Toon posts:

WindowsXP messenger bijt MSN messenger 6

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleem hier. MSN messenger staat geinstalleerd. Om problems met de default Windows messenger te voorkomen is deze geuninstalled. Messenger 6 meldt zich netjes aan…. Om enkele seconden later de melding te geven dat de verbinding verbroken is omdat de gebruiker op een andere lokatie zou zijn aangemeld. Tegelijkertijd staat het icoon van WinMessenger samen met die van MSN Messenger6 in de systemtray

Hoe kom ik definitief en voor altijd af van die ingebakken Windows Messenger? In het betreffende softwaremenu staat ie al gemarkeerd als ge-deinstalleerd…

Verwijderd

gewoon de bestanden uit c:\program files\windows messenger knallen ?
wedden dat hij niet meer opstart. je kan ook zorgen dat hij niet standaard met windows opstart en dan in je outlook express uitzetten dat messenger op moet starten als je outlook express start. Als je je contacts view weghaalt in outlook express start hij ook niet meer op. Bij mij werkt dit prima zo

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18

antimute

Developer

Kan je de exacte foutmelding copy/pasten? Het kan ook zijn dat de messenger service uitgeschakeld moet worden: Control panel>administrative tools>services>Messenger

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• ericding
  • Laatst online: 14:01

ericding

Altijd de eerste.

Even ge-googled... :)
You can actually uninstall MSN Messenger.

Open c:\Windows\Inf\sysoc.inf (where c is your drive, Windows is the OS folder)

Remove "hide" from the following line:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,7

Goto Add/Remove programs > Add/Remove Windows Components

You should see an entry for MSN messenger at the bottom, allowing you to uninstall it.
Let er op dat de komma's (beide, zowel voor als na het woord hide) moeten blijven staan.
Het resultaat wordt dan: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

[ Voor 9% gewijzigd door ericding op 18-09-2003 11:47 . Reden: komma! ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
hier nog meer info.
Gewoon met react
Xp en Messenger...

Wauw, een sig!

• ericding
  • Laatst online: 14:01

ericding

Altijd de eerste.

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 11:43:
gewoon de bestanden uit c:\program files\windows messenger knallen ?
wedden dat hij niet meer opstart. je kan ook zorgen dat hij niet standaard met windows opstart en dan in je outlook express uitzetten dat messenger op moet starten als je outlook express start. Als je je contacts view weghaalt in outlook express start hij ook niet meer op. Bij mij werkt dit prima zo
Lijkt me geen geweldig goede optie....
Krijg je vast allemaal "kan MSN niet vinden"-foutmeldingen van. |:(

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33
antimute schreef op 18 September 2003 @ 11:44:
Kan je de exacte foutmelding copy/pasten? Het kan ook zijn dat de messenger service uitgeschakeld moet worden: Control panel>administrative tools>services>Messenger
Als je deze service uitzet, blijft Windows Messenger je lastig vallen. De service 'Messenger' is namelijk iets heel anders dan Windows Messenger, het is een intern communicatiemiddel:
Hiermee worden berichten tussen clients en servers uitgewisseld die met behulp van de opdracht net send of de Alerter-service zijn gestart. Deze service is niet gerelateerd aan Windows Messenger. Als deze service is gestopt, zal de Alerter-service geen berichten verzenden. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 16:37
START --> RUN/UITVOEREN --> dit invoeren:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

ENTER

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Software Algemeen FAQ

t staat gewoon hiero vermeld, stap voor stap uitgelegd, simpel en doeltreffend.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
1. Start -> Run -> gpedit.msc

2. User Configuration

3. Administrative Templates

4. Windows Components

5. Windows Messanger: enable "Do not allow Windows Messenger to be run" and "Do not automatically start Windows Messanger initially"

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38
MSN verwijderen?

Uitvoeren:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection c:/windows/INF/msmsgs.inf,BLC.Remove

Wel aanpassen voor de juiste directory

MSN has left the building _/-\o_

:)

edit: |:( stond hierboven al)

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 18-09-2003 13:39 ]

Verwijderd

Nee!!! niet msn verwijderen maar de Windows Messenger moet worden verwijderd. Ik heb ook dit probleem is gaat de windows messenger mij aanmelden kan dan zien of ik mail heb daarna komt er een meling "kan niet aanmelden omdat je al op een ander locatie bent aangemeld' daarna komt msnm6 aanmelden, btje iritant

grtz. scribbly

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

staan beide dus er nog gewoon op en bij opties de 1 wel en de ander niet laten opstarten bij Windows.

Beter is het om gewoon te doen zoals al veel keer aangegeven...de Win XP messenger wegdoen en MSN installeren, werkt hier al poosje naar behoren en geen melding dat ik ergens anders ben aangemeld, indien dit wel blijft......verander eens van wachtwoord.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Arno schreef op 18 September 2003 @ 13:07:
Software Algemeen FAQ

t staat gewoon hiero vermeld, stap voor stap uitgelegd, simpel en doeltreffend.
I think we have a winner :)

FAQ/search/google werk dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.