Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ga jij dit eens lezen.
[ Voor 79% gewijzigd door intoxicated op 18-09-2003 12:12 ]
Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.
Doe mij maar zo'n 8Mbit verbinding bij BBned, maar dan werkt KPN niet mee met het overschakelen waar OPTA een document heeft over geschreven dat het verplicht zou moeten gebeuren... Maar nee hoor... KPN won't listen
(Overigens kan ik me nog wel herinneren dat er in de testperiode van KPN met ADSL over een 8Mbit verbinding gesproken werdt, maar dat werd uiteindelijk veel lager?)
[ Voor 29% gewijzigd door aKra op 18-09-2003 12:15 ]
Intentionally left blank.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 12:14 ]
bbned gebruikt Cisco apparatuur in de centrales, KPN alcatel apparatuur. Een van beide is beter voorbereid op hogere snelheden. Daarnaast waarom zou KPN hogere snelheden aangaan bieden?
Er zijn nog genoeg gebieden waar alleen KPN ADSL aanbiedt. Wanneer mensen geen keus hebben, nemen ze toch wel een abonnement af, ook al krijg je daar minder snelheid voor.
Dich bis echt unne foëzen haas
Tot 2 megabit is te verzenden zonder gebruik te maken van compressie. Boven de 2 megabit moet je compressie toe gaan passen. Bij bbned krijg je bij het 2-8 mbit abonnement ook de 2 mbit "gegarandeerd" de rest is mooi meegenomen.
Ik zit maar 200meter van centrale af dus die snelheid moet geen probleem zijn
ik kan nu max 192 halen zit vaak boven de 180kb/sec
Dat is gelijk ook de reden dat bbned/babyxl etc bij hun "maxx" abo's zeggen 2 tot 8 Mbps...
2 is wel te garanderen, maar 8 redt je alleen binnen 1 km van de centrale (+/-)
Alcatel apperatuur kan overigens perfect met 8 Mbps omgaan...dit is namenlijk gewoon in de standaard vastgelegd, enkel aan de klant zijde zijn er "antieke" alcatel usb modems die hier niet mee overweg kunnen.
Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
In samenwerking met KPN bieden we drie ADSL-abonnementsvormen aan: ADSL Lite, Basis en Plus. Het supersnelle ADSL Pro 8 wordt aangeboden in samenwerking met BBned:Bron www.hccnet.nlVerwijderd schreef op 18 September 2003 @ 13:34:
hccnet heeft ook een proef draaien geloof ik (pro8 oid)
Het is BBNED die het aanbied geen KPN
KPN zuigt gewoon
Verwijderd
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
En dan is 1536kbps heel weinig geloof me daarom zou het fijner zijn als er 8mbit wide open versie komt van KPN
Waarom moet je (altijd) Kpn in bescherming nemen ?JvS schreef op 18 September 2003 @ 14:40:
Wat een stelletje kleine kinderen hier zeg. BBned is echt op VEEL plekken beschikbaar, neem dan gewoon bbned als je dat wil. Ik zit hier prima te internetten op een 768 lijntje
. Het is wel vervelend dat die overstap niet sneller kan, omdat kpn niet mee wil werken aan die snellere overschakeling.
Het is toch belachelijk dat een overstap van kpn naar bbned ongeveer 6 weken moet duren, terwijl dit eigenlijk veel sneller kan, maar Kpn hier niet aan mee wil werken.
Daarbij willen de meeste mensen niet overstappen hier in dit draadje, we hebben het over de (te) dure prijzen van Kpn en waarom hun een bepaalde dienst niet aanbieden terwijl deze wel technisch mogelijk is.
Over dat overstappen, daar ging dit topic over:
[rml][ ADSL] KPN weigert standaardprocedure dsl[/rml]
En daar neem ik kpn op deze manier "in bescherming" (hoe je daar in godsnaam bijkomt
Misschien dat ik me iets genuanceerder en volwassener uit kan drukken dan sommigen hier, maar dat is geen in bescherming nemen hoor. Ik ga niet kotsen op een bedrijf omdat de snelheid me niet aanstaat en het daarom een kutbedrijf noemen. Kpn levert mij een perfecte altijd werkende internetverbinding die we hier met z'n 4en lekker rap gebruikenJvS schreef op 12 September 2003 @ 15:07:
[...]
Het aanleggen kost net zoveel als wanneer er 7 weken offline tijd is. KPN houdt alleen maar klanten vast met een valse smoes.
Je betaalt voor adsl aansluitkosten en hebt een contract voor het eerste jaar, daarna kan je bij KPN per maand opzeggen (al werkt planet daar niet aan mee en moet je het daar per jaar doen). Dat zijn hun eigen voorwaarden. Nergens staat dat de lijn na opzeggen nog 7 weken 'leeg' kan blijven omdat ze overstappen willen ontmoedigen.
Als je BBned aanvraagt en je adsl van KPN opzegt, is het voor kpn helemaal niet duurder om de overdracht op één dag te doen. Dus BBned legt alvast alles klaar, kpn begint de 'sloop' voor te bereiden en op het moment supreme wordt het kpn signaal fysiek van de lijn gehaald door de kruisbekabeling los te halen en wordt de BBned DSLAM aangesloten op de telefoonlijn. Dat kan in één moeite door en is volgens mij zelfs goedkoper voor de KPN.
Nu wordt de lijn compleet gesloopt en pas als de lijn administratief vrijgegeven is, kan een bbned provider een aanvraag doen. De lijn wordt dan eerst gemeten (lekker nuttig, er zal al adsl op) en dan pas kan BBned zekerheid krijgen of ze er wel adsl op mogen aanleggen. Een eerdere aanvraag wordt gewoon keihard afgekeurd door kpn.
En dat is IMO gewoon klantje-pesten. Als jij opzegt hoeven zij niet uit alle macht moeilijk te doen om het zo kut mogelijk te maken, in de hoop dat je niet overstapt (zoals ik dus, ik heb geen zin in 7 weken offline zijn). De OPTA heeft de kpn ook allang geboden gewoon normaal te doen daarmee en ook bij overstappen van gsm provider is het inmiddels normaal dat het nummer snel geporteerd wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 18-09-2003 15:08 ]
Waarom moet je KPN altijd aanvallen omdat een concurrent een 'mooier' product aanbiedt?[Airwolf] schreef op 18 september 2003 @ 14:58:
[...]
Waarom moet je (altijd) Kpn in bescherming nemen ?
Daar kan ik nog inkomen, maar je kan ook binnen een redelijk korte tijd een nieuwe telefoonlijn aanvragen en daar je nieuwe internet op nemen. Dus komen met het argument dat je altijd minimaal 6 weken moet wachten is onzin.Het is toch belachelijk dat een overstap van kpn naar bbned ongeveer 6 weken moet duren, terwijl dit eigenlijk veel sneller kan, maar Kpn hier niet aan mee wil werken.
Verder is goed plannen ook wel een idee voor sommigen. Je vraagt aan KPN of ze je willen afsluiten van ADSL, dit wordt op een bepaald moment gedaan en daarna ga je bij BBNED ADSL bestellen op een moment iets nadat je bent afgesloten. Als het 6 weken duurt voordat je bent afgesloten duurt dat wel lang, maar als je het een beetje goed hebt gepland zit je niet al die tijd zonder internet.
KPN is in verhouding met BBNED aardig duur ja, maar veel mensen zijn al blij dat ze ADSL kunnen krijgen. Zelf vind ik dat BBNED erg mooie dingen aflevert, maar ook KPN doet het in mijn ogen niet eens zo slecht.Daarbij willen de meeste mensen niet overstappen hier in dit draadje, we hebben het over de (te) dure prijzen van Kpn en waarom hun een bepaalde dienst niet aanbieden terwijl deze wel technisch mogelijk is.
En waarom ze geen snellere verbinding aanbieden zal vast wel een reden hebben. Misschien vinden ze 8 Mbit te duur worden voor de consument, omdat de 2 Mbit verbindingen bij hun al rond de 80 euro kosten?
The devil is in the details.
Bescherming is misschien het verkeerde woord. Maar ik kan me best voorstellen dat mensen toch enige vreemde gevoelens hebben tegen kpn door de soms nogal rare procedures die ze hebben.JvS schreef op 18 September 2003 @ 15:05:
En daar neem ik kpn op deze manier "in bescherming" (hoe je daar in godsnaam bijkomt).
Ok, dat komt het bij mij een beetje verkeerd over. Het waren zijn echt een aantal negatieve reacties ... en dan komt jou reactie als medewerker kpn die in 1 keer positief is, snap je wat ik bedoel ?Misschien dat ik me iets genuanceerder en volwassener uit kan drukken dan sommigen hier, maar dat is geen in bescherming nemen hoor.
Kpn wordt niet aangevallen, er wordt een (wellicht negatieve) discussie gehouden, waarom kpn een bepaalde dienst niet aanbied en een concurrent wel. Maar kpn deze concurrent tegen houdt.MaRc0 schreef op 18 September 2003 @ 15:06:
Waarom moet je KPN altijd aanvallen omdat een concurrent een 'mooier' product aanbiedt?
Waarom moet ik veel werk doen om over te stappen ? Dat is mijn werk niet als consument, ik wil formulieren hebben ingevuld, opgestuurd en overgestapt zijn binnen 10 werkdagen, sim-pel.Daar kan ik nog inkomen, maar je kan ook binnen een redelijk korte tijd een nieuwe telefoonlijn aanvragen en daar je nieuwe internet op nemen. Dus komen met het argument dat je altijd minimaal 6 weken moet wachten is onzin.
Verder is goed plannen ook wel een idee voor sommigen. Je vraagt aan KPN of ze je willen afsluiten van ADSL, dit wordt op een bepaald moment gedaan en daarna ga je bij BBNED ADSL bestellen op een moment iets nadat je bent afgesloten. Als het 6 weken duurt voordat je bent afgesloten duurt dat wel lang, maar als je het een beetje goed hebt gepland zit je niet al die tijd zonder internet.
Pfff..TeazNutz schreef op 18 September 2003 @ 12:10:
<span style="color: blue">Ga jij dit eens lezen.</span>
wat doet hij dan niet goed? Ik heb dat stukkie/linkie doorgelezen maar kan echt niet vinden waar jij over zit te zeuren. Sommige dingen zijn best vaag omschreven. Wat is er dan?
Ik snap best wat de topicstarter wil zeggen. Mijn vader zit in een regio waar bbned ook niet levert, en das klote.. die heeft nu maar chello genomen.. sjah je moet wat.
Verder snapt kpn ook best dat ze op moeten schieten voor dat bbned heel het land gevuld heeft met VETTE dsl. Maar het probleem bij kpn is vaak dat ze wat traag reageren op dit soort signalen... log bedrijf, ik ben ook benieuwd wanneer ze wakker worden.
me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook
In 9 werkdagen was ik van kpn naar bbned. En dat is gewoon goed te doen (hoewel dat helaas niet bij iedereen zo snel gaatWaarom moet ik veel werk doen om over te stappen ? Dat is mijn werk niet als consument, ik wil formulieren hebben ingevuld, opgestuurd en overgestapt zijn binnen 10 werkdagen, sim-pel.
Maar ik moet toch eerlijk zeggen dat adsl van kpn gewoon een hele goede dienst is. Ik heb er iig nooit storing op gehad (ook nog niet op BBned for that matter) en dat terwijl ik het 3 jaar heb gehad. Het is idd een beetje aan de prijzige kant, maar het meerendeel van de klanten van kpn hebben adsl lite, dus ik denk niet dat kpn er een markt in ziet om 8 mbit aan te gaan bieden.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
KPN gebruikt ook cisco dslams, net als bbned.slaay schreef op 18 September 2003 @ 12:17:
bbned gebruikt Cisco apparatuur in de centrales, KPN alcatel apparatuur. Een van beide is beter voorbereid op hogere snelheden. Daarnaast waarom zou KPN hogere snelheden aangaan bieden?
KPN gebruikt(te) wel modems van alacatel.
Verwijderd
ik heb deze vergelijking werk<-> thuis
Nadeel aan bbned is dat ze vaker (ook vaak lange) storingen hebben dan kpn.
hoe weet ik hoever ik van zon centrale af zit/sta/lig ?
zie search: afstand centrale adslM0rpheus schreef op 02 October 2003 @ 11:13:
offtopic:
bla?
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfmM0rpheus schreef op 02 October 2003 @ 11:13:
offtopic:
of
http://mdf.mediaswift.nl/
[ Voor 7% gewijzigd door Toet3r op 02-10-2003 11:47 ]
Als je dan ook nog eens nadenkt over de historie van KPN (dat bedrijf is 30 jaar lang gebenchmarkt op het aantal lijnen per medewerker) en het effect dat dat heeft op een bedrijfscultuur dan lijkt het antwoord me duidelijk. Er zullen best nog wel 3 of 4 Mbps abonnementen komen, maar ik verwacht geen wide open abonnementen.
Verwijderd
Verwijderd
Vroegah..........................jochemd schreef op 02 October 2003 @ 11:50:
Als je dan ook nog eens nadenkt over de historie van KPN (dat bedrijf is 30 jaar lang gebenchmarkt op het aantal lijnen per medewerker) en het effect dat dat heeft op een bedrijfscultuur dan lijkt het antwoord me duidelijk. Er zullen best nog wel 3 of 4 Mbps abonnementen komen, maar ik verwacht geen wide open abonnementen.
Hoe kom ik er achter hoever ik van een centrale zit? moet ik meten ofsow? en hoe ziet zo'n ding er uit?
maybe stomme vraag maar ik heb echt geen idee
Verwijderd
Komop, deze vraag is al 2 keer langsgekomen in deze draad.The_Duke schreef op 02 October 2003 @ 17:47:
ff een vraagje tussendoor:
Hoe kom ik er achter hoever ik van een centrale zit? moet ik meten ofsow? en hoe ziet zo'n ding er uit?
maybe stomme vraag maar ik heb echt geen idee
Daarnaast wil ik vragen of jullie het een beetje ontopic kunnen houden, want geblaat over pro-KPN of juist pro-BBned hoort hier echt niet thuis.
No guts, no glory!