Toon posts:

Fx5200 is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort heb ik een XFX geforce fx5200, een asus a7v8x mobo met 512mb
en daarop draait een amd athlon XP 2800+

alleen de boel draait wel heel traag
als ik 3dmark'01 er op los laat kom ik niet hoger als 4718 terwijl hij volgens sommige sites al gouw 6600 moet kunnen halen

waar kan dit aan liggen.. ik kom niet verder |:(

p.s.
de videokaart wordt _erg_ warm, maar daar lijkt het niet aan te liggen. ik heb er 80mm cooler op gezet, maar de score wordt er niet hoger op.
ook niet de bios want die is nieuw (net van asus af gehaald)

alvast bedankt.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Wat dacht je van drivers? Als je die goed instelt, kan dit ook al een hoop schelen. Welke drivers heb je geprobeerd?

FX 5200 echt zo langzaam?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Probeer eens een reinstall van Windows. Wil nog al eens helpen. Kijk, of er ook niet een subproces bezig is die je cpu een beetje naar beneden trekt en je ram geheugen. En kijk natuurlijk of niet toevallig FSAA aan staat. Scheelt heel veel als je die uit zet :P

offtopic:
Haalt een fx 5200 maar 6600 punten :? in de 2001? Ik haalde met mijn gf 4 mx 440 64 mb een score van 7000 :|

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 18-09-2003 15:49 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
laatste drivers / detonators / bios / etc is al geiinstalleerd.. en het wil maar niet helpen ;(

Notna: er zit net een nieuwe windows install op. ram is al gechecked, is ook het probleem niet. processen heb ik nog niet naar gekeken, zal ik zo even doen.\

wat betreft FSAA: daar heb je een punt.. ik zal er ff naar kijken :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 15:53 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 15:49:
laatste drivers / detonators / bios / etc is al geiinstalleerd.. en het wil maar niet helpen ;(
Ga eens spelen met de settings, zoals ik hierboven al zei. Kan namelijk per ongeluk default FSAA aanstaan.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Dit is de zoveelste Topic met als Titel de Fx 5200 is traag. Waarom koop je met een Amd 2800+ een Fx5200. deze kaart is uit veel ervaringen langzamer gebleken dan de Mx440. De Fx5600 is ook te langzaam en ook gewen aanrader wantd e Ti4200 is veel sneller dan de Fx5600. op dit moment is er maar 1 keuze voor het middensegment Videokaart die het ook nog eens lekker doet tijdens spellen en overal te vinden is. en dat is een Ati 9600 Pro. kost zon 170 Euro maar dan heb je ook wel iets wat veel en veel sneller draait dan de Fx5200. ik zou zeggen geef die Fx5200 aan je buurjongen of famillie met een niet al tesnel systeem, en koop een 9600 pro. en dit komt van iemand die altijd Nvidia heeft gebruikt, maar ze hebben echt verkeerde keuzes gemaakt het laatste jaar.

Verwijderd

Topicstarter
dat ding is dus gewoon traag, dit is normaal... maar waarom staat er op ultimatehardware.net dan dat dat ding een score van 6670 kan halen (of iets in de buurt).. :? :/

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 16:16:
dat ding is dus gewoon traag, dit is normaal... maar waarom staat er op ultimatehardware.net dan dat dat ding een score van 6670 kan halen (of iets in de buurt).. :? :/
Met wat voor processor is die getest ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik neem aan dat je dit bedoeld:
ATHLON XP 1700 - XFX GEFORCE FX5200 - 250mhz - 128mb (400mhz DDR) - SIS746FX - 266 - DDR266 - WINXP - v44.03 - 6490
Ik weet niet voor systeem je verder hebt (op je CPU) na, en hoe jij je systeem hebt ingesteld (getweaked/getuned), overgeklokt, etc. Verder zijn benchmarks ook niet de meeste betrouwbare dingen en kan er door wat rommelen in je instellingen al een hogere score worden gehaald. Zelfs per testrun met dezelfde instellingen verschilt de score.

Edit: misschien heb je ook wat aan de tips uit 3Dmarks Score te laag - Deel 2 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rafe op 18-09-2003 16:29 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 16:16:
ultimatehardware.net

^^ dat zijn geen huis-tuin en keuken computer gebruikers, op en top ingestelde en getweakte systemen, daar trekken ze echt alles eruit wat er waarschijnlijk nooit in heeft gezeten ;)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Jayhova, na het lezen van de topictitel en het snel scannen van de startpost had ik in eerste instantie dezelfde reactie als jou.

Echter het probleem van de TS is niet dat zijn videokaart langzaam is (want langzaam is dat ***ding zeker), maar dat zijn 3dMark score te laag is (misschien kan een Modje even de topictitel aanpassen :?).

Wat de TS moet doen is spelen met de drivers van zijn videokaart en ook de VIA 4in1 drivers. Daarnaast zoveel mogelijk lopende processen in windows uitzetten tijdens het benchen

Tevens heeft ultimate hardware de anit-aliasing uitgeschakeld, double frame buffer en compressed textures bij de instellingen van de test. Controleer even of jij ook die instellingen hebt bij 3dMark.....

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
kijk... vandaar ok thnx.
ik heb 3dmark ff ok de ideale settings gezet en nu krijg ik iets van 6000 en een beetje _/-\o_

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:33
Weet de topicstarter wel zeker dat het een 128 bit versie van de fx5200 is, m.a.w. is de kaart uitgerust met geheugen zowel boven de core als aan de rechterkant?

Anders kunnen we lang discussie houden, maar zal de kaart al aan zn max zitten.

Verhalen dat de FX5200 langzamer is dan de MX440 geldt dus alleen voor die 64 bit versie, die andere versie is met een beetje bij klokken wel goed voor bijvoorbeeld 8500-9000 3d2001marks.

[ Voor 50% gewijzigd door Carel op 18-09-2003 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Carel schreef op 18 September 2003 @ 19:54:
Weet de topicstarter wel zeker dat het een 128 bit versie van de fx5200 is, m.a.w. is de kaart uitgerust met geheugen zowel boven de core als aan de rechterkant?
ehm.. nee.. dat weet de topicstarter niet zeker :/ :X ... het is een 64.. heeft alleen geheugen aan de rechterkant van de core.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 20:02:
[...]
ehm.. nee.. dat weet de topicstarter niet zeker :/ :X ... het is een 64.. heeft alleen geheugen aan de rechterkant van de core.
dan zal dit wel zn max zijn...
misschien nog wat te overklokken?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1