programma erg prettig, maar is het een beetje enorm zo op je desktop, en zijn er van die 'overbodige' functies :)

|>

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Simon schreef op 18 September 2003 @ 20:49:
[...]

Is het niet mogelijk om de "ontvangsnelheid" te veranderen in een gemiddelde opgebouwd voor bijvoorbeeld elke 3 seconden? Laten we zeggen, instelbaar, het klinkt gek, maar soms is het wel handig, en een minimized version voor op de "desktop" zou ook erg mooi zijn.

Verder werkt het programma erg prettig, maar is het een beetje enorm zo op je desktop, en zijn er van die 'overbodige' functies :)
In de toekomst wil ik graag een soort "Freestyle" mode inbouwen zodat ISP monitor de stats van je netwerkkaart per dag bijhoud (meer zoals DU meter dus). Hierbij hoort dan ook de mogelijkheid om een grafiekje te plotten dat je ergens op je desktop kan pleuren :)

Het programma is momenteel ook niet bedoeld om constant zichtbaar te zijn :) Welke functies vind je trouwens "overbodig" :?

Ben momenteel een optie aan het inbouwen zodat je zelf een limiet kan instellen zodat je toch ook een percentage-balk krijgt en wat meer info bij de details, zoals bij providers die wel een limiet hebben (zoals hier http://www.sellnumbers.com/isp/images/isp-scr-lg-01.png)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
ja ja ?
Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/huh1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/huh2.jpg
natuurlijk :D
xs4all basic adsl via nforce2 onboard nic
Deze 2 schermpjes wisselen elkaar iedere seconde af.

[ Voor 14% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 19-09-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op 19 September 2003 @ 00:02:
ja ja ?
[afbeelding]
[afbeelding]
natuurlijk :D
xs4all basic adsl via nforce2 onboard nic
Deze 2 schermpjes wisselen elkaar iedere seconde af.
what the... :X

klik is rechts op "huidigfe netwerk statistieken" dan kan je normaal gezien het IP kiezen waarop hij moet meten... wat heb je daar allemaal? en welke windows?

Je moet ook een keer op "vernieuw" drukken dan toont hij tenminste je xs4all stats :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:40
Hier werkt ie prima. XS4all Basic/Windows 2000 advanced server.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
-ScuL- schreef op 19 September 2003 @ 01:30:
Hier werkt ie prima. XS4all Basic/Windows 2000 advanced server.
Even een vraagje dan over de detailweergave... hoe zie je het het liefst?
1. zoals nu, dus gewoon totaal en upstream (+evt downstream)
2. de mogelijkheid om zelf een limiet in te stellen (bv. 25000 Mb) en dat je dan een percentage te zien krijgt, zo'n percentage-balk, etc. zoals hier: http://www.sellnumbers.com/isp/images/isp-scr-lg-01.png

Heeft iemand toevallig ook een overzicht van de belangrijkste providers in Nederland? Weet ik toch tenminste naar wat ik op zoek moet... Wil er zoveel mogelijk supporten! :Y)

Ik zoek alvast mensen met Tiscali, Kabelfoon en ZeelandNet...

Ook vraagje over Speedlinq, deze gaat via http://www.xbn.nl/. Ik vermoed dat er nog andere providers zijn die via dezelfde dienst gaan. Deze zijn dan waarschijnlijk ook reeds supported...

[ Voor 33% gewijzigd door WhiteDog op 19-09-2003 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 29-05 13:49
WhiteDog schreef op 19 September 2003 @ 01:09:
[...]

what the... :X

klik is rechts op "huidigfe netwerk statistieken" dan kan je normaal gezien het IP kiezen waarop hij moet meten... wat heb je daar allemaal? en welke windows?

Je moet ook een keer op "vernieuw" drukken dan toont hij tenminste je xs4all stats :Y)
Ik denk dat ik al wat weet.
Ik heb momenteel 2 ip's aan 1 adapter hangen met 2 verschillende gateways (ik heb momenteel zowel chello als xs4all omdat ik chello heb gestopt). Als ik rechtsklik krijg ik alleen me adsl ip te zien en niet me chello ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op 19 September 2003 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat ik al wat weet.
Ik heb momenteel 2 ip's aan 1 adapter hangen met 2 verschillende gateways (ik heb momenteel zowel chello als xs4all omdat ik chello heb gestopt). Als ik rechtsklik krijg ik alleen me adsl ip te zien en niet me chello ip
Das natuurlijk minder... probeer m nders even vast te zetten bij de instellingen... dus "laatste verbinding gebruiken" even uitvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:40
ik ga voor antwoord één. maar kun je hier niet gewoon een optie voor maken?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
-ScuL- schreef op 19 September 2003 @ 19:00:
ik ga voor antwoord één. maar kun je hier niet gewoon een optie voor maken?
Is gewoon als optie uiteraard, vond het enkel nogal "kaal" momenteel. Daar het programma grotendeels modulair is opgebouwd kan er niet zo makkelijk aan de interface gesleuteld worden. We proberen het uiteraard wel zo compact mogelijk te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Wat ik niet snap, en ook een beetje verdacht vind, is dat je een login & password in moet vullen. Waarom is dit nodig? Het programma kan toch zelf de gegenereerde data berekenen, daarvoor is echt geen account info nodig. Houden ISP's die totalen uberhaupt wel bij? Is mij nog nooit opgevallen in ieder geval. Ik zit trouwens via Demon.nl, misschien dat je die kunt toevoegen aan de supported ISP's (heeft geen datalimieten, alleen een FUP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Illumination schreef op 19 September 2003 @ 19:36:
Wat ik niet snap, en ook een beetje verdacht vind, is dat je een login & password in moet vullen. Waarom is dit nodig? Het programma kan toch zelf de gegenereerde data berekenen, daarvoor is echt geen account info nodig. Houden ISP's die totalen uberhaupt wel bij? Is mij nog nooit opgevallen in ieder geval. Ik zit trouwens via Demon.nl, misschien dat je die kunt toevoegen aan de supported ISP's (heeft geen datalimieten, alleen een FUP).
Het programma haalt de stats van de website van je provider. Het programma logt als het ware in, leest dfe html uit en gaat aan de slag :) In België heeft zowat elke provider een data-limiet, met bijbehorende stats-pagina. Als je over je limiet gaat word je snelheid verlaagt en dergelijke. Daarom tellen ook enkel de stats van je provider zelf en niet die die je zelf bijhoud. Daarom heet het programma ook ISP Monitor en niet DU Meter :Y)

• Diamon
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Zit de Nederlandse versie mbt Planet er ook aan te komen.
Op dit moment gebruik ik "Stat 'n'Perf".
Ben hier ook erg tevreden over, je hebt erg veel mogelijkheden enzo.
Oeps, zie dat ik deze maand al op 38Gb zit.

And The Only One

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Diamon schreef op 20 September 2003 @ 00:24:
Zit de Nederlandse versie mbt Planet er ook aan te komen.
Op dit moment gebruik ik "Stat 'n'Perf".
Ben hier ook erg tevreden over, je hebt erg veel mogelijkheden enzo.
Oeps, zie dat ik deze maand al op 38Gb zit.
Helaas niet, Planet NL heeft niet zo'n dergelijke pagina waar datatrafiek te vinden is. Tenzijn iemand met Planet NL dit kan tegenspreken? Vind er alleszins niet van op hun site.

Kan wel melden dat de ondersteuning voor Cistron NL zo goed als klaar is.
Afbeeldingslocatie: http://www.sellnumbers.com/isp/images/cistron.png

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Versie 4.3.1 staat online, met ondersteuning voor Cistron! :)

Ben nog steeds op zoek naar mensen met Kabelfoon en Zeelandnet... andere suggesties zijn ook nog steeds welkom uiteraard :)

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
WhiteDog schreef op 20 september 2003 @ 18:16:
Versie 4.3.1 staat online, met ondersteuning voor Cistron! :)

Ben nog steeds op zoek naar mensen met Kabelfoon en Zeelandnet... andere suggesties zijn ook nog steeds welkom uiteraard :)
Even een simpele request (denk ik). Kan je het venster zo maken dat je het groter kan slepen. Wil namelijk de logs van alle maanden in een keer kunnen zien :)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
-Marshal- schreef op 20 september 2003 @ 18:40:
[...]

Even een simpele request (denk ik). Kan je het venster zo maken dat je het groter kan slepen. Wil namelijk de logs van alle maanden in een keer kunnen zien :)
Ik neem aan dat Xs4All hebt... zal is kijken wat ik kan doen ;)

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
WhiteDog schreef op 20 September 2003 @ 02:13:
[...]

Helaas niet, Planet NL heeft niet zo'n dergelijke pagina waar datatrafiek te vinden is. Tenzijn iemand met Planet NL dit kan tegenspreken? Vind er alleszins niet van op hun site.

(...)
Nou het rotte is dat Planet wel degelijk zo'n systeem heeft proberen in te voeren, maar dat het nog steeds gewoon niet werkt.
Ik ben nl. ook Planet Inet abonnee, en ik kan wel een statusoverzicht aanvragen op planet.nl... Het mindere is dat in de twee jaar dat ik ondertussen abbo ben het nog steeds niet beschikbaar is :/

I stand corrected: die pagina werkt eindelijk eens een keer, en daar staan dus idd geen gebruiksgegevens oid. op :/
Naja... Pech dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 20-09-2003 19:22 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• venomous
  • Laatst online: 28-05 02:06
Voor de zeelandnetters onder ons is er pipview http://pipview.xxp.nu/

To whitedog misc ff contact opnemen met de maker ervan voor zeelandnet ondersteuning pipview@xxp.nu

Specs

• -Marshal-
WhiteDog schreef op 20 September 2003 @ 19:00:
[...]

Ik neem aan dat Xs4All hebt... zal is kijken wat ik kan doen ;)
Yep, heb xs4all :) De laatste maand valt nu precies buiten het zichtbare gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
-Marshal- schreef op 20 September 2003 @ 18:40:
[...]

Dit zou ik ook wel handig vinden (ik heb ook XS4ALL).

Ik zou je ook willen aanraden de Engelse vertaling even goed na te lopen, want er zitten hier en daar wat kleine taalfoutjes ('minuts' ipv. 'minutes' bijvoorbeeld). Dit heeft natuurlijk geen gevolgen voor de werking, maar staat wel een beetje slordig.

Verder mooi en handig programma, mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07-2024

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Ik vraag mij af, kan je deze logs ook exporteren nu? Ik kan deze optie niet vinden in het programma! Lijkt mij een handige optie!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
jonggoud.nl schreef op 21 September 2003 @ 11:47:
Ik vraag mij af, kan je deze logs ook exporteren nu? Ik kan deze optie niet vinden in het programma! Lijkt mij een handige optie!
De logs worden opgeslagen in het bestand %ProviderNaam%.log in het mapje waar isp.exe staat. Is trouwens enkel de log zelf, dus niet de totalen enzo, die worden in het register bewaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
-Marshal- schreef op 20 September 2003 @ 22:54:
[...]

Yep, heb xs4all :) De laatste maand valt nu precies buiten het zichtbare gedeelte.
Het is me na heel lang knutselen niet gelukt om het log uitrekbaar te maken... Die MS FlexGrid is echt een kl*te control, wat ik ook probeerde het werkte nooit zoals het moest :r

Heb dan maar gekozen voor een menu-optie waarbij je de grootte van het log-gedeelte kan instellen, met 5 verschillende standen :) Niet perfect maar... beter dan niets :)

Heb ook een optie toegevoegd om de statusbar te verbergen, bespaart weer 300 pixels indien nodig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:34
Ga je hetnet nog toevoegen? Die heeft nl ook een metertje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
gomaster schreef op 22 September 2003 @ 15:34:
Ga je hetnet nog toevoegen? Die heeft nl ook een metertje :).
Oh ja je had daarover een mailtje gestuurd :)

Maar euh... ik vond het nergens op hun site dus dacht ik dat ze dat niet hadden... :X

Kom anders ff op msn, laptop@ispmonitor.be :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38
Jammer dat 't niet in combinatie met chello werkt, lijkt me wel een makkelijk progje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Steel-Frog schreef op 22 September 2003 @ 16:53:
Jammer dat 't niet in combinatie met chello werkt, lijkt me wel een makkelijk progje :)
Als chello ergens je stats toont is dat wel mogelijk. Een klik op "my service" leverde hier echter een DNS error op...

http://home.nld.chello.nl...PS_CURRENTSTORY=UserAdmin

via http://quickfix.chello.nl/esupport/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
WhiteDog schreef op 22 september 2003 @ 15:30:
[...]

Het is me na heel lang knutselen niet gelukt om het log uitrekbaar te maken... Die MS FlexGrid is echt een kl*te control, wat ik ook probeerde het werkte nooit zoals het moest :r

Heb dan maar gekozen voor een menu-optie waarbij je de grootte van het log-gedeelte kan instellen, met 5 verschillende standen :) Niet perfect maar... beter dan niets :)

Heb ook een optie toegevoegd om de statusbar te verbergen, bespaart weer 300 pixels indien nodig :p
Geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ben nu ook bezig aan men eigen DU Meter...

Bedoeling is dat hij gewoon per dag zelf telt (0h > 24h) en dan op 0 springt. Uiteraard houd hij ook een log bij... als je het programma sluit en terug opstart op dezelfde dag telt hij ook gewoon verder. Het zal nooit 100% correct zijn maar zo kun je toch vergelijken met de stats van je ISP :)

Is wel nog wat werk aan, vooral error handling en ook voor de mensen met DSL ervoor zorgen dat hij ook enkel de DSL gaat tellen en niet de loopback erbij neemt als je de verbinding verbreekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51111

hmmm bij mij klopt het niet ik heb 10gb teveel als ik het vergelijk met de site van xs4all ik heb al een paar keer op update geklikt maar hielp niet :? Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/ispmonitor.JPG

ik heb het nog een paar keer gecheckt maar er zit toch echt 10gb teveel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Anoniem: 51111 schreef op 23 September 2003 @ 01:56:
hmmm bij mij klopt het niet ik heb 10gb teveel als ik het vergelijk met de site van xs4all ik heb al een paar keer op update geklikt maar hielp niet :? [afbeelding]

ik heb het nog een paar keer gecheckt maar er zit toch echt 10gb teveel bij :)
Post ook is ff een screen van de xs4all site dan? :X

raar hoor... add me ff op msn (laptop@ispmonitor.be) kan ik het is bekijken :)

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Om het programma verder uit te breiden en ook support toe te voegen voor mensen waarvan hun provider geen site heeft ben ik een DU Meter aan het inbouwen. Hier alvast 2 screenshots van het grafische gedeelte :p

2D:
Afbeeldingslocatie: http://www.ispmonitor.be/images/graph2d.png

3D:
Afbeeldingslocatie: http://www.ispmonitor.be/images/graph3d.png

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ziet er bijna precies zo uit als NetTraffic, netjes dus. :) Alleen NetTraffic houdt de totalen niet zo mooi bij (altijd in MB, geen wekelijkse en maandelijkse traffic alleen dagelijks). Hopelijk doet deze dat dus beter. Keep it up!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Illumination schreef op 27 September 2003 @ 21:27:
Ziet er bijna precies zo uit als NetTraffic, netjes dus. :) Alleen NetTraffic houdt de totalen niet zo mooi bij (altijd in MB, geen wekelijkse en maandelijkse traffic alleen dagelijks). Hopelijk doet deze dat dus beter. Keep it up!
De totalen van het DU Meter gedeelte worden intern bijgehouden in bytes en per dag.

Hieruit kun je dan verder gaan berekenen naar Kb, Mb, Gb, Tb. Of per maand, jaar, ... Maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat allemaal mooi en simpel in de interface kan verwerken :)

De layout is inderdaad wat "gestolen" van NetTraffic, maar het gaat verder:
- er is scaling (dat lijntje + getal) zodat je ook een idee hebt van wat de stats juist voorstellen. Uiteraard kan dit ook afgezet worden.
- je zal zelf de kleurtjes kunnen kiezen: rood, groen, blauw, zwart/grijs en paars/pink :P
- milti-monitor compatible (zoals het hele programma).

Er is natuurlijk nog een hoop werk eerst... :P

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
WhiteDog schreef op 27 September 2003 @ 20:38:
Om het programma verder uit te breiden en ook support toe te voegen voor mensen waarvan hun provider geen site heeft ben ik een DU Meter aan het inbouwen. Hier alvast 2 screenshots van het grafische gedeelte :p

2D:
[afbeelding]

3D:
[afbeelding]
damn, ziet er cool uit. Kan ik strax mooi gebruiken met mn @home, vind ik handige stats om verbruik etc te weten desondanks datr het niet echt nodig is met mijn isp.

Systeem Specs

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
En nog even met geel en blauw...

Afbeeldingslocatie: http://www.ispmonitor.be/images/graph3d-02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 01-05 16:04
WhiteDog schreef op 27 september 2003 @ 23:27:
En nog even met geel en blauw...

[afbeelding]
Hou s op met die pics te posten verdikkeme ;) en gimme a download link voor de versie met DU meter erin :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37886

Mooi programmatje :) Nu zie ik pas hoeveel ik gedownload heb in september :X (pffff :P)

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 37886 op 28-09-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Mensen die graag een beta willen, add me op msn: laptop@ispmonitor.be

Let wel dat je niet meer terug kan naar een vorige versie door het grote aantal wijzigingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:58

Freaked

..

Misschien is het ook wel handig, als je je data gegevens kan Copy-Pasten naar klipbord... bijv rechtermuisknop op de details, en dan copieren ofzo... zodat je die ergenst anders kan pasten... ik hoop dat je me begrijpt, het is een beetje vage zin namelijk :P

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Freaked schreef op 30 september 2003 @ 23:15:
Misschien is het ook wel handig, als je je data gegevens kan Copy-Pasten naar klipbord... bijv rechtermuisknop op de details, en dan copieren ofzo... zodat je die ergenst anders kan pasten... ik hoop dat je me begrijpt, het is een beetje vage zin namelijk :P
Ik begrijp je wel ja... maar wat wil je dan juist op het clipboard hebben?

iets zoals

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Cistron Statistics for September
Used: 20 Gb - Left 80 Gb

30/09/2003 - Upload: 10 Gb - Download 20 Gb - Total 30 Gb

of gewoon

PHP:
1
Used: 20 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked

Freaked

..

Ik heb hier xs4all.. als het kan zoiets als

September:
Download: 21.5Gb
Upload: 3.1Gb

Zoiets.. gewoon alleen van deze maand.. Maar de keuze is natuurlijk aan jou ;)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
De final met DU meter is er...

Te downloaden op http://www.ispmonitor.be :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked

Freaked

..

Ik zie nog geen functie dat je je mb's kan copieren ;)
Komt dat in de volgende versie?

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Freaked schreef op 03 oktober 2003 @ 13:21:
Ik zie nog geen functie dat je je mb's kan copieren ;)
Komt dat in de volgende versie?
Yup... maar ik moest een keer releasen :)

Dingen waar aan gewerkt word:
- stuff op clipboard zetten
- DU logs per maand / jaar tonen
- DU log op internet bewaren als backup
- txt / html export
- DU mode onafhankelijk maken (provider: Other) :)
- ondersteuning voor Routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked

Freaked

..

Can't wait :*)

[ Voor 48% gewijzigd door Freaked op 04-10-2003 15:38 . Reden: Vaag ]

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Tussendoor maar even een update gedaan...

New Features:
- Added support for Solcon Netherlands.
- Added provider "Other" that only shows DU Meter.
- Added option to only check news when not idle.
- Added DDESpeedUp and DDESpeedDown values.

Fixes & Changes:
- Issues with Windows 9x and ME fixed.
- Improved DU Meter Graph scaling text.
- Changed file size and speed namings (Mb > MB, ...)
- Improved some provider-code.
- Fixed some translations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Another update :)

New Features:
- Added option to sort DU meter logs by day, month or year.
- Added option to copy stats to the clipboard.

Fixes & Changes:
- Removed "Dawn Industries" from the news checker.
- Changed all old links to sellnumbers.com to ispmonitor.be.
- Fixed and improved Solcon Netherlands.
- Improved du meter network code.
- Improved internal coding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziet er leuk uit! Ik zie hier alleen met XS4ALL Basic niet het totale verbruikte verkeer...

Hij blijft gewoon op nul staan (onder 'details' bij 'total' dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 10:39

sus

is druk :+

ZeelandNetter hierzo. Ik wil het wel ff testen voor je hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked

Freaked

..

Genghis Khan schreef op 17 oktober 2003 @ 01:36:
Ziet er leuk uit! Ik zie hier alleen met XS4ALL Basic niet het totale verbruikte verkeer...

Hij blijft gewoon op nul staan (onder 'details' bij 'total' dus).
Daar heb ik nou ook last van.. misschien krijg ISP Monitor een soort time-out met de server, en vult dan 0MB's gebruikt in.
Gewoon nog een keer (1 of 2x) op vernieuwen klikken :Y)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
@ SuspiciouS: add me op msn, laptop@ispmonitor.be :)

@ Genghis Khan & Freaked: werkt het ondertussen? Misschien hebben ze bij xs4all wat veranderd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het werkt ook niet als ik een paar keer up de 'update' knop druk ;(.

Als ik gewoon naar de stats pagina van XS4ALL ga doet 'ie het wel. Misschien hebben ze inderdaad iets veranderd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Genghis Khan schreef op 17 October 2003 @ 13:49:
Het werkt ook niet als ik een paar keer up de 'update' knop druk ;(.

Als ik gewoon naar de stats pagina van XS4ALL ga doet 'ie het wel. Misschien hebben ze inderdaad iets veranderd dan.
heb ff kunnen testen en na een paar keer updaten werkt het wel. Is een probleem bij xs4all dat niet alle data netjes stuurt... heb ff de inlees-procedure aangepast zodat ie wat langer wacht en geen probs meer sindsdien...

zal nog wat testen vandaag, als er geen probs meer zijn zet ik m binnen enkele dagen online.

[ Voor 32% gewijzigd door WhiteDog op 17-10-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
4.4.8 staat ook weer online...

New Features:
- Added transparancy option for the DU Meter window.
- Auto-update feature added.

Fixes & Changes:
- Xs4all issues fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 10:39

sus

is druk :+

Nieuwe versie ;)

Hij kan nu ook met Zeelandnet omgaan, en ik vind hem eerlijk gezegd wat beter dan PiPview. Dat is ook een nice proggie, daar niet van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25263

Er wordt toevallig niet gedacht aan een linux versie ook ?
Ik had deze prog vroeger draaien op mijn win2k, vond het een super prog!
Maar nu heb ik geen win2k meer ... enkel Debian Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77043

Waneer komt @home er nou eens een keer in, al een paar mensen hebben hier over gemaild met de maker(s), en voordat er gezegd wordt dat @home dat niet heeft of dergelijke, kijk hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
WhiteDog schreef op 27 september 2003 @ 20:38:

2D:
[afbeelding]

3D:
[afbeelding]
Dat lijkt wel heer erg verdacht veel op NetTraffic ;) Sterker nog, het is precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51945

Ik heb de laatste versie gedownload.
Ik heb Zeelandnet als provider, maar mijn details blijven op 0 MB staan :(
Voor de rest is het een mooi en handig programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik denk dat heeel veeel tweakertjes het fijn zouden vinden als er TweakDSL en Demon.BBned ondersteuning zou zijn ;) En voor die paar laatste maanden/dagen dat ik bij Planet zit, zou Planet ondersteuning ook wel fijn zijn ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Anoniem: 25263 schreef op 01 november 2003 @ 13:35:
Er wordt toevallig niet gedacht aan een linux versie ook ?
Ik had deze prog vroeger draaien op mijn win2k, vond het een super prog!
Maar nu heb ik geen win2k meer ... enkel Debian Linux
Jammer genoeg niet. Het programma is in VB en om dat te porten naar Linux...

Draait het net onder Wine?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Anoniem: 77043 schreef op 01 november 2003 @ 13:39:
Waneer komt @home er nou eens een keer in, al een paar mensen hebben hier over gemaild met de maker(s), en voordat er gezegd wordt dat @home dat niet heeft of dergelijke, kijk hier eens.
Kun je mij even vertellen waar op die link je kan zien hoeveel Mb je deze maand hebt gedownload? Het gaat hier om verbindingsstatistieken, geen webspace-gedoe... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
LeonM schreef op 01 november 2003 @ 13:45:
[...]

Dat lijkt wel heer erg verdacht veel op NetTraffic ;) Sterker nog, het is precies hetzelfde.
De inspiratie is inderdaad bij NetTraffic gehaald voor de 3D graphjes. Het is natuurlijk wel geheel zelf gecode. En in ISP Monitor zitten ook meer kleurtjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Anoniem: 51945 schreef op 01 november 2003 @ 13:54:
Ik heb de laatste versie gedownload.
Ik heb Zeelandnet als provider, maar mijn details blijven op 0 MB staan :(
Voor de rest is het een mooi en handig programma
Dat is inderdaad een bugje. Omdat zeelandnet met periodes werkt en we vandaag November zijn probeert ISP de gegevens van november binnen te halen (dier er nizt zijn).

Kies bij maand even iets anders en je zal zien dat het alvast gedeeltelijk zal werken.

Een update komt er nog aan vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

nero355 schreef op 01 november 2003 @ 15:09:
Ik denk dat heeel veeel tweakertjes het fijn zouden vinden als er TweakDSL en Demon.BBned ondersteuning zou zijn ;) En voor die paar laatste maanden/dagen dat ik bij Planet zit, zou Planet ondersteuning ook wel fijn zijn ;)
TweakDSL heeft niet een pagina met userstatistieken (toch ??) anders zou ik het inderdaad een welkome aanvulling vinden op dit overigens al heerlijke progsel :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
KeeZ schreef op 01 november 2003 @ 17:59:
[...]

TweakDSL heeft niet een pagina met userstatistieken (toch ??) anders zou ik het inderdaad een welkome aanvulling vinden op dit overigens al heerlijke progsel :)
Met de DU Meter kom je toch ook al een heel eind... feature requests zijn trouwens steeds welkom hoor :)

4.5.0 met Zeelandnet-fix staat inmiddels ook online. Gewoon ff prog herstarten en je kan updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Zo... 4.6.0 is de deur uit :)

New Features:
- Added option to select the tray text color.
- Added a speed test module.
- Added "Period" bar for Zeelandnet.
- Added idle check option to the mail checker.
- Added Fullscreen detect option to the mail and news checker (eg. if you're plating a game, no popups will be shown).

Fixes & Changes:
- Improved network changes detection.
- ISP Monitor will now open a new instance of your default browser when opening a website.
- Seperated Webspace module for Telenet, allowing both to be updated seperatly.

Known Bugs and Limitations:
- XS4All Netherlands issues reported by some users, contact me if you want this fixed.
- You might see some small glitches when switching providers from within the program. A restart is recommended when switching providers.
Pagina: 1