[ADSL] KPN weigert standaardprocedure dsl

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
KPN weigert standaardprocedure dsl

KPN weigert akkoord te gaan met de standaardprocedure opgesteld door alle Nederlandse dsl-platformhouders om de overstap van dsl-gebruikers administratief en technisch te regelen.

"Het is mij een doorn in het oog dat KPN dit initiatief tot zelfregulering van de vijf dsl-platformhouders (digital subscriber line, red.) weigert te ondersteunen", zegt Hans Rietkerk, directeur van dsl-aanbieder Bbned. Een gestroomlijnde procedure is volgens hem de enige manier om bedrijven en consumenten met een minimale onderbreking op de dsl-apparatuur van een andere aanbieder aan te sluiten.

In de huidige situatie kan dat alleen door een langere onderbreking. Rietkerk stelt dat medewerking van KPN onontbeerlijk is, omdat het concern met zijn marktleiderspositie in de adsl-markt de meeste adsl-lijnen uit heeft staan en dus het meest bij verhuizingen betrokken is.

Volgens een woordvoerder van KPN weigert het concern dsl-lijnen naar andere platformhouders over te hevelen, omdat het rendement op zijn investeringen wil halen. "Internetaanbieder Tiscali bijvoorbeeld wacht net zolang tot ze binnen een wijkcentrale van KPN voldoende klanten heeft. Als dat moment aangebroken is verzoekt het bedrijf KPN om deze adsl-verbindingen te verhuizen naar zijn eigen infrastructuur.

Op die manier kunnen wij geen omzet op de investering maken." Het concern gaat wel akkoord met de verhuizing van het adsl-abonnement naar een andere internetaanbieder van KPN. Tiscali is een procedure gestart over dit onderwerp bij telecomtoezichthouder Opta.

Sytse van der Schaaf
(Bron)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 21:55

DJTimo

Cuyoapart.mza

Mr. Liu schreef op 12 September 2003 @ 12:48:
KPN weigert standaardprocedure dsl

KPN weigert akkoord te gaan met de standaardprocedure opgesteld door alle Nederlandse dsl-platformhouders om de overstap van dsl-gebruikers administratief en technisch te regelen.
Niet geheel onverwachts. KPN kan simpel weg niet tegen BBned op en ziet dat veel klanten (gaan) verdwijnen. Inclusief mijzelf overigens, want ik heb net 5 minuten geleden mijn opzegging op de fax gezet >:) BBned, here I come 8)

Door de overstap ingewikkeld en langdurig te laten verlopen hopen ze dus klanten vast te houden. Erg triest.

[ Voor 11% gewijzigd door DJTimo op 12-09-2003 13:11 . Reden: typo ]

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

En wat denk je dat het aanleggen kost ?
KPN weigert gewoon die kosten voor een ander te dragen. Ík vind het niet meer dan logisch.

eagle

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Brothar schreef op 12 September 2003 @ 12:59:
KPN weigert gewoon die kosten voor een ander te dragen. Ík vind het niet meer dan logisch.
Dan moet dat gewoon helder en doorzichtig doorberekend worden. Daar zijn vast wel afspraken over te maken. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat KPN daar ook niet aan begint want dan krijg je rotzooi over prijsafspraken met de NMA en daarna wil de OPTA ook nog wel wat ervan zeggen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

En dat is nu onmogelijk. KPN had dan gesplitst moeten worden in een zuivere dienstverlener (=alle diensten over de koperkabel) , in een facilitator (=vaste net; beheer, aanleg en onderhoud) en in een aanbieder van mobiele telefonie.
En die 3 zijn te zeer verweven in het oude Staatsbedrijf, dat je dat niet goed, en qua waarde niet juist, kunt scheiden.

[ Voor 9% gewijzigd door Brothar op 12-09-2003 13:30 ]

eagle

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Brothar schreef op 12 September 2003 @ 13:27:
En dat is nu onmogelijk. KPN had dan gesplitst moeten worden in een zuivere dienstverlener (=alle diensten over de koperkabel) , in een facilitator (=vaste net; beheer, aanleg en onderhoud) en in een aanbieder van mobiele telefonie.
En die 3 zijn te zeer verweven in het oude Staatsbedrijf, dat je dat niet goed, en qua waarde niet juist, kunt scheiden.
Alsof splitsen zalig makend is (kijk maar eens naar de NS :( ).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Brothar schreef op 12 september 2003 @ 12:59:
Het aanleggen kost net zoveel als wanneer er 7 weken offline tijd is. KPN houdt alleen maar klanten vast met een valse smoes.

Je betaalt voor adsl aansluitkosten en hebt een contract voor het eerste jaar, daarna kan je bij KPN per maand opzeggen (al werkt planet daar niet aan mee en moet je het daar per jaar doen). Dat zijn hun eigen voorwaarden. Nergens staat dat de lijn na opzeggen nog 7 weken 'leeg' kan blijven omdat ze overstappen willen ontmoedigen.

Als je BBned aanvraagt en je adsl van KPN opzegt, is het voor kpn helemaal niet duurder om de overdracht op één dag te doen. Dus BBned legt alvast alles klaar, kpn begint de 'sloop' voor te bereiden en op het moment supreme wordt het kpn signaal fysiek van de lijn gehaald door de kruisbekabeling los te halen en wordt de BBned DSLAM aangesloten op de telefoonlijn. Dat kan in één moeite door en is volgens mij zelfs goedkoper voor de KPN.

Nu wordt de lijn compleet gesloopt en pas als de lijn administratief vrijgegeven is, kan een bbned provider een aanvraag doen. De lijn wordt dan eerst gemeten (lekker nuttig, er zal al adsl op 8)7) en dan pas kan BBned zekerheid krijgen of ze er wel adsl op mogen aanleggen. Een eerdere aanvraag wordt gewoon keihard afgekeurd door kpn.

En dat is IMO gewoon klantje-pesten. Als jij opzegt hoeven zij niet uit alle macht moeilijk te doen om het zo kut mogelijk te maken, in de hoop dat je niet overstapt (zoals ik dus, ik heb geen zin in 7 weken offline zijn). De OPTA heeft de kpn ook allang geboden gewoon normaal te doen daarmee en ook bij overstappen van gsm provider is het inmiddels normaal dat het nummer snel geporteerd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 12-09-2003 15:09 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kan iemand dit in normaal Nederlands even uitleggen snap er niks van :/ Het is concurrentie killing ja maar voor de rest.......... :? HELP :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 21:55

DJTimo

Cuyoapart.mza

nero355 schreef op 12 September 2003 @ 15:16:
Kan iemand dit in normaal Nederlands even uitleggen snap er niks van :/ Het is concurrentie killing ja maar voor de rest.......... :? HELP :|
Ik denk dat JvS anders de situatie duidelijk genoeg schetst :? In ieder geval precies zoals ik het ook ervaar. :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Pagina: 1